Ik ben er begin september mee begonnen, maar ervoor was ik wel al een paar weken gestart met geen suikers meer - zo dronk ik dagelijks thee met per kop 3/4 suikerklontjes.. heel erg was het dus met me. Want daar bovenop at ik veel te veel snoep en ga zo maar door. En daar was ik op een paar weken tijd 1,8kg mee afgevallen, door dat alleen al te laten. En de resterende kilo's, 4,2 ben ik dan kwijt met het WW programma. Ik heb dus de laatste 2 weken mezelf weer erg laten gaan waardoor ik stil ben blijven staan. Nu hopen dat het weer zo goed eraf gaat als in de eerste weken

Ik vind het vooral fijn dat ik een manier gevonden heb om af te vallen zonder het gevoel te hebben dat ik veel moet laten. Ik heb vooral geleerd om veel alternatieven te gebruiken, recepten aan te passen en te minderen in gebruik van o.a. vlees bv. Zo gebruik ik geen half om half gehakt meer maar rundertartaar. Zo eet ik veel meer vegetarisch door veel groenten te gebruiken en vlees weg te laten in gerechten of gebruik ik kipfilet. Waar ik voorheen 500g gehakt gebruikte, gebruik ik nu vaak maar 200g omdat ik veel meer groenten gebruik. Zo ben ik en een beetje diervriendelijker bezig - want kan nu alles bio kopen omdat ik minder vlees nodig heb - en gezonder bezig omdat te veel vlees imo overbodig is en ik dan beter de verhouding kan aanpassen naar meer groente bv.
Soms is het nog steeds lastig, zeker als ik dagen heb dat ik moe ben en geen zin heb om te koken. Dan ben je zo snel geneigd om slecht te gaan eten - scheelt wel dat ik meestal niks meer in huis heb: lang leve online boodschappen doen! Maar als ik dus zo'n dag heb, staat manlief me mentaal bij en komt ie gezellig in de keuken staan bij me en dan bak ik gewoon een omeletje ofzo met groenten erin en dan is het ook goed - of een goed gevulde soep. Hier had ik voorheen dan geneigd om online eten te bestellen - en helaas is daar geen echt gezonde variant van hier in de omgeving haha - of kant en klaar iets uit de supermarkt mee te nemen. Van dat gedrag ben ik gelukkig ook al bijna helemaal af. De grote boodschappen wekelijks laten bezorgen helpt mij dus ook enorm omdat ik in de winkel mezelf echt niet kan inhouden. Ik ga dan doordeweeks 1x voor kleine boodschapjes zoals nieuw brood enz en dan kan ik me beter inhouden omdat ik dan snel klaar ben haha.