Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:31

Mama3 schreef:
Ik heb vanavond ingeschreven voor de urbane trial in Utrecht over 3 weken, ben benieuwd. De filmpjes van de afgelopen 3 jaar zijn echt tof. Door de binnenstad, bioscoop, museum, rechtbank etc.

Ik heb er veel zin in.

Iemand van jullie zoiets weleens gedaan? Gaat dus niet op tijd, maar puur om de beleving. Ik heb voor 5 km ingeschreven maar halverwege kun je nog switchen naar 10 km. Verwacht dat ik dat wel doe als ik een paar toffe locaties ben binnen gegaan. Alhans, als ik mijn loopmaatje kan overtuigen.

Yes, eind 2018 in Eindhoven. Stond op mijn schoonzus haar bucketlist. Ik vond het op zich wel leuk, maar we moesten geregeld buiten stoppen omdat het te druk was voor de ingang van een gebouw. Niet fijn om je in de natte sneeuw te voelen afkoelen, dus ik weet niet of ik het nog een keer doe.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:31

Ik heb de klm urban city run gedaan in Utrecht, erg leuk.
En twee keer de klm Arnhem urban trail. Ook supertof.

Ik ben benieuwd of de marathon Rotterdam en Enschede wel doorgaat ivm corona, ze zijn zoveel aan het aflasten!
Ik zie wel wat onrust bij de Rotterdam lopers.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:45

Ik zou me graag bij jullie aansluiten. Tot vorig jaar heb ik hardlopen echt niet begrepen en kon ik er niks van, tot ik de 75e editie van de Bridge to Bridge run in Arnhem zag. Ik wilde heel sterk iets doen met herdenken en een moeilijke wederdienst doen voor onder andere mijn opa. En dat werd die run meemaken. Het ernaartoe werken en doorzetten, wanneer je maar kan "even naar buiten" en die run eindelijk uitlopen hebben me helemaal omgegooid. Ik kan niet meer zonder! :D

Komend jaar willen mijn vriend en ik de 10km B2B doen. (Tenminste, ik wil 10 en vriendje twijfelt nog tussen 10 en 10+.) ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:13

Ik heb in Maastricht de urban trail gedaan, uiteraard :') vond het echt super leuk! Heb nergens hoeven wachten, ik was onderweg foto’s aan het maken want wilde dus een keertje niet al na 3 km kapot gaan, kwam zo in gesprek met nog 2 dames en verder gezellig met hun gelopen. Laatste stuk alleen nog wat versneld maar echt lekker rustig gehobbeld. Volgens mij komt mij die in Utrecht niet lekker uit met de circuit run die ik ook ga doen, vind dat wel heel jammer, had die graag gedaan.

Ik hoop zo voor iedereen dat Rotterdam gewoon door kan gaan... zo enorm balen van Parijs dat die halve niet door gaat, en Rome, voor iedereen die getraind heeft. En ik begin stiekem toch ook wat te vrezen voor de parel loop hier (de 15e en we grenzen aan Gangelt bijna) en mijn circuit run. Parel loop heb ik nog niet ingeschreven, weet ook nog niet of ik dat ga doen. Dat rondje is nogal eens mijn trainingsrondje :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:21

Stilte van mijn kant, elke keer te druk om uitgebreide post te plaatsen..

Sv hoe gaat het met je kuit? Merk je al verbetering nu je bij de fysio loopt?

Over tasjes meenemen tijdens het lopen, ik heb nooit iets bij me alleen als het ik het bos in ga doe ik mijn telefoon om mijn arm met zo'n band.

Zo'n Urban trail lijkt me niks... Ik loop wedstrijden voor een snelle tijd niet om onderweg foto's te maken := Dat doe ik wel tijdens een duurloopje in het bos ofzo

Mijn trainingen gaan tot nu toe wel lekker, gisteren om 06.30 uur gelopen en toen was het nog droog en eigenlijk best lekker! Zondag een 5 km wedstrijdje maar hoorde dat het weer flink gaat regenen en waaien dus ben benieuwd

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:26

Ik loop (opnieuw) de Urban Trail van Antwerpen. Ik vind het erg leuk, maar je moet het idd als een uitstapje zien en niet als een wedstrijd. 't Is wel eens staan wachten is mijn ervaring. Maar wel tof!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:58

Ik heb hem ook echt gelopen als lekker duurloopje waarbij je op leuke plekken loopt ja. Maar goed, ook ‘wedstrijden’ zie ik niet zo want ik ben toch te langzaam om het echt als wedstrijd te kunnen zien. Ik houd gewoon van lopen en de hele sfeer eromheen. En ja, dan heb ik wel een eindtijd of pace in gedachten maar ik benader het niet zoals ik vroeger mijn zwemwedstrijden benaderde. Die wilde (en kon) ik winnen, hier doe ik echt mee om het meedoen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:34

Canon leuk! Ik heb de B2B twee keer gelopen, de 16 en de 10, maar ben nu overgestapt naar de freedomtrail ter herdenking van de slag om Arnhem en om de veteranen te eren. Super bijzonder en dit jaar ga ik de 28km doen. Als je dan op de begraafplaats het kruisje mag zetten dat je meekrijgt.. heel bijzonder. Word je wel stil van.

Venthe, na mijn loopje in het bos afgelopen woensdag heb ik er weer meer last van, het gaat een beetje op en neer merk ik.

Waar loop je zondag Venthe?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:56

@Memuska, is het bij jullie zo vlak dat je 2 bruggen hebt opgezocht? Iig lekker bezig!

@Poes, nee het houdt niet op. Althans zo voelt het idd echt. Kon gisteravond bijna 10cm water uit mijn paard zijn voerbak gieten :+ Echt bah! Gelukkig was het overdag iig deels droog en zou het morgen ook een redelijke dag moeten worden..

@mama3, lekker! Zo snel haal ik echt nog niet. Knap!
Een Urban Trail heb ik nog niet gelopen. Wel eens overwogen, maar nog niet van gekomen. Vind door het bos lopen toch leuker. Maar wie weet komend jaar eens!

@Supervixen ik zit ook nog aan de Airborne freedomtrail te denken, maar vind het nu zo lastig inschatten welke afstand ik in September kan. Veilig 18km of toch de volle 28km?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:06

Ik denk dat je heel snel moet beslissen, want vorige week waren er nog 20 startbewijzen voor de 18 en minder dan 100 voor de 28. Misschien is het al uitverkocht.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:09

Ik zag het idd. Ik loop nu in mrt en april 18, 16 en 16-22km. Dan moet 28 in September wel kunnen toch?
Edit: Oh de 28km is idd al uitverkocht :+
3mrt waren er nog 20 startbewijzen voor de 28km...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:38

Ik wil ook wel eens een trailwedstrijd doen maar dan moet ik meer in het bos gaan lopen en dat durf ik nu nog niet aan. Ik heb mijn blessure toen opgelopen in het bos dus merk dat ik wat huiverig ben voor ongelijke ondergrond, wellicht leuk nieuw doel na mijn marathon.

SV, balen dat er nog geen echte stijgende lijn in zit... en een weekje helemaal rust nemen kijken of dat helpt een optie?
Ik loop zondag de 5 km tijdens de Elverloop in Wehl

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:19

Ik vind in het bos juist minder blessuregevoelig omdat je niet elke pas hetzelfde je voet neerzet. Maar als je daar een blessure opgelopen hebt snap ik je voorzichtigheid.

Nou, toch maar ingeschreven voor de 18km dan. Met dat het 75 jaar geleden is wil ik het toch wel graag meemaken.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:04

Djilna schreef:
@Memuska, is het bij jullie zo vlak dat je 2 bruggen hebt opgezocht? Iig lekker bezig!

Toch wel, waar ik meestal loop is het zo plat als maar zijn kan. Ik kan ook wel richting Lilse Bergen, bossen en heuvels, maar dan ben ik al 7,5 km ver. Binnenkort ga ik weleens met een vriendin met de fiets naar daar om te gaan lopen als oefening voor de 10 Miles!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:07

Venthe schreef:
Ik wil ook wel eens een trailwedstrijd doen maar dan moet ik meer in het bos gaan lopen en dat durf ik nu nog niet aan. Ik heb mijn blessure toen opgelopen in het bos dus merk dat ik wat huiverig ben voor ongelijke ondergrond, wellicht leuk nieuw doel na mijn marathon.

Te begrijpen!!!
Wat voor blessure had je als ik dat vragen mag?
Welke marathon loop je?

Wij overwegen om "ooit" een marathon te lopen, maar we weten nog niet welke. Suggesties welkom!
In het voorjaar...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:30

Memuska, ik ben toen tijdens een bostraining door mijn enkel gegaan door een boomstronk. Maar echt zo erg dat mijn enkel, voet en onderbeen blauw waren en heel erg dik. Ben het toen waarschijnlijk weer te snel gaan belasten waardoor ik ging compenseren in mijn manier van lopen en dus op andere plekken last kreeg. Heb daar toen 1,5 jaar mee lopen kwakkelen...
Ik loop eind september de marathon van Berlijn

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:36

Auw, klinkt pijnlijk!!!!! Nu alles terug in orde dan?
Alvast veel succes voor Berlijn, lijkt me een leuke. Is het je eerste?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:31

Venthe trailen gaat wel wat meer om het genieten van de omgeving en jij loopt meer om te winnen, is een trail dan wel leuk voor je?
Snap dat je huiverig bent qua blessure, ik ben zelf ook al een paar keer gevallen tijdens het trailen.

Ik begin me af te vragen of de marathon lopen over 5 weken nog haalbaar is voor mij.
Tja lukt het niet dan lukt het niet natuurlijk. Zou wel jammer zijn.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:37

Memuska, ja gelukkig wel is nu zo'n 3 jaar geleden dat ik er mee liep. Het wordt inderdaad mijn 1e marathon.

SV, snap ik. Nu lijkt het net alsof ik alleen maar loop voor een snelle tijd :+ maar met mijn lange rustige duurlopen en gewone trainingen loop ik echt voor de lol hoor en zeker met een rustige duurloop kan ik ook heel erg genieten van de omgeving en vind lopen in het boos ook leuk. Alleen een wedstrijd loop ik inderdad met het idee om een snelle tijd neer te zetten. Maar goed daarom ook misschien leuk doel voor na mijn marathon om eens een lange trail uit te lopen (dus mezelf uitdagen in afstand en niet in tijd).

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:31

Neem je rust SV.. ik weet er alles van ;).
Zou jammer zijn van je marathon, maar er komen er meer.. eerst goed herstellen.

Ik heb vanmorgen lekker op gevoel 10 km gehobbeld met de hond. Is puur genieten!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:22

@ Venthe: gelukkig idd!

@ Jnien: klinkt geweldig, had je nog mooi weer?

@ SV: 5 weken is nog wel wat, gewoon rustig aan bekijken toch. Ik duim voor je!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:05

Venthe, gaaf de marathon in Berlijn!

SV, hopelijk ben je op tijd hersteld voor de marathon.

Jnien, klinkt als een fijn rondje!

Ik loop ook soms met mijn hond hard, ze is overenthousiast soms en vandag was dus ook niet zo'n goed rondje. :=
Druk in het bos, veel afleiding dus voor haar wel een goede training. Voor mij betekende het meer intervallen met wandelen dan ik wilde, omdat ik m'n ademhaling in de knoei kreeg met tegen haar praten. :))
Het was wel heerlijk in het bos met het zonnetje, net lente. <3

In juli is er een Dog Survival Run, die is 5km en daar wil ik graag aan meedoen. Denk dat dat wel te doen moet zijn. :D
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:26

Leuk!!
Met mijn vorige hond liep ik ook.
Die ik nu heb... de oudste vindt er niks aan, maar voor de jongste is het mss nog wat. Zodra hij 2 is (in april) mag hij van de DA rustig mee opbouwen. Mss leuk in functie van zijn overtollige energie :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:57

Zoooooo.
Dat ging slecht vandaag! Uiteindelijk 9 km gelopen in gemiddeld 6:52 / km dus voor mijn doen wel ok, maar het gevoel zat niet mee. Stijve benen (dankje, kine), eerst met vriendinnen gaan ontbijten en dus teveel gegeten, een loopje na de middag wat me sowieso al minder ligt, veel tegenwind, te warm aangekleed, deze week mss al wat veel gelopen ... Bon, geen idee wat mijn excuus moet zijn, maar het voelde niet fijn.
Maar goed. Beter slechte kilometers dan geen kilometers! Ik ga de sauna in en volgende keer maar weer beter, toch?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:05

Natuurlijk Memuska, iedereen heeft wel eens een slechte dag!

Het lijkt mij echt heerlijk om met een hond te lopen, ben altijd jaloers als ik mensen met hond tegen kom.

Ik heb nog nooit zo'n urban trail gedaan, lijkt me ook niet zo leuk om te moeten aanschuiven