Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:17

Je kan zelf ook heel makkelijk koude salades maken. Bonen kun je koud eten en die geven dan toch vulling aan je salade. Beetje sla wat paprika enz wat je maar lekker vind. Heel simpel maar wel gezonder dan patat !

Gisteren na werk had ik nog onwijs honger dus heb nog best veel gegeten. Slecht!
Vandaag proberen een beetje beter te doen.

O: Havermout met bosbesse
L: Courgettesoep met zalm
A: Boekweit doperwten salade

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:21

Het goeie nieuws is dat de chocolade rozijnen op zijn
Het slechte nieuws is dat de chocolade rozijnen op zijn

Dikke vette OEPS :')

Gelukkig is de dag nog lang!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:21

Hahah heel herkenbaar sharon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:22

Haha herkenbaar Sharon! Het is goed als ze eindelijk op zijn maar aan de andere kant is het rottig dat ze op zijn _O-

Mijn lijstjes zijn echt niet noemenswaardig de afgelopen tijd. Slik elke dag ritalin nu, en mijn eetlust verdwijnt echt als sneeuw voor de zon. Aan de ene kant fijn omdat ik wel een rugsteuntje kan gebruiken wbt afvallen, maar aan de andere kant moet ik wel echt opletten dat ik blijf eten. Ik probeer nu elke keer voordat ik een nieuwe dosis neem te eten, maar soms zit er overlap in de werking en dan heb ik dus alsnog geen honger. Is een beetje zoeken naar een goed patroon denk ik...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:52

Goedemiddag,

Mijn lijstje ziet er zo'n beetje het zelfde uit als Kay :')

Zaterdagavond bbq 1 stukje vlees op en 1 stukje stokbrood daarna nam de drank de overhand ~~}>

Vandaag begonnen met yoghurt en 2 eieren..
Straks hopelijk wat rijstwafels naar binnen kunnen krijgen en uit het werk meteen sporten *\%/*

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:04

hi all,

Het weekend is weer voorbij en daarmee de stress ook, dus weer goed opletten en knallen. Wel ondanks het slechte eten en de spanning van dit weekend een kilo kwijt geraakt :D

Mijn lijstje vandaag
O Straciatella yoghurt met banaan
T cappucino met halfvolle melk en een zoetje
T krentebol en water
L 4 wasa crackers met sellery salade en water
T sinaasappel, water
T handje noten en rozijnen, water
A spinazie met ei, notenburger en zoete aardappel
T koffie met melk en zoetje, stroopwafel
T water

B wandelen met paardlief en een rondje cardio in de sportschool hoop ik

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:21

Mijn lijstje tot nu toe:

O: 2 vezelrijk crackers met pindakaas light en Philadelphia light met gerookte kipfilet
L: 2 volkoren boterhammen met makreel in zonnebloemolie en 1 krentenbol.

Verder weet ik het nog niet, denk dat we vanavond macaroni eten maar dat lust ik niet dus eet dan een cracker of boterham.

Beweging: wat fietsen door het dorp. niet iets bijzonders.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:31

@brighteyes
Waarom was je afgekeurd?
Op wedstrijd mag ik van mezelf altijd eten wat ik wil. Als ik eenmaal begin stouw ik Me ook helemaal vol :P

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:46

kim345 schreef:
@brighteyes
Waarom was je afgekeurd?
Op wedstrijd mag ik van mezelf altijd eten wat ik wil. Als ik eenmaal begin stouw ik Me ook helemaal vol :P

Hahaha dat moet ik nog leren, want ik ben echt drama met eten op wedstrijd

Ik was afgekeurd over de finish met een te hoge HS, veel te lang gereden (2x verkeerd), veel te warm en niet genoeg rust gepakt. In de nakeuring weer te hoog, maar ik was zo gestressd dus dat hielp ook niet mee. Nu de prijs daarvoor betalen met een berg spierpijn van de spanning in mijn schouders.
Ik moet toch echt gaan leren ontspannen te gaan rijden.

Gister nog bij de clinic van Tonkie geweest en heel veel geleerd, dus dat maar in de praktijk gaan brengen voor de wedstrijd op 27 sept.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:53

hallo dames!

@Emma lastig!! probeer wat lichte dingetjes te nemen om toch te blijven eten, ondanks dat je geen honger hebt. succes
@brighteyes, net lijstje hoor! wat moet ik me voorstellen bij een notenburger?
@Kim345, kan jij teren op 3maaltijden? courgettesoup lekker!! :9

Ik heb de afgelopen dagen niet heel erg op mijn eten gelet. principieel omdat ik gewoon meer moet eten dus het caloriënaantal niet al te veel in de gaten wil houden. even niet te krampachtig.ik doe nog steeds niet heel gek en beweeg verder nog genoeg en probeer wel op mn macro's te letten. Ik merk dat ik me hier wel even goed bij voel. heb meer energie met trainen en pak meer gewicht!

mijn vriend meld mij zojuist dat er weer chocoladekruidnoten verkrijgbaar zijn bij de appie :):) O:) :x

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:01

marrianne schreef:

Ik heb zelf ook nog geen idee, was in de aanbieding bij de super, dus ik dacht laten we het eens proberen

Nu al pepernoten 8)7 het wordt er niet makkelijker op |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:06

marrianne schreef:
hallo dames!

@[naam] lastig!! probeer wat lichte dingetjes te nemen om toch te blijven eten, ondanks dat je geen honger hebt. succes

Dat probeer ik inderdaad :j Ik leef nu op de vetvrije yoghurtjes van de Lidl, omdat ik dat vrij makkelijk weg krijg. Als ik midden in een piek van mijn medicijnen zit dan staat eten me ook gewoon echt tegen. Word al misselijk van bepaalde geuren, en als ik iets probeer te eten dan staat dat me ook echt tegen. Daarbuiten ben ik zo druk bezig met dingen regelen en dingen doen dat ik ook nog eens vergeet dat eten ook af en toe moet gebeuren. Drinken doe ik gelukkig wel voldoende, dus ik probeer daar nu ook wat kcal uit te halen zodat ik niet ga crashen.

In mijn omgeving begint iedereen wel eindelijk te zien dat ik aan het afvallen ben. Blijkbaar valt het in mijn gezicht en bij mijn armen echt gigantisch op, terwijl het in de kilo's nog niet eens zo heel obvious is. Ben daar wel echt heel blij mee.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:33

marrianne schreef:
hallo dames!

@Kim345, kan jij teren op 3maaltijden? courgettesoup lekker!! :9

Ja normaal eigenlijk vrij makkelijk, meestal neem ik tussendoor rond 3 uur nog wat fruit of zo maar dat is voor mij wel genoeg.
Ik ga ook niet snaaien omdat ik honger heb maar meer omdat het lekker is...

Al is mijn lijstje voor vandaag al ietsje verandert, de courgettesoep had ik geen zin meer in die eet ik morgen wel op of vanavond misschien, even kijken. Had hem al uit de vriezer gehaald namelijk..

O; havermout met rode vruchten
L; appel met kaas en appelstroop (ik ben iets te gek op kaas)
T: yoghurt aardbeien (oeps.)
A: Ik denk boekweitsalade.

B: straks een rondje bos en op de fiets overal heen.
Laatst bijgewerkt door kim345 op 24-08-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:35

brighteyes85 schreef:
Hahaha dat moet ik nog leren, want ik ben echt drama met eten op wedstrijd

Ik was afgekeurd over de finish met een te hoge HS, veel te lang gereden (2x verkeerd), veel te warm en niet genoeg rust gepakt. In de nakeuring weer te hoog, maar ik was zo gestressd dus dat hielp ook niet mee. Nu de prijs daarvoor betalen met een berg spierpijn van de spanning in mijn schouders.
Ik moet toch echt gaan leren ontspannen te gaan rijden.

Gister nog bij de clinic van Tonkie geweest en heel veel geleerd, dus dat maar in de praktijk gaan brengen voor de wedstrijd op 27 sept.

Zonde! Had je genoeg gekoeld?
Zeker als de hartslag al niet goed was en met warm weer is het heel belangrijk om ook voor de nakeuring de hartslag in de gaten te houden en je paard te blijven koelen als hij warm is.
In de vetgate van kootwijkerbroek heb ik ook constant doorgekoeld omdat het zo warm was.. De clinics van tonkie zijn echt super nuttig !

Maar we dwalen een beetje af O:)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:20

Heb je een PBtje gestuurd om de rest er niet mee te vermoeien :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:28

Ruby1995 schreef:
Mijn lijstje tot nu toe:

O: 2 vezelrijk crackers met pindakaas light en Philadelphia light met gerookte kipfilet
L: 2 volkoren boterhammen met makreel in zonnebloemolie en 1 krentenbol.

Verder weet ik het nog niet, denk dat we vanavond macaroni eten maar dat lust ik niet dus eet dan een cracker of boterham.

Beweging: wat fietsen door het dorp. niet iets bijzonders.

Even aanvulling, heb net 15 km gefietst maar ook een gevulde koek op van 306 kcal
Dus avond eten worden een paar crackers.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:03

brighteyes85 schreef:
marrianne schreef:

Ik heb zelf ook nog geen idee, was in de aanbieding bij de super, dus ik dacht laten we het eens proberen

Nu al pepernoten 8)7 het wordt er niet makkelijker op |o

Pepernoten? Omg daar kijk ik al een jaar naar uit! Zo slecht, maar echt mn nummer 1 guilty pleasure

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:05

Ik plaats al een paar dagen geen lijstjes omdat ik even een beetje van de lijstjes afgestapt ben, de focus werd me een beetje te hoog dus ik ga even gas terug nemen hier en even een paar dagen loslaten en daarna pak ik het wel weer op als mn studie begint en ik meer ritme in mn dagen krijg!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:08

Ik heb wel zojuist zelf een speltbrood gebakken en lekker dat het ruikt en eruit ziet omg! Nu 1,5 uur wachten tot die afgekoeld is :(

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:43

Succes iedereen met de goede voornemens voor deze week!

Stral schreef:
K_im: lijkt me sterk dat je van 2 dagen anders eten al helemaal raar wordt, wat had je wel binnen? :)

Helaas kan dat met een maagverkleining al na 1 hapje eten. Over het algemeen kan ik vrij goed eten, en komen dumpingen in mijn geval maar weinig voor. Dit voelde overigens niet als een dumping zoals ik ze normaal ken, ik was nu gewoon echt heel duizelig, ik kon geen focuspunt krijgen als ik mijn ogen op had. Ik had op dat moment nog niet zo veel gegeten en gedronken, maar wel veel gesport (uur paardrijden en een uur olympic liften), dat wat ik wel gegeten had week af van mijn normale eetpatroon. Nouja, ik weet niet wat het was, maar vreemd was het wel. Een middagdutje deed overigens wonderen ;)

Kayleigh_ schreef:
Goedemorgen!

Ik ga direct na het werken naar de sportschool. Ben van plan een flinke beentraining te doen, morgen wil ik kruipend naar het werk. Wish me luck!

Succes, ik hoop dat je morgen je bed niet uit te krijgen ben, en dan kun je woensdag helemaal wel thuis blijven geloof ik ;)

bente12 schreef:
Ik plaats al een paar dagen geen lijstjes omdat ik even een beetje van de lijstjes afgestapt ben, de focus werd me een beetje te hoog dus ik ga even gas terug nemen hier en even een paar dagen loslaten en daarna pak ik het wel weer op als mn studie begint en ik meer ritme in mn dagen krijg!

Je moet doen wat voor jou goed voelt en werkt :j En dat speltbrood.. Hmm, de geur van vergebakken brood alleen al doet mij watertanden!

---

Goede dag gehad vandaag, ondanks dat ik er echt enorm tegenop zag om deze week te starten, heb ik de eerste dag overleefd :p

- On: Omelet met groenten, bio spekreepjes en zilvervl. rijst, multivitaminen en supplementen
- After workout / Lunch: Proteïneshake, left overs van gisteren (groenten/rijst/tartaar) en havermoutpap op waterbasis met een questbar erdoor
- Avond: Bloemkool, kipfilet en zoete aardappel

Beweging: uur crossfit en vier uur werken (staan/lopen/rennen/vliegen)
Vocht: Zit nu op bijna twee liter, hoop vanavond nog een halve liter te kunnen drinken.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:55

Ik was even je operatie vergeten sorry!

Mijn god, ik ben net BBB gaan doen. Had echt geeeeeen zin, het constant druk bezig zijn begint een beetje te wreken. Ben erg moe en voel me ook hele tijd schuldig omdat ik vb huishouden verwaarloos. Toch gegaan en afgezien! Ik ga morgen de trap niet op- of afraken... :') heb weer zin om vanalles te eten (weet niet wat ik heb hoor) maar wil dat uur afzien niet voor niets laten zijn dus ga me verder proberen inhouden nog :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:38

Goed dat je gegaan bent Stral!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:46

Mijn dagje vandaag.. Niet goed gegeten, te weinig, maar moest mezelf vanochtend en met avond eten weer dwingen te eten.. Terwijl ik andere dagen kan vreten :')

O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: pakje volkoren melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet
T: protein cookie( 202 cal b&f )
A: tartaartje, worteltjes, 200 ml magere vanille yoghurt
T: cereal suikervrije stroopwafel (114 cal)

B: 3 uur werken achter de kassa, 15 min wandelen

Kom nu op veel te weinig..
1190 cal
130 gram koolhydraten
83 gram eiwitten
30 gram vetten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:49

Ik vind het echt genant die lessen, buikspieren heb ik best wel maar alles met benen / billen ben ik echt allesbehalve elegant en ik verkramp na 5 lunges ofzo :')

Haat het wel dat ik weer zo stijf ga zijn morgen.

Ondertussen aardbeitjes en rijstwafels gaan halen. Ik wil eten maar allez, dat valt nog mee dan he :')

O: griekse yoghurt met passievrucht
T: appel
L: 3 sneetjes brood met filet de sax en 1 snee jonge kaas
A: pastasalade
T: rijstwafels en aardbeien

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:38

Succes met je spierpijn Stral!

mijn lijstje voor vandaag

O: 2 volkoren crackers met heksenkaar
T: 1 banana
L: 2 Boterhammen met kipfilet & Pesto
T: Kiwi, tomaat + stuk komkommer
A: Salade met 1 Ei

B: 2x 40 minute fietsen + paardrijden.

Vandaag maar sportief met de fiets naar werk ipv met de auto :)