Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:44

Ga maandag 3 dagen naar Praag. Het is daar 2-3 graden en half bewolkt, wel droog!
Ga ik voor grijs of voor een chameleon bruin/jeansblauw? *kanniekiezenie*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:46

Oh hier gaat het ook hard, ik was dit topic al helemaal vergeten.
Op dit moment heb ik gewoon een lakje.

Het sinds kort de nieuwe topcoat van de HEMA, en die is goed!
Nog beter dan die van Sally Hanson vind ik. Heb nu een metallic lakje op.

Anne: die poeder ziet er wel heel gaaf uit <3
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 24-11-16 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:46

LadyMadonna schreef:
Ga maandag 3 dagen naar Praag. Het is daar 2-3 graden en half bewolkt, wel droog!
Ga ik voor grijs of voor een chameleon bruin/jeansblauw? *kanniekiezenie*

De laatste :j

OliLau

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:46

Afbeelding
Mijn nagels momenteel :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:25

woh toffe kleur!!

Ik heb bij mezelf gel gezet, geen shellac maar echte gel :j Kon dus nergens een styliste vinden die nagels gel/acryl zet zoals ik het wilde. Gewoon een bescheiden versteviging op mijn eigen nagel zonder mega dikke laag en zonder mijn nagels aan gort te vijlen of mijn nagelriemen te beschadigen.

En ik ben super tevreden, spulletjes gekocht, filmpjes gekeken en ben gewoon gaan proberen. Nu heb ik dus een mooie dunne gel versteviging, precies zoals ik wilde. Stiekem een beetje trots op mezelf :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:35

Mars schreef:
woh toffe kleur!!

Ik heb bij mezelf gel gezet, geen shellac maar echte gel :j Kon dus nergens een styliste vinden die nagels gel/acryl zet zoals ik het wilde. Gewoon een bescheiden versteviging op mijn eigen nagel zonder mega dikke laag en zonder mijn nagels aan gort te vijlen of mijn nagelriemen te beschadigen.

En ik ben super tevreden, spulletjes gekocht, filmpjes gekeken en ben gewoon gaan proberen. Nu heb ik dus een mooie dunne gel versteviging, precies zoals ik wilde. Stiekem een beetje trots op mezelf :P

Heb je er een foto van, ben erg benieuwd!
Waar heb je besteld? Mag eventueel ook via pb hoor, mocht je dat liever hebben! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:49

Ja hoor al valt er niet veel te zien aangezien het doorzichtig is. :P Maar nu kan ik er leuke lakjes overheen doen en heb ik toch wat versteviging. j

Afbeelding

Ik heb besteld op nded.com

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:37

Dat zijn precies de redenen dat ik het ook zelf doe. Plus gebrek aan discipline om elke 2-3 weken ergens een afspraak te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:40

Wat raar dat niemand dat wilde doen :?
Je kan eens zoeken op een soakeble gel, hoef je niet te vijlen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:43

Ze willen het wel, maar ik eindig toch altijd met veel te dikke lagen gel (of acryl )die ik gewoon niet mooi vind.

Of veeeel te dunne papiernagels. Of bloedende nagelriemen. En dan nog 50 euro kwijt zijn ook, no thank you. Ik betaal met liefde voor mijn nagels, maar dan verwacht ik wel kwaliteit. En niet als ik aangeef dat ik de laag te dik vind een snibbige opmerking en 'dat het zo hoort'.

Dus nee geen salons meer voor mij, ben echt zelden helemaal tevreden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:44

Wel netjes toch!

Ik heb zojuist na 3 pogingen van de week weer m'n nagels even gelakt met Bourjois, heeft een fijn kwastje vind ik!
Maar, man.... wat zal ik blij zijn als ik weer gewoon gelnagels heb zeg! O:)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:57

Ik heb acrylnagels en ik kan echt niet zonder

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:57

OliLau schreef:
Ik heb acrylnagels en ik kan echt niet zonder

Precies dat heb ik dus met de gel, nooit meer "geknoei" met lak oid! :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:59

Mars, heel jammer dat je die ervaringen hebt. Een versteviging (strijklaag(jes) ( is toch niet zo ingewikkeld zou je zeggen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:36

Nee ik kreeg het idee dat ik iets onmogelijks vroeg. Maar na de laatste keer waren mijn eigen nagels zo dun gevijld dat ik er echt niet meer aan begin. Tijdens het vijlen gaf ik het nog aan maar dan krijg je een soort bijdehante opmerking van dat dat zo hoort want anders hecht het niet en dat ze heus wel weet wat ze doet... Toen heb ik besloten om geen salons meer in te gaan, heb het verschillende keren geprobeerd bij verschillende salons, dure en betaalbare.

Eentje haar vijl was aan de zijkant zo scherp dat de nagelriemen tot bloedens toe open lagen. Niet normaal hoor, geloof er niks van dat dat officieel zo hoort. En altijd die dikke lagen, nee niet mijn ding.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:38

Mars schreef:
Nee ik kreeg het idee dat ik iets onmogelijks vroeg. Maar na de laatste keer waren mijn eigen nagels zo dun gevijld dat ik er echt niet meer aan begin. Tijdens het vijlen gaf ik het nog aan maar dan krijg je een soort bijdehante opmerking van dat dat zo hoort want anders hecht het niet en dat ze heus wel weet wat ze doet... Toen heb ik besloten om geen salons meer in te gaan, heb het verschillende keren geprobeerd bij verschillende salons, dure en betaalbare.

Eentje haar vijl was aan de zijkant zo scherp dat de nagelriemen tot bloedens toe open lagen. Niet normaal hoor, geloof er niks van dat dat officieel zo hoort. En altijd die dikke lagen, nee niet mijn ding.

Lijkt me niet dat het zo hoort inderdaad.
Hier in het centrum heb je ook een salon waar je zo binnen kan lopen, maar dit zijn chinezen, daar hoor ik sowieso al slechte verhalen over. Gelukkig kan ik gewoon bij degene die mijn nagels al ruim +/- 9 á 10 jaar deed, terug komen, ondanks dat ze op het moment een klantenstop heeft, dus dat is wel fijn! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:02

Vraag me toch af bij waarvoor salons je geweest bent.
Huid open vijlen gebeurt me zelden, 3en als het dan gebeurt is het idd altijd met een nieuwe vijl en zal ik me altijd verontschuldigen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:31

Ik zet dan gellak bij klanten, maar heb ook nog nooit huid open gevijld, jeetje wat zijn er dan veel prutsers zeg. Dat het een keertje kan gebeuren, oké, maar dat het altijd gebeurd...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:05

De eerste keer bij een simpele salon in de buurt, betaalde 25 euro en daar ging ik dus weg met te dikke gel en mijn eigen nagels waren tot papier gevijld. Tweede keer een dure salon, 50 euro voor een versteviging, geen french, geen nailart en geen tips. Maar daar vijlen ze mijn nagelriemen dus tot bloedens toe open en weer vond ik het te dik. En de derde keer bij een soort thuissalon voor 30 euro en dat was ook drama met een mega laag gel erop. Kon ook niet dunner zei ze want dan zou het sneller breken :? (lengte was hetzelfde als hierboven op de foto, geen tip oid)

Dus toen was ik wel klaar hoor. Ik heb van mezelf goeie stevige nagels, ze groeien hard maar puur door eigen lompheid of door zwemmen en paardrijden breken ze soms toch. Dus een kleine versteviging is prima voor mij. Ik vind het ook jammer van de slechte ervaringen want geniet er best van als mijn nagels gedaan worden en ik gun iedereen ook zijn omzet. Ben bereid er meer aan uit te geven ook, maar heb nu net even te vaak mijn neus gestoten.

Vind het nog lastig hoor met gel, het is toch vrij dik spul en even oefenen maar ik ben nu meer tevreden dan alle drie de keren dat ik het liet doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:13

Ik heb light gel, die is aanzienlijk dunner dan build gel. Geeft ook minder warmte ontwikkeling. Loopt wel meer, dus je moet sneller werken.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:06

Mijn nagels gelakt met pinkgellac heb ook nog wat kleuren besteld. Op mijn eigen nagels gelakt
Afbeelding
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:02

Mars, elke kleur kan wat verschillen in dikte en loperigheid is mijn gevoel na een jaar of 2 gellakken. Zal wel wat met pigmentatie te maken hebben, mijn bordeauxrode met wat metallic is echt heel zwaar. Na een paar keer lakken met verschillende eigenschappen (dun,dik, zwaar, uitlopend etc) weet je hoe je daar het beste mee omgaat. Ivm loperigheid van de kleurlakken gebruik ik de lamp al na 2 nagels ipv 4 nagels ff 30sec dn na de laatste nagel geef ik alle nagels een minuut na de kleurronde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:23

Met gellak heb ik ook voldoende ervaring :j
Maar heb nu dus met builder gel gewerkt en dat is dan ineens wel heel anders. Het zit overigens nog steeds mooi zonder lucht eronder dus ben echt trots haha

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:38

Ik val hier even binnen. Mijn eigen nagels zijn drama en scheuren elke keer in. Ik vind het leuk om ze af en toe een leuk kleurtje te geven, maar daar ben ik zo ongeveer de hele middag mee bezig en uiteindelijk ben ik nog te lomp waardoor er weer een beschadiging in komt. Het lijkt wel bijna 24 uur te moeten drogen...
Nou overweeg ik gel of acrylnagels. Ze zien er dan altijd netjes uit, wel zo fijn. Mijn eigen nagels zijn kort, de gel of acrylnagels mogen wel iets langer zijn, maar wel werkbaar. Breken die nagels snel af? Ik ben agent dus het is wel handig als ze enigzins blijven zitten ;) verder boks ik, ik neem aan dat dat ook gewoon mogelijk is?
Wat zijn de voor- en nadelen van gel vs acryl?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:26

Gel of acryl is niet dat het een slechter of beter is dan het ander.
Gel houdt niet van water, maar is flexibeler, acryl geeft geen probleem met water, maar is harder, en zal bij herhaaldelijk stoten eerder breken/barsten (gel veert als het ware mee)
Dus even grofweg: gel bij magazijnwerk, droog werk, inpakwerk etc.
Acryl bij kapsters, schoonmakers, zorg etc.
Ik zou in jouw geval voor gel gaan :j