[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:05

Wat een schitterende tattoo! Hele sterke tekst ook, en netjes gezet!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:19

_O-

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:06

Prachtige tattoo Sall en heus niet omdat je ernaar vraagt! :') :') :') Ik vind die plek ook echt zo mooi! Ben nog wel benieuwd naar een betere foto! Is hij helemaal zwart/wit?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:15

:') :')

Sorry ik had ff lol

Nee hij is niet helemaal
Zwart(grijs)xwit
De rozen zijn (in de kern) zacht roze

Ik zal proberen om een duidelijkere foto te maken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:37

Heel gaaf Sall!

Ik baaaaal.. De artiest waar ik graag een afspraak wilde maken wil mijn tattoo niet zetten omdat ze hem niet mooi vindt. Had er even geen rekening mee gehouden dat dat kon. Jullie al eens geweigerd? Vond het ergens best kwetsend omdat de tattoo voor mij echt een betekenis heeft omdat het voor mijn overleden vader is.

Dus op zoek naar een ander die ik net zo goed vind. Voorkeur gaat nu echt uit naar Sailor & Crooks maar zal nog wat meer portfolio's bekijken. :)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:57

Jeetje... Dat is nogal bot. Als het niet de stijl is waar de artiest zich prettig bij voelt, dan snap ik dat. Zo vind ik s&c geen type voor bijv. watercolor, maar omdat het ontwerp ze niet aanstaat?

Vind echt vreemd

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:53

Lekker aardig jildau... Jeetje, vind dat best naar voor je.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:29

Wow Jildau, dat is best wel harsh. Nou, denk maar zo: mist zij ook weer inkomsten!

*kruipt weer onder meeleessteen*

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:58

Maarehm, is het dan juist niet de kunst om er wel wat moois (in haar ogen) van te maken? Vind het nogal onbeschoft om eerlijk te zijn.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:12

Even terug zoekend in je berichten zag ik dat je en paardenbloem wil die uitwaaiert in zwaluwen? Ik snap ergens wel dat een artiest niet veel zin heeft iets na te maken dat al zo vaak is gemaakt, maar dan is het inderdaad de kunst met een tegenvoorstel te komen. Iets wat hetzelfde symboliseert, maar origineler. Maar, als jij gewoon dat ontwerp wil, is het de kunst iemand te vinden die dat 100% wil zetten. Ben dan maar blij dat deze artiest zo eerlijk is om dat meteen te zeggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:15

Ik heb gezegd dat ik zoiets wil maar dan anders. Heb gewoon gezegd dat ik er vogels in wil verwerken en aan het einde een glinsterend/blinkend sterretje. Nu snap ik dat een ster ook niet origineel is maar toen mijn broertje en ik klein waren gingen wij altijd met mijn moeder sterren kijken en mijn vader zoeken. Hij was volgens mijn moeder de helderste ster geworden na zijn overlijden. Wanneer ik hem als kind miste ging ik altijd uit het raam kijken en de ster zoeken en daar verhalen aan vertellen.

Dan kan ik wel iets anders gaan zoeken omdat een sterretje ook niet echt origineel zou zijn maar dat slaat nergens op toch? Het is voor mij geen leuk plakplaatje die ik wil omdat iedereen het heeft, maar ik wil dit vanwege de voor mij speciale betekenis.

Ik vind persoonlijk de uitgebloeide paardenbloem die wegwaait en uiteindelijk een ster wordt erg mooi maar sta ook zeker open voor een ander idee met 'wegwaaien' en die ster. Jammer dat een artiest er dan geen zin in heeft.. Maar er zijn vast meer goede in Nederland! ;)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:11

Prachtige tattoo met die vlinders!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:13

Wat asociaal bijna dat ze je tattoo niet wilt zetten zeg.. Al is zoiets niet je stijl, ik vind dat als je het kán zetten, je niet zomaar een klant kan weigeren. Kijk, als die artiest het nou echt niet kan is het een ander verhaal en alleen maar eerlijk, maar nu komt het erg arrogant over.. :(

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:48

Jennifuur schreef:
Wat asociaal bijna dat ze je tattoo niet wilt zetten zeg.. Al is zoiets niet je stijl, ik vind dat als je het kán zetten, je niet zomaar een klant kan weigeren. Kijk, als die artiest het nou echt niet kan is het een ander verhaal en alleen maar eerlijk, maar nu komt het erg arrogant over.. :(

Zo asociaal is het niet hoor. De artiest wil garant staan voor zijn werk. Dus hij kan dingen weigeren.
Mijn tattoo-artiest zet ook bepaalde dingen niet. Die weigert gewoon infinity tekens, zwaluwtjes, dromenvangers enzo. Hij vind dat te standaard en wil daar niet mee geassocieerd worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:33

Jennifuur schreef:

Het zou wat zijn al je als artiest niet kunt weigeren.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:37

Daarom zeg ik ook 'ik vind' :) Uiteindelijk mogen ze het natuurlijk allemaal zelf weten, maar een weigering met als reden 'ik vind het lelijk', zou voor mij weer een reden zijn om met een volgende tattoo daar niet weer aan te kloppen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:08

Haunting schreef:
Jennifuur schreef:

Zo asociaal is het niet hoor. De artiest wil garant staan voor zijn werk. Dus hij kan dingen weigeren.
Mijn tattoo-artiest zet ook bepaalde dingen niet. Die weigert gewoon infinity tekens, zwaluwtjes, dromenvangers enzo. Hij vind dat te standaard en wil daar niet mee geassocieerd worden.

Ik vind dit een beetje arrogant. :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:23

Danique_G schreef:
Haunting schreef:

Ik vind dit een beetje arrogant. :o

Nouja ik snap het wel hoor. Bedoel die Jay Freestyle waar hier ook al over gesproken is, heeft zelfs een minimum aan grootte etc. Die maakt ook niet alles. En zo nog wel meer die dat hebben.
Ik zou als artiest ook moe worden van de zoveelste die een ankertje, infinity teken of zwaluwen wil. Snap ook wel dat je als artiest soms dingen weigert hoor, daar zijn ze ook gewoon vrij in lijkt me.

Nou vind ik het wel banketstaaf dat die gezegd heeft dat ze het te lelijk vindt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:40

De artist waar ik mijn olifant heb laten zetten gaat ook echt geen infinity teken in mijn nek of op mijn pols zetten hoor :n Aan zo'n klein priegeldingetje verdient hij niks en snap wel dat een artist liever gaat voor werk wat ook representatief is in zijn/haar portfolio.

Vind de manier waarop de artist het gebracht heeft wel erg bot, vooral omdat er voor jou wel echt een betekenis achter zit. Maar neemt niet weg dat ik wel kan begrijpen dat artists bepaald werk niet zetten.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:55

Was dit bij Sailors of juist bij Joy? Ik kon nou niet meer terug vinden met wie je contact op genomen had.
Ik begrijpen de ene kant de artiest heel goed, ik zou zelf denk ik (als ik een tattoo artiest was :D ) ook ontwerpen zetten waar ik geen 'potentie' in zou zijn. Maar zoals eerder genoemd vind ik ook dat een artiest er dan een eigen draai aan moet kunnen geven.

Snap echter ook heel goed dat het voor jou pijnlijk en niet leuk is :n Maar aan de andere kant, wil je een tattoo gezet door een artiest waarvan je weet dat de persoon het helemaal niks vindt? Ik dat niet eens willen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:01

Wat ik er niet aan snap is dat je een tattoo artist bent en in een winkel werkt. Je maakt dus mensen gelukkig ermee, dus ik zou graag mensen gelukkig maken ermee. Ook al is het een standaard dingetje. Maar dat is hoe ik denk. Als je niet voor een ander 'wil werken' moet je niet zo'n baan nemen vind ik zelf. Maargoed, moet iedereen voor de rest lekker zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:02

Ik denk dat je beeld van tattoo artiesten dan een beetje verkeerd is. Veel artiesten werken wel voor een shop maar zijn gewoon kunstenaars. Die bepalen toch echt zelf wat voor kunst ze maken... Als je iets heel simpels wil kan je imo beter naar een commerciele shop stappen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:16

Maar ook een kunstenaar heeft klanten.. Je zet jezelf wel in een commerciële positie op deze manier. Een kunstenaar verkoopt zijn werk. Een tattoo shop krijgt opdrachten. Ik vind het bijzonder onbeschoft, maar kan komen omdat ik heel veel retail etiketten heb geleerd in de loop der jaren. Nee bestaat niet/zelden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:24

Ik vind het een artist zijn goed recht om iets wel of niet te willen zetten. Dat dat dan misschien niet volgens het verkoopboekje is, jammer dan. :)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:34

Nouja zeg. Ik vind het belachelijk. Als ze het niet mooi vind kan ie toch met jou overleggen of je het misschien anders zou willen of het een persoonlijke tintje aan geven? Natuurlijk maken ze reclame met de tatoeages die gezet zijn, ook al is ie simpel maar super netjes gezet dan wil ik toch weten wie hem heeft gezet..