Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:47

Geen idee, ik ga altijd naar Run2Day en daar laat ik me adviseren

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:59

Kiwipitje schreef:
Kan iemand mij helpen? Heb Gel Kayano 18's van Asics maar vind die te zacht en traag. Zou dit wat zijn?

[ Afbeelding ]
Asics GT 2000 Lite Show. Ik overproneer.
Ik quote mezelf even voor het geval iemand me wel kan helpen :). Ik zou daar echt ontzettend mee geholpen zijn :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:32

Ik heb de gt 2000 als ik me niet vergis (andere kleur) en die vind ik behoorlijk aan de zachte kant. Ze corrigeren mn stand wel heel goed.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:01

Ik kan niet goed vinden wat de verschillen zijn tussen de GT1000 en de GT2000 (ik heb de eerste), maar die van mij corrigeren vrijwel niks, zijn vrij neutrale schoenen. Ze zijn idd relatief zacht.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:02

Als je niet weet wat voor een soort schoenen je nodig hebt of welke loopstyle je hebt, zou ik niet aan ons vragen wat wij denken :+ als ik antwoord kon geven had ik een bedrijfje opgestart met internet adviezen voor hardloopschoenen! (gat in de markt toch!?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:24

Dat bedoel ik Romy, ik laat me liever adviseren door iemand die er verstand van heeft en die kan bekijken welke schoenen bij mij, mijn voeten en mijn manier van lopen passen. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:35

Ik heb laatst ook schoenen op internet gekocht. Ik weet ondertussen (na 3x per jaar bij verschillende podologen geweest te zijn) hoe ik loop, welke schoenen ik nu heb, wat ik wil en nodig heb. Dan is het gewoon uitzoeken welke schoenen voldoen aan mijn eisen, als je zo specifiek weet hoe of wat kom je niet op heel veel resultaten uit :+ dus het kan wel!! maar voorwaarde is dat je weet wat je nodig hebt en zoekt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:37

Ja, maar dan weet je dat ze goed zijn.
Als ik de schoenen die ik nu heb goedkoop tegenkom op internet dan koop ik ze ook, maar ik koop geen anderen op die manier.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:45

jaaa dat is ook slim!! Als je tevreden bent, gewoon een 2de zelfde paar erbij te kopen via internet. Scheelt een hoop centjes, je weet dat ze goed zijn en afwisselen zorgt ervoor dat je minder snel blaren loopt en je schoenen langer goed blijven.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:43

Romyv schreef:
Als je niet weet wat voor een soort schoenen je nodig hebt of welke loopstyle je hebt, zou ik niet aan ons vragen wat wij denken :+ als ik antwoord kon geven had ik een bedrijfje opgestart met internet adviezen voor hardloopschoenen! (gat in de markt toch!?)
Ik weet wat voor schoenen ik nodig heb, vraag me alleen af of deze minder demping hebben dan de Kayano's want ik wil een paar erbij met wat minder demping voor kortere afstanden.

Heb inmiddels diep diep gezocht op internet en lees dat de demping van deze inderdaad wat minder is. Zal wel eens voelen hoe het aanvoelt en anders doe ik het gewoon :j. Paar schoenen om mee af te wisselen kan geen kwaad en m'n oude Nike Free hebben te weinig steun en zijn helemaal op gelopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:06

Ik heb de gt2000 en overproneer ook.
Geen idee hoeveel demping ze hebben, maar ik heb het idee dat ik door stroop loop hahaha.
Maar goed ik loop nu op 9 jaar oude, neutrale asics. Gok dus dat die inmiddels 0,0 demping hebben. Is maar wat je gewend bent dus.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:15

Ik heb de gt-2000 en de cumulus. Toen ik de gt-2000 net had leek het alsof ik op marshmallows liep, zo traag. Maar dat was blijkbaar wennen, loop nu op beide schoenen even snel, alleen corrigeert de gt-2000 mijn voet beter en dus gaan de cumulus met pensioen. Ik wil misschien nog een lichtere schoen als de GEL-SUPER J33 of de TRI NOOSA erbij.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:11

Haha klinkt niet heel veelbelovend.. stroop en marshmallows :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:50

Wel lekker...beetje veel kcal misschien ;)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:20

Kun je er gewoon weer aflopen! :D

Lopen jullie met dit weer? Als ik loop, loop ik meestal 's ochtends vroeg. :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:29

ik heb gister 7 km gelopen met een vriendin, klein uurtje over gedaan, het was toen ook al erg warm om half 9, dus sla vandaag even over! (hoewel t hier in alkmaar waait en licht bewolkt is...) morgenavond weer denk ik!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:17

Heb vrijdagmiddag ook gelopen. :j 7,5 km in een kleine 45 minuten en had heel rustig aan gedaan. Heerlijk! :D Vandaag even een klein, snel rondje. Misschien beetje intervallen of anders gewoon knetterhard :D

Wil één dezer dagen weer even naar de run2day. Even mijn schoenen laten nakijken. :) Heb ze nu een jaar.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:17

Romyv schreef:

Bestaat al. :))

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:07

Hallo allemaal,
Ik kom even zo binnenvallen voor advies. Ik zit er al een tijdje over te denken om te kijken of ik heel rustig hardlopen kan opbouwen. Al sinds mijn tienertijd heb ik af en aan last van mijn knieën en dat als excuus gebruikt om niet te kunnen hardlopen :+ . Nu vraag ik me af of dat met heel rustig opbouwen en goede schoenen niet toch zou kunnen. Iemand hier ervaring mee?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:59

Ik heb rechts een peesaanhechting die eruit ziet als gatenkaas en meerdere fysiotherapeuten hebben me afgeraden hard te lopen. De laatste zei juist dat het met de juiste training wél gunstig kan zijn, je krijgt sterkere benen. Ik ben heel rustig begonnen met opbouwen en het ging heel lang goed, tot ik overmoedig begon te worden. Na een tijd eruit geweest te zijn ben ik nu opnieuw begonnen, rustig aan, heb ik een pijntje, dan neem ik een extra rustdag. Ook heb ik in de sportschool aan mijn benen gewerkt voor ik weer ging rennen. En dat werkt! Gisteren een 10k wedstrijd gelopen. Mijn advies: goede schoenen, en als doel pijnvrij lopen, niet te hard en niet te vaak als het niet gaat.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:00

Ik ga mee met MaiMai. Zeer rustig en voorzichtig opbouwen. Altijd rustdagen nemen, goed luisteren naar je lijf. En goede schoenen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:54

Dank jullie! Klopt helemaal met mijn eigen gevoel en advies van mijn broertje (redelijke sport en hardloopfanaat)
Ga zo maar even naar de run2day voor schoenen en advies. Maakt me niks uit als het heel langzaam gaat, pijnvrij bewegen is stap 1, ben heel benieuwd of ik dit dan toch ga kunnen!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:53

Mij is het hardlopen ook afgeraden door de huisarts ivm de "schokken" op m'n (in mijn geval hele zwakke) gewrichten, dus had een crosstrainer aangeschaft, maar dat gaat na een tijdje echt zo vervelen ! Ik heb het ook rustig opgebouwd.

Op welke bodem lopen jullie trouwens het liefst? Ik voel best een verschil tussen gras, asfalt en stoeptegels. Heb me laten vertellen dat gras(aarde) het meeste dempt dus eigenlijk het beste is om op hard te lopen, daarna asfalt, en tegels kun voor lange afstanden beter vermijden als je scheenbeen blessures wilt voorkomen. Nu zal het misschien ook uitmaken welke schoenen je draagt.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 02:10

Vanochtend weer een 5K gelopen en gelukkig geen steken in mijn zij deze keer, terwijl ik net zo snel liep als vorige keer. :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:50

Goedzo guinevere! Zie je duidelijk dat je vooruit gaat!
Toch vraag ik me af waar steken vandaan komen. Liep gisteren 5km wedstrijd en had al snel een steek terwijl ook ook al weer sneller had gelopen/getraint. Qua voeding had ik 2 uur daarvoor 2 sneetjes brood op met een kopje thee en kwartier voor de start een paar slokken iosotone sportdrank.