[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:11

Even niet alles bijgelezen....zit maar te bellen en te doen! Vandaag flink gezondigd met patat vanavond! Op werk ook al stukje kwarktaart en brownie op wat ik gemaakt had......maar door een heel leuke verrassing had ik vanavond geen zin meer om te koken!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:22

Goed verschil te zien ojajoh

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:25

Ik ga er een gezond weekend van maken!

Doel is om minimaal halve kilo kwijt te zijn. Het liefst een hele natuurlijk :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:10

_Daniella schreef:

Ik doe mee! Voor de zekerheid probeer ik morgen mee naar de winkel te gaan om de zak chips/nootjes uit de kar weer netjes in het schap te zetten. :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:17

Danseresje schreef:
Even niet alles bijgelezen....zit maar te bellen en te doen! Vandaag flink gezondigd met patat vanavond! Op werk ook al stukje kwarktaart en brownie op wat ik gemaakt had......maar door een heel leuke verrassing had ik vanavond geen zin meer om te koken!

waarschijnlijk met je verjaardag te maken!
Gefeliciteerd!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:23

Ojajoh schreef:
Danseresje schreef:

waarschijnlijk met je verjaardag te maken!
Gefeliciteerd!

Inderdaad had het allemaal met mijn verjaardag te maken!
Dank j wel!
Morgen hele dag paardrijden.......is goed om de patatjes te verbranden, haha!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 05:31

Bedankt voor het welkom heten. :)

Ojajoh schreef:
welkom captain, ik ben ook nieuw! welke CB doe jij? Ik doe de 800 versie

500 versie. Gaat me iets sneller dan de 800 versie haha! Hoe gaat het bij jou, hoeveel ben je al kwijt?

_joellover_ schreef:
ik snap er toch helemaal niets van! Wanneer ik me keurig aan sonja bakker hou gebeurt er vrij weinig en kom ik soms zelfs aan!
Nu had ik gister een SAS dag ontbeten bij de Hema en nog meer slechte dingen savonds ook nog drank en ben ik -0.7kg. Heeel vreemd, maar ben wel blij! Want zit nu eindelijk op de 5.2kg eraf!!

Elke keer dat je weegt is een moment-opname he? :) Kan maar zo zijn als je een dag of 2 later weegt het er weer aan zit. :)

_joellover_ schreef:
Jeetje captain wat een onwijs verschil zeg! Maar hoe ziet het er nu uit als je weer terug naar ''normaal '''eten gaat?

Bij Cambridge zit een streng afbouwprogramma. Je gaat eerst een shake vervangen voor een broodje en zo steeds iets verder terug naar normaal voedsel. Zo kun je ontdekken bij hoeveel calorieën je stabiel blijft. Bij de een is dit 1800, de ander 2000 bijvoorbeeld.

Mandy517 schreef:
Ik snap er niks meer van! Ik ben in een week tijd weer een kilo aangekomen.. ik eet geen gekke dingen, geen snaaibuien gehad, ik sport nog steeds..

Kan van alles zijn! Vocht vasthouden, volle darmen, wegen is een momentopname.. Sommige mensen schommelen tussen weken heel erg, zijn de ene week een kilo aangekomen en de volgende week weer 2 eraf.. Kleine stapjes vooruit met af en toe een stapje terug.. Je kunt het! +:)+

Dais_ schreef:
Ik heb steeds last van honger. Ben inmiddels meer gaan eten want ik liep er gewoon niet fit van. Maar met wat ik nu eet ga ik nevernooit meer afvallen natuurlijk.

Wat eet je dan als je honger hebt? :) Wat je kunt proberen is als je honger hebt eerst een flesje water leeg te drinken en daarna een kop thee. Werkt bij mij heel goed. Heb je dan nog steeds honger, ga dan gewoon wat anders doen, stofzuigen, de was doen, kamer schoonmaken of gewoon lekker naar de paarden/een stuk wandelen. En als je het dan echt niet kunt houden, zorg dat je een komkommer in je koelkast hebt liggen en snijdt die in stukjes met een beetje kruiden/aromat.. Hartstikke lekker en prima tussendoortje.

Negerzoen schreef:
Pfff, 3 weken zonder suiker ging tot nu toe goed. Maar momenteel heb ik het zwaar! Leukste week van de maand hierzo en ik heb me toch een partij trek in koekjes! Ben ook erg moe, zal ook met elkaar te maken hebben (geen energie = suiker willen) Maar we moeten sterk blijven!

:(:) Je kunt het!

KarinW86 schreef:
Volgens de metingen eet ik ook altijd te weinig, maar met meer eten heb ik zo'n idee dat je dan niet afvalt.
Ga nu wel bewust wat meer drinken.. Drink al best veel thee op een dag, maar nog maar wat water erbij drinken.

Als je te weinig eet gaat je lichaam alles vasthouden wat 'ie binnenkrijgt.. Door te weinig eten kun je zelfs aankomen. Als je wat meer eet zul je aan het begin iets aankomen maar als je lichaam went aan het meer binnenkrijgen van voedingsstoffen houdt het niet meer alles vast en zul je weer af gaan vallen. Sommige mensen raden ze ook aan om meer te eten om meer af te vallen.

RusselNuwell schreef:
Ik meld me hier ook weer eens. Ik zit nu al een poosje rond het zelfde gewicht te tobben. Desondanks vandaag bij het opruimen van mijn klerenkast even mijn oude broeken gepast, waar ik 'uitgegroeid' was, en ze passen allemaal, dat is wel even een heel motiverend gevoel!

Wat goed! En het mooie weer komt er weer aan.. :D

Wat een duidelijk verschil Ojajoh! Knap hoor! +:)+

Zo, vandaag was weer een goede dag. :D Gewerkt van 9 tot half 1, toen van half 2 tot 5 (was eerder weggestuurd omdat ik de halve praktijk al schoongemaakt had en ze vonden dat ik te hard gewerkt had.. :+) en van 7 tot kwart over 9.. Ruim 9 uur gewerkt dus waarvan 3 uur schoongemaakt.. Krijg zoveel energie door het dieet.. Haha! Heb ruim 3 liter water op met nog 4 koppen thee en 2 glazen water thuis dus 4 liter vocht vandaag. Heb thuis wel een paaseitje op maargoed.. Die had ik die dag al lang en breed verbrand dus ik mocht mezelf wel belonen vond ik.. :P

Vanochtend nog even werken en dan weekend.. Die zijn altijd het lastigste...

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:30

hannahaapje schreef:
_Daniella schreef:

Ik doe mee! Voor de zekerheid probeer ik morgen mee naar de winkel te gaan om de zak chips/nootjes uit de kar weer netjes in het schap te zetten. :+

Ik doe ook mee!! Altijd handig, zo'n topic :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:46

goedemorgen

captain: ja 800 gaat veel langzamer, een kilo per week maar... Ik kan gewoon niet zonder die warme hap avondeten. Ik heb de 500 gedaan voor een weekje,maar dat pastte mij echt niet met een druk huishouden en een klein kind. Ook denk ik dat het van de 800 makkelijker is terug te schakelen, en dat idee schikt mij ook wel, kan ook non stop doorgaan, geen tussenweken enz..

Vanochtend weer 67,7! *\o/* *\o/*
Heb in 2 dagen de aangekomen kilo van mijn "stoute" week er weer afgedronken :D
nog 7,7 te gaan :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:55

Goedemorgen!
Omdat ik niet precies weet of ik nou wel genoeg eet
Nogmaals mijn eetlijst.
Ziet dit er goed uit?

KarinW86 schreef:
O: 2 krackers met appelstroop + beker drinkyoghurt
T: 1 stuk fruit (appel/banaan/peer)
L: 3 bruine boterhammen met dun beleg (kaas/worst/hagelslag/vis, lust niet zoveel)
T: 2 stuk fruit (appel/peer/banaan)
D: Wat de pot schaft
T: Schaaltje vla (soms eet ik die direct na het eten als ik 's avonds nog weg moet)
(op donderdag als ik ga paardrijden, neem ik na het rijden nog thee met een koekje)

Vandaag zitten we op 68,7 minder eraf als gehoopt, maar toch weer 1,1 kg minder als 2 weken geleden.
Liever langzaam dan helemaal niet hihi.
Stel mijn volgende doorgeef gewicht op 12 april en probeer tussendoor zo weinig mogelijk te wegen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:55

Goedzo onajoh!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:56

Super ojajoh!!!

Hier gisteren een slechte dag, voelde me gewoon poedersuiker, maar vanochtend toch 69,0! Nu hopen dat het morgen niet weer omhoog gaat, haha
Laatst bijgewerkt door Malima op 22-03-13 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:04

Aahrg ik heb al dagen van die net niet dagen. Stom he!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:10

KarinW86 schreef:
Goedemorgen!
Omdat ik niet precies weet of ik nou wel genoeg eet
Nogmaals mijn eetlijst.
Ziet dit er goed uit?

KarinW86 schreef:
L: 3 bruine boterhammen met dun beleg (kaas/worst/hagelslag/vis, lust niet zoveel)
T: Schaaltje vla (soms eet ik die direct na het eten als ik 's avonds nog weg moet)
(op donderdag als ik ga paardrijden, neem ik na het rijden nog thee met een koekje)

Vandaag zitten we op 68,7 minder eraf als gehoopt, maar toch weer 1,1 kg minder als 2 weken geleden.
Liever langzaam dan helemaal niet hihi.
Stel mijn volgende doorgeef gewicht op 12 april en probeer tussendoor zo weinig mogelijk te wegen

als ik er naar kijk dan denk ik: wow wat suikerrijk!
maar goed ik ben geen dietiste en heb er geen verstand van...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:11

malima: is niet zo raar toch na de slechte gebeurtenis ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:15

Ja, wel veen khd, maar als dit werkt voor jou..? Misschien wat meer groente tussendoor, tomaatjes, komkommer, paprika? Ik zou ook geen vla meer eten, zitten erg veel kcal in. Ik zou dan zeggen yoghurt of magere kwark met eventueel wat fruit erdoor, of walnoten, ook jammie!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:30

[/quote][/quote]

Ik vind het wel mee vallen hoor!

Drinkyoghurt is toch ook heel goed!
Je eet 3 stukken fruit zie ik per dag.. Dat is toch best veel.. Want ook in fruit zitten suikers..
Boterhammen zijn wel goed lijkt mij!

Ik heb er ook niet veel verstand van maar zo denk ik er over hihi.
En de vla idd liever laten staan,ook ik at altijd vla,probeer nu ook altijd magere yohurt.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:33

Ow zie foutje inderdaad.. Eet 2 stuks fruit op een dag

Bedankt voor even er naar kijken. Heb zelf ook verder geen honger meer tussendoor enzo

Totaal geen idee waar wat in zit enzo, dus wist niet dat ik zo suiker rijk eet.,
Misschien maar wat veranderen, maar weet nog niet wat

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:44

Captain, dankjewel voor de tips. Die werken ook prima als ik thuis ben. Ik was vergeten erbij te zetten dat het puur en alleen op mijn werk is. Ik sta bijna de hele dag en ik sta na een uur al wankel op mijn benen. In de ochtend eet ik 2 tussendoortjes ipv 1, en in de middag heb ik 4 boterhammen gegeten ipv 2. Daarna had ik er geen last meer van. In de laatste pauze nog een sinaasappel gegeten en prima vol kunnen houden tot 7 uur :j

Ondanks het vele eten was ik vanochtend 1 kg lichter dan gisteren. Dat snap je toch niet meer?

Malima, even er niet meer op gaan staan? Kan zo demotiverend werken als je op die grens zit en je zit er ineens weer boven.

Danielle, veel succes dit weekend. Ga je nog iets bijzonders doen behalve goed op je eten letten?

Ojajoh, je ziet goed verschil zeg! Super :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:07

KarinW86 schreef:
Ow zie foutje inderdaad.. Eet 2 stuks fruit op een dag

Bedankt voor even er naar kijken. Heb zelf ook verder geen honger meer tussendoor enzo

Totaal geen idee waar wat in zit enzo, dus wist niet dat ik zo suiker rijk eet.,
Misschien maar wat veranderen, maar weet nog niet wat

Vul je lijstje is in op voedingscentrum. Dan weet je precies of je meer vezels moet eten of juist meer koolhydraten etc. :)

Vandaag heb ik mijn 'dag dat bijna alles mag' dag haha. Dus vanavond mag ik eindelijk weer chippies. :+:
Helaas wel een opkomende verkoudheid, hele keel doet zeer en zit vol met snot :(

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:09

Wat leuk zo'n dag :j

Voedingscentrum-site vind ik niet compleet. Vroeger maakte ik daar veel gebruik van, maar tegenwoordig kent hij zo weinig meer. Het begint al met mijn ontbijt! :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:11

Mooie resultaten zie ik weer langskomen :D

Ik ga zo weer wegen bij mijn consulente (Ik doe CB800). Denk dat er haast niks af is, lichaam is nog een beetje uit het ritme omdat ik gisterochtend uit de nachtdienst ben gekomen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:18

hoe denken jullie over eieren?

ik ontbijt nu met 2 geroosterde boterhammen met een plakje kipfilet en 2 gekookte eieren erop. en dan heb in tenminste echt een vol gevoel tot de lunch, anders heb ik binnen een uur weer honger.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:23

Eieren zijn eiwitten en dat is lanzame energie als ik t goed begrepen heb

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:24

Op voedingscentrum zit ik eigenlijk overal wel goed mee vaak alleen te weinig vezels en te weinig totaal