[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:41

Wat mij aan de koperspiraal vooral tegenstaat is dat je heftiger ongesteld gaat worden (vertelde mijn huisarts) dat is niet iets waarop ik zit te wachten :n

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:48

Ja dat schijnt de 1e 3 maanden zo te kunnen zijn. In mijn geval is dat niet zo erg ik ben maximaal 4 dagen ongesteld zonder veel ellende dus dat zou ik wel aankunnen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:58

Yvank, hangt echt af van welke je neemt. Hoe groter (wat vroeger vaker zo was) hoe meer problemen. Ik bloed niet meer dan vroeger, alleen meer op kortere tijd en 'vloeibaarder'. Ik heb een Gynefix.

XApple, gelukkig ging het dan toch! Ik was ook een lastig geval, denk dat ik weet welke pijn je bedoeld. Maar nu idd nergens meer aan denken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:02

Meer als in vaker dan 1x per maand?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:08

Nee dat nooit, nu was ik zelfs een week te laat. Is echt gewoon je natuurlijke cyclus. De oudere en grotere modellen geven soms meer bloed verlies (er zit een groter ding in je baarmoeder waarrond zich tissue vormt) maar er zijn al veel kleinere modellen op de markt die net zo veilig zijn en gewone hoeveelheden bloedverlies geven.
Modellen zoals die van xApple of van mij.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:24

Ik heb ook de Gynefix, en ik ben nu nog maar 3-4 dagen ongesteld, waar dat er vroeger 7 waren. Ik verlies ook wel een stuk meer bloed, maar heb weinig krampen of pijn. Moet gewoon wat vaker van tampon wisselen, en de eerste 2 dagen een maatje groter nemen.. Ik ben er ook super tevreden over!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:45

Hoi.
Ik ondervind problemen met de Nuvaring. Ik ben hem ooit kwijt geraakt, waarschijnlijk was hij er drie dagen eruit. Aangezien hij er nog maar vier dagen in zat had ik gelijk een nieuwe in gedaan. Niet zo verstandig.

Sinds dien heb ik constant doorbraakbloedingen en kan ik niet zonder maandverband. Ik heb het drie maanden aangekeken. De laatste maand was ik twee weken bloedvrij maar daarna begon het weer. Ik heb toen de Nuvaring verwijderd, een week te vroeg. Ik werd gelijk ongesteld.

Maar mijn vraag is vooral, wat nu. Ik verblijf momenteel op een instelling en de medische dienst zegt prikpil of pil. Als ik vraag naar meer informatie, over hormonen, de meerdere variaties van de pil, de bijwerkingen zeggen ze stug nee en dat bijwerkingen zoals libidovermindering, aankomen etc. vooral tussen de oren zitten, als je aan de pil wilt gaan krijg je een standaardpil en daar valt niet over te discussiëren, terwijl er naar mijn inzien er niet voor niets meerdere soorten pillen zijn. Naar de huisarts voor een gesprek mag ik ook niet van hun, dan moet ik maar wachten tot ik hier weg ben. Dus ik zit nogal vast voor mijn gevoel.

Eigenlijk wil ik gewoon door met de Nuvaring, maar zonder doorbraakbloeding. Hiervoor heb ik nooit problemen gehad met de Nuvaring en het beviel me uitstekend. Ik vroeg me af, als ik wacht tot mijn volgende cyclus en de Nuvaring dan opnieuw inbreng, is er dan kans dat de doorbraakbloedingen stoppen, en is die kans groot? Wat gebeurd er allemaal in mijn lichaam waardoor ik die doorbraakbloedingen krijg, hoe kan ik dit stoppen. Waarom toen wel en nu niet.

Als het niet lukt wacht ik totdat ik van de instelling af ben, maar ik ben graag beschermd zodra ik van de instelling af ga dus ik weet het allemaal niet meer zo goed ...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:57

je blijft nu dus ongesteld dan zonder de nuvaring?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:03

Ik heb de Nuvaring eruit gehaald omdat ik wéér doorbraakbloedingen kreeg, de dag nadat ik de Nuvaring eruit had gehaald werd ik ongesteld, ook best hevig. De Nuvaring had er maar twee weken ingezeten.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:05

Dan zou ik het even een maandje zonder aankijken en dan als je straks weer ongesteld wordt de nuvaring weer inbrengen. Denk dat je lichaam gewoon een beetje in de war is.
Lijkt mij iig het proberen waard!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:59

Heeft er iemand in dit topic ervaring met het stoppen met een (redelijk) zware pil en acne?
Ik heb tot een jaar geleden de diane 35 (merkloze variant) geslikt, ben wel een keer gestopt maar toen kreeg ik erge last van acne. Weer begonnen, maar ik wilde toch van die troep af en een andere pil gekregen. Ik ben nu ruim een halfjaar aan de Yasmin (ook merkloze variant) en mijn huid is nog steeds niet geheel zuiver. En nog altijd wil ik eigenlijk gewoon helemaal stoppen met de pil (of uberhaupt anticonceptie, ik durf het alleen niet goed in verband met mijnhuid...
Kan iemand mij hierover adviseren?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:03

Met acne heb ik super ervaringen met de Yaz 24+4 pil.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:15

Maar ik wil het liefst helemaal stoppen met de pil/anticonceptie...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:16

purple schreef:
Heeft er iemand in dit topic ervaring met het stoppen met een (redelijk) zware pil en acne?
Ik heb tot een jaar geleden de diane 35 (merkloze variant) geslikt, ben wel een keer gestopt maar toen kreeg ik erge last van acne. Weer begonnen, maar ik wilde toch van die troep af en een andere pil gekregen. Ik ben nu ruim een halfjaar aan de Yasmin (ook merkloze variant) en mijn huid is nog steeds niet geheel zuiver. En nog altijd wil ik eigenlijk gewoon helemaal stoppen met de pil (of uberhaupt anticonceptie, ik durf het alleen niet goed in verband met mijnhuid...
Kan iemand mij hierover adviseren?

In mijn geval heb ik acné van mijzelf, niet als bijwerking van een pil. Wanneer ik stop met een 'acne' pil krijg ik het weer.. Dus toen ik helemaal stopte met anticonceptie zat ik eronder en nu met mijn nieuwe pil (Zoely) weer want dit is geen Diane, Yasmin of Yaz en heeft geen androgene werking.

Je kunt uiteraard altijd proberen te stoppen en kijken hoe het gaat. Zeer waarschijnlijk wordt het eerst erger maar ik raad je wel aan om niet direct te oordelen. Meestal duurt het even voordat je eigen hormonen geregel weer op gang / in orde is. In mijn geval heb ik na een half jaar nog steeds een erg onzuivere huid rond kin en hals maar probeer het nu, in overleg met de huisarts, eerst op andere manieren te verhelpen dan door de pil. Maar het is zó frustrerend!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:21

Het is echt vreselijk.. Ik heb al twee keer een poging gedaan om te stoppen en toen een paar maanden tot een half jaar onwijze acne gehad. Ik ben toen maar weer begonnen, omdat ik niet het gevoel kreeg dat het minder werd.
Ik ga binnenkort wel even langs de huisarts ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:52

_Dominique schreef:
Ik kom even binnenvallen! Vandaag 2 nieuwe doosjes met 3 strips binnengekregen van de apotheek. Is het ineens een compleet andere pil: ethinylestradiol/levonorgestrel Mylan 0,03/0,15 mg.

Ik had eerst een ander; weet de naam niet. Blauwe strip, gelige pilletjes. (Iemand enig idee welke ik bedoel?

Zit er een mooi standaard briefje bij over van merkmiddel naar merkloos geneesmiddel.

Heeft iemand ervaringen met de pil die ik dus nu heb gekregen? (Groen doosje, zilveren strip, witte pilletjes).

Ben daar altijd zo spastisch in.. Niet dat ik door deze nieuwe pil ineens weer wel ontzettend acne krijg of aankom oid..

Edit; las net ook iets over dat de Mylan wordt afgeraden ivm groot risico op trombose..

Ik slik deze pil inmiddels al jaren. Wel paar keer van uiterlijk en doosje veranderd. Is me eigenlijk altijd wel goed bevallen.
Heb alleen de laatste tijd wel steeds vaker wanneer ik de 2e strip neem dat ik doorbraakbloedingen krijg. Had ik eerder nooit. Of het door deze pil 'in het nieuwe jasje' komt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:02

Van de generieke Diane-35 kreeg ik juist last van acné en niet te zuinig ook. Toen weer terug naar de echte en nergens meer last van.

De generieke Microgynon 30 was nog erger. Acné in combinatie met huilbuien en depressies.
In dat laatste was ik volgens mijn huisarts niet de enige. Heel veel vrouwen bleken hetzelfde te hebben :=

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:10

Help! Ik kom er nu achter dat ik de pil van gisteren ben vergeten... moet ik nu twee pillen innemen? Die van gisteren en nu? Dit is dacht ik mijn derde strip achter elkaar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:06

Je kan nu ook een stopwerk in lassen :)

Of neemt nu de vergeten pil en je neemt de pil van vandaag op het normale tijdstip.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:09

Ja ik heb gisteren de vergeten pil ingenomen en ga nu verder met de strip en daarna gelijk de volgende strip. Dus vandaag neem ik eigenlijk die van gisteren etc en dan Door met de nieuwe strip :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:29

Ik doe er dan altijd gewoon 2 tegelijk nemen en ik slik maanden door.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:36

Zo staat het toch ook in de bijsluiter? Ik blijf me verbazen hoe slecht mensen de bijsluiter van hun medicatie kennen...

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:46

Jaaa, zo heb ik het ook gedaan n.a.v. de bijsluiter ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:02

purple schreef:
Maar ik wil het liefst helemaal stoppen met de pil/anticonceptie...

Je krijgt idd eerste maanden last van acne. Had ik ook met ontpillen. Nu ook weer door de MAP. Hormonen moeten een balans vinden

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:15

Guys, ik wil aan de pil. Maar zijn de bijwerkingen hiervan sterk?
Gister AM pil genomen voor t eerst en vond dat echt verschrikkelijk, buikpijn en misselijkheid bah.

Als de pil ook telkens misselijkheid geeft of hoofdpijn wil ik namelijk liever een spiraaltje oid..