Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purple schreef:Heeft er iemand in dit topic ervaring met het stoppen met een (redelijk) zware pil en acne?
Ik heb tot een jaar geleden de diane 35 (merkloze variant) geslikt, ben wel een keer gestopt maar toen kreeg ik erge last van acne. Weer begonnen, maar ik wilde toch van die troep af en een andere pil gekregen. Ik ben nu ruim een halfjaar aan de Yasmin (ook merkloze variant) en mijn huid is nog steeds niet geheel zuiver. En nog altijd wil ik eigenlijk gewoon helemaal stoppen met de pil (of uberhaupt anticonceptie, ik durf het alleen niet goed in verband met mijnhuid...
Kan iemand mij hierover adviseren?
_Dominique schreef:Ik kom even binnenvallen! Vandaag 2 nieuwe doosjes met 3 strips binnengekregen van de apotheek. Is het ineens een compleet andere pil: ethinylestradiol/levonorgestrel Mylan 0,03/0,15 mg.
Ik had eerst een ander; weet de naam niet. Blauwe strip, gelige pilletjes. (Iemand enig idee welke ik bedoel?
Zit er een mooi standaard briefje bij over van merkmiddel naar merkloos geneesmiddel.
Heeft iemand ervaringen met de pil die ik dus nu heb gekregen? (Groen doosje, zilveren strip, witte pilletjes).
Ben daar altijd zo spastisch in.. Niet dat ik door deze nieuwe pil ineens weer wel ontzettend acne krijg of aankom oid..
Edit; las net ook iets over dat de Mylan wordt afgeraden ivm groot risico op trombose..