Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
raket schreef:Ik lees weinig over Wegovy.
Is het effectief? Mijn internist noemde het een half jaar geleden ook met Mounjaro. Kan het dat het nog niet beschikbaar was?
Ik heb eind april een afspraak met haar.
En nu mijn astma eindelijk getemd lijkt, de prednison wordt afgebouwd, ik weer kan bewegen wil ik ookwel wat meer uitgeven. Ik denk namelijk dat gewichtsverlies echt beter is voor mijn gezondheid en het herstel kan versnellen.
Sodera schreef:Hoe snel merkten jullie effect van je eerste prik?
Ik heb zondagochtend mijn eerste spuit Mounjaro gezet, nog geen last van bijwerkingen maar merk ook nog niet zo veel op mijn hongergevoel. Gister overdag niet echt honger maar s avonds toch wel en ook echt een suikerdipje, die heb ik eigenlijk nooit.
Normaal wil ik altijd veel te snel en veel, nu wrs ook hoor! Maar was wel benieuwd.
Ik heb zondagochtend mijn eerste spuit Mounjaro gezet, nog geen last van bijwerkingen maar merk ook nog niet zo veel op mijn hongergevoel. Gister overdag niet echt honger maar s avonds toch wel en ook echt een suikerdipje, die heb ik eigenlijk nooit.
Normaal wil ik altijd veel te snel en veel, nu wrs ook hoor! Maar was wel benieuwd.
Essie73 schreef:Het echte honger gevoel verdween al vrij snel. Geloof de volgende dag. Inmiddels moet ik opletten dat ik niet vergeet te eten. Het is niet dat ik de hele dag een vol gevoel heb, maar het komt omdat glucose stabiel blijft.
Helaas heb ik dit maar van zondag t/m woensdag. Donderdags en vrijdags merk ik dat de werking al weer afneemt. Ik prik dus op zaterdag.
Ik ben nu 6 weken bezig en 7,8 kg afgevallen. Super blij mee.
Essie73 schreef:Dank je.
Heb je dat nu niet meer? Of ben je klaar met je traject?