Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:57

Wat sneu voor Jack ook elke keer die ontsteking, moet heel vervelend zijn.

Hier 2 nachtjes ziekenhuis gehad omdat Nimue eerst een paar dagen droge luiers had door de griep, zich toen een paar dagen wat beter voelde en daarna ineens amper aanspreekbaar was. Kind heeft 2 dagen weg geslapen in het ziekenhuis en was daarna weer boven de 8,5kg en happy en mocht weer mee naar huis. Wij konden daarna ook wel 2 dagen bijslapen gebruiken _O-

Ze slaapt nu al een maandje in haar peuterbed onder een dekbed in de middag. Hadden een model bedje waar je een kant met spijlen uit kan halen dus nu kan ze er zelf in en uit, ze gaat nu veel kalmer naar bed echt een uitkomst. Ze gooit alleen regelmatig de deken aan de kant fus snachts toch maar een slaapzak zodat ze niet te lang in de kou ligt.
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:50

Wat een leuke foto van Nimue! Heftig, dat ziekenhuis bezoek... Fijn dat ze is bijslapen, jullie inmiddels ook?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:18

Sting schreef:
Wat een leuke foto van Nimue! Heftig, dat ziekenhuis bezoek... Fijn dat ze is bijslapen, jullie inmiddels ook?

Wij kwakkelen nog lekker door, en ik zit al 3 weken met een voorhoofdsholte ontsteking die nogal wat energie slurpt. Gelukkig zijn we veel thuis samen en slapen we om de beurt bij. Mijn man ligt nu op bed :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 21:59

Hallo lieve mama's!

Volgende week gaat Boris over naar een peuterbed. Heeft iemand van jullie die stap al gemaakt en tips toevallig?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:33

Ik post eigenlijk nooit meer, maar wij hebben door slaapproblemen bij Roan bijna een jaar geleden al gekozen voor een eenpersoons grondbed. Leuk in de vorm van een huisje en deels een hekje er omheen. Zo kan hij er niet uit vallen maar wel veilig uit klimmen (wat hij overigens nog nooit gedaan heeft).

Hij vind het heerlijk en op de momenten dat hij het moeilijk heeft kunnen wij even bij hem liggen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 07:49

Wij nog niet, maar zijn wel aan het bedenken wat we willen. Dus ik lees even mee!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:28

Hier slaapt ze nu eindelijk heerlijk in haar ledikant dus toch maar gekozen dat zo te laten.
We dachten eerst ook aan over gaan als ze naar haar nieuwe kamer gaat.
Niet te veel dingen tegelijk denk ik nu.
Ik ben in verwachting van nr 2. Die gaat eerst een paar maanden in de co sleeper en als we toch nog een 2de ledikant nodig hebben is die zo opgehaald via mp.

Vavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:40

Julius slaapt nu al paar maanden in een groot bed. Hij kreeg een nieuwe kamer (door komst zusje) en daar heeft die eerst in ledikant geslapen om aan de kamer te wennen. Daarna hebben we hem eerst paar keer in het grote bed gelegd voor enkel de middag slaapjes. Toen dat goed ging hebben we hem ook de nachten erin gelegd. De eerste paar keer ben ik er 10 minuutjes bij blijven liggen en daarna gegaan. We hebben hem met slaapzak erin gelegd maar inmiddels slaapt die ook onder een deken (nog niet met kussen).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 12:37

Bedankt voor de reacties zover! Wij gaan woensdag over. Wel een groot bed maar laag en met alleen een kleine opening in het midden. Dekens raakt ie wat van in paniek dus we hoopten eigenlijk dat we het nog konden rekken tot de zomer met een slaapzak maar hij groeit weer zo hard dat ie daar niet lekker meer in past. Dus ik twijfel nu tussen een nieuwe slaapzak of gewoon toch een deken proberen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 15:57

Nimue ligt inmiddels ook snachts onder het dekbed. Nouja, ze gaat dwars aan het hoofdeinde liggen meestal.. Ze komt nu sochtends zelf haar bed uit en vraagt meteen om een boterham. Ze past nog in een slaapzak maat 90 dus daarvoor hoeft het niet, maar ze gaat veel makkelijker naar bed nu ze het gevoel van autonomie heeft.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 17:10

Ziet er ook echt heerlijk uit <3

Boris is de 90cm al gepasseerd.. Kledingmaat 98 dus hij kan nu nog nettt of misschien net niet z'n benen helemaal meer strekken. Nou ik zal me er wel weer veel te druk om maken haha. Zullen zien hoe het gaat morgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 17:26

Gnome schreef:
Ziet er ook echt heerlijk uit <3

Boris is de 90cm al gepasseerd.. Kledingmaat 98 dus hij kan nu nog nettt of misschien net niet z'n benen helemaal meer strekken. Nou ik zal me er wel weer veel te druk om maken haha. Zullen zien hoe het gaat morgen.

Onze frummel is net uit kledingmaat 80 gegroeid :+
De kat slaapt overigens niet bij haar, maar hij is wel fan van haar bed.

Ze is trouwens ook zinnetjes aan het maken, papa naar huis, buiten spelen enzo. Het is een heerlijk blij kind en gooit natuurlijk wel met drama maar is er meestal snel weer uit te krijgen door tegen haar te praten. Gisteren zelfs dat ze bij de jassen stond, wij zeiden dat ze eerst een schone luier en een broek aan moest en daarna naar buiten en ze loopt zo naar de commode terwijl ze normaal altijd weg loopt als ze een schone luier moet. :wow:
Maak me absoluut geen zorgen om haar ontwikkeling.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 17:36

Klinkt inderdaad gewoon als een blij en gezond kind!! Super fijn. Hier inderdaad ook een begin met tellen en woorden combineren. Rechtop traplopen aan de leuning is de nieuwste ontwikkeling. En het woord auto, kan ik inmiddels niet meer horen }>

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:29

Oh dat ziet er echt heerlijk uit! Wat een handig bedje ook :)

Hier slaapt Esra gewoon nog in haar ledikantje. Ze heeft een slaapzak van 110cm en dat gaat prima, dus voorlopig nog geen dekbedje hier. Ze draait gelukkig wel wat minder vaak om in haar slaap, dus langzaamaan durf ik het wel aan :P wel handig om even mee te lezen voor de komende fase :)

En ja kletsen, hier is ze geen moment stil :') 3-4 woorden zinnen zijn heel normaal, maar o wee als er iemand bij is die onbekend is. Dan zegt ze geen woord haha.

We hebben wel weer een kiezen-komen-allemaal-door-op-hetzelfde-moment fase, dus ze is heel hangerig. Hopelijk zijn ze snel door, kunnen we weer normaal eten enzo :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:43

Het is hier even moeilijk met slapen, mogelijk ook de kiezen maar je weet het nooit. Vandaag om half 6 wakker en dutje geweigerd. Bedje kan ook nog omgebouwd naar een 90x200 uiteindelijk :')

Zo slaapt ze meestal, als een balletje aan het hoofdeind.
Afbeelding

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:35

Het woord 'auto', hou op schei uit. Zó herkenbaar. :')

Leuk om te lezen dat het met alle kinderen goed gaat, op tandjes en driftbuien na.

We hebben vorige week een tweedehands peuterbed gekocht en hopen Jack daarin te leggen rond zijn verjaardag eind juni. Of eerder, als hij echt niet meer comfortabel in zijn ledikant ligt.

Afbeelding Zie hier ons kwijlmonster :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:09

Leuk om weer wat foto’s voorbij te zien komen :) En altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent die met driftbuien te maken heeft. Hier noem ik het ons luchtalarm, man wat kan hij hard gillen (huilen).

Wij moeten binnenkort ook maar eens kijken naar een groter bed. Hebben jullie tips voor een merk of winkel? Een laag bed, hekje en 200cm zodat we er eventueel bij kunnen liggen.

Leuk dat veel kindjes al veel praten. Jack zegt wat woorden en heeft een eigen taal. Dan lig je helemaal in een deuk :') Hij is lekker eigenwijs en probeert vaak met ‘die’ zeggen weg te komen.

De oorontstekingen blijven helaas maar doorgaan. Hij staat op de planning voor nieuwe buisjes, zijn oude zitten er nog in. Hopelijk werkt het en anders kunnen we wel zeggen dat we alles hebben geprobeerd.

We zijn vorige week een weekje naar Zeeland geweest, het was heerlijk.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 13:52

https://www.premiumxl24.nl/en-casa-kind ... -varianten

Wij hebben deze nu opgezet met een Emma matras erin. Is hoger dan in aan gedacht had haha dus hoop dat ie toch nog netjes binnen de hekjes wil blijven liggen

Verder heel fijn, glad hout dus wel tevreden. Hebben een 90x200 zodat we niet over een jaar weer moeten wisselen.

Kwijlen... Gek makend en herkenbaar. Las dat dat rond de 3 jaar eens stopt.

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:55

Oh dat kwijlen ja, ons neefje heeft daar ook zo’n last van. Geen idee waar dat aan ligt.
Mooie bedjes hoor! Dan worden ze echt groot!

Hier dacht ik dat Esra kiesjes kreeg, maar nu heeft ze 40 graden koorts, dus waarschijnlijk toch iets anders te pakken…

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:51

Wat super leuk de foto's te zien. En fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Emiliana slaapt ook nog in een slaapzak en voorlopig nog geen groter bed. Ze zit in kleding maat 86.
Hier sinds een paar dagen soms 2 woorden als, "daar poes". Ook kan ze heeeeel goed na-apen, zelfs dagen later als wij het alweer vergeten zijn haha en ook heerlijk eigenwijs. Nog geen 2 maar al heel veel nee.
Helaas trekt ze echt alle elastiekjes en clipjes binnen no time uit.

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:01

Emiliana heeft een lekker smoeltje zeg :j

Nou de 24 maanden slaapregressie "hit us like a freight truck". Nu 3 gemiste dutjes en 2 nachten op zitten na uren proberen haar in haar eigen bed of zelfs bij ons te laten slapen toch maar haar bed weer omgebouwd naar een ledikantje. Peuterbed komt over een paar weken wel weer, wij zijn nu al stuk :=

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:42

Wat heftig Azmay! Pffff.... Hopelijk gauw weer een beetje fatsoenlijk slapen, dit breekt je zo op!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 19:08

Prachtig meisje Nic!

Sterkte Azmay. Hopelijk slaapt ze wel in het ledikantje. Hier de eerste nacht en middag gehad in het grote bed.

Hij vindt het mega spannend, beetje paniek zo nu en dan dus dan gaan we gewoon even bij 'm liggen tot ie weer slaapt. Verwacht dat het over een weekje helemaal prima is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 22:19

Inmiddels is meneer al helemaal gesetteld in z'n bedje dus alles voor het ledikant kan het huis uit. Grote opruiming :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 23:11

Gnome schreef:
Inmiddels is meneer al helemaal gesetteld in z'n bedje dus alles voor het ledikant kan het huis uit. Grote opruiming :')

Heel blij met het ledikant nu, afgelopen nacht veel onrust maar we konden wel in ons eigen bed blijven liggen op 1 keer water brengen na. Zelfs een dutje gedaan vanmiddag *\o/*

Heb enige hoop voor vannacht :')