Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:23

De jaargang 53,54 kan nu afspreken, mijn twee zwagers worden begin mei gevaccineerd, als laatsten van de club. Wij zijn 61 tot 80 verspreid door het hele land.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:25

Gaat goed, heel erg fijn!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:33

Relaxed schreef:
Ik denk ongeveer 2 weken nog dat alle 60+ zijn gevaccineerd? Zoiets?

Niet helemaal. Moeder kon pas in mei de 1e afspraak maken dus ik zou iets langer rekenen. 2 weken is wat krap. Maar goed, wel die richting ja. Heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:36

Das waar, niet iedereen kan natuurlijk meteen terecht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:36

Ik ben echt blij, het voelt alsof het nu echt opschiet met het vaccineren van de kwetsbaren. *\%/* Mijn beste vriend even buiten beschouwing, heb geen idee wat hun plan is met de jongeren in risicogroepen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:39

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:45

Morrie schreef:
pien_2010 schreef:
En er komt wat keuze vrijheidvoor sommige provinces voor 60++

https://www.trouw.nl/binnenland/groep-z ... ~bcf42835/

Een kennis van mij had al een brief gekregen dat ze kon kiezen, AZ bij de huisarts of Pfizer bij de prikstraat. Ze is 60 jaar oud.

Ik vind dat goed. Astra kan in mijn ogen geen kwaad. Maar er is zoveel gedoe omheen geweest dat je ook niet raar moet kijken als mensen voor dit vaccin passen. Dus ik ben blij met dit besluit en hoop dat dit voor iedereen gaat gelden.
Ik ben ook blij met het opschalen van pfizer vaccins. Pfizer heeft laten zien betrouwbaar te zijn met leveren dus daar kun je op bouwen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:52

Zit nu in de 15 minuten wachten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:56

Echwel schreef:

ik vond het een lange 15 minuten, zag mijn man buiten ijsberen en op zijn horloge wijzen, maar volgens de "oppas" waren de 15 minuten nog niet om en mocht ik nog niet weg.
Er draaide een powerpointpresentatie van precies 15 minuten, ik had alleen niet opgelet wat de eerste dia was -O-

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:58

Bij de volgende prik de podcast van Mattie en Marieke aanzetten, duurt ook 15 minuten ;-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:07

Choiix schreef:
Bij de volgende prik de podcast van Mattie en Marieke aanzetten, duurt ook 15 minuten ;-)

grote borden bij ons met een telefoon erop met een kruis erdoor, dus je mag geen mobiel aan hebben :+

Mijn man was in de prikstraat en daar moest ie zelf de tijd in de gaten houden, daar liepen geen "opassers" rond. Hij was ook met 10 minuten weer weg dus

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:10

Echwel schreef:

En klaar inmiddels , weer eentje erbij *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:13

Top!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:27

OP nos.nl kwam ik van paar uur geleden deze tegen.....vervelende russen. Ik was positief over dit vaccin, maar nu mogen ze hem van mij zelf houden. Mispunten....

Citaat:
Spoetnik-vaccin overtreedt Nederlandse wet met Twitterreclames'

De producent van het Russische vaccin Spoetnik overtreedt de Nederlandse wet met advertenties op Twitter. Dat zegt Frederik Schutte, secretaris van de stichting Code Geneesmiddelen Reclame (CGR), tegen de Volkskrant. Het is namelijk verboden om te adverteren voor ongeregistreerde geneesmiddelen. Het Russische vaccin is nog in afwachting van toelating op de Europese markt.

Het gaat om het Twitteraccount @sputnikvaccine, dat wordt beheerd door een investeringsfonds van de Russische regering. Het fonds betaalt Twitter om bij Nederlandse gebruikers een 'volgsuggestie' voor dit account in de tijdlijn te plaatsen, aldus de Volkskrant. Daar staat bij vermeld dat ervoor is betaald. Bestrijding is lastig, omdat het platform Amerikaans is, zegt het CGR.

Het Spoetnik-account valt daarnaast regelmatig concurrerende vaccins aan. Zo worden artikelen gedeeld over bijwerkingen van andere vaccins en over het Pfizer-vaccin dat niet zou werken tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie van het coronavirus.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:30

Nou heb gewoon op telefoon zitten kijken
Alleen kwamen er veel.niet opdagen door bericht dat er vrije keuze komt

Belachelijk nu moet er veel worden weggegooid
Misschien toch 55+ ook astra enten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:41

pien_2010 schreef:
OP nos.nl kwam ik van paar uur geleden deze tegen.....vervelende russen. Ik was positief over dit vaccin, maar nu mogen ze hem van mij zelf houden. Mispunten....

Citaat:
Spoetnik-vaccin overtreedt Nederlandse wet met Twitterreclames'

De producent van het Russische vaccin Spoetnik overtreedt de Nederlandse wet met advertenties op Twitter. Dat zegt Frederik Schutte, secretaris van de stichting Code Geneesmiddelen Reclame (CGR), tegen de Volkskrant. Het is namelijk verboden om te adverteren voor ongeregistreerde geneesmiddelen. Het Russische vaccin is nog in afwachting van toelating op de Europese markt.

Het gaat om het Twitteraccount @sputnikvaccine, dat wordt beheerd door een investeringsfonds van de Russische regering. Het fonds betaalt Twitter om bij Nederlandse gebruikers een 'volgsuggestie' voor dit account in de tijdlijn te plaatsen, aldus de Volkskrant. Daar staat bij vermeld dat ervoor is betaald. Bestrijding is lastig, omdat het platform Amerikaans is, zegt het CGR.

Het Spoetnik-account valt daarnaast regelmatig concurrerende vaccins aan. Zo worden artikelen gedeeld over bijwerkingen van andere vaccins en over het Pfizer-vaccin dat niet zou werken tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie van het coronavirus.

Volgens mij is Sputnik ook een vector-vaccin en zou dus dezelfde bijwerkingen kunnen hebben als AZ e Janssen.Of heb ik het mis?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:45

Volgens mij is bestrijding van die reclame niet zo lastig, en een kwestie van een belletje naar Amerika. Die zijn namelijk echt flink pissig op Rusland (gek is dat, na al dat gesaboteer en manipuleer van de vorige verkiezingen) dus ik denk dat die meer dan bereid zijn om ook dit mee te nemen bij hun sancties.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:50

Shadow iK weet niet of het simpel is. Je verhaal klinkt logisch. Ik vind het vooral heel jammer dat ze zo bezig zijn, daar het zo'n goed vaccin is. Ze hebben zich duidelijk niet verdiept in onze cultuur en dat dit tegen ze gaat werken. Zo zonde!

Hieronder goede uitleg over Sputnik vaccin en hoe het gemaakt is.

https://www.rd.nl/artikel/912686-ruslan ... p-de-kaart

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:51

Shadow0 schreef:
Volgens mij is bestrijding van die reclame niet zo lastig, en een kwestie van een belletje naar Amerika. Die zijn namelijk echt flink pissig op Rusland (gek is dat, na al dat gesaboteer en manipuleer van de vorige verkiezingen) dus ik denk dat die meer dan bereid zijn om ook dit mee te nemen bij hun sancties.

Het probleem lijkt me niet de overheid (mits dit in de VS wel legaal is) maar juist Twitter als bedrijf toch? Dan is zo’n belletje ineens heel politiek geladen lijkt me (van overheid naar onderneming over de onderneming van een ander land). Vraag me af of het zo simpel is.

Je zet als overheid & Twitter wel een precedent in de zin van “dit bedrijf doet dingen die mij niet aanstaan dus hou die even tegen”

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:57

Ze weten heus dondersgoed hoe de wetgeving inelkaar zit, dit is gewoon provocatie.
Ze zijn echt niet achterlijk daar hoor.
Wij (ons team) doen ook studies en documenten voor Russische ondernemingen die op de EU markt willen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:01

pien_2010 schreef:
Shadow iK weet niet of het simpel is. Je verhaal klinkt logisch. Ik vind het vooral heel jammer dat ze zo bezig zijn, daar het zo'n goed vaccin is. Ze hebben zich duidelijk niet verdiept in onze cultuur en dat dit tegen ze gaat werken. Zo zonde!

Hieronder goede uitleg over Sputnik vaccin en hoe het gemaakt is.

https://www.rd.nl/artikel/912686-ruslan ... p-de-kaart

Het is dus inderdaad een vector-vaccin.Overigens vind ik dat er reclame gemaakt mag worden indien daarbij niet gezegd wordt wat niet waar is. Ik las eerder ergens dat heel veel Russen dat vaccin niet willen omdat je daarbij een hele tijd geen alcohol zou mogen drinken.En dat is geen optie in Rusland.Zij zeggen dat alcohol ook helpt tegen corona.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:06

Anjali het verhaal vd alcohol ken ik niet. Wel weet ik van 1 russin dat velen het vaccin weigeren daar de overheid niet vertrouwd wordt door de mensen.
Deze vrouw die goed Engels en Frans spreekt heb ik het artikel uit de lancet gegeven met het positieve verhaal.
Tja dat krijg je met een onbetrouwbare overheid. Dan doe je echt iets goeds en dan vertrouwt het volk je niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:12

Ik zou echt niet weten hoe we in deze tijd betrouwbare resultaten van iets uit Rusland zouden kunnen krijgen... (Ondertussen is Navalny bv bijna dood.)
Stel dat Sputnik ook riskante bijwerkingen heeft... is daar een situatie waar bijvoorbeeld artsen dat eerlijk zouden durven benoemen aan de overheid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:17

Een Nederlander (weet niet meer wie) heeft al weken geleden aangegeven dat het instituut die dit vaccin ontwikkelt hebben hoog staat aangeschreven in de medische wereld, hij kende het hoofd als een integer persoon en zeer goede wetenschapper.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:18

Rusland heeft sowieso vreselijk veel kennis en kunde. Ik mag hopen dat niemand dat ontkent.
Wat de EMA nu doet is die resultaten op betrouwbaarheid afwegen.
Als er geen internationale onderzoeken zijn buiten Rusland dan acht ik de kans niet zo groot dat ze erdoor komen. We will see.
Er loopt tevens al even een combinatie onderzoek met Sputnik + Astrazenica.