Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:En er komt wat keuze vrijheidvoor sommige provinces voor 60++
https://www.trouw.nl/binnenland/groep-z ... ~bcf42835/
Morrie schreef:pien_2010 schreef:En er komt wat keuze vrijheidvoor sommige provinces voor 60++
https://www.trouw.nl/binnenland/groep-z ... ~bcf42835/
Een kennis van mij had al een brief gekregen dat ze kon kiezen, AZ bij de huisarts of Pfizer bij de prikstraat. Ze is 60 jaar oud.
Echwel schreef:Zit nu in de 15 minuten wachten
Choiix schreef:Bij de volgende prik de podcast van Mattie en Marieke aanzetten, duurt ook 15 minuten
Citaat:Spoetnik-vaccin overtreedt Nederlandse wet met Twitterreclames'
De producent van het Russische vaccin Spoetnik overtreedt de Nederlandse wet met advertenties op Twitter. Dat zegt Frederik Schutte, secretaris van de stichting Code Geneesmiddelen Reclame (CGR), tegen de Volkskrant. Het is namelijk verboden om te adverteren voor ongeregistreerde geneesmiddelen. Het Russische vaccin is nog in afwachting van toelating op de Europese markt.
Het gaat om het Twitteraccount @sputnikvaccine, dat wordt beheerd door een investeringsfonds van de Russische regering. Het fonds betaalt Twitter om bij Nederlandse gebruikers een 'volgsuggestie' voor dit account in de tijdlijn te plaatsen, aldus de Volkskrant. Daar staat bij vermeld dat ervoor is betaald. Bestrijding is lastig, omdat het platform Amerikaans is, zegt het CGR.
Het Spoetnik-account valt daarnaast regelmatig concurrerende vaccins aan. Zo worden artikelen gedeeld over bijwerkingen van andere vaccins en over het Pfizer-vaccin dat niet zou werken tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie van het coronavirus.
pien_2010 schreef:OP nos.nl kwam ik van paar uur geleden deze tegen.....vervelende russen. Ik was positief over dit vaccin, maar nu mogen ze hem van mij zelf houden. Mispunten....Citaat:Spoetnik-vaccin overtreedt Nederlandse wet met Twitterreclames'
De producent van het Russische vaccin Spoetnik overtreedt de Nederlandse wet met advertenties op Twitter. Dat zegt Frederik Schutte, secretaris van de stichting Code Geneesmiddelen Reclame (CGR), tegen de Volkskrant. Het is namelijk verboden om te adverteren voor ongeregistreerde geneesmiddelen. Het Russische vaccin is nog in afwachting van toelating op de Europese markt.
Het gaat om het Twitteraccount @sputnikvaccine, dat wordt beheerd door een investeringsfonds van de Russische regering. Het fonds betaalt Twitter om bij Nederlandse gebruikers een 'volgsuggestie' voor dit account in de tijdlijn te plaatsen, aldus de Volkskrant. Daar staat bij vermeld dat ervoor is betaald. Bestrijding is lastig, omdat het platform Amerikaans is, zegt het CGR.
Het Spoetnik-account valt daarnaast regelmatig concurrerende vaccins aan. Zo worden artikelen gedeeld over bijwerkingen van andere vaccins en over het Pfizer-vaccin dat niet zou werken tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie van het coronavirus.
Shadow0 schreef:Volgens mij is bestrijding van die reclame niet zo lastig, en een kwestie van een belletje naar Amerika. Die zijn namelijk echt flink pissig op Rusland (gek is dat, na al dat gesaboteer en manipuleer van de vorige verkiezingen) dus ik denk dat die meer dan bereid zijn om ook dit mee te nemen bij hun sancties.
pien_2010 schreef:Shadow iK weet niet of het simpel is. Je verhaal klinkt logisch. Ik vind het vooral heel jammer dat ze zo bezig zijn, daar het zo'n goed vaccin is. Ze hebben zich duidelijk niet verdiept in onze cultuur en dat dit tegen ze gaat werken. Zo zonde!
Hieronder goede uitleg over Sputnik vaccin en hoe het gemaakt is.
https://www.rd.nl/artikel/912686-ruslan ... p-de-kaart