Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 12:19

Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 11-03-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:26

Linkdump is verboden. Bovendien gaat het er al uitgebreid over in het algemene topic :)

Correctie: vaccinatietopic
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-03-21 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:26

Dimphyl schreef:

Wat onze minister van gezondheid duidelijk zegt, en wat zelfs vertaald is in dat artikel, is dat het uit voorzorg is en dat het vertrouwen in AstraZeneca niet direct is geschaad. Er worden hier enorm veel mensen gevaccineerd per dag, dus is het belangrijk om zelfs bij de kleinste risico's een pauze in te lasten om te kijken of het een verband heeft. Ik heb in ieder geval nog weinig paniek opgevangen hierover. Eerder over het feit dat onze deadline van iedereen gevaccineerd worden iets is opgeschoven. Alweer. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:31

Perspectief blijft altijd moeilijk bij deze dingen.
Mogelijk 22 mensen wereldwijd met ernstige stollingsproblemen na een vaccin van de miljoenen vaccinaties.
Tegenover 50-80 doden in NL alleen al per dag door corona obv maximaal 100000 besmettelijke mensen per dag.

En toch zou het middel erger zijn dan de kwaal }:0

Maar los daarvan, duidelijk dat dit snel is opgemerkt en goed om zsm onderzoek te doen wat dit betekend.
Mijn vertrouwen in AZ was al matig dit helpt niet :+
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-03-21 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:33

Dimphyl schreef:
Is dus gewoon niet waar, of iniedergeval niet zeker. Het vaccinatie paspoort wordt ook steeds verder gedrukt. En daarmee gaan ze dus straks wél bepalen wie ergens naar binnen mag, niet alleen of je op een vliegtuig mag stappen.

Welnee joh, er zit gewoon een chip in de vaccinatie, dat paspoort hebben ze helemaal niet meer nodig.

Ik ga je een geheimpje vertellen, onze overheid wordt door ons gekozen en die doen geen dingen waar de hele bevolking van op de achterste benen gaat staan. Dat is namelijk niet zo slim, dan worden ze niet herkozen. Dus als zij zo'n wet laten doorlopen en wij als bevolking willen dat niet, dan is die wet zo weer weg. Nederland is nog steeds geen dictatuur, waar de regering kan doen waar ze zin in heeft en waar je als burger geen invloed op hebt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:36

Toch best zorgelijk. Ook al gaat het om een heel klein aantal op een hele grote groep gevaccineerden, het gaat wel om dezelfde ernstige verschijnselen, namelijk bloedstolsels. Ik hoop dat ze snel kunnen achterhalen of er bepaalde risicogroepen zijn die beter niet met AZ geënt kunnen worden. Denk aan vrouwen die de pil slikken, mensen die gevoelig zijn voor trombose etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:39

Zeg dat niet te hard Karl anders hebben we over een poosje een Trump kopie aan het roer.

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:46

En Trump is ook gewoon weggestemd, omdat de meerderheid van de Amerikanen hem niet meer als president wilde. Maar laten we die discussie hier maar niet voeren :D

het AZ verhaal laat zien dat er juist niet als kippen zonder kop gevaccineerd wordt, maar dat er continue een controle is en dat op basis daarvan ook acties worden ondernomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:58

Dimphyl schreef:
Is dus gewoon niet waar, of iniedergeval niet zeker. Het vaccinatie paspoort wordt ook steeds verder gedrukt. En daarmee gaan ze dus straks wél bepalen wie ergens naar binnen mag, niet alleen of je op een vliegtuig mag stappen.

Dat bestaat toch al jaren?
Zolang ik mijn paarden op mijn eigen dam heb en wat rond rij is er niks aan de hand.
Wil ik op wedstrijd (evenement) dan moet ik een vaccinatiepaspoort hebben waarmee zij mij verplichten mijn paard in te enten.
Moet mijn paard op een pension, moet hij ook nog eens verplicht ontwormt worden.

Nu zijn ze bezig dat sommige stallen/evenementen Rhino gaan verplichten.
Dat bepaal ik zelf wel.
Degene met paarden die er wel bang voor zijn doen dat maar lekker zelf, die kan dan niet meer ziek worden en ik kies voor wat anders.
Net zoals testen en behandelen voor wormen.. laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.
Ik wil geen gif in mijn paard en wormen horen er nu eenmaal bij; wordt hij er ziek van kan ik altijd nog beslissen om een kuur te geven.

Net zoals bij Rhino, alleen maar zwakke, oudere paarden gaan er aan dood, gezonde paarden krijgen alleen een snotneusje.
Mijn paard is gezond, dus hoeft geen enting.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:04

Brainless schreef:
Dimphyl schreef:

Dat bestaat toch al jaren?
Zolang ik mijn paarden op mijn eigen dam heb en wat rond rij is er niks aan de hand.
Wil ik op wedstrijd (evenement) dan moet ik een vaccinatiepaspoort hebben waarmee zij mij verplichten mijn paard in te enten.
Moet mijn paard op een pension, moet hij ook nog eens verplicht ontwormt worden.

Nu zijn ze bezig dat sommige stallen/evenementen Rhino gaan verplichten.
Dat bepaal ik zelf wel.
Degene met paarden die er wel bang voor zijn doen dat maar lekker zelf, die kan dan niet meer ziek worden en ik kies voor wat anders.
Net zoals testen en behandelen voor wormen.. laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.
Ik wil geen gif in mijn paard en wormen horen er nu eenmaal bij; wordt hij er ziek van kan ik altijd nog beslissen om een kuur te geven.

Net zoals bij Rhino, alleen maar zwakke, oudere paarden gaan er aan dood, gezonde paarden krijgen alleen een snotneusje.
Mijn paard is gezond, dus hoeft geen enting.

Klopt dat laatste? Er zijn toch net meerdere super fitte sportpaarden aan Rhino overleden? Niet dat je moet gaan enten hoor, lekker zelf weten uiteraard en ik doe het ook niet. Maar ik betwijfel of dat laatste klopt... als het wel zo is dan heb ik niks gezegd!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:06

Ja die spring paarden in Valencia waren ook oud en zwak...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:08

Eapy schreef:
Klopt dat laatste? Er zijn toch net meerdere super fitte sportpaarden aan Rhino overleden? Niet dat je moet gaan enten hoor, lekker zelf weten uiteraard en ik doe het ook niet. Maar ik betwijfel of dat laatste klopt... als het wel zo is dan heb ik niks gezegd!

Nope.. maar dat is wel wat mensen zeggen over corona.
Vandaar mijn verhaal over enten van paarden.

Ik bv ga mijn paarden niet zetten in een wei waar kans is op een wormbesmetting en daarom wordt er verplicht ontwormt (of iig regelmatig getest op wormen).
Er zijn stallen waar ze Rhino willen gaan verplichten en ik vind dat prima.
Als ik een paard heb om er mee op wedstrijd te gaan zal ik die ook inenten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:27

Brainless schreef:
Eapy schreef:

Nope.. maar dat is wel wat mensen zeggen over corona.
Vandaar mijn verhaal over enten van paarden.

Ik bv ga mijn paarden niet zetten in een wei waar kans is op een wormbesmetting en daarom wordt er verplicht ontwormt (of iig regelmatig getest op wormen).
Er zijn stallen waar ze Rhino willen gaan verplichten en ik vind dat prima.
Als ik een paard heb om er mee op wedstrijd te gaan zal ik die ook inenten.

Ah. Op die manier.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 14:05

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:19

Dimphyl schreef:
Dimphyl schreef:
[mod/]Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt.[/mod]

Wat een onzin dit. Bokt censuur :') :') de link IS de uitleg. Maar goed bij deze nogmaals:

https://www.ad.nl/buitenland/denemarken-stopt-tijdelijk-met-vaccineren-met-astrazeneca-na-mogelijk-ernstige-bijwerkingen~aa697cc1/?utm_source=upday&utm_medium=referral
UITLEG speciaal voor mjetterd:
'Denemarken stopt tijdelijk met vaccineren met astrazeneca na mogelijk ernstige bijwerkingen'
:(:) :')

Dit heeft niks met censuur te maken, maar met het niet-vervuilen van topics. Dat lijkt me geen ‘onzin’. Niet alles is een aanval.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:21

Doe even normaal Dimphyl. Het is allang bekend dat het niet toegestaan is om gewoon een link te dumpen zonder uitleg. Kun je de mod wel voor af gaan blaffen, maar ben jij dan ook zo iemand die een zestienjarige supermarktmedewerker afblaft omdat hij je vraagt een mondkapje te dragen in de winkel?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 16:15

Blue_Eyes schreef:
Doe even normaal Dimphyl. Het is allang bekend dat het niet toegestaan is om gewoon een link te dumpen zonder uitleg. Kun je de mod wel voor af gaan blaffen, maar ben jij dan ook zo iemand die een zestienjarige supermarktmedewerker afblaft omdat hij je vraagt een mondkapje te dragen in de winkel?

Ik blaf niemand af.. maar komop nou, precies dezelfde tekst die al te lezen is nog eens moeten neerzetten omdat het anders niet mag.. :+
Enne nee, ik doe niks in winkels, ben nog niet een keer aangesproken -O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:17

Dimphyl schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik blaf niemand af.. maar komop nou, precies dezelfde tekst die al te lezen is nog eens moeten neerzetten omdat het anders niet mag.. :+
Enne nee, ik doe niks in winkels, ben nog niet een keer aangesproken -O-

Ja maar wat wil je met de link zeggen dan? 'Zien jullie nou wel?' Of wat?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:25

Je blaft sowieso Mjetterd af. Dus blijft staan: doe even normaal.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 16:46

Blue_Eyes schreef:

Nou dan heb ik toch een heel ander beeld bij afblaffen dan jij hebt. Ik heb namelijk nergens geschreeuwd of gescholden :')

Wat ik wil zeggen met de link? Dat er dus inderdaad over het astra zeneca vaccin meer twijfels zijn, dat fvd daarin niet alleen is, en dat het 'verbergen' van bijwerkingen echt niet zo gelogen is als er wordt beweerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:52

Popstra schreef:
Ja die spring paarden in Valencia waren ook oud en zwak...

Ja die hadden gewoon overgewicht joh. En ze kregen geen kruiden om hun weerstand te verhogen (die kan ik ook niet meer horen, weerstand verhoooooooogen, dat KAN helemaal niet, oja wél, op één manier namelijk met een vaccin!)

Het was gewoon dor hout, met onderliggend lijden. :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:53

Dimphyl schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nou dan heb ik toch een heel ander beeld bij afblaffen dan jij hebt. Ik heb namelijk nergens geschreeuwd of gescholden :')

Wat ik wil zeggen met de link? Dat er dus inderdaad over het astra zeneca vaccin meer twijfels zijn, dat fvd daarin niet alleen is, en dat het 'verbergen' van bijwerkingen echt niet zo gelogen is als er wordt beweerd.

Jij vind natuurlijk ook dat Trump heeft gewonnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:55

Verbergen?
Je bedoelt het feit dat het direct groot in de media wordt uitgelicht dat er een mogelijk probleem is en het vaccin in meerdere landen direct stil ligt door twijfels?
Of dat direct die radertje gaan draaien als 22 van de miljoenen gevaccineerden met AZ dezelfde ernstige bijwerkingen hebben?

Naast een ander beeld bij afblaffen heb jij duidelijk ook een heel ander beeld bij verbergen. Het is juist vol in de openbaarheid en transparant :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:55

Dimphyl schreef:
Blue_Eyes schreef:

Want Fvd bestaat uit enkel wetenschappers. Beetje Trump naroepen :+ Het is echt niet bijzonder om bijwerkingen te krijgen van een vaccin. En helaas bij sommigen is dat echt pech als je zulke rot bijwerkingen krijgt als stolsels. Maar die mensen hadden zonder vaccinatie uiteindelijk ook trombose of stollingen gekregen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:57

De kans dat je van een lange vliegreis trombose oploopt is veel groter dan van het vaccin. Als er al een causaal verband is .. .. en corona krijgen is nog veel gevaarlijker