Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:33

Honger heb ik persoonlijk eigenlijk niet vaak.

Ik heb net m'n uurtje sportschool weer gehad. Ik had toch een beetje spierpijn van de bodypump van gisteren dus een tikje rustig aan gedaan. Ik moet nog wel even door deze week, zeg maar :')

Ik heb al tijden zin in iets zoets dus vandaag in m'n eetschema een blokje chocola ingebouwd. :9

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:55

Ik heb de boodschappen binnen. Heerlijk om niet meer te hoeven sjouwen. En ze kunnen het ook op de aanrecht zetten als ik geopereerd ben.
Ik ga denk ik om de week bestellen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:15

Hier vanochtend de kleine man klaargemaakt voor de opvang en meegegeven aan papa. Toen ben ik gauw een rondje gaan hardlopen, 5.55km :') afgelegd. Daarna snel onder de douche door gesprongen en ontbeten...

De rest van de dag shoppend doorgebracht met mijn moeder *\o/* veel stappen gezet. En overheerlijk geluncht met een burger en frietjes. De rest van de dag zeer "zuinig" gegeten, dus volgens mij een mooie balans.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:17

Goed bezig @Roosch, uurtje sporten er weer op. Netjes.

Fijn @purny dat de boodschappen weer binnen zijn en inderdaad slim om het op die manier te doen als je straks geopereerd bent...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:20

Ik ben echt gek van dat boodschappen thuisbezorgd, wist niet dat ik het zo prettig zou vinden :))

En inderdaad hartstikke ideaal als je geopereerd moet worden.

Klinkt als een leuke dag, Musli! Heb je nog wat leuks gekocht?

Ik heb van de week per ongeluk een jurkje gekocht dat morgen aankomt. Ik hoop dat ie past in de lengte, het is een maxidress en ik ben een minimeisje. :D :D

Wij hadden ook hamburgers en frietjes maar heb dat keurig ingebouwd in het schema. Na het sporten vanmiddag had ik toch wat spierpijn van de bodypump, overweeg het toch nog eens te gaan doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:27

@Roosch, een trui, een vest, een shirtje met lange mouwen, een sportshirtje, een sporttopje én nieuwe laarsjes :oo

Ik heb een volledig nieuw lichaam gekregen de afgelopen 1,5jaar, dus ik moet ook een volledig nieuwe garderobe. Echt héél vervelend :Y) :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:33

Ach jeetje ja, das heeeeel vervelend :)) dik verdiend!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:32

Wat goed Purny!! Het is echt een enorm verschil! Wat leuk dat je jezelf beloont met privé les, wat goed!

@ Roosch, wat goed dat je naar de sportschool bent gegaan terwijl je ff een lastige start had! Chocola heb ik eigenlijk altijd in huis en eet het ook elke dag wel bijna, als compromis wel puur ipv melk, maar wel met hazelnoot…het moet wel leuk blijven… :D

@ Rose en Ryder, ik denk dat ik idd op die kantoordagen maar kwark oid meeneem om als tussendoortje te eten op kantoor, dat vult idd meer en langer… het is ook eigenlijk vooral op die kantoordagen dat ik een dergelijk hongergevoel heb, als ik thuiswerken is dat echt veel minder. Ik eet ook gewoon wat als ik me zo voel want ik functioneer anders niet meer en kan me dan niet op m’n werk concentreren.

Ik heb vanmorgen ook de uitslag van het bloedonderzoek gehad en m’n cholesterol waarden waren keurig, dus dat is hartstikke fijn…. *\o/* Maar er is wel een afwijking in de schildklier-waarden. -O- Niet schrikbarend afwijkend, maar het moet wel onderzocht worden….die zag ik even niet aankomen, dus wordt vervolgd.
Ik had vanmorgen wel weer behoorlijke trek, dus 2 boterhammen met makreel gegeten en nog een beschuitje….toen zat ik iig goed vol tot de late lunch die bestond uit een Italiaanse bol, dus dat compenseerde elkaar mooi… volgens de stappenteller 23.544 stappen gezet, maar daarvan zijn er 11.000 van m’n paard (veeeeel gestapt want veeeeel gekletst met stalgenoot :') oude wijvenritje dus) maar toch m’n quotum van 10k gehaald ;)
@ Musli klinkt als een heerlijke dag, nog wat leuks gekocht?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:10

Wat een fijne uitkomst!!

Schildklier hebben veel mensen last van, hopelijk snel onder controle.

Pfff vandaag zat alles een beetje tegen. Ik moet mezelf nog even bij elkaar rapen want vanavond ook een vol programma. Maar qua eten so far wel alles onder controle. :+

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:21

Maandagavond zijn wij ouders geworden van onze zoon Dex <3
Met een gewicht van 4174 gram heb ik de afvalrace van de dag gehad denk ik zo _O-

Uiteindelijk ben ik net onder de 100 kilo gebleven (99.1) maar ik heb nog niet gewogen na de bevalling. Wel al een mooie foto van vandaag en dat valt me niks tegen!

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:38

Zo dat is een flinke zoon! Gefeliciteerd

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:42

Gefeliciteerd Gamova!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:46

U heeft de award wel gewonnen! Mooi resultaat zo in een dag! :)) van harte!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:03

Zo. Ik heb eindelijk weer op de weegschaal gestaan in de sportschool. Conclusie: minder goed dan vorige keer. Had ik ook wel verwacht na dat opstarten met samenwonen en de teugels laten vieren. Maar an sich eigenlijk relatief goed.

Mijn vetpercentage en bmi (en dus gewicht) zijn te hoog voor mijn lengte. Das geen verrassing. Mijn spiermassa en viscerale waarde waren eigenlijk echt goed.

Ik ga nu op deze manier verder (gerichter trainer op hartslag, vetverbranding) en heb over een maand weer een weegafspraak. Blij met zo een sportschool.

Daarna ben ik nog even lekker 35 minuten wezen zwemmen. Ik vind het wel goed voor vandaag. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:08

Fijn @Roosch dat je viscerale vetwaarde onder andere wel goed was. Die is natuurlijk wel heel belangrijk. Goed dat je weer inzicht hebt en het weer goed hebt opgepakt :j

@Gamova van harte gefeliciteerd met jullie zoon Dex! Jij hebt zeker de race gewonnen. Haha. De komende periode zul je nog wel flinke stappen gaan maken. Maar eerst maar eens lekker genieten van die kleine man.. <3
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 01-09-21 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:12

"Een score tussen 1 en 12 geeft aan dat u een gezond niveau aan visceraal vet hebt. Een score tussen 13 en 59 geeft aan dat u een te hoog niveau aan visceraal vet hebt."

Mijne was 5, dus helemaal prima. Mijn spiermassa was iets van 62%, hij vond me maar een spierbundel. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:33

Ik las vanmiddag een berichtje op de lokale Facebook pagina dat de F1 Red Bull van 2018 bij ons in het dorp bij tankstation stond, ter promotie.

Gauw die kleine man opgehaald bij opa en oma en naar het tankstation. Toch wel heel erg tof om deze eventjes van dichtbij te kunnen bekijken <3 kleine man vond het ook wel interessant...

Afbeelding
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:07

Gefeliciteerd Gamova!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:36

Bedankt allemaal <3

Ik kwam toch langs de weegschaal dus toch ook maar even de tussenstand opgemaakt, van de bijna 15 kilo die er aan gekomen zijn ben ik er alweer 7 kwijt 2 dagen na de bevalling. Nu eerst eens genieten van de dingen die ik niet mocht en herstellen maar ik kan niet anders dan tevreden zijn!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:48

Gefeliciteerd Gamova!! Wat een wolk van een zoon, doet hij het goed? Is het je eerste trouwens (dacht tweede? Maar ik ben een zeef en heb niet al je berichten teruggelezen dus misschien ben ik in de war)? Over een week of 2 is je lijf vast nog wat meer teruggeveerd (baarmoeder gekrompen enzo), dan lach je nog eens om de weegschaal!

Wow Roos wat een mooie metingen! Ouwe spierbal ben je :)) en fijn dat je viscerale vet zo weinig is, keurig!! Dat gewicht is dan toch eigenlijk bijzaak (wel een belangrijke bijzaak, okee) maar je bent gezond!

Leuk zeg Musli! Ik had erover gehoord op de radio. Woon je in Zandvoort?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 06:38

Ryder schreef:
Gefeliciteerd Gamova!! Wat een wolk van een zoon, doet hij het goed? Is het je eerste trouwens (dacht tweede? Maar ik ben een zeef en heb niet al je berichten teruggelezen dus misschien ben ik in de war)? Over een week of 2 is je lijf vast nog wat meer teruggeveerd (baarmoeder gekrompen enzo), dan lach je nog eens om de weegschaal!

Wow Roos wat een mooie metingen! Ouwe spierbal ben je :)) en fijn dat je viscerale vet zo weinig is, keurig!! Dat gewicht is dan toch eigenlijk bijzaak (wel een belangrijke bijzaak, okee) maar je bent gezond!

Leuk zeg Musli! Ik had erover gehoord op de radio. Woon je in Zandvoort?

Nee, in Heemskerk :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:10

Eergisteren heb ik nog moeten rennen om mijn stappendoel te halen. Was maandag zo goed bezig maar dinsdag had ie een stukje niet geteld dus kwam savonds laat erachter dat ik nog langer moest dan ik dacht. Aangezien het bijna 12 uur was en ik echt niet wilde dat mn statistiek verpest was ben ik als een malle gaan lopen en heb het net op de valreep gehaald. Gisteren had ik dr maar 6700 maar dat haal ik vandaag of morgen wel weer in.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:19

corinep schreef:
Eergisteren heb ik nog moeten rennen om mijn stappendoel te halen. Was maandag zo goed bezig maar dinsdag had ie een stukje niet geteld dus kwam savonds laat erachter dat ik nog langer moest dan ik dacht. Aangezien het bijna 12 uur was en ik echt niet wilde dat mn statistiek verpest was ben ik als een malle gaan lopen en heb het net op de valreep gehaald. Gisteren had ik dr maar 6700 maar dat haal ik vandaag of morgen wel weer in.

Hahaha. Herkenbaar. Had ik ook toen ik m'n horloge net had. Stappendoel ingesteld op 7.500. Eigenlijk haalde ik dat altijd wel, maar als ik het niet haalde ging ik zeker nog wel even wandelen om het alsnog te halen :')

Op hoeveel staat jouw doel ingesteld?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:26

10000 per dag.

December bevallen en daarvoor een half jaar bijna plat gelegen door de bekkenpijn. Dus januari 2000 stappen , februari 4000, maart 6000, april 8000 en vanaf mei weer 10000 als doel, dit ga ik sowieso vol houden tot ik op streefgewicht ben(dus dat duurt nog wel even :')

Heb heel even overwogen om de komende 4 maanden er steeds 2000 stappen bij te doen om begin van het jaar te compenseren voor een mooi jaargemiddelde maar het kost al zoveel tijd dus toch besloten het bij 10000 te houden.

Maar het mooiste is nog dat ik zo goed als bekken klachten vrij ben door het wandelen. Ik kan zelfs weer trampoline springen zonder problemen na 4 kinderen :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:01

Bedankt Ryder! :) Het is mijn 2e. Onze dochter is van april 2020 dus die is bijna anderhalf.