Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:47

Lotus83 schreef:
Ik begin inmiddels een beetje moedeloos te worden..

Het is nu Covid dag 9, en ik knap niet verder op... geen energie, blijf wat verkouden, watten in hoofd, een heel dof gevoel zeg maar, en echt heel erg zwak.

Ik weet niet zo goed wat ik kan doen, ik probeer goed te drinken en te eten, voldoende vitamines en slapen maar het helpt allemaal niets.. -O-

Echt goed uitzieken! Niet te snel weer aan de slag.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:58

_MG schreef:
Echt goed uitzieken! Niet te snel weer aan de slag.

& goed blijven eten. Wij hadden een hele slechte eetlust. Heb toen soep besteld voor momenten dat je echt geen zin hebt om te eten, extra groentes, en fruit. Liposomale vitamines van Holland & Barrett. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=060075

Needje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:30

En veel eiwitten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:35

ik kan me hier ook melden, dag drie inmiddels.

Dag 1 wat ellendig gevoel en vooral hoofdpijn, in de avond een positieve zelftest
Dag 2 Koorts, hoofdpijn en algehele malaise, kriebel hoest.
Dag 3 Koorts, geen eetlust, bronchitis hoestje nu ook met groen slijm, erg moe

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:11

Heel vervelend.

Hoop dat je snel opknapt.

Ik zit morgen op dag 15 na positieve test, nog steeds verkouden/niet fit en compleet uitgeblust, niet gewoon moe maar lood in mijn benen, gewoon complete vermoeidheid door het hele lijf.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:23

Ik ben helaas ook weer (voor de 2e keer) van de partij. Heb meer klachten dan de eerste keer. Ben echt stront verkouden, hoofdpijn, geen reuk en smaak meer en af en toe wat koortsig.
Ken verder ook niemand in mijn omgeving die het heeft dus ook geen idee hoe ik er aan ben gekomen dit keer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:12

Lotus83 schreef:
Ik begin inmiddels een beetje moedeloos te worden..

Het is nu Covid dag 9, en ik knap niet verder op... geen energie, blijf wat verkouden, watten in hoofd, een heel dof gevoel zeg maar, en echt heel erg zwak.

Ik weet niet zo goed wat ik kan doen, ik probeer goed te drinken en te eten, voldoende vitamines en slapen maar het helpt allemaal niets.. -O-

Ik ben twee weken mega ziek geweest. En 3 maanden later gaat het pas beter. En nee ik hield in het begin niet mijn gemak. Ik zat midden in een verhuizing. Het kan helaas lang duren.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:38

hier inmiddels dag uuhh 6. Vandaag toch maar een antibioticakuur gekregen. Me longen deden zeer, hoesten, loopoor continu en wisselend koorts. Ik heb medicatie om mijn afweer te onderdrukken, dus kans dat dit een lang beloop heeft is zeer aanwezig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:00

Bij mij was de zelftest na 8 dagen weer negatief. Bij ons komt de verzuimpreventie meteen langs om te checken en die man zei tegen mij: 'Goh, niemand wordt nog ziek van corona tegenwoordig'. Dat vond ik wel een rare uitspraak, hoor. Ik heb het nog bij collega's gecheckt en die zeiden ook dat ze echt niet fit waren. Kort een grieperig gevoel, maar ze hielden een kuchje en bleven erg lang vermoeid.
Overigens had mijn leidinggevende me ziek gemeld, maar ik was vanuit huis 'gewoon' aan het werk, dus er viel verder niets op aan te merken. :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:13

-O- hier de eerste keer besmet.
Dacht eerst hooikoorts. Maar nu wel extreem verkouden en benauwd. Dus toch maar getest.

Baal flink. Zat al in de ziektewet ivm knieklachten en zou volgende week eindelijk terecht kunnen voor de MRI scan.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:48

ik ook deze week voor de eerste keer corona. Dacht eerst griep dat het griep was. hoge koorts en ontzettende hoofdpijn. valt me vies tegen. Ik ben ondertussen van de koorts, hoofd- en spierpijn af. Nog moe en moeite met concentratie. Lijkt wel of ik vertraagd denk.

Opvallend vond ik dat ik binnen een paar uur van niets aan de hand naar goed ziek ging.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:53

Flower033 schreef:
ik ook deze week voor de eerste keer corona. Dacht eerst griep dat het griep was. hoge koorts en ontzettende hoofdpijn. valt me vies tegen. Ik ben ondertussen van de koorts, hoofd- en spierpijn af. Nog moe en moeite met concentratie. Lijkt wel of ik vertraagd denk.

Opvallend vond ik dat ik binnen een paar uur van niets aan de hand naar goed ziek ging.

Dat laatste viel mij ook op!
Gister echt nergens last van gehad.
Vannacht niet kunnen slapen van de hoofdpijn, dichte neus en benauwdheid. Echt ineens. Vond dat zo apart.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:01

Maandag had ik hoge koorts en overal pijn. Dinsdag was dat weg, maar begon ik te hoesten en s avonds snotverkouden. Vandaag is de verkoudheid over, nog wel wat benauwd en best moe. Hopelijk verdwijnt dat net zo snel als de rest.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:25

Flower033 schreef:
Maandag had ik hoge koorts en overal pijn. Dinsdag was dat weg, maar begon ik te hoesten en s avonds snotverkouden. Vandaag is de verkoudheid over, nog wel wat benauwd en best moe. Hopelijk verdwijnt dat net zo snel als de rest.

Rustig aan doen hoor! Ik had eerst ook keelpijn maar voelde mij voor de rest helemaal oké. Na 5 dagen werd ik nog even flink verkouden , pijn op de borst en erg moe en veel zweten. Dat is zeker nog wel 1,5 tot 2 weken blijven hangen met name de vermoeidheid.

Ik had ook de mogelijkheid om rust te pakken dus dat heb ik zeker 3 weken gedaan. Daarna ook niet meer moe. De vermoeidheid vond ik wel pittig.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:29

Bedankt voor de tip: de komende dagen maar een beetje op een bedje in de tuin liggen. Zien we na het weekend wel verder.

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:49

Flower033 schreef:
Bedankt voor de tip: de komende dagen maar een beetje op een bedje in de tuin liggen. Zien we na het weekend wel verder.

En echt even wachten met sporten enz. Was ik vergeten erbij te zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:11

Ik heb nu voor de 2e keer Corona. Waarschijnlijk opgelopen in Griekenland.
Deze keer is het veel milder dan de keer in januari 2021. Toen waren wij echt behoorlijk ziek.
Nu valt het mee.
Het begon met geen trek in eten.
Toen pijn op de borst en beetje keelpijn en koorts.
Volgende dag heel de dag geslapen. En daarna neusverkouden en (beetje) hoofdpijn.
Vandaag (dag 5) beetje neusverkouden nog...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:00

Iemand tips om je neus open te krijgen? Ik word helemaal gek en niks lijkt te werken. Neusspray, dampo, stomen.

Amper geslapen vannacht.
Dit is voor mij dag 2. Sinds vannacht ook hoge koorts en spierpijn.
Denk dat ik maar dagje in bed blijf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:07

Biebz schreef:
Iemand tips om je neus open te krijgen? Ik word helemaal gek en niks lijkt te werken. Neusspray, dampo, stomen.

Amper geslapen vannacht.

Zout water opsnuiven. Werkt altijd !

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:12

Zebrastreep schreef:
Flower033 schreef:

En echt even wachten met sporten enz. Was ik vergeten erbij te zetten.

Daar moet ik voorlopig nog niet aan denken. Totaal nog geen energie.

Ik weet niet waar ik het opgelopen heb. Ben de afgelopen 2 weken nergens geweest waar iemand corona had of kort daarna heeft gekregen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:22

Pandora2 schreef:
Biebz schreef:

Amper geslapen vannacht.

Zout water opsnuiven. Werkt altijd !

Maar het opsnuiven lukt al niet.
Ik probeer ook te spoelen, maar het loopt niet door. Komt uit eindelijk bij m'n traanbuizen eruit.

Flower033: ik weet het ook niet. Zit al 3 weken thuis ivm een knieblessure. Kom alleen buiten als ik even naar m'n ouders ga.
Niemand in mijn directe omgeving heeft een positieve test gehad verder.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:25

Ik heb een soort plastic fles met punt dop. Dan druk je het water in je neus. Uiteindelijk komt er altijd wat door.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:26

Needje schreef:
Ik heb een soort plastic fles met punt dop. Dan druk je het water in je neus. Uiteindelijk komt er altijd wat door.

Ja die heb ik idd, maar loopt echt niet door. Gaat gewoon pijn doen.
Rhino Horn ofzo heet het.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:59

Dan zou ik even bellen met de huisarts.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:15

Blijven volhouden. Het lukt echt, de aanhouder wint altijd !