De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:42

Sheran schreef:
Bah ben er echt chagrijnig over. Leg het gewoon alsjeblieft van hogerhand op. maak desnoods kinderopvangen beschikbaar voor mensen die echt moeten werken.

Hoe anders dan een basisschool is een kinderopvang?

lovee

Arabesk schreef:
Marcella schreef:
Ga ze niet sluiten de scholen. :roll:

Nou ben benieuwd wat werkgever gaat doen (vermoed niks). :')

Mag dus niet meer de deur met mijn chronische verkoudheid. :')

De scholen zijn hard nodig als kinderoppas 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

en ja kinderen lopen geen risico, nee l.l ze kunnen wel het virus overdragen

Nederland wordt vóór het weekend nog gekielhaald door de rest van Europa

Kom jij in het ziekenhuis helpen??

IMANDRA

Photograph schreef:
Ik ben super erg verkouden en voel heel warm aan, maar weet zeker dat k van me moeder gewoon morgen naar school moe

Dan laat je toch die persconferentie zien? Is gewoon advies vanuit de overheid.

Cer

BeFunny schreef:
Zorg personeel mag wel net klachten aan het werk behalve als ze koorts hebben. Lekker helder allemaal 8)7

Nou, volgens mij is het dus helder :j je geeft t prima weer

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:43

IMANDRA schreef:
Photograph schreef:
Ik ben super erg verkouden en voel heel warm aan, maar weet zeker dat k van me moeder gewoon morgen naar school moe

Dan laat je toch die persconferentie zien? Is gewoon advies vanuit de overheid.

Heeft ze gezien maar ze wilt niet dat ik dingen mis aangezien ik in het examenjaar zit

Sheran

Sani schreef:
Sheran schreef:
Bah ben er echt chagrijnig over. Leg het gewoon alsjeblieft van hogerhand op. maak desnoods kinderopvangen beschikbaar voor mensen die echt moeten werken.

Hoe anders dan een basisschool is een kinderopvang?

Kleinere groepen, als je ze goed verdeelt. Mij maak je ook niet wijs dat niemand op een basisschool zijn eigen kind kan opvangen, zeker niet als de helft thuis werkt.

Memories

BeFunny schreef:
Zorg personeel mag wel net klachten aan het werk behalve als ze koorts hebben. Lekker helder allemaal 8)7

Tja wat ze net al zeggen, ze zijn bang dat er anders teveel zorgpersoneel thuisblijft terwijl ze ontzettend hard nodig zijn... Ik vind het een hele moeilijke kwestie, ik denk echt dat dit een gevalletje damned if you do, damned if you don't is.

Air

Photograph schreef:

Hoe oud ben je?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:44

Sheran schreef:

Waarom? Blijkbaar is door de desbetreffende instanties de voor- en nadelen afgewogen, en is dit de maatregel waar ze voor gekozen hebben. Als het erger wordt dan zullen er vast nog extra maatregelen, waaronder scholen, genomen worden.

sureido

Sheran schreef:

Ik ook, dadelijk zitten we allemaal in quarantaine omdat mensen economie belangrijker vinden. Nou dan heb je je economie als we lekker n maand binnen zitten!

Net of er zoveel gezinnen zijn waar er NIEMAND anders voor het kind kan zorgen, oma’s opa’s tantes ooms vriendinnen vader/moeder die niet in de zorg werkt.

secricible

Memories schreef:
BeFunny schreef:

Tja wat ze net al zeggen, ze zijn bang dat er anders teveel zorgpersoneel thuisblijft terwijl ze ontzettend hard nodig zijn... Ik vind het een hele moeilijke kwestie, ik denk echt dat dit een gevalletje damned if you do, damned if you don't is.

Helemaal mee eens. En achteraf is makkelijk klagen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:45

Voorlopig snap ik de besluiten.

Je wilt verspreiding remmen, maar zorgen dat het werk van politie, brandweer, zorg etcetera door kan gaan.

Zo veel mogelijk zaken afgelasten.
Want alles dat afgelast wordt, geeft beperking in de snelheid van verspreiding.
Alleen geen dingen afgelasten/ sluiten waardoor die beroepen in de knel komen. En daar hoort onderwijs bij, want als de kinderen thuis zijn, kunnen die professionals niet of veel moeilijker gaan werken.

Dus voor nu begrijp ik het.
Hoe verder we in dit hele verloop gaan komen, hoe meer er duidelijk wordt.
Ook over welke maatregelen werken en welke niet. (Uit andere landen)

Ze zullen momenteel echt wel vrijwel continu hiermee bezig zijn, en dus ook steeds kunnen aanpassen indien nodig.

Ik zou het niet gek vinden als de scholen uiteindelijk ook nog dicht gaan. En dat ouders die thuis kunnen werken verzocht wordt om ook 1 of 2 klasgenoten van hun kinderen van ouders die niet kunnen thuiswerken tijdens werkuren bij zich te houden.
Maar nog niet dus.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 12-03-20 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

'Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar wij willen het niet.'
Aldus Rutte over het sluiten van scholen en wanneer scholen zelf besluiten om dicht te gaan :')

Sheran

IMANDRA schreef:
Sheran schreef:

Waarom? Blijkbaar is door de desbetreffende instanties de voor- en nadelen afgewogen, en is dit de maatregel waar ze voor gekozen hebben. Als het erger wordt dan zullen er vast nog extra maatregelen, waaronder scholen, genomen worden.

Omdat het broeihaarden zijn en ik bang ben voor mijn eigen omgeving en verdere verspreiding.

Anoniem

Oma's en opa's als oppas wordt heel erg afgeraden.

En eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen andere kinderen opvangen dan mijn dochter, zodra ze vriendjes etc over de vloer hebben kan ik niet meer thuiswerken :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:46

secricible schreef:
Memories schreef:

Helemaal mee eens. En achteraf is makkelijk klagen.

Dit inderdaad. De overheid en RIVM etc. heeft er net zo min iets aan als het straks helemaal mis gaat. Die proberen ook echt alleen maar de beste beslissing te maken met de informatie die ze hebben.

Magrathea

Hoor geruchten dat de TU Delft dicht gaat. Voor colleges enzo snap ik het wel maar ik zit in een kantoortje achteraf, goed geventileerd met 2 anderen (waar er plek is voor 5). Ik ben als de dood dat het dicht gaat, dan komt mijn project echt in de problemen |( ik beloof plechtig dat ik goede hygiëne zal hanteren, maar als ik niet meer kan komen werken word ik echt enorm ongelukkig :(

Sheran

Hanafubuki schreef:

En eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen andere kinderen opvangen dan mijn dochter, zodra ze vriendjes etc over de vloer hebben kan ik niet meer thuiswerken :n

Als die kinderen zo veilig zijn, zoals ze zeggen, waarom dan toch die opa's en oma's niet?

lovee

Sheran schreef:

Ja dit is ook een goede optie

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:47

Sheran schreef:
Hanafubuki schreef:

Als die kinderen zo veilig zijn, zoals ze zeggen, waarom dan toch die opa's en oma's niet?

Opa's en oma's hebben veel meer risico op ernstige complicaties. Kinderen niet, die zijn juist ondervertegenwoordigd.

Sani

Hanafubuki schreef:

Ik wou zeggen.

Lekker de kinderen naar opa en oma, terwijl die juist nu gemeden moeten worden omdat ze een risicogroep zijn.

Ik denk dat kinderopvang net zo'n broeihaard is als een basisschool. Ik zie daar geen verschil of onderscheid in.
Zijn er genoeg kinderopvang-bedrijven om de capiteiten van basisscholen op te vangen?

IMANDRA

Magrathea schreef:
Hoor geruchten dat de TU Delft dicht gaat. Voor colleges enzo snap ik het wel maar ik zit in een kantoortje achteraf, goed geventileerd met 2 anderen (waar er plek is voor 5). Ik ben als de dood dat het dicht gaat, dan komt mijn project echt in de problemen |( ik beloof plechtig dat ik goede hygiëne zal hanteren, maar als ik niet meer kan komen werken word ik echt enorm ongelukkig :(

Ja mijn zusje werkt op de uni in Maastricht en maakt zich idd ook zorgen om de projecten die er lopen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:48

*knip* Wat er na die uitspraak op de persconferentie gebeurt zien we dan wel weer. Ja, grote kans dat er regeltjes bij komen, maar die zijn vooralsnog niet officeel aangekondigd.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 12-03-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 16:48

Ik vind het een prima besluit. Mensen met klachten blijven thuis, er wordt gerekend op gezond verstand en er is nog geen enkele noodzaak om ALLE scholen in NL te sluiten. Dat werkt inderdaad ontwrichtend, wie gaat voor al die koters zorgen? Alsof iedereen zomaar oppas heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:48

Destination schreef:
SusanH schreef:
First world probleem. Morgen kinderfeestje van dochter. Zouden naar indoorspeeltuin gaan en gaan lasergamen. Waar doen we nu wijs aan. Ik vind het moeilijk.

Ik zou het afzeggen.

Net besloten dat ook te doen. Vinden het niet verantwoord.