@Yonker: sommige mensen reageren sowieso snel geïrriteerd en kunnen het dan niet hebben als er kritiek komt
Ook al is die opbouwend. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yonker schreef:Welkom Helmer!!Het topic is ook heel fijn, en het fijne hier is juist dat mensen er ook op aan gesproken worden als we denken dat ze te weinig eten. Soms voelen mensen zich aangevallen daardoor, maar het is echt niet gemeen bedoeld
Maar vrij direct maar gemeen absoluut niet!
IMANDRA schreef:Daarom! Het schijnt ook te zijn dat als je 28x iets doet, het gewoonte wordt. En daar moet je voor zorgen denk ik, dat het gewoonte wordt om juist voor het gezonde te gaan ipv het minder gezonde.

Ik ben zo blij met het internet en de steun die je met bepaalde dingen kunt vinden bij anderen op deze manier omdat ik IRL toch minder snel steun zoek en al helemaal op plekken waar ik niet bekend ben; nieuwe sportschool en ga zo maar door.
Morgenvroeg gaat Milan naar m'n schoonmoeder en ben ik van plan m'n mountainbike onder de spinnenwebben vandaan te halen. Met kerst 2017 een nieuwe gekregen en die heb ik nog geen 1x gebruikt. Ik moet me echt SCHAMEN.
MarlindeRooz schreef:Dan verwachten wij morgen minimaal 1 foto van de mountainbike IN GEBRUIK he!

.
Fijn dat je het topic als stok achter de deur kan gebruiken, ben benieuwd naar je fietsfoto. 
. Dat helpt natuurlijk niet hihi.
Leuk dat je aansluit
.
.
) oja en wat stukjes cassave.
maar dat tel ik niet mee.
Anouk1605 schreef:Ik merk doordat ik zo veel afgevallen ben, ik ook enorm bang ben om bij te komen. Voel me heel vaak schuldig als ik gegeten heb. De angst om weer terug te gaan naar waar ik was is heel groot. Niet gezond, ik weet het. Gelukkig ontwikkel ik verder geen gekke dingen en eet ik wel normaal. Maar toch. Soms zou ik ook wel eens echt willen genieten zegmaar, zonder schuldgevoel.

, kiwi
Dat zijn eigenlijk hele makkelijke dingen die in het totaalplaatje toch invloed hebben bij mij bv.
- maar het compenseert wel weer een beetje door het vele lopen. Zelfde met mijn tripje naar London in September - was een horror maand maar toch afgevallen haha! - Waar ik kan pas ik aan, want zo kon ik in London heel gemakkelijk zero frisdrank nemen en ook gezondere gerechten bestellen in restaurants of aanpassen eventueel en ik liep dan gemiddeld 14.000 per dag. En als ik iets niet kan aanpassen pak ik gewoon een iets minder gezonde optie want ik moet wel kunnen genieten van m'n eten. En dan pak ik het thuis gewoon weer op want wil niet alleen maar met m'n eten bezig zijn als ik weg ben
.
Leuk om te lezen dat je ook het WW programma gebruikt hebt. Ik vind de connect functie op de app ook een uitkomst. Dat stimuleert ook heel erg door het lezen van ervaringen van andere leden, de goede en slechte, alsook vooruitgangs foto's te kunnen zien. Vreselijk he hoe zo'n depressie kan inhakken op je lichaam, nog los van wat het mentaal met je doet ja. 
njcgregoor schreef:Wow. 3 pagina's met heerlijke gezelligheid erbij...
Ik durf hier om eerlijk te zijn niet eens meer te blijven zo. Ik doe dit met een diëtist maar ik eet minder kcal dan de aantallen die hier genoemd worden. Ben ik dan ook belachelijk bezig? Ieder persoon is toch verschillend dus iedereen heeft toch een ander dieet nodig?
Ik heb geen zin in aanvallen trouwens dus ik denk ook dat ik uit dit topic stap want vind het zo niet echt gezellig meer hier...
Prachtige ogen heb je! En dat ziet er heel netjes uit, jouw lijstje. Hoe lang ben je nu al bezig met deze levensstijl?