Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:43

Ik laat mijn mobiel altijd thuis. Heb nu GPS op het horloge en loop wel ergens waar je mensen hebt.
Zou ook wel graag willen weten waar je dat ding nu handig laat. Hij zit me altijd overal in de weg ondanks dat ik een kleine telefoon heb (iphone SE).

Het wordt vast zo weer droog @ontherun, het is echt een beetje wisselend weer.

Ik ben vanmorgen om 8 uur gelijk vertrokken. Heb heerlijk 13 km gelopen. Langs het water, overal vogeltjes aan het fluiten, zo'n heel klein waterig zonnetje... Heerlijk!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:48

Telefoon heb ik tot nu toe in een heupband, borstzak van jas/bodywarmer of in 1 van mijn voortasjes van mijn trailrugzakje.
Gaat allemaal prima moet ik zeggen.

Ik neem de telefoon altijd mee. Ik kan ook midden in het bos vallen en niet verder kunnen lopen, dan is iemand kunnen bellen wel zo veilig. En ik heb er vaak nog een route in staan. En ik maak nog wel eens foto's onderweg :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:50

Telefoon gaat in het voorzakje van mijn camelbak en zonder camelbak heb ik zo'n armband. Eentje van de decathlon, daar heb ik geen last van.

Inderdaad Djilna, ook voor de veiligheid. Voor de muziek en runkeeper.

Kwam een keer een vrouw tegen in het bos die helemaal verdwaald was met hardlopen en geen telefoon of niks bij zich had. Best onverantwoord.
Beneden de vijf graden heb ik vaak ook een isolatiedeken in mijn rugtas. Wegen bijna niks, maar als ik val inderdaad en ik kan niet verder, koel ik niet zo snel af.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 04-03-20 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:52

Ik neem mijn telefoon ook mee, heb zo'n heuptasje waar ie precies in past.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:47

Wow Greetje Gefeliciteerd.

Telefoon gaat standaard mee, vooral voor de veiligheid!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:32

Proficiat Greetje! Wat goed dat je in jezelf bleef geloven, het heeft geloond!

Geen ervaring met compressiesokken. Ben benieuwd hoe die aeropex bevallen, SV!

Mijn telefoon gaat altijd mee. In eerste instantie voor muziek, maar ook omdat ik soms moet opnemen als er klanten bellen.
In bijna al mijn broeken is er achteraan een zakje waar ik die insteek, merk ik bijna niets van. Ik doe ook soms fietstruitjes aan en dan steek ik m'n telefoon in die achterzakjes, in t begin flappert dat wel een beetje, maar na een paar minuten merk je dat niet meer.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:45

Ik heb me net met een vriendin aangemeld voor de Color Obstacle Run op 18 april. :D
5km, lekker laagdrempelig om te beginnen. Heb er zin in!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:05

Supervixen schreef:
Koop een tight van fusion, zitten hele grote zakken aan de zijkant. Kan je mobiel ook in.
In een shirt stuitert dat toch heel erg?

Ik heb nog geen broek gevonden waar hij mij niet stoort... :+ Zal die Fusion eens bekijken, bedankt voor de tip!
Stuiteren heb ik geen last van, geen idee hoe dat komt. Wsn omdat mijn hoofd momenteel nog heel de tijd zit bij "hartslag in de gaten houden, hoe doet de knie het, voelt m'n rug nog goed?" ;-)

Djilna schreef:
Ik gebruik daar een flipbelt of 1 euro riem van de Action voor. Of ik heb mijn (softshell) bodywarmer aan waar zakken in zitten :))

Flipbelt was ik ook aan 't bekijken... Hmpf.

Mandarijn schreef:
Ik heb me net met een vriendin aangemeld voor de Color Obstacle Run op 18 april. :D
5km, lekker laagdrempelig om te beginnen. Heb er zin in!

Leuk!!! Veel plezier!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:51

Katharinaa schreef:
Mijn telefoon gaat altijd mee. In eerste instantie voor muziek, maar ook omdat ik soms moet opnemen als er klanten bellen.
In bijna al mijn broeken is er achteraan een zakje waar ik die insteek, merk ik bijna niets van. Ik doe ook soms fietstruitjes aan en dan steek ik m'n telefoon in die achterzakjes, in t begin flappert dat wel een beetje, maar na een paar minuten merk je dat niet meer.

Ik dus ook, ben inmiddels aardig bedreven in het volstoppen van de zakjes zodat het zo min mogelijk beweegt. Gewicht sowieso zo goed mogelijk verdelen. Zwaarste dingetje (meestal de telefoon) + toiletpapier in het midden, en pakje drinken + knijpfruit links en rechts. handschoenen links en rechts, hondensnoepjes links, eigen reepje (of peperkoek) en pakje zakdoeken rechts .... Het enige wat me nog stoort is het rammelende doosje hondensnoepjes. Die zijn wat vettig, dus wil ik niet los in het fietsshirt hebben.

Ik heb ook fijne tubes, van Lurbel. Doe ik in principe aan bij alle loopjes langer dan ca 12K.

Oh, en Katharina, je pijntjes achterkant bovenbenen, daar zitten je hamstrings. Oppassen dat je geen blessure oploopt, dus geef het genoeg tijd om te herstellen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:17

Leuk om zo te lezen hoe jullie het allemaal organiseren :D

Nou, denk dat ik dit weekend de NS Veluwezoom wandelroute van Dieren naar Velp eens ga pakken. Als trail dan. Is 15km en wel een mooie training voor Ameland.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:19

Vandaag mijn eerste loopje op de run walk run manier van galloway gelopen. Ik dacht dat het lange stukjes afgewisseld met wandelen waren, maar het zijn juist hele korte intervallen, zeker als je niet super hard loopt. Mijn interval is 75 seconden lopen en 30 seconden wandelen. Keek er vreselijk tegenop en vond ook niet veel informatie of ervaringen op Google. Maar toch geprobeerd vandaag.
Best wel verrassend dat ik op deze manier even snel was op een afstand van 8km, als ik normaal ben met gewoon doorlopen. Dat wil zeggen dat je in de loopstukjes dus wel echt meer gas geeft. Verder merkte ik ook dat mijn houding veel beter was. Zakte niet in.

Maar niet zeker of ik het wat vind. Ik hou juist van mijn traag gehobbel :’) dus moet nog even kijken of ik dit wil blijven doen. Uiteraard kan ik het wel gebruiken om mijn snelheid ermee op te voeren dus dat is wel goed en zo de stukjes uitbouwen. Maar denk niet dat ik het hele programma op deze manier ga doen. Gelukkig kan je ook prima zijn schema volgen met gewoon doorlopen denk ik!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:10

Gem schreef:
Die zijn wat vettig, dus wil ik niet los in het fietsshirt hebben.

Hé, een fietsshirt... :)*

poes schreef:
Vandaag mijn eerste loopje op de run walk run manier van galloway gelopen.

Bah, intervallen... Is er eigenlijk iemand die dat überhaupt leuk vindt?

Ik ga dadelijk maar weer eens een rondje. Miezert alweer, maar goed. Niets aan te doen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:01

Neem bijna nooit mijn telefoon mee. Als ik verdwaal dan zoek ik gewoon wat langer. En als er echt wat serieus met mij gebeurd kan ik toch zelf niet bellen.

intervallen vind ik juist leuk. Maar dan echte intervallen. Dus gedoseerde stukken rondom het omslagpunt afgewisseld met korte herstelpauzes. Maar de run-walk-run van Galloway is natuurlijk helemaal iets anders. Daar is het deels wandelen een blijvend onderdeel van de trainingen en wedstrijden. Poes als je geen wandelstukjes wil maar wel op je loophouding wil blijven letten tijdens een duurloop dan kan iedere 10min even kort versnellen al de oplossing zijn.

Compressie kousen gebruik ik altijd bij alle trainingen en wedstrijden. Ik loop alleen met lange tight als het koud is en dan is een dubbele laag op de onderbenen niet te warm. Alleen als het echt heel warm is zou blote onderbenen wel fijner aanvoelen maar juist bij hoge temperaturen is de compressie weer extra belangrijk.

De trail die ik ga lopen is de Sallandtrail. Nou ja hopen natuurlijk dat er tegen die tijd niet allemaal evenementen afgelast worden.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:06

Greetje63 schreef:
Neem bijna nooit mijn telefoon mee. Als ik verdwaal dan zoek ik gewoon wat langer. En als er echt wat serieus met mij gebeurd kan ik toch zelf niet bellen.

intervallen vind ik juist leuk. Maar dan echte intervallen. Dus gedoseerde stukken rondom het omslagpunt afgewisseld met korte herstelpauzes. Maar de run-walk-run van Galloway is natuurlijk helemaal iets anders. Daar is het deels wandelen een blijvend onderdeel van de trainingen en wedstrijden. Poes als je geen wandelstukjes wil maar wel op je loophouding wil blijven letten tijdens een duurloop dan kan iedere 10min even kort versnellen al de oplossing zijn.

Compressie kousen gebruik ik altijd bij alle trainingen en wedstrijden. Ik loop alleen met lange tight als het koud is en dan is een dubbele laag op de onderbenen niet te warm. Alleen als het echt heel warm is zou blote onderbenen wel fijner aanvoelen maar juist bij hoge temperaturen is de compressie weer extra belangrijk.

De trail die ik ga lopen is de Sallandtrail. Nou ja hopen natuurlijk dat er tegen die tijd niet allemaal evenementen afgelast worden.

En als je iemand vind die dringend hulp nodig heeft?
Mijn man neemt overigens zijn telefoon ook nooit mee met hardlopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:32

Jnien schreef:
Greetje63 schreef:

In mijn geval kan ik noodzakelijke hulp verlenen. Daarnaast, als je niet in het bos loopt komen er veel mensen voorbij.
Als ik echt onbewoond gebied in ga neem ik hem wel mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:01

Ik loop als het even mee zit alleen maar in het bos dus dan is er idd wel een kans dat je een tijd niemand treft :')
Maar goed, natuurlijk aan ieder om te doen wat ze prettig vindt :)

Sallandtrail dus Greetje, leuk!
Ik hoop idd ook niet dat er vanalles afgezegd gaat worden. Wil heel graag naar Ameland. Nou ja, dan zou ik dus alsnog gewoon gaan, maar dan zonder wedstrijdelement.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:56

Zoooooooooo...

Ik nam vandaag 2 bruggen mee in mijn loopje, met het oog op die ellendig "vals platte" tunnel bij de Antwerp 10 Miles. Na mijn sessie bij de kine (fysio voor jullie zeker hé?) gisteren was ik nogal stijf en bleken dat toch wel kuitenbijters te zijn. Maar het is gelukt!
En heb 'mn vooropgestelde tempo gedurende de 7 km van mijn loopje kunnen vasthouden.
We komen er nog wel...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:06

Ha dank je voor de tip Greetje! Denk idd dat ik het niet zo ga blijven doen. Die trainingsmethode is er immers op gericht dat je blijft wandelen tussendoor en dat zit me niet lekker. Ga wel zijn programma verder volgen omdat het me voor de rest goed ligt. Maar dus zonder gewandeld haha :)

Ik pak mijn telefoon ook niet altijd mee. Loop nooit zo afgelegen eigenlijk.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:16

Jnien schreef:
Greetje63 schreef:

Dan maar hopen dat diegene zelf een telefoon bij heeft die ik kan gebruiken en anders kan ik in ieder geval lang en hard lopen om hulp te maken.
Maar de eerste 30 jaar van mijn leven bestonden er nog geen mobiele telefoons (behalve dan die grote kisten als autotelefoon) en die heb ik ook gewoon overleefd. Ik wil gewoon niet altijd bereik baar zijn. sterker nog ik kies er bewust voor een groot gedeelte van de dag niet bereikbaar te zijn via telefoon. Dan hoor ik belangrijke berichten maar iets later.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:27

Weer een loopje in de gietende regen. Was echt doorweekt. Wordt het nog weer droog? :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:48

Hier hetzelfde poes. Toch maar in de regen gegaan, ik heb wel lekker gelopen. Lekkere 7 km weggetikt.

Telefoon heb ik wel altijd bij me, anders ook geen muziek en kan niet zonder

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:50

Hier net lekker een interval gedaan! In Friesland is t nog droog :+
Het mag wat mij betreft nu nog wel eventjes lente worden! :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:20

Even een kleine ego post. Ik heb vandaag 10 km in 53 minuten gelopen. De eerste 5 km klokte ik op 28.22 en voor mijn gevoel liep ik de 2de helft niet vlotter (miezer en wind) maar eenmaal bij mijn eindpunt klokte ik op 53 min.

Ik verbaasde mezelf, voelde me prima. Ik moest daarna nog wel terug naar huis nadat ik mijn zoontje van zijn tennisles had opgehaald. Hij was op de fiets, ik kwam niet meer vooruit, 9 min over iets meer dan 2 km gedaan door de regen.

Maar ach, die 10 km in 53 min is echt nieuw voor mij. Ik loop sowieso heerlijk de afgelopen 2 weken. Maar 10 km is alweer een eeuwigheid geleden en dan zeker niet zo snel.

Ik heb vanavond ingeschreven voor de urbane trial in Utrecht over 3 weken, ben benieuwd. De filmpjes van de afgelopen 3 jaar zijn echt tof. Door de binnenstad, bioscoop, museum, rechtbank etc.

Ik heb er veel zin in.

Iemand van jullie zoiets weleens gedaan? Gaat dus niet op tijd, maar puur om de beleving. Ik heb voor 5 km ingeschreven maar halverwege kun je nog switchen naar 10 km. Verwacht dat ik dat wel doe als ik een paar toffe locaties ben binnen gegaan. Alhans, als ik mijn loopmaatje kan overtuigen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:24

Nog even over tasjes en telefoons;ik heb zo'n buideldingetje van de action voor 2 euro. ID kaart, sleutel en telefoon past daar strak in. Ik voel er niks van. Altijd handig om mee te hebben.

Onlangs kreeg ik enorm pijn bij lopen in de koude wind, via een omweg naar de drogist gelopen, met mijn telefoon neusspray afgerekend en ik kon weer verder, haha!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:14

Mama3 schreef:
Ik heb vanavond ingeschreven voor de urbane trial in Utrecht over 3 weken, ben benieuwd. De filmpjes van de afgelopen 3 jaar zijn echt tof. Door de binnenstad, bioscoop, museum, rechtbank etc.

Ik heb er veel zin in.

Iemand van jullie zoiets weleens gedaan? Gaat dus niet op tijd, maar puur om de beleving. Ik heb voor 5 km ingeschreven maar halverwege kun je nog switchen naar 10 km. Verwacht dat ik dat wel doe als ik een paar toffe locaties ben binnen gegaan. Alhans, als ik mijn loopmaatje kan overtuigen.

Dat klinkt gaaf! Wanneer is dat precies?