Glamorgana schreef:Ik snap ook dat het niet ieder z'n ding is om elke dag op de weegschaal te staan, maar voor mij werkt het juist heel goed. Schrik me juist binnenstebuiten als ik bij een wekelijkse weegbeurt in een 'omhoog-schommel' zit. Dan kan ik ook niet meer checken of het een schommeling is of dat ik aan het aankomen ben. Als ik wekelijks zou wegen, zou ik door zo'n opwaartse schommeling enorm gedemotiveerd worden, vrees ik.
Door dagelijks te wegen weet ik nu beter waardoor ik vocht vasthoud (want volgens mij is het meestal vocht). Sushi bijvoorbeeld, is mager maar in de sojasaus zit heel veel zout, daarom ben ik de ochtend daarna geheid zwaarder.
Voor wat betreft de obsessie: mij moet gezond leven in het begin zelfs juist even een milde obsessie worden, omdat ik een onbewuste snaaier ben. Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe minder dat me 'overkomt'.
Grappig hè, hoe dat in ieders hoofd weer anders uitpakt?!?!
Helemaal mee eens! Ik weeg mij ook elke dag. Werkt voor mij het beste. Idd niet gek worden van dagelijkse schommelingen maar daar gewoon doorheen kijken.