[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:22

Ik heb mn dubbele helix in een keer laten zetten, was geen probleem.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:50

Altijd leuk om uit te kijken naar een nieuwe piercing :D.

Kan een daith na 4 jaar nog uitgroeien? Toen hij net gezet was, zat het sieraad beduidend hoger. Ik zit foto’s terug te kijken en hij lijkt te zakken. Of geeft dat vertekend beeld omdat er een kleinere maat piercing in zit? Ben er zo gehecht aan, dat ik er toch een beetje voor vrees dat ie er een keer uit moet.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:43

Morgen is het zover voor mijn tepel piercings! Mijn god ben al redelijk nerveus :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:45

Goldwynn schreef:
Ik wil nog steeds heel graag een dubbele helix laten zetten, maar denk eerst een afspraak bij Mastillo in Ede (n.a.v. aanraden in dit topic) maken voor 3e gaatje en vragen om extra tijd om helix te bespreken. Zo weet ik niet of het handig is om ze tegelijkertijd te laten zetten, of apart van elkaar, en hoe zit het met het dragen van een cap en eventueel stof en viezigheid na t paardrijden.

Wilde ook altijd graag een conch, maar weet niet of dat handig is met de mn draadloze oordopjes van Samsung (buds pro). Lijkt me niet heel prettig zitten.

Ik heb de triple laten zetten maar 1 bleef maar ontsteken. Die heb ik eruit gehaald. De andere twee zijn prima. Echter wel pas nadat ik de piercings heb vervangen

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:36

Ik ga me vanavond laten voorlichten :)
Straks een afspraak bij Mastilo voor 2x 3e gaatje in mn oorlellen en informatie :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:58

Valerie93 schreef:
Morgen is het zover voor mijn tepel piercings! Mijn god ben al redelijk nerveus :')

Snap ik, ik vind mn neus voor volgende week al spannend. Ik heb wel een hele mooie beginpiercing uitgezocht, ben er superblij mee.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:56

Ik wil ook echt graag een neuspiercing erbij.

Maar weet niet of t van m'n werk mag _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:47

Bij mij is het een low helix geworden :D. In overleg besloten dat een 3e gaatje bij mij niet heel mooi zou zijn, dus we zijn net wat verder naar achter gaan zitten. Laatste amethyst piercing die ze had en ze worden door Anatometal niet meer gemaakt volgens Lina. Laat ik nu amethyst heel tof vinden, is mijn 'go to' edelsteen :D. Als deze genezen is de dubbele helix!

Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:56

Mooi! Ik ben altijd erg blij met Lina :-)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:54

Ja was heel fijn! Ze nam alle tijd en heel blij met deze keuze :D

Hoe maken jullie je (kraakbeen) piercings schoon? Ik heb de zoutoplossing spray meegenomen in de shop gister, en vandaag braaf non woven steriele gaasjes gehaald. Maar heb niet het idee dat ik echt wat doe daarmee. Lina had gezegd het gaasje 2x in tweeën te vouwen en dan kon ik met t puntje heel voorzichtig onder t steentje om daar schoon te maken. Maar ik heb echt het idee dat ik alleen mijn oor nat maak (iets met geen coördinatie links en dus ook een lading water in m'n oor) en vervolgens met het gaasje droogdep, zonder dat ik echt toegevoegde waarde lever aan de wond..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:21

Ik doe het met wattenstaafjes. Dan doordrenk ik het wattenstaafje met oplossing, maar de piercing schoon en veeg daarna met de droge kant de piercing schoon. Moet je wel even opletten dat de watjes niet loslaten aan je piercing. Met een beetje kwalitatief goede wattenstaafjes gaat dat gewoon goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:53

Ik spoel alleen 2x per dag met lauw water erlangs, dep even droog met een steriel gaasje. Wattenstaafjes zijn echt niet aan te raden, kleine pluisjes kunnen achter blijven en dat is niet zo best voor een verse wond.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:53

Valerie93 schreef:

Succes. Ik heb ze van de week weer laten zetten. Mijne was dichtgegroeid en ik wilde er nu 2.

Vrij pijnlijk wel. Maar tis maar tijdelijk.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:07

Iris82 schreef:
Valerie93 schreef:

Succes. Ik heb ze van de week weer laten zetten. Mijne was dichtgegroeid en ik wilde er nu 2.

Vrij pijnlijk wel. Maar tis maar tijdelijk.

Oef dat lijkt me helemaal pijnlijk zeker omdat er dan littekenweefsel is

Ik laat ze nu gewoon alle 2 in 1x zetten maar heb net wel verdovende zalf aangebracht. Ben bang dat ik het anders toch niet ga doen...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:59

Ze zitten *\o/*
Het ging gelukkig erg snel! Maar ben wel weer even genezen van de piercing verslaving voor nu.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:20

Ja vond je het zo erg!!
Ik ben aan het nadenken welke kleur steentjes ik wil, zodat lina kan bestellen voor m'n oor. Moet alleen ff zoeken hoe die heet... die plek. Alleen dan een hondenpootjeAfbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:06

Opzich vond ik het wel "meevallen" maar toch best gemene prik om het even zo te zeggen. Gelukkig heeft Rob heerlijk met mij lopen ouwehoeren dus was het zo klaar.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:29

x_Jeanine_x schreef:
Ja vond je het zo erg!!
Ik ben aan het nadenken welke kleur steentjes ik wil, zodat lina kan bestellen voor m'n oor. Moet alleen ff zoeken hoe die heet... die plek. Alleen dan een hondenpootje[ [url=m/4MpqI5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is dat een “Outer Conch” piercing. Of was dat niet wat je bedoelde?

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:35

Goldwynn schreef:
Ja was heel fijn! Ze nam alle tijd en heel blij met deze keuze :D

Hoe maken jullie je (kraakbeen) piercings schoon? Ik heb de zoutoplossing spray meegenomen in de shop gister, en vandaag braaf non woven steriele gaasjes gehaald. Maar heb niet het idee dat ik echt wat doe daarmee. Lina had gezegd het gaasje 2x in tweeën te vouwen en dan kon ik met t puntje heel voorzichtig onder t steentje om daar schoon te maken. Maar ik heb echt het idee dat ik alleen mijn oor nat maak (iets met geen coördinatie links en dus ook een lading water in m'n oor) en vervolgens met het gaasje droogdep, zonder dat ik echt toegevoegde waarde lever aan de wond..

Ik doe het nu onder de douche. Laat het water gewoon stromen en doe er dat wat zeep op van unicura de milde variant. Even een beetje heen en terug bewegen zodat het ook in de wond zelf komt en dan gewoon weer water er over spoelen. Was ook het advies van de shop en werkt echt super.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:33

Het advies dat ik kreeg is juist dat ik hem niet heen en weer mocht bewegen (doet ook goed pijn). Dus jouw advies staat echt totaal haaks op het advies dat ik heb gehad. Ik kijk het even aan. Vanochtend moest ik douchen omdat er allemaal droog bloed aan de achterkant zat, vannacht per ongeluk toch aangestoten denk ik :(

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:50

Ik zit er niet aan. Spray het in met de spray die jij ook hebt meegekregen voordat ik ga douchen, spoel het af en föhn het daarna droog. Piercings waar ik goed bij kan (nu een rook, en dus lastig) droog ik voorzichtig met keukenpapier. Alleen er tegenaan houden is al goed. En daarna alsnog föhnen. Die gele prut die je soms aan je piercing hebt komt door het laten opdrogen aan de lucht. En dat moet je dus voorkomen :-)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:56

Gele prut nog niet gezien, maar goed om te weten! Ik heb de Kruidvat leeg gekocht wat betreft non woven steriele gaasjes, die gebruik ik om het voorzichtig droog te maken. Maar zwelling is nu nog behoorlijk, dus vind zeker de achterkant goed lastig. De tip van de föhn is wel een goede! Thanks :D

Nu hopen dat ik ga leren mikken met die spray zodat de druppels niet meer naar beneden lopen. Gaat die spray bij jou ook zo stug? Moet echt hard drukken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:58

Hebben jullie wel eens aan beide oren tegelijk gepierced of wel altijd tijd er tussen? Ivm slapen enzo

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:04

Goldwynn schreef:
Het advies dat ik kreeg is juist dat ik hem niet heen en weer mocht bewegen (doet ook goed pijn). Dus jouw advies staat echt totaal haaks op het advies dat ik heb gehad. Ik kijk het even aan. Vanochtend moest ik douchen omdat er allemaal droog bloed aan de achterkant zat, vannacht per ongeluk toch aangestoten denk ik :(

Niet aan je piercing komen hoor. En al helemaal niet heen en weer bewegen. Dan kan het wondje niet goed genezen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:04

Die pierster waar ik ben bij geweest doet geen oren tegelijk, inderdaad omdat je er niet op mag slapen. Nu links een low helix laten zetten, hierna wil ik rechts een dubbele helix, maar dan moet de huidige eerst genezen zijn. En daar staat wel minimaal een half jaar voor XD.

deksel schreef:
Goldwynn schreef:

Niet aan je piercing komen hoor. En al helemaal niet heen en weer bewegen. Dan kan het wondje niet goed genezen.

Ik was het ook zeker niet van plan! Ik volg braaf het gekregen advies van Lina :)