Maar 1500 kcal is niet om op gewicht te blijven, wat is je bmr bij je activiteit? Die moet je aanhouden om op gewicht te blijven en niet je bmr bij totale rust

Desondanks sterkte met je darmen, erg vervelend!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linsey1998 schreef:Het is niet zo dat ik bewust bezig ben met afvallen, ander half jaar, mede door de pil 10 kilo aangekomen, waarmee ik op een gewicht van 68/69 zat met mijn lengte van 168, mij werd sterk aangeraden gezonder te gaan eten. Dit heb ik ook zeker gedaan, wat bewustere keuzes gemaakt, waarmee mijn gewicht misschien een beetje zakte maar niet veel. Ik at netjes ergens rond de 1800 a 2000.
Een paar maanden geleden had ik een goede blaasontsteking, 2 antibiotica kuren erin, maar uiteindelijk was het over. Na ongeveer een paar weken, leek ik erg last te krijgen van mijn maag, zat opeens heel snel vol, kon amper eten s'morgens. Sommige dagen kon ik met moeite 900 calorieen binnen krijgen. Sommige producten gingen er moeilijk in. Het voelde niet goed, en heb dit laten checken. De dokter vertelde me, dat iedereen daar wel is last van heeft, maar het eten ging slechter en ik viel snel af, niet goed dus.
Week erna weer terug gegaan naar de huisarts, daar onderzocht. Wat bleek, door die eerdere antibiotica dat de goede bacterien uit mijn maag en darmen zijn weggegaan, bij de meeste personen hersteld dit normaal, maar bij mij niet het geval, dus vervolg darmen helemaal opgezet. Slik nu 2 weken lang, medicijnen voor prikkelbaar darmsyndroom. Eten gaat nog steeds niet goed, sommige dagen amper honger of krijg ik er wat in maar na 10 min heel veel buikpijn. Vandaag overdag, gegeten met moeite, na het avond eten, veel buikpijn dus geslapen,3 uur daarna weer extreem veel honger.
Ik eet nu 1500 cal op een dag, soms meer Soms minder, net wat nu lukt. Mijn bmr in rust is 1429, dus eet wel netjes, ben minder gaan sporten, zodat het wat beter gaat. Volgende week opnieuw onderzoeken dus hoop ik meer te weten.
Ik ben dus niet bewust bezig met mijn gewicht, ik eet gezond omdat ik me daar fijner bij voel, en jullie recepten gewoon leuk vindt. Zit op het moment met mijn gewicht ergens rond de 63.5 en de 64. Dus er hoeft niks meer vanaf. Probeer gezond en genoeg te eten, wat lukt
kim345 schreef:Mijn lijstje voor vandaag, ik heb echt een week super slecht gegeten met liters bier erbij...
Was intromama namelijk.
O: havermout
L: 2 sneetjes roggebrood met appelstroop en kaas
T: voor werk een boterham met chocopasta
A: pastasalade.
Niet het beste lijstje maar die van vorige week waren helemaal drama...