Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:31

Raponsje schreef:
Roses are red, exercise is great, who needs a Valentine, when I can bench my own weight! Violets are blue, and peanut butter is heaven, I’ll save you a kiss, after rep number seven. Bananas are yellow, and yogurt is greek, squats are gonna be the only thing, to make my knees weak. Oatmeal is perfect, and veggies are divine, the dream to be strong is what I’m making mine!

geweldig! _O-

Ariebombarie schreef:
Tammy_ schreef:
Ik heb dag 15 van de shred er op zitten, ben op de helft *\o/* Ik krijg alleen niet zo veel spierpijn meer -O- dus ik doe nu 's avonds extra bicep curls en double crunches, in de hoop weer die kick van spierpijn te hebben *D

omg freak :')

ik hou ook van jou hoor :')

Ik moet rond de 2400 kcal per dag binnen krijgen, ik ben al blij als ik bij de 2000 kom! :oo en ik val echt niet af, denk dat mijn lijf gewoon met minder kcal kan doen=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:34

Tammy_ schreef:
Ik moet rond de 2400 kcal per dag binnen krijgen, ik ben al blij als ik bij de 2000 kom! :oo en ik val echt niet af, denk dat mijn lijf gewoon met minder kcal kan doen=

Als je structureel te weinig eet vertraag je je metabolisme. Je moet je metabolisme dus weer wakker maken en zorgen dat je wel aan je calorieën komt. Je moet dat alleen niet van de een op de andere dag doen. Hoe je dat het beste aan kunt pakken moet je even uitzoeken, want dat weet ik zo niet.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:36

Is dat noodzakelijk? Want als je het zo red is dat toch ook prima?
Als ik dit zo bekijk zijn er maar weinig mensen die echt aan hun BMR komen.

Dorus

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:40

Lijkt mij alleen maar voordelig als je een snellere verbranding hebt en je meer kan eten. Is het ook niet zo'n ramp als je een keer een reep chocolade eet oid.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:43

Hoe zit dat eigenlijk met de tijd waarin je shred? Is het niet zo dat je pas na een half uur sporten, vet verbrandt? Het shredden duurt minder dan 30 minuten, of zit dat anders omdat je cardio combineert met kracht?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:45

Dorus schreef:
Tammy_ schreef:

Als je structureel te weinig eet vertraag je je metabolisme. Je moet je metabolisme dus weer wakker maken en zorgen dat je wel aan je calorieën komt. Je moet dat alleen niet van de een op de andere dag doen. Hoe je dat het beste aan kunt pakken moet je even uitzoeken, want dat weet ik zo niet.

Ik ben bezig met structureel meer eten, zat eerst regelmatig rond de 1300-1400. Als ik zo door ga moet ik over een tijdje wel meer dan 2000 kcal aankunnen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:48

OEF! Ik begin nu trouwens mij obliques te voelen. Met name als ik mijn bovenlijf draai of opzij inbuig. Niet een heel aangenaam gevoel, maar de gedachte erachter maakt het helemaal goed!
Ik begin haast verslaafd te raken aan spierpijn. :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:50

Ariebombarie schreef:
damn sok :D hoop niet dat je overbelast raakt, zoveel dat je in 1 keer doet!

Loes haha aan vriendje vragen :D ik heb de mijne naar de slaapkamer gestuurd net, anders gaat ie me vast uitlachen als hij me bezig ziet :')
wat is trouwens het verschil tussen shredded en ripped? :o

morgen is mn plan om te gaan hardlopen met werk 30-45 min (meestal 5 a 6 km) en dan thuis verder te shredden. zit wel een half uur tussen (reistijd werk/huis), kan dat? of beter van huis uit rennen en dan meteen erachteraan shredden?

Mijn vriendje vindt het vooral erg sexy geloof ik. Daar is geen uitlachen bij :P.

Maar ripped is ook een programma van Jillian, maar dan nog stapje pittiger. Heeft 4 levels ook.

Snap ik Neroo! Ben sws geen eindhoven fan eigenlijk. Ik ben dit jaar alleen in de stad gebleven, beviel toch ook wel. Maar haha hoe ben jij er aan toe, ontbindend / vegatatief :P!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:59

Whoa ik ben creatief bezig!
Met moviemaker ben ik de video zo aan het bewerken dat ik een combi krijg van het shredden en 6w6p.
Na de laatste abs-oefening van het shredden doe ik nog een keer alle abs-oefeningen van het shredden, dan laat ik de video overgaan in de laatste warmin-up oefeningen van 6w6p zodat deze mooi aansluiten. Waarna hij na de eerste "langzame" ronde overgaat naar de cooling down.
Dan krijg je dus de volgende oefeningen in één filmpje:

warming up shred level 2
volledige shred level 2 (excl. cooling down)
alle abs-sets van shred level 2
laatste warming up 6w6p
eerste ronde 6w6p ("langzame" versie)
cooling down 6w6p

Dat scheelt heen en weer gespoel en het opstarten van een nieuw filmpje... B-)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:03

Goed bezig!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:03

Goed bezig! Ik heb alle losse clipjes van NMTZ met moviemaker achter elkaar geplakt. Ik heb er nog niet aan gedacht om zo m'n eigen workout te maken, maar dat is eigenlijk een heel goed idee!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:07

Ik heb geeeeeeeeeeeeeeen zin

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:09

Creatievelingen zeg, da's wel voor gevorderden hier :)

Ik dag 2 achter de rug, ging vlot! Eigenlijk was het lastigste vandaag gewoon opstaan en weer gaan neerliggen, door de spierpijn in mijn quadriceps 8) Maar was zo voorbij, gisteren had ik veel sneller warm en zweette ik meer, gek!

Go Jaime, go Jaime!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:10

Dorus schreef:
Tammy_ schreef:

Ik heb dit hier al eerder gelezen maar wat is structureel?
Het bijbehorende dieet van Jillian heeft ook maar heel weinig calorieën
Dus dan zou dat toch wel ergens ook wel goed zijn neem ik aan?
(Niet per se een vraag aan jou Dorus maar als iemand t weet?)

Ik heb vandaag dag 30 gedaan *\o/*
Vrees alleen voor het meten morgen ochtend want volgens mij heb ik de afgelopen week
Weer wat meer vetjes gekregen.
Zou zó balen als het tegenvalt want heb iedere dag braaf geshred, de gewichten opgebouwd
En daarnaast ook iedere dag 10 minuten buikspieren en yoga gedaan en de
Afgelopen week ook enkele keren op de loopband gestaan.
(Ben een beetje aan het doorslaan geloof ik maar vindt t zo leuk dat ik meer meer meer wil)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:28

Bij de level 1 van Shred, merk ik dat ik het meeste moeite heb met de push-ups.. Terwijl het zo simpel lijkt/is eigenlijk := Meerdere hier last van?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:30

Ik!
De rest gaat redelijk, maar die push ups haal ik echt niet. Vind ik op zich niet zo erg want die arm spieren hoef ik toch niet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:33

Ik probeer altijd zoveel mogelijk normale pushups, als ik dan niet meer verder kan doe ik de makkelijkere versie op mn knieen, ene dag kan ik er meer dan de andere, maar ik probeer tot het uiterste te gaan..

Ga nu ook maar eens beginngen :\ absoluut geen zin!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:34

De eerste paar keer kreeg ik die push ups echt niet voor elkaar... Gisteren deed ik tot mijn eigen verbazing het hele rondje mee zonder stoppen. Wel nog op mijn knieën, maar toch. Vandaag dag 10... moet mezelf alleen nog even van de bank af schoppen.
Morgen mag ik even een rustdag van mezelf. Aangezien ik morgen een idioot lange werkdag heb en paard er nog achteraan moet doen lijkt het me geen succes om dan met level 2 te beginnen. Ik doe wel even een rondje push-ups en buikspieren.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:39

:wave: Ik meld me ook maar eens!
Vanavond begonnen aan 6WSP. Wil die verdomde buik weer strak hebben.. ^) Vond 'm wel erg lekker, lang geleden dat ik heb gezweet :))

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:42

Vandaag dag 21 gedaan van shred!!! Sjeez level 3 is wel weer even wennen. Het leek heel makkelijk maar valt tegen, heb echt gruwelijk gezweet. Voel me echt zooo goed dat ik nog geen enkele dag over heb hoeven slaan. *\%/*
Morgen maar even meten en wegen denk ik.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:43

Jaime_ schreef:
Ik probeer altijd zoveel mogelijk normale pushups, als ik dan niet meer verder kan doe ik de makkelijkere versie op mn knieen, ene dag kan ik er meer dan de andere, maar ik probeer tot het uiterste te gaan..

Ga nu ook maar eens beginngen :\ absoluut geen zin!

Heb ik bij Ripped nog steeds inderdaad. Had vanavond eerste rondje 14 achter elkaar de gewone. 2e rondje op de knieeen gedaan. ZO ga je steeds stapje verder.

Zweten de rippers trouwens ook zo weinig?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:45

Jaime_ schreef:

Zo doe ik het nu ook, maar in het begin ging ik van makkelijk naar muur. Gewoon je best doen en dan wordt het vanzelf makkelijker.

Ik zweet nu bij de ripped juist veel meer dan bij de Shred.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:46

Dames houd er rekening mee dat de shred daadwerkelijk maar 20 minuten is.
Je sport met de shred dus maar 2,5 uur per week en word dus gezien als lichte wekelijkse inspanning.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:48

"Lichte inspanning" klinkt wel erg deprimerend zeg :=
Ik maar zweten en kreunen pff....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:49

Raponsje schreef:
Dames houd er rekening mee dat de shred daadwerkelijk maar 20 minuten is.
Je sport met de shred dus maar 2,5 uur per week en word dus gezien als lichte wekelijkse inspanning.

Veel sporten ook meer :)

Andere programmas zijn langer en veel fietsen en bewegen over de dag telt ook mee neem ik aan? :)