Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:48

Trots op mezelf! Gister 5km in 30:35 minuten gelopen ! Doel was onder de 30 min maar kon vooral de laatste km niet het tempo lopen wat ik wilde omdat het te druk was en ik slecht in kon halen..! Maar toch zeer tevreden!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:41

Knap Ruth! Altijd zo jammer als het zo druk is dat je niet goed uit de voeten kan, maar dan weet je in ieder geval dat er nog meer in zit voor volgende keer. Wat had je uiteindelijk nou gegeten van tevoren?

Liedje, alleen op het strand, anders schudt alles zo. Nou ja, op het strand ook, maar dan boeit het me niet zo. :D

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:04

En nee ik loop niet alleen in een top. Dan schud m'n buik.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:54

Jaa precies guinevere!
Ik had om 2 uur gelunched met 4 sneetjes bruin brood met kaas, tomaat en komkommer, om half 7 een bord (halve krop) ijsbergsla met tomaat, komkommer, olijven, feta en olie. Toen naar het verzamelpunt en om 8 uur ongeveer denk ik nog een banaan gegeten, was helemaal perfect !

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:01

Dan schudt je buik? Oh? Zal eens opletten of ik dat ook heb. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:07

Liedje schreef:
Dan schudt je buik? Oh? Zal eens opletten of ik dat ook heb. :D

Welke buik? :))

Ik loop in m'n muscle shirt. B-)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:12

Inmiddels valt er niet veel meer te schudden nee *\o/* Maar toch wil ik nog iets gespierder voordat ik in een top ga lopen. :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:03

Ik heb over 2 weekjes mn eerste wedstrijdloop van 5km. Ik ben goed voorbereid voor mijn idee, kan ondertussen 10km aan een stuk lopen (ga me niet omschrijven naar de 10km omdat 5km studentenloop is en ik bij 10 bijna geen leeftijdsgenoten heb wat me wel leuk lijkt voor de eerste keer zo'n evenement), heb al veel verschillende routes gelopen in verschillende omgevingen en mijn snelste 5km op redelijk vlak parcours is nu 23,05. Ik start in het start van van de eindtijden 17-25min op aanraden om me niet te langzaam in te schatten (dacht zelf aan 25-30) omdat ik dan te veel moet inhalen.
Nu heb ik 2 vragen.
- er is een drinkpost op 2,5km maar moet ik daar wel iets drinken/aannemen? Want is dat wel nodig bij een loopje van 5km? Daarnaast heb ik nog nooit gedronken tijdens het hardlopen dus weet ik niet hoe me dat bevalt, met buikpijn krijgen ofzo.
- wat zal ik in mn laatste week nog lopen? Het evenement is op zondag. Ik dacht aan nog 2 of 3 keer nog lopen maar wat dan, laatste "training" rustige 3,5-4km dacht ik aan maar de andere keren intervaletje of rustige duurloop?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:04

Laatste week rust. Niks lopen
Drinken kan.. doe ik zelf wel maar moet niet.
Start niet te snel en zoek je eigen tempo! Veel Succe!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:30

Ik kom hier even binnenvallen.

Ik ben al een tijdje aan het proberen om Start to run te downloaden, maar krijg het maar niet voor elkaar. Heeft iemand een tip hiervoor of een programma ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:32

Op zich is drinken tijdens 5 km niet nodig, maar misschien is het die dag wel heel warm.
Voor een loop van 5 km zou ik niet een hele week rust nemen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:56

Oke rust zijn de meningen over verdeeld. Ikzelf wil niet een hele week rust nemen maar wel rustig aan doen denk ik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:13

Ik heb voor mijn 10 (op een zondag) alleen de maandag hard gelopen en verder alleen fitness / groepslessen gedaan. Prima bevallen en zou het voor een 5 ook zo doen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:15

Oke ik doe alleen nooit iets van fitness dus dat dan vervangen door een klein rustig rondje hardlopen? Vind het sowieso wel lekker even weg in de frisse lucht te zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:24

Kan natuurlijk altijd. Aangeraden wordt maximaal 40-60% van je normale afstand op rustig tempo, maar dit doe ik zelf dus niet.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:50

Ik had woensdag na 2,5 km ook een drink punt, had t bekertje aangenomen en verslikte me meteen bij de eerste slok haha :')

Mijn laatste training was de zondag ervoor maar die ging heel slecht door de buikpijn dus na 2 km de rest gelopen. Zou wel minimaal 2 volle dagen rust hebben voor een run.

Ik ga morgenochtend voor t eerst na woensdag weer een rondje rennen (6 uur smorgens) ben benieuwd haha, heb meestal wel een doel nodig om mezelf gemotiveerd gehouden, als m'n buurvrouw me niet had mee gevraagd had ik t ws niet gedaan omdat ik verder geen runs meer op de planning heb staan :Y)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:42

Als je normaal niet drinkt tijdens een 5K zou ik daar tijdens een wedstrijd niet mee experimenteren. Ik kieper ze gewoon op mijn hoofd om af te koelen .... lekker hoor! :P

Ik had me na slechts 2x hardlopen sinds Maart in een vlaag van stupidity voor een 5K opgegeven. :o Nou, dat heb ik geweten zeg; ik was nog niet halverwege voordat ik steken in mijn zij kreeg. Was gewoon te snel van start gegaan, maar ik kon er gelukkig wel doorheen lopen. Wel een redelijke tijd uiteindelijk dus nu heb ik weer motivatie om te trainen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:07

Hoe is jou 5km eigenlijk gegaan ruth91 en was het voor jou ook de eerste keer zo'n evenemtent? (sorry als ik er overheen heb gelezen)

Das inderdaad wel een gewaagde 5km dan na 2 keer oefenen. Maar goed dat het je toch gelukt is! Hopelijk vind je nu meer motivatie om te oefenen.
Mijn zusje heeft zich ook nog snel vandaag ingeschreven (laatste inschrijfdag). Ze heeft pas een paar keer hardgelopen maar naar mijn idee heeft ze een behoorlijke conditie van zichzelf, en dr vriendje loopt de 10km dus denk stiekem dat hij haar heeft overgehaald. Heb dr wel gezegd dat ze niet voor een super tijd moet gaan en rustig aan moet doen als ze pijn krijgt (heeft zwakke enkels). Hopelijk loopt ze hem blessure vrij en heeft ze daarna zin om mee te gaan trainen met mij ;)

Oke ik denk dat ik het drinken maar laat, na de finish wordt je schijnbaar ook al verwend met drinken en echte limburgse vlaai :P

Ik denk dat ik dit ga doen, zit alleen nog met die 2 overgebleven trainingen. (ik doe nu maandag en dinsdag interval)
Ma. Interval of temporun of duurloop
Di. Interval of temporun of duurloop
Wo. Rust
Do. Rustige 2,5 tot 3km
Vr. Rust
Za. Rust
Zo. Maastricht Mooiste 5km

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:24

Lessie schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.

Ik ben al een tijdje aan het proberen om Start to run te downloaden, maar krijg het maar niet voor elkaar. Heeft iemand een tip hiervoor of een programma ?

Ik doe met deze en dan download ik elke keer 1 lesje op mijn telefoon op wifi.
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/

Jeetje ik kan er echt van dromen 5 km in 35 minuten, laatste week niks gedaan eerst pijn in schenen en daarna heel erg verkouden. Nu nog een beetje zit er aan te denken om morgen les 12 nog een keer te rennen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:53

Milej die tijden komen ook bij jou wel! Ik heb gewoon heel erg geluk dat ik redelijk blessure vrij ben tot nu toe (klopt snel af). Moet wel voorzichtig zijn want af en toe na een duurloop voel ik toch pijn in mn voeten van oude blessure dus twijfel of ik wel doorga naar langere afstanden of daar mee wacht, ik vind de kortere afstanden nu nog heel leuk om te doen dus waarom niet :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:08

Het was voor mij de tweede keer welshfan97, vorig jaar dezelfde run meegedaan. Toen moest ik na 3 km echt even een paar keer wandelen, had toen ook alleen getraind op 4,6 ofzo en dat nog met wandelen.

Nu had ik een keer 7 gedaan (met wandelen) en een aantal keer 5, weer met wandelen tussendoor, volgde nog de lessen van evy. De run heb ik helemaal uit kunnen rennen zonder wandelen, in 30;35! En aan het eind kreeg ik ook drinken idd dus is die bij 2,5 km opzich niet nodig denk ik, als het warm is is over je hoofd heen gooien wel een goede! Ik liep in de stromende regen dus dat had geen zin haha.

Vanmorgen les 16 gedaan met buuf, lekker bijgekletst over onze paarden vooral haha, was wel stijf merkte ik zeg!!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:15

Oke heel netjes dan in 30,35! Wel vervelend om door de regen te rennen, dan heb ik liever hitte want heb een hekel aan kou. Ben ook wel blij dat ik niet zaterdag hoef, wordt hier al 31 graden voorspeld (ik denk dat ik maar een kaartje bij het zwembad ga kopen ;) ). Lieftse heb ik zo'n 20 graden met een zonnetje. Loop jij een evenement per jaar of wil je er meer gaan doen?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:36

Ja was zeker tevreden! :j

Nee ben opzich niet van plan heel veel meer runs te gaan doen, moet m'n prioriteiten een beetje stellen wat geld betreft en je moet er toch altijd voor betalen :+ ik doe t meer om fit en gezond te blijven! Jij wel meer in de planning?

Opzich was de regen tijdens t lopen niet zo vervelend, alleen erna koel je echt super snel af, dat was minder..!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:10

Ik ga die over 2 weken doen en eentje in september, voor de rest zijn er geen. Betaal het van mn bijbaantje maar verdien opzich genoeg voor meer maar doe liever wat met de paarden ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:39

Kan iemand mij helpen? Heb Gel Kayano 18's van Asics maar vind die te zacht en traag. Zou dit wat zijn?

Afbeelding
Asics GT 2000 Lite Show. Ik overproneer.