[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:56

@Mandy: misschien toch die spieropbouw, waardoor je gewicht toe neemt? Merk je wel iets aan je broeken bv?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:34

avaluna schreef:
@Mandy: misschien toch die spieropbouw, waardoor je gewicht toe neemt? Merk je wel iets aan je broeken bv?

In zo'n korte periode heb je nog geen kilo spierweefsel aangemaakt lijkt mij, toch? Verder merk ik met shirtjes wel iets verschil en in omvang ook, maar dat er nu weer een kilo bijzit werkt toch een beetje demotiverend -O-
Maar ik probeer om niet op te geven

avaluna

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:42

Kan me voorstellen dat het superdemotiverend is, als er ondanks al je inspanningen geen kilo vanaf gaat, maar je wordt toch strakker, dus, probeer vol te houden, je kunt het!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:58

Mandy, ik heb hier ook super veel last van, maar ik denk maar zo de aanhouder wint!
Waarschijnlijk moet je lichaam hier ook even aan wennen!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:02

Mandy517 schreef:
Ik snap er niks meer van! Ik ben in een week tijd weer een kilo aangekomen.. ik eet geen gekke dingen, geen snaaibuien gehad, ik sport nog steeds..

Hoe ziet jou eetlijst er uit dan ong?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:54

Ik heb steeds last van honger. Ben inmiddels meer gaan eten want ik liep er gewoon niet fit van. Maar met wat ik nu eet ga ik nevernooit meer afvallen natuurlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:56

avaluna schreef:

of hormonaal?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:56

Of gewoon vocht...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:15

Eet je alsnog veel koolhydraten en suikers Dais?
Misschien zit je wel gewoon ff in een klein dipje. Daar halen we je wel weer uit!.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:21

Ik heb een paar dagen bijna tot geen honger gevoel gehad en het lijnen gaat dan ook goed. Zie dat me benen wat dunner worden en me buik wat platter. Door spier opbouw gaat het lijnen niet super snel. Maar zie me lichaam wel veranderen en ben daar blij mee.
Het enigste waar ik mee zit is dat ik vandaag een ontzettende vreetkick heb! Vreselijk!!!.
En niet met snoepjes ofzo... neeee maar met brood! heb al 5 broodjes op en ik heb een rustig dagje.. Dus vanaf nu maar even indimmen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:26

Fijn dat het zo goed gaat! Wat voor brood eet je dan? Als je vooral wit of volkoren brood eet (uit de winkel) dan vullen die vaak het hongergevoel niet echt op. Eet eens zelf gebakken brood of speltbrood of iets. Dan zit je vaak sneller vol :)

Hier gaat het vandaag best lekker. Zit op 1300 kcal vandaag. Met de lunch wel een beetje te veel gegeten maar moet ook eens kunnen.

O: 1 bakje yoghurt met muesli & 1 banaan
T: niks
L: 4 pompoen volkoren boterhammen, 2 schouderham, 2 kruidenkaas
T: 2 plakjes ontbijtkoek & pakje crackers
A: 1,5 aardappel, rundersaucijs en een salade.
T: evt nog 1 appel of versgeperste sinaasappelsap

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:42

Misschien wel dé tip bij vreetkicks: rauwe groente eten. En dan gewoon veel. Maakt niet uit, zijn veel vezels en weinig kcal. Denk aan wortelen, broccoli, bloemkool, tomaten, paprika's, komkommer, radijs, boontjes.

Daarbij helpt uitzoeken waarom je wilt eten ook wel. Eet je omdat je honger hebt (dus te weinig gegeten hebt)? Omdat je een suikerdip hebt? Omdat je wilt eten? En waarom wil je dat zo graag? Korte termijn bevrediging? Of voel je je rot?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:58

Wauw wat gaan jullie weer snel...

Vreetkicks ken ik ja, vooral 's avonds.
Hier gisteren 20 minuten door de bak gesjouwd gevolgd door paard met zoonlief erop (zie mijn profiel voor het topic: Stefan na 2 jaar weer OP Jippe ipv erachter). En vanmorgen ontbeten met yoghurt met zemelen erin. Was nog niet eens verkeerd.

Ondanks het wel-bekende-vrouw-gedoetje woog ik vanmorgen weer 83,9 *\o/* terwijl ik weet dat ik zeker een halve kilo vocht nog vast hou. Kan niet wachten tot deze dagen voorbij zijn en ik weer me kan wegen :Y)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:03

Wat zijn jullie goed bezig. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:31

Pfff, 3 weken zonder suiker ging tot nu toe goed. Maar momenteel heb ik het zwaar! Leukste week van de maand hierzo en ik heb me toch een partij trek in koekjes! Ben ook erg moe, zal ook met elkaar te maken hebben (geen energie = suiker willen) Maar we moeten sterk blijven!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:35

mymy schreef:
Mandy517 schreef:
Ik snap er niks meer van! Ik ben in een week tijd weer een kilo aangekomen.. ik eet geen gekke dingen, geen snaaibuien gehad, ik sport nog steeds..

Hoe ziet jou eetlijst er uit dan ong?

O = brinta/havermout met melk, als ik hierna nog trek heb een plakje ontbijtkoek
T = 1 stuk fruit
L = 2 sneeën volkorenbrood met mager beleg
T = vaak fruit of een kleine groene smoothie
D = wat de pot schaft
T = schaaltje magere yoghurt

Is er iets wat ik hier aan kan verbeteren?

Edit; oja, ik drink ongeveer 1,5 liter water op een dag, en nog een paar kopjes thee (2-3), vruchtensappen drink ik héél zelden.
Waarom hou je bijvoorbeeld vocht vast? ik probeer al heel erg op te letten met zout. En hoe kom je van dit vocht af?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:39

Hoeveel kcal zijn dit? Klinkt voor mij alsof je te weinig eet?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:40

Met wat ik gister heb gegeten kwam ik zo rond de 1650 calorieën uit. Als ik het lijstje zo bekijk ziet het er inderdaad ook wel uit als weinig.. maar ik heb verder geen hongergevoel oid.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:55

Volgens de metingen eet ik ook altijd te weinig, maar met meer eten heb ik zo'n idee dat je dan niet afvalt.
Ga nu wel bewust wat meer drinken.. Drink al best veel thee op een dag, maar nog maar wat water erbij drinken.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:23

Ik meld me hier ook weer eens. Ik zit nu al een poosje rond het zelfde gewicht te tobben. Desondanks vandaag bij het opruimen van mijn klerenkast even mijn oude broeken gepast, waar ik 'uitgegroeid' was, en ze passen allemaal, dat is wel even een heel motiverend gevoel!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:47

Heb jarenlang groentesoep vies gevonden. Nou ja eigenlijk domweg nooit geproefd. Nam vanavond een kop en zodra ik het op had nam ik er nog één, zo lekker vind ik het :') Heb ook m'n portie groente voor de rest van de week gehad. (grapje) Nee maar serieus had geen flauw idee dat het zo lekker was.
Nu van de paaseitjes afblijven. :+
Welkom terug (ja toch?) Russel, hoe lang ben je & welk gewicht heb je, hoeveel wil er eraf hebben en welk dieet volg je? (hoezo nieuwsgierig haha)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:24

Welkom Ohjajoh en Captain! Je ziet al goed verschil Captain! :)

Mandy, het kan inderdaad zoals al gezegd ook hormonaal zijn of gewoon vocht :)

Wow. Ik heb echt pijn (raar gevoel?) in mijn benen. Dit heb ik vaker als ik aan het lijnen ben... echt vaag!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:04

Madeira, kijk de pijn in je benen anders nog even aan en opletten he of je alle stoffen (zoals vitaminen) binnen krijgt. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:04

Safiera schreef:
Daarbij helpt uitzoeken waarom je wilt eten ook wel. Eet je omdat je honger hebt (dus te weinig gegeten hebt)? Omdat je een suikerdip hebt? Omdat je wilt eten? En waarom wil je dat zo graag? Korte termijn bevrediging? Of voel je je rot?

ik heb altijd gewoon maar trek :')

captain, goed voorbeeld doet volgen dus ik doe ff met je mee :+ , ik had bij 9 weken dieet ook een foto gemaakt en toe was ik 9 kilo kwijt

Afbeelding

hannahaapje: bij mij resulteerde het dieet in dat wat ik niet lekker vond ik nu echt lekker weg zit te smakken! zoals tartaar en biefstuk enz...
dat vind ik al vanaf kind af aan vies, dus kan je nagaan....

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:34

Hoi, mag ik me ook melden? :)

Mijn bmi zit goed, maar ik heb echt nog een vetbuikje (vanonder het meeste wat mijn heupen ook breder maakt) dat ik tegen de zomer echt weg wil hebben.

Ik heb 5u lichamelijke opvoeding per week, fiets elke dag 8km en rijd ongeveer 2x per week. Ik ben nu al gestopt met frisdrank en snoepen (met snoepen zondig ik af en toe nog eens).

Ik heb [MW] Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc geprobeerd, maar na 5 dagen was ik het echt beu. Ik vind het heel moeilijk om iets te 'automatiseren'/ vol te houden, zeker omdat de keuze bij mezelf ligt.

En ik ben er al heel trots op dat ik met toegevoegde suikers (behalve als ik eens zondig) ben kunnen stoppen, aangezien ik echt suikerverslaafd ben. Nu 1week na echt volledig te stoppen, begint de drang een beetje te minderen.

Wat kan ik nog meer doen? Of heeft er iemand nog tips? :)