[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:52

Ik heb over henna gehoord dat je het idd niet over geverfd haar mag doen en ook geen gewone verf over henna. Anders kan je haar afbreken.
Ik heb ooit wel gewone verf gegooid over een henna-spoeling. Mijn haar brak niet af. Er zat wel maar weinig henna in de spoeling.

Henna kan je gewoon over henna heen doen en vaak maakt ook niet uit. Het is niet zo slecht voor je haar.
Ik denk wel dat bepaalde kleuren met henna niet mogelijk zijn. Ik zag laatst henna verf die blond moest maken, dat kan ik me niet zo voorstellen. Maar misschien kan dat

YMJArabians

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:13

Dan heb jij geen echte henna gebruikt. Henna is er niet in spoeling. Het is groen poeder waar je zelf wen papje van moet maken.

En chemische verf en henna kan voor vreemde kleurreacties zorgen. Breekt niet af.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:36

Frummels schreef:
xNavatu schreef:
Ik vind die texturizer salt spray va Toni & Guy echt niets.. gaat mn haar echt vies van plakken en het voelt alles behalve fijn aan..

Hier precies dezelfde ervaring. Vind het naar spul :n

Het zit nu in mijn haar! Ik ben benieuwd dan hoe het mij zal bevallen :') Vind het tot nu toe wel lekker ruiken enzo, mijn haar zit nu in twee knotten om het in te laten trekken enzo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:39

Celiien schreef:
:wave:

Ik ben nu heel erg tevreden met mijn kapsel :j het valt lekker, glanst en is makkelijk te verzorgen en te stylen.
Een dingetje. Ik kring in mijn highlights uitgroei :=
Dus ik ben van plan om zelf mijn haar te verven, ivm dikte van mijn haar wel twee verpakkingen nodig ben ik bang :')

Maar ik snap niet zo goed welke kleurcodering ik moet gebruiken. Ik ben van mezelf bruin tot donkerbruin, en heb caramel/toffee highlights erin. Nu wil ik dus naar een egale, wel warme bruine kleur terug. Ik zat dus te denken aan Garnier Olia 4.15 chocoladebruin. Of 5.3 goudbruin? . Maar heeft iemand nog suggesties?

Ik ga uiteindelijk morgen toch maar naar de kapper := :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:48

wendyP schreef:
Hé ik kom even binnenvallen,
In een opwelling heb ik syoss haarverf gekocht, in de kleur mahonie. Nu ik er weer over denk lijkt het me wel erg rood, ik heb wel donkerbruin haar. Zal het echt rood worden of meer roodbruin?

Ik denk dat die kleur je heel mooi zal staan!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:06

Celiien schreef:
Celiien schreef:
:wave:

Ik ben nu heel erg tevreden met mijn kapsel :j het valt lekker, glanst en is makkelijk te verzorgen en te stylen.
Een dingetje. Ik kring in mijn highlights uitgroei :=
Dus ik ben van plan om zelf mijn haar te verven, ivm dikte van mijn haar wel twee verpakkingen nodig ben ik bang :')

Maar ik snap niet zo goed welke kleurcodering ik moet gebruiken. Ik ben van mezelf bruin tot donkerbruin, en heb caramel/toffee highlights erin. Nu wil ik dus naar een egale, wel warme bruine kleur terug. Ik zat dus te denken aan Garnier Olia 4.15 chocoladebruin. Of 5.3 goudbruin? . Maar heeft iemand nog suggesties?

Haha moet altijd zo lachen om jou, je bent net mij. :+ Ben benieuwd hoe het wordt!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:15

Nou ja, als er op de verpakking staat dat er henna toegevoegd is, dan geloof ik dat :+
Maar het was niet de normale henna nee. Het was een kleurspoeling van guhl en er stond op dat er henna in zat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:44

Frummels schreef:
Celiien schreef:

Haha moet altijd zo lachen om jou, je bent net mij. :+ Ben benieuwd hoe het wordt!

_O- het stomme is dat we ook tegelijk die bob hadden toen

alleen mijn haar groeit sneller :7 8-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:55

Celiien schreef:
alleen mijn haar groeit sneller :7 8-)

Echt niet eerlijk -O- :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:05

Val ik weer binnen met een vraag :=

Ik heb van nature krullend en pluizig haar. Nu wil ik graag niet-pluizende, mooi vallende krullen. En soms is dit ook het geval maar meestal ziet het er niet uit ( :+ ) ik ben dus op zoek naar shampoo/conditioner combi die goed voor mij werkt en waardoor mijn krullen gewoon leuk vallen. Ik droog mijn haar natuurlijk niet met een haardroger maar gewoon aan de lucht. Frizz Ease van John Frieda heb ik al geprobeerd maar daar lijkt m'n haar sneller vet van te worden. Over het serum van Frizz Ease ben ik dan wel te spreken.

En ohja: sinds kort is het ook gekleurd. :-)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:27

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:17

jasz schreef:
Nou ja, als er op de verpakking staat dat er henna toegevoegd is, dan geloof ik dat :+
Maar het was niet de normale henna nee. Het was een kleurspoeling van guhl en er stond op dat er henna in zat.

Waarschijnlijk zit er zo weinig in, dat het vrijwel geen werking heeft ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:48

billionache schreef:
Val ik weer binnen met een vraag :=

Ik heb van nature krullend en pluizig haar. Nu wil ik graag niet-pluizende, mooi vallende krullen. En soms is dit ook het geval maar meestal ziet het er niet uit ( :+ ) ik ben dus op zoek naar shampoo/conditioner combi die goed voor mij werkt en waardoor mijn krullen gewoon leuk vallen. Ik droog mijn haar natuurlijk niet met een haardroger maar gewoon aan de lucht. Frizz Ease van John Frieda heb ik al geprobeerd maar daar lijkt m'n haar sneller vet van te worden. Over het serum van Frizz Ease ben ik dan wel te spreken.

En ohja: sinds kort is het ook gekleurd. :-)

Ik heb zelf ook krullen en gebruik 3 producten wanneer ik mijn haar los doe:
In nat haar:
- Andrelon perfecte krul, krul control creme
- Effex krul gel

Wanneer mijn haar wat opgedroogd is:
- Andrelon perfecte krul booster spray

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:43

Ooh ik heb net voor de tweede keer sinds rood mijn haar geverfd en de kleur is echt mooi uitgevallen <3 Had 5.62 van Garnier, daarna 4.72 van Kruidvat over gedaan maar dat pakte helaas echt heel erg slecht :n Even twee weekjes gewacht en nu 4.7 van Guhl erop en het is echt precies wat ik wou! Had nog geen verf van Guhl gebruikt maar mijn haar oogt een stuk gezonder en mooier zo vlak na het verven dan hoe het er uit zag met al die andere merken. Ook geen kleurverschil tussen asblonde uitgroei en rood!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:57

Heb je een foto Bizzybijtje?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:10

Ben ook heel benieuwd naar een foto Bizzybijtje! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:09

Na duizend foto's geprobeerd te maken het maar opgegeven met de selfies en gewoon mijn haar langs achteren op de foto gezet :') Stond direct bij het raam dus door de lichtinval lijkt mijn haar niet helemaal egaal en een stuk lichter, maar het is wel degelijk egaal en donkerder :j Je ziet nog steeds een hele duidelijke roodtint, maar het neigt meer naar mahonie dan werkelijk roodrood zoals het eerst was.

http://i1102.photobucket.com/albums/g44 ... 2de29c.jpg

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:32

Leuke kleur! Mijn haar moet er volgende woensdag aan geloven! Mijne gaat iets roder worden

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:37

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:16

ik heb mijn haar bruin geverft maar ipv bruin is het gewoon helemaal zwart geworden ( terwijl ik blond was dus volgens dat doosje hoort het niet eens heel donkerbruin te worden??? ) iemand een oplossing?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:29

Bruin valt vaak een heel stuk donkerder uit. Ik heb het een paar weken terug chocoladebruin geverfd en dit viel ook zwart uit, maar is nu de kleur die het hoort te zijn. Wat je kan doen is het wassen met Head&Shoulders, dit is een redelijk agressieve shampoo die er voor kan zorgen dat je kleur wat meer bruinig wordt ipv heel donkerbruin/zwart.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:35

unihorses schreef:
ik heb mijn haar bruin geverft maar ipv bruin is het gewoon helemaal zwart geworden ( terwijl ik blond was dus volgens dat doosje hoort het niet eens heel donkerbruin te worden??? ) iemand een oplossing?

Bij de kruidvat heb je een soort van 'ontkleuring'. Hoor er veel positieve verhalen over!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:37

Gewoon een paar keer wassen, dan is het de goede kleur! Bruin valt vaak wel wat donkerder uit!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 01:39

Ik was witblond en toen ben ik een paar weken terug m'n haar weer middenblond geverfd. Dat was eerst ook echt donkerbruin, maar na een paar keer wassen is het nu gewoon donkerblond, wat ik wilde