[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:32

Maar een pil zoals microgynon 20 of 30 die vaak omgezet wordt naar een generiek merk, dat valt vaak erg mee.
Als ik de prijd van jouw pil hoor verwacht ik ook geen generiek merk. Dat zal ook niet veranderen van verpakking of vorm...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:41

Hiervoor had ik de Yasmin pil en die was ook aardig aan de prijs. Daar kreeg ik een goedkopere variant van maar wanneer je de 'echte' wilde was je zeker duurder uit dan €20 per halfjaar terwijl de Yasmin geen hele zeldzame is meen ik..

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:47

Hier mensen ervaring met carazette , qlaira of zoely als andere pillen niet bevielen? (hoofdpijn, en andere bijwerkingen)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:52

Tinkers4ever schreef:
Hier mensen ervaring met carazette , qlaira of zoely als andere pillen niet bevielen? (hoofdpijn, en andere bijwerkingen)

Ik slik de Zoely. Geen bijwerkingen! Behalve dan dat ik onder de puisten zit maar dat zit ik ook zonder pil. Dus het helpt niet tegen acné. Verder zeer tevreden en nauwelijks nog ongesteld.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:32

Cerazette ik had zelfde klachten als elk andere pil. En je moest hem echt heel stipt innemen anders verliest het z'n werking. Nu zeer tevreden met een mirena spiraal

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:49

Cerazette schrijven ze bijna alleen maar voor bij vrouwen die borstvoeding geven. Inname komt redelijk nauw.

Ik nu voor het eerst sinds maanden weer hoofdpijn tijdens de ongi.... Maar goed wel buikgriep gehad en nu verkouden dus gooi het daar maar op.... Volgende maand weer eens kijken hoe het dan is. Had gehoopt dat het niet meer terug zou komen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:06

Bah ik lig nu al met buikkrampen en niet lekker voelen in bed. Moet volgende week pas ongesteld worden. :-( lijkt wel of het met de jaren erger wordt. ( ben nu 32).
Heb er ook lichte koorts bij zo nu en dan, hebben meer mensen dit?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:12

Er heerst ook griep dus dat zou het ook kunnen zijn.
Na paracetamol en naproxen ben ik weer een beetje mens! Zit op dag 5, dus hopelijk komt het niet terug. Migraine tabletten deden ook echt niets gisteren, niet de eerste keer... Moet daar eigenlijk eens met de huisarts over praten, maar vind het het ook weer niet waard om er speciaal een afspraak voor te maken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:22

Aleve Feminax (Naproxen) doet het bij mij altijd zeer goed.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:23

Ik heb Naproxen van de huisarts. Is het enige wat n beetje helpt.
Vaak dag 1 en 2 driemaal daags combi van 2 paracetamol en 1 Naproxen 400.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:23

Hallo dames,
ik heb even een paar vraagjes omtrent mirena spiraal en de pil.
Hebben de mirena gebruiksters ook zoveel last van een verminderd tot geen libido met de mirena? Met de pil (microgyon 30) had ik hier helemaal geen last van.

En als ik weer terug wil aan de pil, is het dan handig een week voor het verwijderen van de spiraal al met de pil te beginnen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:35

@Meisje: overleg eens met je HA/gynaecoloog over de Jaydess spiraal. Dat is zeg maar het kleine zusje van de mirena. Met veel minder hormonen.

Ik heb hem nu bijna 3 maanden en na een korte periode van wennen heb ik echt nergens last van. Mijn (altijd al behoorlijk aanwezige libido) is onveranderd. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:38

Ik wil liever geen spiraal meer. Het inbrengen heeft mij zo'n pijn gedaan. De opening van mijn baarmoedermond was te klein dus hebben ze die 'even' opgerekt...
Ik vind het ook erg ongecontrolleerd mbt menstruaties. Maar voor het 0,0 libido baal ik van. Heb hem morgen precies 2 jaar.

Volgens de HA kan het niet door mirena komen. Ook mijn andere klachten niet wat ik daar wel aan gelinkt heb.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:45

Ik kom even inbreken hier met een vraagje. Ik heb eigenlijk vanaf m'n 12e toen ik begon met menstrueren aan de pil gezeten omdat ik te onregelmatig ongesteld was (lees: 3 weken wel, 1 week niet en dat herhaalde zich steeds) maar met tot nu toe iedere pil heb ik ontzettend last van doorbraakbloedingen. Ik slikte hem altijd gewoon op dezelfde tijden dus daar kan het ook niet aan liggen. Ivm seks wil ik wel een vorm van anticonceptie, maar het spiraaltje is voor mij eigenlijk geen optie door privéredenen. Welke andere anticonceptie zouden jullie aanbevelen? Ga van de week de huisarts bellen maar wilde er zelf ook eerst over nadenken uiteraard. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:55

Ik heb ook een vraag, ik weet dat na je eisprong je temperatuur omhoog gaat. Maar hoe lang blijft die temperatuur hoog? Gaat deze na een paar dagen omlaag of blijft hij hoog tot je ongesteld wordt?

Ik heb namelijk normaal 36,7/36,8 en nu 37,5. Ik weet alleen nu niet of dat komt omdat ik volgende week ongesteld moet worden of dat er een kans in zit dat ik ziek word :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:54

Heeft er iemand ervaring met de anticonceptiepleister? Ik ben aan de pil maar merk dat ik toch wel last heb van de hormonen. Mijn huisarts heeft toen de anticonceptiepleister aangeraden, maar is dat wat? Je krijgt 10% van het aantal hormonen van de pil binnen, aanzienlijk minder dus, en dat spreekt mij erg aan. Toch lijkt het me een beetje onhandig i.v.m douchen en zwemmen enzo. Wat nou als je in bed rolt, gaat hij er dan niet af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:05

Een pleister zou ik persoonlijk niet aandurven eigenlijk. Zou toch te bang zijn dat hij niet volledig dekt als anticonceptie, en inderdaad bang zijn om hem te verliezen. Is de prikpil niet iets voor je?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:05

Resistance schreef:
Heeft er iemand ervaring met de anticonceptiepleister? Ik ben aan de pil maar merk dat ik toch wel last heb van de hormonen. Mijn huisarts heeft toen de anticonceptiepleister aangeraden, maar is dat wat? Je krijgt 10% van het aantal hormonen van de pil binnen, aanzienlijk minder dus, en dat spreekt mij erg aan. Toch lijkt het me een beetje onhandig i.v.m douchen en zwemmen enzo. Wat nou als je in bed rolt, gaat hij er dan niet af?

Ik heb de pleister een paar weken geprobeerd maar werd er gek van :') Jeukt als een gek, randjes laten los dus ik zat telkens in de stress "werkt hij nu wel?"
De bijwerkingen waren bij mij wel een stuk minder dan bij de pil, maar voor mij waren de ongemakken die erbij kwamen (heel goed bleef hij niet zitten met water) de druppel om ermee te stoppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:10

Resistance schreef:

Als ik dit lees, vraag ik mij af of je maar 10 procent opneemt:
De anticonceptiepleister kan gespannen borsten en misselijkheid geven, meer dan bij gebruik van 'de pil' (de combinatiepil).

De anticonceptiepleister geeft zeer waarschijnlijk ook meer risico op trombose dan 'de pil' (de pil van de tweede generatie) en een iets verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Die kans wordt groter als u rookt en ouder bent dan 35 jaar.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:19

Ik weet het ook nog altijd niet wat ik moet. zo'n pleister lijkt mij ook niets. Vooral omdat ik een hele gevoelige huid heb. Maar ook omdat ik de hele tijd zou stressen of hij niet afging :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:50

Resistance schreef:

Ik hen hem gehad, ook al een aantal keer in het topic vernoemd, misschien eens kijken bij mijn berichten hier.

Ik was er heel tevreden over, geen problemen en in de 3 jaar maar 1x verloren, en deed er wel alles mee zoals zwemmen etc.
Mooi altijd op tijd ongesteld, verder weinig last, maar door de hogere kans op trombose en angst dat de hormonen toch depressie veroorzaakten ben ik gestopt. Heb nu een koperspiraal.

Maar de kans op trombose zou ik toch goed in acht nemen, ik vind dat best eng maar heb ook al hartproblemen gehad op jongere leeftijd. (Niet ernstig overigens). Dit is ook zo met de prikpil als ik me niet vergis.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:58

Een vraagje: ik heb een hele lange tijd de pil doorgeslikt denk bijna een jaar/een jaar (onder toezicht huisarts). Nu heb ik sinds twee maanden weer een stopweek ingelast en bij het ongesteld zijn gebruik ik tampons, helaas voel ik ze zitten/zakken ze naar beneden. Heb al een groter en kleiner formaat gebruikt maar geen verschil. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen, vind het vreselijk dat ik het constant voel zitten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:43

Die tampons van ob met vleugels al getest? Als je die hoog genoeg inbrengt misschien dat die ehh meer grip hebben daaro?

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 00:35

meisje_ schreef:
Hallo dames,
ik heb even een paar vraagjes omtrent mirena spiraal en de pil.
Hebben de mirena gebruiksters ook zoveel last van een verminderd tot geen libido met de mirena? Met de pil (microgyon 30) had ik hier helemaal geen last van.

En als ik weer terug wil aan de pil, is het dan handig een week voor het verwijderen van de spiraal al met de pil te beginnen?

Ik heb jarenlang microgynon 50 geslikt en heb sinds eind augustus de mirena spiraal. Mijn libido was met de pil al redelijk hoog, maar met de spiraal nog veel meer omhoog gegaan. Van mij mag het wel iets minder weer :=
Ik had mijn laatste pil de dag voor het zetten en was meteen veilig is mij verteld (moest wel na een maand laten controleren of die echt goed zat en dus die maand veilig seks hebben). Dus ik neem aan dat als je van spiraal naar pil gaat je ook gewoon meteen veilig bent?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:38

Voor degene die een ervaring zoeken; ik heb vandaag de t-safe koperspiraal laten zetten. Ik was nogal nerveus omdat het bij de huisarts al een keer mislukt was omdat het niet paste. (Heb nog geen kinderen gehad).

Om het nog even erger te maken was ik niet meer ongesteld.. Het duurde allemaal best lang en het was niet echt prettig. Deed even echt zeer maar toen was 't klaar. Viel al met al wel mee ondanks dat ik een 'lastig' geval was. Nu wat kramp maar goed te doen. Nu gewoon 10 jaar veilig zonder hormonen! :D