Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:04

Welkom Lampje leuke fiets.
Mijn man heeft ook een hybride al staat die nu meer stil dan dat hij rijd.
Je conditie komt wel als je meer fietst.

Mooie tips om foto`s te maken maar eens oefenen.

Musli wat een heerlijke foto`s om naar te kijken.
Krijg zin in vakantie.

Moet wel even droog blijven vanavond dan kan ik nog een rondje op pad.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:42

Ondanks de lamlendigheid van de warnte en het feit dat mn lichaam veel vocht vast houdt toch even een klein rondje(11 km) gaan fietsen.
Ging beter dan verwacht, ondanks de tegenwind om de eerste helft.
Tegen het einde zelfs nog een goed stuk kunnen doortrappen voor een iets hogere hartslag.
Voel me nu weer wat beter.
Mijn hoofd heeft moeite met het erkennen van het feit dat ik me bijna altijd beter voel na bewegen, maar dat zal het depressieve deel in mij zijn. Hopelijk verbetert dat ook met de tijd.

leeslampje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:07

Fleurtjeuh, wat knap dat je ondanks alles toch gegaan bent en dat je je nu iets beter voelt. Heb even teruggebladerd; leuke mountainbike heb je.

Ik lees veel over fietsen en hartslag. Hoe meten jullie je hartslag tijdens het fietsen? Sporthorloge?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:21

Toffe fiets, leeslampje! Voel je vooral niet minder met korte rondjes hoor, komt inderdaad vanzelf! Ik heb nu ook de conditie van een cactus, dus mijn rondjes zijn vergelijkbaar met die van jou :o Ik fiets zonder hartslagmeter maar ik zit er ook over na te denken. Kun je wel effectiever trainen, denk ik :)

Inderdaad knap dat je je er dan toch toe kan zetten, fleurtjeuh! En fijn dat je je wat beter voelt.

Ik ben vandaag eindelijk eens naar mijn werk gefietst (15 km) en dat was heerlijk! Stukje stad uit heb ik megaveel kruispunten en stoplichten, daarna was het genieten. Eigenlijk gaat het sneller dan met de trein, ik krijg er nog een kleine vergoeding voor, kan ik de slechte conditie rustig verbeteren en mijn hoofd is helemaal leeg als ik thuis ben. Kortom: ik ga dit vaker doen 8-)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:26

Het is ook fijn even sporten als je moe bent het gaan is soms alleen lastig maar daarna voel je je vaak veel beter.
Super goed dat je geweest bent.
Zag ook een spreuk de zwaarste meters zijn naar de voordeur... :j

Hier ook klein rondje gedaan wilde iets verder maar had thee afgesproken met vriendin die op vakantie gaat, nu konden we nog even kletsen..
Terug weg volle bak wind tegen lekker lang recht stuk maar even door bijten en mijzelf geprikkeld om bepaalde snelheid te houden dus mooie training geweest.

Leeslampje ik heb sport horloge met losse hartslagmeterband.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:00

@leeslampje ;Leuk fiets :j

@fleurtjeuh; Met je zelf op weekbasis vaste dagen te plannen waar je gaat
fietsen ? ~~}> Zodat je er structuur in krijgt ?

culaccino; Top , ook goed voor het milieu naar je werk te fietsen .

leeslampje schreef:
Ik lees veel over fietsen en hartslag. Hoe meten jullie je hartslag tijdens het fietsen? Sporthorloge?

:j Ik heb de Polar Vantage V .Te gebruiken met of zonder hartslagbans/sensor .
Hardlopen train ik ook op hartslag .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:56

fleurtjeuh schreef:
Ondanks de lamlendigheid van de warnte en het feit dat mn lichaam veel vocht vast houdt toch even een klein rondje(11 km) gaan fietsen.
Ging beter dan verwacht, ondanks de tegenwind om de eerste helft.
Tegen het einde zelfs nog een goed stuk kunnen doortrappen voor een iets hogere hartslag.
Voel me nu weer wat beter.
Mijn hoofd heeft moeite met het erkennen van het feit dat ik me bijna altijd beter voel na bewegen, maar dat zal het depressieve deel in mij zijn. Hopelijk verbetert dat ook met de tijd.

:(:) Komt vanzelf, hou vol.

Ik begon jaren geleden met rondjes van nog geen 10km en met een gemiddelde van 19km per uur. Om de dag gaan fietsen en ook in de winter.

Na vijf jaar ligt mijn gemiddelde ruim boven de 22km op afstanden van 50-100km en kan ik zes dagen achter elkaar elke dag 100km fietsen. Echt je wordt sterker, trek je nooit wat van anderen aan. Hou vol en geniet, ook van regen en kou. Je doet het voor jezelf!

Hier trouwens geen racefiets maar een trekfiets en heel veel bospaadjes, wil ooit nog op een racefiets om te kijken hoeveel harder ik kan in dezelfde hartslagzone.

Ik heb een hartslag horloge, die behoed mij vooral voor het compleet leeg zijn. Probeer altijd voor fietsen in de groene en oranje zone te blijven, met name gefocussed op duurtraining. Bijvoorbeeld:
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:02

Dank allen voor de lieve woorden :3
Structuur inbouwen gaat lastig, dan bouw ik eerder tegenzin op..
We zijn nog een beetje zoekende naar goede rondjes om te fietsen en hoeveel km dat dan is.
Hebben nu een mooi 10, 11 en 18 km rondje. Binnenkort eens kijken of we een leuk 25km rondje kunnen maken.

Zelf fiets ik met mn fitbit en mn telefoon voor de gps.
Ik zit meestal in de lage hartslagzone, soms een beetje hoger.
Zeer zelden in mn piek hartslag en dan ook vaak maar net een minuutje.
Ik let er niet precies op maar ik zou wel graag gerichter op hartslagzones willen trainen om mn conditie enzo te verbeteren.
Iemand tips hoe en wat om dat goed te doen? Of een informatieve website ofzo?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:50

Ik fiets met een Garmin 820 navigatiesysteem inclusief hartslagmeter en cadansmeter.. alhoewel ik de cadansmeter meer voor de leuk heb en er niet daadwerkelijk op fiets. Maar navigatie is wel een must voor de ritten die wij maken, vooral in het buitenland!

Vandaag een ritje gemaakt door voornamelijk appelboomgaarden. Hele mooie omgeving <3 Alleen veel afsluitingen, waardoor ik telkens moest keren en zoeken -O- maar wel 60km gefietst.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:14

Oh mooie omgeving Musli!

Ik heb tijdens het fietsen een TomTom adventure om en die is gekoppeld aan Strava. Niet super nauwkeurig qua hartslag maar voor mij voldoende om te kunnen zien hoe constant ik fiets.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:21

Wat een ontzettend mooie omgeving om te fietsen! ook nog wel iets dat ik op mijn lijstje wil zetten. En ik vind je fiets ook ongelooflijk knap! Een mooie vrouwelijke uitstraling, zonder overdreven roze ertegen te gooien!

*kruipt weer terug onder de meeleessteen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:43

Thanks @The_Cat en ben het helemaal met je eens :j

Ben alleen nog op zoek naar bijpassende bidons, want zwart steekt ontzettend af :') dus ben nu aan het kijken naar doorschijnend zwarte/donkergrijze. Hopelijk passen die beter. En er komt nog een net zadeltasje aan, waar ik alle belangrijke spulletjes in mee kan nemen. Maar ik wilde ook eentje die niet aan m'n zadelpen vastgemaakt wordt, dus dat was even zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:11

Ja, Sakura zegt het mooi! Die verbetering komt vanzelf, ik vind het zelf altijd wel tof om te merken hoe je kracht en conditie opbouwt met fietsen. Ook met kleine rondjes. En inderdaad, je doet het voor jezelf!

Irritant van die wegafsluitingen, MuSLi. Klinkt erg Italiaans, of was dit alweer in een ander land? :P

Ik heb een Lezyne voor navigatie en daar ben ik tot nu toe niet heel blij mee, maar misschien begrijpen we elkaar niet :+

Nu we het toch over spullen hebben: iemand nog tips voor fijne fietsbrillen? Ik zie enorme prijsverschillen... En fietsen jullie met doorzichtige of gekleurde glazen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:03

culaccino schreef:
Ja, Sakura zegt het mooi! Die verbetering komt vanzelf, ik vind het zelf altijd wel tof om te merken hoe je kracht en conditie opbouwt met fietsen. Ook met kleine rondjes. En inderdaad, je doet het voor jezelf!

Irritant van die wegafsluitingen, MuSLi. Klinkt erg Italiaans, of was dit alweer in een ander land? :P

Ik heb een Lezyne voor navigatie en daar ben ik tot nu toe niet heel blij mee, maar misschien begrijpen we elkaar niet :+

Nu we het toch over spullen hebben: iemand nog tips voor fijne fietsbrillen? Ik zie enorme prijsverschillen... En fietsen jullie met doorzichtige of gekleurde glazen?

Haha, nee dit was nog in Italië. Morgen reizen we door naar Frankrijk :D naar de Vogezen. Dus dan zullen jullie daar weer andere plaatjes zien. Haha!

Ik heb sinds 2 weken een superfijne Oakley sport zonnebril, met gekleurde glazen. Echt, dat ding zit als gegoten. En heerlijk rustig beeld. Erg tevreden mee. Hiervoor had ik een Agu zonnebril, met verwisselbare glazen. Ook een fijn ding! Wilde alleen iets stoerders hebben 8-)

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:36

Ik heb niet alle pagina doorgelezen ( het zijn er 288 ;) ) maar zijn er hier dames die in de loons en drunense duinen rijden?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:34

Leuk die appelboomgaarden MuSLi :j ..lekker doorgaan met foto,s posten *\o/*
Heb je een zadeltasje gevonden ?

@ fleurtjeuh ; om op HF zones te trainen zou je wel je max HF moeten weten .
Er is wel een standaard berekening hiervoor ..maar daar wijk ik al vanaf .
Misschien heb je hier wat aan ..
http://doefiets.nl/training/basisprinci ... tslagzones

culaccino schreef:

Is natuurlijk heel persoonlijk i.v.m de vorm van je hoofd .
Ik zelf heb een smal hoofd , kan het ook niet hebben als de glazen tegen mijn
wangen drukken .
Smalle modellen heeft iig BBB .
Heb laatst in de fietswinkel een gave bril gezien waar de glazen "mee kleuren "
met het licht .Wel rond de 100,00 Euro :wow:
Tevens moet ik een bril hebben die als ik in Aero lig niet over mijn bril heen
kijk .
Tip: zou altijd een bril passen met je eigen helm op ...zodat achteraf niets
drukt .

@Lynn2014 ; te ver weg voor mij .

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:14

@time2tri
Is het heel vaak dat mensen afwijken van die standaard berekening?
Want mijn fitbit heeft voorberekende zones zegmaar. Is dat enigsinds betrouwbaar?
Standaard berekening is 220 - leeftijd toch?

Ik zal zo je linkje eens doorlezen

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:40

Ik wijk ook af, mijn max staat op 186 geloof ik, maar tik ook wel 193 aan. Ook is 150 in de oranje zone, maar dat is juist een hartslag waarop ik het best een tijdje vol kan houden zonder enige moeite.

Je kunt die testen meestal ook vergoed krijgen door je verzekering.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:52

@ Fleurtjeuh ; ik denk dat het best regelmatig afwijkt . :j
Mijn max Hf voor hardlopen ligt 10 slagen lager dan de standaard berekening van bv Polar .
In de link staat geloof ik een berekening waar ook nog je rust hartslag word meegenomen .
Tevens is je max HF voor hardlopen anders dan voor fietsen .
Voor het fietsen ligt die ca ! 10 slagen lager .
Ikzelf heb voor hardlopen en fietsen een test gedaan . Zo weet ik waar mijn max HF , aërobe en anaerobe grens ligt .

Idd bij je zorgverzekeraar checken of zo,n test (deels) word vergoed .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:20

@Time2Tri, m'n man heeft het uitgezocht, ik krijg hem namelijk voor m'n verjaardag. Hij had geloof ik een Scicon Compact gezien. Zag er goed uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:40

Ah, goede tip om brillen te passen met helm! :)* Thanks!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 06:41

culaccino schreef:
Ah, goede tip om brillen te passen met helm! :)* Thanks!

:j Is anders jammer , heb je een "dure" bril gekocht die dan in combinatie
met je helm niet lekker zit .

MuSLi schreef:
@Time2Tri, m'n man heeft het uitgezocht, ik krijg hem namelijk voor m'n verjaardag.

Mooi verjaardagscadeau :j

Gisterenavond nog een koppeltraining gedaan in een niet al te hoge intensiteit .
Vandaag ( sport ) rustdag , morgen een korte sessie bike/loop .
Dan auto inpakken en naar Warendorf rijden .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:29

Mijn Oakley was ook €96 geloof ik. Maar hij is elke euro meer dan waard. Kan me voorstellen dat niet iedereen dat geld wil uitgeven aan een zonnebril, maar ik heb hem heel vaak op. Dus dan mag het wel wat kosten :)

Vandaag ga ik een rondje wandelen rondom een meertje. Eventjes wat anders dan op de fiets.. maar ook gewoon de zonnebril weer mee hoor 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:20

Haha, daar heb je echt veel plezier van dus! Oud-clubgenoten kochten ook wel cheap-ass varianten op aliexpress, maar daar hoef je natuurlijk geen UV-bescherming en zo van te verwachten. Ik ga eens zoeken naar een fijne :j

Succes T2T! *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:19

culaccino schreef:
Succes T2T! *\o/*

Thanks ....weet niet of zondag een race verslag nog gaat lukken :o
Denk dat ik pas laat weer thuis ben .
Heb van een vriendin een leuke geluk,s hangertje gekregen :D

Afbeelding