Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:59

Minder bij elkaar op bezoek en buiten samenkomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:59

Inderdaad. De mensen die even volgens de regels op visite gaan bij mensen, blijven dat echt wel doen. Dan eten ze misschien mee en gaan ze wat eerder naar huis. Ik zie met dit weer op straat al amper mensen rondhangen, helemaal in de avond, dus daar lijkt het me ook weinig verschil in maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:02

tienus63 schreef:

Buiten samenkomen mocht al niet :)
En dan blijven mensen wel slapen als ze persé het laat willen maken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-01-21 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:03

tienus63 schreef:

Voila, geen bezoekjes en etentjes meer, gewoon iedereen thuis die niet meerbuiten hoeft te zijn. Dus minder contact momenten betekent minder kans op besmettingen.

Buitenkomen gebeurt volop,in Limburg zondag zelfs file. Met verbazing naar zitten kijken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-01-21 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:03

Avondklok gaat en niet helpen en niet realistisch zijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:04

pien_2010 schreef:
tienus63 schreef:

Voila, geen bezoekjes en etentjes meer, gewoon iedereen thuis die niet meerbuiten hoeft te zijn. Dus minder contact momenten betekent minder kans op besmettingen.

Maar dan moet je stellen dat, dat overdag ook niet mag

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:04

Minder bezoek dan kunnen ze de avondklok wel op 19. Zetten, dan nog gaan mensen dan misschien in het weekend bij elkaar langs. Ik zie het nut van de avondklok ook niet echt :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:05

Tja het begrip lock down in Nl is erg royaal. In Frankrijk mag je niets overdag en 's avonds bij een lockdown.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:08

Tienus dan doen ze het gewoon overdag of in het weekend...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:12

Ik ga absoluut niet buitensporig op bezoek bij mensen en houd mijn bubbel al klein. Maar geen contacten meer in de zin van echt niemand meer fysiek zien, vind ik echt niet gezond. Juist met een avondklok krijg je dat mensen dan maar bij elkaar gaan eten om weer op tijd naar huis te gaan. Mensen gaan het verzetten en zullen het echt niet allemaal schrappen. Er is ook een mogelijkheid dat mensen blijven overnachten bij elkaar. Ik zie juist meer gedoe, dan winst ... ook qua besmettingen.

Ze moeten eens gaan kijken naar de demonstraties, kerken en moskeeën. Regel maar eens dat ze hier wel op kunnen ingrijpen. Hier vlakbij is een moskee geweest met enorm veel besmettingen. Een hoop Christelijke gemeenten met veel besmettingen. Demonstraties staan mensen hutje mutje zonder mondkapje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:17

Avondklok houdt geen weekend hè.
En ik verwacht als er een avondklok wordt ingesteld, dat de handhaving strikter wordt.

Kennis van mijn moeder kreeg onlangs bezoek.
Even later 2 politieauto’s voor de deur.
Twee agenten aan de voordeur, twee agenten bij de achterdeur.

Buren hadden gebeld dat ie bezoek kreeg.
Klopt, van hun zoon.

Blijkbaar wordt er in sommige gemeenten wel gehoor gegeven aan dergelijke meldingen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:26

Veel mensen zijn in het weekend overdag vrij en plannen dan de visite wel i.p.v. in de avond.

Jeetje wat een trieste toestanden. Politie bellen voor 1 persoon visite wat gewoon mag?

Hier zie ik praktisch geen politie en handhaving rondrijden. Met oud en nieuw werd hier in Brabant veel afgestoken. Ik ben naar vrienden geweest 3 dorpen verderop. Zowel op de heen- als terugweg 0,0 politie of handhaving zien rijden terwijl er hier in Brabant veel vuurwerk werd afgestoken. Ze hebben hier gewoon de capaciteit niet om echt goed te handhaven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:28

Citaat:
Klopt, van hun zoon.

Mag bij avondklok of lockdown niet in Frankrijk.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:31

Als ik 's nachts naar m'n werk ga zie ik wel veel politie rondrijden. Maar dan ook alleen in het centrum.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:32

Oh Tienus63 woont in een land waar een avondklok is (geweest).

Ik woon in een Brabants dorp. Hier is het politiebureau zelfs verdwenen en de dichtbij zijnde zit 10 km verderop. Dat zal er misschien ook mee te maken hebben.

Daar zat ik ook nog aan te denken. Ouderen alleenstaanden die nog thuis wonen. Ik zie dit namelijk bij mijn cliënten. Kinderen hebben hun werk en gezin en komen soms na het avondeten nog even langs. Bij een hele vroege avondklok van +/- 19:00 zou dat niet meer mogelijk zijn. Ik merk dat mijn cliënten er echt veel moeite mee hebben vaak nog eenzamer zijn door de coronamaatregelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:39

tienus63 schreef:

Inderdaad. En ja, de mensen die perse anders willen die vinden wel weer een reden om de boel te omzeilen, maar er zijn nog genoeg andere mensen die hierdoor 's avonds niet meer bij elkaar op de koffie gaan. En ja, dat kan dan alsnog op de dag in het weekend, maar het scheelt toch contactmomenten. Net als de regels rondom kerst. Er zijn uiteraard mensen geweest met meer dan twee gasten of 3 dagen achter elkaar steeds 2 verschillende gasten, maar er zijn er ook heel veel geweest die het echt enkel met eigen gezin hebben gevierd.

Ik denk dat we ook hierin niet uit moeten gaan van alle uitzonderingen. De meeste mensen volgen nog steeds de meeste regels op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:41

pien_2010 schreef:
Tja het begrip lock down in Nl is erg royaal. In Frankrijk mag je niets overdag en 's avonds bij een lockdown.

Een volstrekte verwatering van het woord zelfs.
En het is verbluffend waar problemen over gemáákt worden. Continue hoofdzaak maken van mógelijke uitzondering aan de randen van om het even welke regel ook met een saus van ´niet te handhaven´.
Het valt samen te vatten met ´waar geen wil is, is geen weg´.
Het muntje dat dit een noodsituatie is waar alleen solidair zijn een oplossing voor is, valt niet.

Jij zit dat Pien, ik zie dat.

Sterkte aan de rest zoals Morrie en anderen die het ook zien maar middenin zitten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:46

Als die avondklok werkt, waarom dan niet? Het is een tijdelijke maatregel en je hebt zoveel andere mogelijkheden om met elkaar te communiceren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:55

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

En het is verbluffend waar problemen over gemáákt worden. Continue hoofdzaak maken van mógelijke uitzondering aan de randen van om het even welke regel ook met een saus van ´niet te handhaven´.
Het muntje dat dit een noodsituatie is waar alleen solidair zijn een oplossing voor is, valt niet.

Jij ziet dat Pien, ik zie dat.

Sterkte aan de rest zoals Morrie en anderen die het ook zien maar middenin zitten.

Zelden of nooit praat ik met mijn man over Bokt. Maar nu wel en we vinden het erg zorgelijk het gebrek aan solidariteit, begrip, steun en het niet zien van de noodsituatie.
Niet de overheid faalt in Nederland maar het volk dat de regels niet serieus neemt.

Wij hebben op dit moment geen lock down en avondklok en in Magnac Laval is er bijna niemand op straat, iedereen heeft maskertje op, doet alleen de boodschappen en zoekt weinig mensen op.
Hier is het zone geel en hopelijk blijft dat want elders in Frankrijk loopt het aantal besmettingen weer op en men is alsde dood voor de besmettelijkevariant uit de UK, want dan kan het zo maar exploderen. Hier, in Nl, in Spanje. Maar teveel zien het niet.

Ik ben het met je eens HC en ik vind het afschuwelijk om te moeten zien.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:06

lenaa_tje schreef:
Dus wat is dan het precieze nut van de avondklok? Dat is dus mijn hele punt.

Schijnveiligheid, net als de mondkapjes.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:07

tienus63 schreef:
Avondklok houdt geen weekend hè.
En ik verwacht als er een avondklok wordt ingesteld, dat de handhaving strikter wordt.

Kennis van mijn moeder kreeg onlangs bezoek.
Even later 2 politieauto’s voor de deur.
Twee agenten aan de voordeur, twee agenten bij de achterdeur.

Klopt, van hun zoon.

Blijkbaar wordt er in sommige gemeenten wel gehoor gegeven aan dergelijke meldingen.

Brrrr.... je zal maar zulke buren hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 02:12

Bij 1 gast is het wel wat overdreven, maar onze buren hebben bijna dagelijks 2 a 3 mensen over de vloer en in het weekend staat de hele parkeerplaats vol. Afgelopen zaterdag zaten er zeker 8 volwassenen in huis. Ik ben niet het type om te klikken, maar het zorgt wel voor irritatie. Wij zien buiten het werk om al sinds maart vrijwel niemand en anderen doen alsof er niets aan de hand is en hebben elk weekend het huis vol zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 04:25

Afbeelding
Op ourworldindata kun je wel weer mooi zien hoe de lijn nu daalt. Laten we hopen dat hij dit keer ook verder daalt dan bij de vorige bult. Ik vind het altijd een beter overzicht geven dan het dashboard. Geeft ook wel weer een beetje hoop.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:19

Toch zorgt alleen te willen straffen en streng te willen zijn voor verdeeldheid. En daar heb ik moeite mee, daar slaan we de plank mis.
Dat er veel last is van hang jongeren op straat was al wel een probleem maar nu een probleem wat groter wordt. Er is natuurlijk wel een reden waarom die jongeren tot laat op straat rondhangen, daar mag meer aandacht voor zijn. Daar gaat een avondklok of iets anders niet direct een oplossing voor zijn.

secricible schreef:
[ [url=m/ko2epw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op ourworldindata kun je wel weer mooi zien hoe de lijn nu daalt. Laten we hopen dat hij dit keer ook verder daalt dan bij de vorige bult. Ik vind het altijd een beter overzicht geven dan het dashboard. Geeft ook wel weer een beetje hoop.

Dit hoop ik ook!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:08

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:

Jij ziet dat Pien, ik zie dat.

Zelden of nooit praat ik met mijn man over Bokt. Maar nu wel en we vinden het erg zorgelijk het gebrek aan solidariteit, begrip, steun en het niet zien van de noodsituatie.
Niet de overheid faalt in Nederland maar het volk dat de regels niet serieus neemt.

Wij hebben op dit moment geen lock down en avondklok en in Magnac Laval is er bijna niemand op straat, iedereen heeft maskertje op, doet alleen de boodschappen en zoekt weinig mensen op.
Hier is het zone geel en hopelijk blijft dat want elders in Frankrijk loopt het aantal besmettingen weer op en men is alsde dood voor de besmettelijkevariant uit de UK, want dan kan het zo maar exploderen. Hier, in Nl, in Spanje. Maar teveel zien het niet.

Ik ben het met je eens HC en ik vind het afschuwelijk om te moeten zien.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan. Ik begrijp dat we in een discussie topic zitten, maar word af & toe gewoon moe van alle "Ja, maar..." berichten. Het baart me ook zorgen, want als dit irl ook de mentaliteit is, gaat het nog heel lang duren voordat we uit deze crisis komen...