Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tienus63 schreef:Minder bij elkaar op bezoek en buiten samenkomen.
pien_2010 schreef:tienus63 schreef:Minder bij elkaar op bezoek en buiten samenkomen.
Voila, geen bezoekjes en etentjes meer, gewoon iedereen thuis die niet meerbuiten hoeft te zijn. Dus minder contact momenten betekent minder kans op besmettingen.
tienus63 schreef:Minder bij elkaar op bezoek en buiten samenkomen.
pien_2010 schreef:Tja het begrip lock down in Nl is erg royaal. In Frankrijk mag je niets overdag en 's avonds bij een lockdown.
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Tja het begrip lock down in Nl is erg royaal. In Frankrijk mag je niets overdag en 's avonds bij een lockdown.
Een volstrekte verwatering van het woord zelfs.
En het is verbluffend waar problemen over gemáákt worden. Continue hoofdzaak maken van mógelijke uitzondering aan de randen van om het even welke regel ook met een saus van ´niet te handhaven´.
Het valt samen te vatten met ´waar geen wil is, is geen weg´.
Het muntje dat dit een noodsituatie is waar alleen solidair zijn een oplossing voor is, valt niet.
Jij ziet dat Pien, ik zie dat.
Sterkte aan de rest zoals Morrie en anderen die het ook zien maar middenin zitten.
tienus63 schreef:Avondklok houdt geen weekend hè.
En ik verwacht als er een avondklok wordt ingesteld, dat de handhaving strikter wordt.
Kennis van mijn moeder kreeg onlangs bezoek.
Even later 2 politieauto’s voor de deur.
Twee agenten aan de voordeur, twee agenten bij de achterdeur.
Buren hadden gebeld dat ie bezoek kreeg.
Klopt, van hun zoon.
Blijkbaar wordt er in sommige gemeenten wel gehoor gegeven aan dergelijke meldingen.
secricible schreef:[ [url=m/ko2epw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op ourworldindata kun je wel weer mooi zien hoe de lijn nu daalt. Laten we hopen dat hij dit keer ook verder daalt dan bij de vorige bult. Ik vind het altijd een beter overzicht geven dan het dashboard. Geeft ook wel weer een beetje hoop.
pien_2010 schreef:Huertecilla schreef:Een volstrekte verwatering van het woord zelfs.
En het is verbluffend waar problemen over gemáákt worden. Continue hoofdzaak maken van mógelijke uitzondering aan de randen van om het even welke regel ook met een saus van ´niet te handhaven´.
Het valt samen te vatten met ´waar geen wil is, is geen weg´.
Het muntje dat dit een noodsituatie is waar alleen solidair zijn een oplossing voor is, valt niet.
Jij ziet dat Pien, ik zie dat.
Sterkte aan de rest zoals Morrie en anderen die het ook zien maar middenin zitten.
Zelden of nooit praat ik met mijn man over Bokt. Maar nu wel en we vinden het erg zorgelijk het gebrek aan solidariteit, begrip, steun en het niet zien van de noodsituatie.
Niet de overheid faalt in Nederland maar het volk dat de regels niet serieus neemt.
Wij hebben op dit moment geen lock down en avondklok en in Magnac Laval is er bijna niemand op straat, iedereen heeft maskertje op, doet alleen de boodschappen en zoekt weinig mensen op.
Hier is het zone geel en hopelijk blijft dat want elders in Frankrijk loopt het aantal besmettingen weer op en men is alsde dood voor de besmettelijkevariant uit de UK, want dan kan het zo maar exploderen. Hier, in Nl, in Spanje. Maar teveel zien het niet.
Ik ben het met je eens HC en ik vind het afschuwelijk om te moeten zien.