Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:41

Eerste kg eraf!

Ik heb ook overwogen te vragen of ie wil snacken als ik even niet in de buurt ben. Heb het niet gedaan, hij woont net zo goed hier en hij is niet degene die het in mijn mond stopt meestal, maar ik. Dus ik ga voor de harde weg en discipline proberen te kweken. :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:10

Misschien dat als ik genoeg afgevallen ben, het me dan niets meer uitmaakt. Maar de eerste weken vind ik altijd lastig.
Avondeten blijft wel keto gelukkig, maar hij wil graag gewoon brood blijven eten etc. Voor hem was het belangrijk dat hij niet aankomt, echt afvallen hoeft hij niet. Dus voor hem is minder snoepen genoeg :+

Ik zit al de hele dag aan de thee... er is al minstens een liter op :o met dit weer vind ik dat heerlijk, ik heb maar een thermoskannetje met heet water gevuld zodat ik niet de hele tijd hoef te lopen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:31

Ja het wordt weer theeseizoen. :))

Ik ben een dagje vrij en loop heerlijk wat rond te lummelen. Wat Foxy, wat series terugkijken van afgelopen week. Wil ook nog even naar de sportschool en een bad nemen. Ben ondertussen de week aan het plannen qua sporten, heb twee keer een afspraak in de avond dus dat is even een uitdaging. En vrijdagavond ga ik lekker uit eten met een vriendin. :9

Eerst maar even ontbijten zo.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:36

Ik ken dat plannen van de week qua sporten. Normaal heb ik een vast schema.
Op dinsdag fiets ik, op donderdag doe ik bokszaktraining en op vrijdag en zondag loop ik hard.
Komende week is fietsen op woensdag en heb ik afgelopen zaterdag in plaats van zondag gelopen.
Dus ik wil morgen wel eventjes wat doen (anders 3 rustdagen achter elkaar en dan word ik zenuwachtig).
Denk dat ik morgenochtend even een klein rondje ga hardlopen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:43

Ja lastig af en toe! :))

Ik heb niet echt een vast rooster dus ook geen vaste planning dus moet gewoon even goed nadenken.

Ook gelijk even denken over de boodschappen. Heb nu een maand gratis bezorgen bij AH achter de rug, voor volgende week bij Picnic en daarna bij Jumbo een maand gratis bezorgen. :)) Ik merk dat ik het echt heerlijk vind om gewoon online de bestelling in te vullen, rustig te kunnen kijken welke variant het handigst/goedkoopst is en gewoon vanaf de bank invullen en bestellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:46

Ik heb gister voor de eerste keer besteld bij de ap. Kwam erachter dat ik nog wat dingen was vergeten dus vanmorgen weer naar de winkel.
Ik merk echt dat ik een lijstje moet maken omdat ik allemaal dingen ga bestellen die ik eigenlijk nog niet nodig heb

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:12

Herkenbaar Purny, ik maak een hele maaltijdplanning en bestel op basis daarvan m'n boodschappen. Werkt ook goed tegen snoepen, voor de kinderen bestel ik snoep dat ik zelf niet eet (van die chemische banaantjes, bah) en voor ons... nikssss, haha.

Wel pittig als je partner wel gewoon alles eet (of kan eten) dat los en vast zit. Mijn partner doet ook mee, die heeft na jaren makkelijk dun blijven nu ook een fase waarin hij zijn best moet doen voor zijn figuur, het helpt wel dat we allebei streng zijn voor onszelf nu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:17

Ik ben afgelopen zaterdag naar de expat winkel geweest. Mijn kast ligt nu vol met reeses...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:21

haha, dat moet je ook niet doen ;) die zijn veel te lekker!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:55

Blijkbaar had ik mij misrekend en was 26500 stappen genoeg. Heb ook niet meer gelopen want was stuk :') .

Het is precies 10000 stappen van huis naar mijn paard toe, lekker door het bos, nog behoorlijk wat reeën gezien.

Nou morgen nog 10000 weten te halen tussen het werken door en dan klopt mijn maandgemiddelde.

Ik sport verder niet, merk dat ik na intensievere dingen zoals hardlopen altijd onwijze trek heb. Bij wandelen heb ik dat niet, dan eet ik juist minder. Alsof je lichaam dan begonnen is met vet verbranden en daar dan nog een tijdje mee doorgaat. Merk wel dat ik door het wandelen heel veel sterker in mijn benen en romp ben geworden. Als er wat meer af is ga ik wel kijken of ik iets intensievers ga doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:03

Ik heb vandaag wel even een zuinig eetdagje. Merk wel dat ik de afgelopen weken steeds een beetje meer ging eten. En ondanks dat ik het nog niet echt terugzie op de weegschaal, wil ik dat graag voor zijn. Dus nu maar eventjes een beetje de rem erop :Y)

@corinep: ik heb gevoelsmatig niet echt een verschil tussen hardlopen en wandelen qua trek...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:27

Ik heb vanavond Bodypump gedaan. Op zich leuk om eens te hebben gedaan maar niet helemaal mijn ding. Vind zumba leuker. :j wat ik leuk vond is dat ik deze keer met een collega ging, das toch wat leuker met van die klasjes vind ik. :j

Vandaag weer een goeie dag. Ik heb hoop voor de rest van de week. :))

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:07

Ik had gister echt een sch*t aan Sonja dag om zo maar even te zeggen en heb ook niet bijster veel gedaan, maar ach, moet ook eens kunnen. Vandaag al om 05.30 uit de veren en uurtje later zat ik op de fiets. Ik heb dan om 09.00 op kantoor echt al trek en eet dan dus ook meer over de hele dag. Maar heb vind ik vandaag de schade kunnen beperken. Morgen even kijken wat de weegschaal vindt. Wel dus klein uur stevig doorgefietst en 11.000 stappen gelopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:09

Ik merk wat @Pallatin dat als ik eigenlijk even te laat ontbijt/eet, dat ik daar de hele dag last van heb. In de zin van, dan heb ik de hele dag meer trek dan andere dagen... Wie weet dat dat bij jou ook zo werkt? Dus misschien iets eerder een ontbijtje pakken als je zo vroeg onderweg bent al?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:17

MuSLi schreef:
Ik merk wat @Pallatin dat als ik eigenlijk even te laat ontbijt/eet, dat ik daar de hele dag last van heb. In de zin van, dan heb ik de hele dag meer trek dan andere dagen... Wie weet dat dat bij jou ook zo werkt? Dus misschien iets eerder een ontbijtje pakken als je zo vroeg onderweg bent al?

Helemaal gelijk hoor, ik sla nooit ontbijt over, ook niet als ik heel vroeg de deur uitga….vanmorgen dus ook gewoon ontbeten, maar serieus dan een paar uur later een knorrende maag. Het is ook niet raar, want ik ontbijt dan om 06.00, fiets bijna een half uur, dus dan heb ik om 09.00 er alweer 3 uur opzitten, dan is mn maag gewoon weer leeg. Ik heb alleen dan de hele dag door ‘honger’ en weet niet zo goed hoe dat op te lossen… :o

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 05:52

Wat ontbijt je dan Pallatin?
Je zou sowieso tegen half 10 wel een banaan kunnen eten bijvoorbeeld.
Of een komkommer, weinig calorieën maar vult goed.

Overigens kan het ook dorst zijn ipv honger. De maag kan het verschil niet goed aangeven, waardoor je denkt dat je honger hebt, maar eigenlijk is het dorst. Je zou kunnen proberen om een glas water te drinken gelijk als je uit bed komt. 1 na/ tijdens het ontbijt. 1 glas voor je op de fiets stapt en dan 1 glas als je op kantoor aan komt. Ik durf te wedden dat je dan al minder honger hebt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:03

Ik was zelf sowieso nooit zo een ontbijter, maar sinds ik intermittent fasting doe gaat het me goed af. Ik eet tussen 12 en 20 uur ongeveer.

Ik moet mezelf nog even bij elkaar sprokkelen. Heel slecht geslapen. Denk dat ik zo eerst naar de sportschool ga, sauna in daarna, en dan lekker op de bank vanmiddag en hopen dat ik nog een dutje mee kan pikken. Ik functioneer niet met te weinig slaap.. :Z

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:33

Ik kreeg vanmorgen weer te horen dat ik nog meer ben afgevallen :D
Bij elke 5 kg die ik kwijt ben mag ik een half uurtje privéles rijden. Volgens mij komt het in de buurt nu :D

Overigens ontbijt ik altijd of met optimel kwark of met iets anders als yoghurtjes

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:37

Wat goed!! *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:39

Vanmorgen even gewogen om te kijken wat de schade van t weekend was, maar de weegschaal fluctueerde nogal, dus er 3x op gestaan. Eerste meting was exact hetzelfde als zaterdag dus prima niet aangekomen, toen versprong ie naar 2kg daaronder wat me niet erg waarschijnlijk of wenselijk leek dus nog een keer erop en toen een kilo minder… :? Afijn, morgen maar even kijken hoe of wat…

@Rose, ik geloof dat ik gister 1 boterham als ontbijt had en 1 glas water….meer drinken voor ik naar m’n werk ga durf ik niet aan: ik ben 1,5 uur onderweg en zit anders met dat ik naar de wc moet…. :D
Ik had gister met de trek eerst een stuk paprika gegeten, toen 3 halve walnoten en iets later toch maar alvast een boterham van m’n lunch… :o toen ging het wel weer en heb toen de andere boterhammen voor de lunch gegeten. Zodra ik op kantoor ben drink ik echt flink veel thee. ‘S middags had ik nog een appeltje en zo’n havermout/ honingreep in de trein…. Je zou toch denken dat dat meer dan zat zou moeten zijn…maar ik had om 17.30 wederom echt een knorrende maag… :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:41

Afbeelding
Afbeelding

Weet niet of jullie het verschil kunnen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:42

Echt wel hoor! Goed bezig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:43

Nou en of! Hartstikke goed!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:03

Goed zeg Purny!

Pallatin, houd je niet van kwark oid? Ontbijten met eiwitten geeft mij altijd een vol gevoel, brood niet. Ik neem zelf nu altijd een bak Skyr (minder zuur dan kwark) met 1 stuk fruit in de ochtend en heb dan pas rond 12 uur weer trek. Misschien heb je er wat aan?

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:13

Ja ik zou ook zeggen dat je misschien wel genoeg eet, maar de verkeerde dingen Pallatin?
Eiwitten zorgen voor een vol gevoel en als je die combineert met langzame koolhydraten, heb je langer een vol gevoel.

Eigenlijk moet je geen honger hoeven hebben en toch kunnen afvallen.
Ik zou wel proberen meer water te drinken, misschien ook ipv thee. Van thee krijg ik ook meer honger dan als ik water drink.