De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:35

Zijn jullie wel eens op een school geweest? :)) Eigenlijk is het 1 grote ruimte.

IMANDRA

Arabesk schreef:
Marcella schreef:
Ga ze niet sluiten de scholen. :roll:

Nou ben benieuwd wat werkgever gaat doen (vermoed niks). :')

Mag dus niet meer de deur met mijn chronische verkoudheid. :')

De scholen zijn hard nodig als kinderoppas 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

en ja kinderen lopen geen risico, nee l.l ze kunnen wel het virus overdragen

Nederland wordt vóór het weekend nog gekielhaald door de rest van Europa

Tja het is kiezen tussen twee slechte dingen. Of kinderen die mogelijk meer kunnen verspreiden, tov veel mensen (waaronder zorgmedewerkers) die minder of niet meer kunnen werken.

Westhof

Was op mijn werk de vraag of ze de evenementen die we organiseren moeten aflassen. Zou maandag een besluit over komen. Dat is nu duidelijk: kan niet doorgaan.

Ben wel benieuwd wat ze hier gaan doen met de oproep om zoveel mogelijk thuis te werken. Thuis werken wordt hier op kantoor eigenlijk bijna nooit gedaan, bedrijf is daarin heel traditioneel. Is nu ook niet mogelijk, dan moeten de laptops/systemen die we gebruiken worden vrijgegeven.

karuna
Drukke kabouter

Ik mocht naar buiten met gepaste afstand van mensen. Gewoon voor de zekerheid. Nu niet meer dus.

Anoniem

Dioxide schreef:
Joman schreef:
Haha, wat denk jij; Rutte benoemt dit en het wordt een facultatief iets voor Brabant en de burgemeesters/ Lijkt me niet.

Interesseert me geen reet, maar in de persconferentie is aangegeven MOGELIJK meer maatregelen. Niet "Brabant krijgt nu meer maatregelen" - m.u.v. verlenging van de huidige maatregelen.

Informatie verkeerd overnemen in een topic wordt niemand beter van.

Whahaha, lekker dan. Ja je hebt gelijk, nee je hoeft geen reet te gebruiken.
Wat een reactie weer. Muggenziften; wedden dat er straks meer maatregelen komen.
Maar voor jouw goede beeld van de situatie: MISSCHIEN KOMEN ER NIEUWE MAATREGELEN VOOR BRABANT, aldus Rutte.

Anoniem

Cer schreef:
Marcella schreef:
Ga ze niet sluiten de scholen. :roll:
Nou ben benieuwd wat werkgever gaat doen (vermoed niks). :')
Mag dus niet meer de deur met mijn chronische verkoudheid. :')

Ik meende te horen dat koorts ook een doorslaggevende factor is...? Maar dat heb ik misschien niet goed onthouden..

Alleen als je in de zorg werkt. Buiten de zorg echt al bij een verkoudheid of keelpijn. En zo veel mogelijk thuiswerken als dat kan, ook zonder klachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Als ze compartimenteren moet het geen probleem zijn, meerdere mensen in een gebouw. Zeker op een school moet dat lukken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:36

SusanH schreef:
First world probleem. Morgen kinderfeestje van dochter. Zouden naar indoorspeeltuin gaan en gaan lasergamen. Waar doen we nu wijs aan. Ik vind het moeilijk.

Ik zou het afzeggen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:36

Ik snap niet dat ze de scholen niet sluiten - in ieder geval in Brabant niet. Ja, dan komt er met de economie problemen, maar ja.... gezondheid is natuurlijk ook niet zo belangrijk. Ik denk dat er veel studenten zijn die nu in dubio zitten met thuisblijven met een hoestje of je tentamens niet gaan maken. Ik weet wel wat ik kies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:37

Thuisblijven met een hoestje moet voor iedereen student of niet.

Hoop dat scholen tentamens en examens uitstellen
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-03-20 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

karuna schreef:

Het moet niet, het wordt sterk aangeraden.

BeFunny

Nou er wordt wel echt nu gezocht iedereen met klachten aan de bovenste luchtwegen moeten thuisblijven. Ook kinderen.

En Brabant komen nog aangepaste maatregelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:38

sureido schreef:
Ik snap niet dat ze de scholen niet sluiten - in ieder geval in Brabant niet. Ja, dan komt er met de economie problemen, maar ja.... gezondheid is natuurlijk ook niet zo belangrijk. Ik denk dat er veel studenten zijn die nu in dubio zitten met thuisblijven met een hoestje of je tentamens niet gaan maken. Ik weet wel wat ik kies.

de economie is het allerbelangrijkste, dat wisten we eigenlijk al uit de aanpak van klimaatverandering, of liever het gebrek aan aanpak

Sani

Mijn verkoudheid is net zo goed als voorbij. :') Alleen nog een loopneus. _O-

karuna
Drukke kabouter

Minister Bruins zegt dat mensen thuis moeten blijven als ze enige symptomen vertonen die kunnen wijzen op het coronavirus. Neusverkoudheid, hoesten en koorts zijn symptomen. Die mensen moeten sociale contacten mijden. Ook roept hij iedereen op om zoveel mogelijk thuis te werken.

Tekst van de minister. Staat toch duidelijk MOETEN

Cer

Hanafubuki schreef:
Alleen als je in de zorg werkt. Buiten de zorg echt al bij een verkoudheid of keelpijn. En zo veel mogelijk thuiswerken als dat kan, ook zonder klachten.

Ah ok.. ja hij legt nu ook uit dat mensen/kinderen met klachten (hoesten, neusverkoudheid etc) thuis moeten blijven, dus er geen zieke kinderen naar school moeten gaan.
De kinderen die er op school zijn, zijn wellicht beter 'schoon' te houden ook

Indoorkinderfeestjes.. dat zou ik dan niet doen.. Kunnen ze niet thuis iets leuks doen?

NB: Net gaf hij dus aan: thuisblijven (maar wel dat hij er dan vanuit gaat dat mensen eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik denk ook dat er (nog) moeilijk boetes op te zette zijn)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:39

Destination schreef:
karuna schreef:

Het moet niet, het wordt sterk aangeraden.

Ja maar wel echt met de mededeling dat we met zijn allen moeten mee werken. Dus er wordt gewoon vriendelijk gezegd dat het moet hoor.

IMANDRA

Arabesk schreef:
sureido schreef:

de economie is het allerbelangrijkste, dat wisten we eigenlijk al uit de aanpak van klimaatverandering, of liever het gebrek aan aanpak

Door scholen te sluiten komt er ook een extra druk op zorgmedewerkers waardoor het verzorgen van zieken nóg lastiger gaat.

"Wat betreft het basisonderwijs, middelbaar onderwijs en mbo zegt premier Rutte dat er op dit moment geen reden is om scholen te sluiten of andere maatregelen te nemen. Jongeren zijn niet de groep met de hoogste risico's. "Wat ons ook tegenhoudt is dat de maatschappelijke gevolgen heel groot zouden zijn, omdat ouders dan ook thuis zouden moeten blijven. En die werken op plekken waar we ze heel hard nodig hebben, zoals in het ziekenhuis, bij de brandweer of de GGD.""

Memories

karuna schreef:

Kan je nu al vertellen dat heel veel studenten zeker met een hoge werkdruk, tentamens te halen, stages die moeten worden afgerond etc. dit echt echt echt niet gaan doen.

Want ja "moeten"... wie gaat je controleren? Misschien dat je wordt weggestuurd als je overduidelijk klachten hebt, maar denk vaak genoeg ook niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:40

Hoop dan dat ze in Brabant iig hogescholen en universiteiten sluiten, daar zitten doorgaans meer mensen in een zaal dan op andere scholen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:41

sureido schreef:
Hoop dan dat ze in Brabant iig hogescholen en universiteiten sluiten, daar zitten doorgaans meer mensen in een zaal dan op andere scholen.

En er wordt aangeraden om die grootschalige hoorcollege's via internet te doen.. :)

sureido

IMANDRA schreef:
sureido schreef:

En er wordt aangeraden om die grootschalige hoorcollege's via internet te doen.. :)

En tentamens dan?

Sheran

Bah ben er echt chagrijnig over. Leg het gewoon alsjeblieft van hogerhand op. maak desnoods kinderopvangen beschikbaar voor mensen die echt moeten werken.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:42

Ik ben super erg verkouden en voel heel warm aan, maar weet zeker dat k van me moeder gewoon morgen naar school moe

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:42

Zorg personeel mag wel net klachten aan het werk behalve als ze koorts hebben. Lekker helder allemaal 8)7