Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:26

Supervixen schreef:
Djilna schreef:
Een PR ook gewoon :')

Was geen pr hoor, maar wel mijn 2e snelste halve.

Dit was mijn 9e halve op de weg.

Vriend van mij waar ik mee was liep de 30km, gewoon tempo 4.26 per km, 2u en 13min, hoe dan??!! Zo knap.

Ah ik zag de PR melding in je Instagrampost, vandaar!

Ja ach, alles sneller dan 10km/h vind ik reuse knap. Ik loop nog op 8 :')

Djilna

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:29

Katharinaa gefeliciteerd!

Ik heb gisterochtend op de loopband 3,2km gelopen in 25min met 1,5% helling. Wilde een half uur, maar moest op tijd weg ivm een afspraak met een vriendin. Wilde exact op 8km/h blijven lopen (ook 8min/km, zo handig :)) ), maar hartslag ging over de 170 heen dus ben 2x 2min gaan wandelen tussendoor.

En 's middags vanaf de stad exact 5km naar huis gewandeld in 50min. Helaas verkeerde sokken aan, nu blaren -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:19

Katharinaa gefeliciteerd!

Ik heb spierpijn! Kuit is ok, maar mijn scheen geeft wel reactie. Rustig aan doen deze week.

Blaren zijn balen Djilna.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:29

Dankjewel! Zit nog altijd beetje op een roze wolk. Naast de loopwedstrijd ook een heel leuk weekend gehad, dus ik kan er weer even tegen!

Hopelijk niets ergs met je scheen SV, wanneer moet je terug naar de fysio? Je loopt al met compressiekousen zeker he?

Ik heb ook wat spierpijn, achterkant van m'n bovenbenen. Lang geleden en nog nooit op die plaats last gehad denk ik. Vandaag nog wat meer dan gisteren, dus gewoon wat stijfheid waarschijnlijk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:54

Hoi iedereen, ik meld me hier ook maar eens!

Sinds enige tijd heb ik het lopen ook weer terug opgepakt. In het begin vloeken en zeuren maar intussen gaat het de goede kant uit :+ Ik ben aan het opbouwen om in september voor het eerst in jaaaaaren nog eens een halve marathon te lopen (die van Antwerpen).

Maar het eerste op de planning is nu de Antwerp Urban Trail, 12 km op 15 maart.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:20

Welkom!

Vandaag craft op zalando lounge. Toch maar eens een regenjasje besteld.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:58

Hoi Memuska, leuk doel! De urban trails zijn ook leuk en goed te doen als je niet zo getraind bent nog, omdat je tussendoor wel wat pauzes hebt.

Katharinaa ik loop regelmatig met tubes van herzog. De 9e moet ik weer naar de fysio.
Het botvlies is wat geïrriteerd, daarom meer rust tussen het lopen door, geen twee dagen achter elkaar lopen voorlopig.
Morgen een rustig loopje in het bos met een vriendin.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:43

Oh Craft is zo fijn! Ik heb voor kerst van m'n vriend een craft longsleeve gekregen en draag 'm het liefst 24/7 :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:58

Zo.. jullie zijn lekker bezig.
Hier ook weer op 8 km opgebouwd en inmiddels nergens meer last van.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:05

Grr ik kom niet in Zalando Lounge..
Edit: Oh via de app wel :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:39

Supervixen schreef:
Hoi Memuska, leuk doel! De urban trails zijn ook leuk en goed te doen als je niet zo getraind bent nog, omdat je tussendoor wel wat pauzes hebt.

Ja precies, 't is wel gezellig ook!
Wij lopen de 'Antwerp 3' (Urban Trail, 10 Miles, halve marathon).

Vanochtend 6,5 km gelopen in 6:44 gemiddeld, na de 10 van zondag mocht het even wat rustiger. Prima hersteld overigens. Morgen even rust want weer een prik in m'n knie straks (verlaagde elasticiteit in het kraakbeen), donderdag weer *\o/*

Vandaag voor het eerst sinds lang weer met m'n compressiekousen gelopen (Herzog trouwens). Eerste km voelde wat stijvig aan, ofwel moest ik er terug aan wennen ofwel toch 'n uitloper van zondag (was een modderig parcours dus goed uitkijken om recht te blijven). Lopen jullie standaard met? Of niet? Of soms?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:56

Ik gebruik ze wisselend. Soms denk ik er gewoon niet aan, maar op trails met een hoop hoogtemeters vind ik het wel fijn voor mijn kuiten. Raken ze net wat minder vermoeid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:28

Ik gebruik ze regelmatig, ligt eraan wat ik verder aan heb qua broek.
Ik vind ze inderdaad ook fijn met trails, zeker met langere, dan schuur ik mijn kuiten niet zo open door mijn schoenen.

Ik heb trouwens de aftershokz aeropex gewonnen!! Met een winactie op insta. Doe ik vrijwel nooit aan mee, maar had nu twee keer geprobeerd.
Supertof om uit te gaan proberen.
Ik ben heel tevreden met mijn jaybirds, dus ben benieuwd of dit nog beter is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:29

Goed bezig allemaal!

Die Urban Trails lijken me ook erg leuk om te doen over een tijdje.

Ik ben vanavond binnen gaan lopen op de loopband, eens kijken welk tempo nou het makkelijkste vol te houden is. Ik had het idee buiten vaak te snel te willen en mezelf dan voorbij loop, dus jullie tips opgevolgd en een lager tempo gepakt. Ging perfect! Kon veel langer doorlopen en maar 3x1 minuut gewandeld, die eigenlijk niet eens noodzakelijk waren. :D
Begin echt steeds meer motivatie te krijgen. :):)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:12

Oh wow lucky lucky SV! :wow:
Ik heb een tijdje met compressie kousen gelopen maar nu eigenlijk niet echt meer. Vind 't ook niet zo handig met tights. Doen jullie ze dan onder de tights of gewoon een capri aan?

Ik heb vanochtend mijn 3e training gelopen met de Trenara app en ben echt heel tevreden! Heb normaal echt een hekel aan intervals enzo, maar om een of andere reden zijn dit precies de goeie snelheden / afstanden waarbij het lekker hard werken is zonder dat ik echt helemaal kapot ga. Voel me ook snel en sterk op het moment! Hoop dat dit zo door blijft zetten :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:23

Onder een korte broek zitten ze het best. Bij een capri ook wel, maar onder een lange broek niet. Veel te warm.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:37

Onder de tights ook :j
Over te warm. Ik loop buiten nu met een Warmini rokje of Odlo shorts over mijn broek. Anders krijg ik veel te koude benen en kont. Vinden mijn spieren niet erg leuk.. :')

SV gefeliciteerd! Wat gaaf!

Mandarijn wat fijn! Dat is wel een voordeel vd loopband ja, steady tempo leren en mooi hartslag/ademhaling tegenover zetten. Spelen minder andere factoren een rol.

Piekosjj ook al fijn getraind. Lekker!

Hier vanavond ook weer ruim een uur in de sportschool geweest. 10min loopband. 9min op 8km/h met gemiddelde hartslag 162. Laatste minuut 9km/h hsl 170. Was niet ontevreden!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:58

Het is mij gelukt afgelopen zondag met de zesuursloop een pr te lopen. Had al 3 keer een poging gedaan om tot de 65km te komen maar steevast niet gelukt omdat ik de laatste uren dan toch te veel moest inleveren. Maar zondag kon ik mijn rondjes tot de allerlaatste minuut op bijna volle snelheid blijven doordraven en bracht mij tot een afstand van 66,44km. Er stond veel wind, een gedeelte van het parcours was onverhard maar itt de voorspellingen was het droog gebleven. Ben echt blij met dit resultaat. Ik geloof dat ik zelf de enige was die er nog in geloofde.
Nu op naar de trail van 80,5km over 10 dagen. Maar die ga ik slecht voor finishen binnen de limiet tijd.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:15

Wow Greetje wat een afstand!

SV ben benieuwd hoe de aeropex bevallen. Leuk dat je ze gewonnen hebt hoor. Toch altijd fijne cadeautjes.

Die Antwerp 3 heb ik ook naar gekeken memuska! Leek me ook leuk, maar ergens kwam een datum niet uit. Urban trails vind ik sowieso leuk, maar ik houd dan ook ervan om door steden te lopen.

Ik heb zondag een lekker rondje gelopen en sindsdien weer of harde regen of ik ben aan het werk -O- ik heb het echt gehad met slecht weer, wil korte broek en topjes weer!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:11

Greetje63 schreef:
Het is mij gelukt afgelopen zondag met de zesuursloop een pr te lopen. Had al 3 keer een poging gedaan om tot de 65km te komen maar steevast niet gelukt omdat ik de laatste uren dan toch te veel moest inleveren. Maar zondag kon ik mijn rondjes tot de allerlaatste minuut op bijna volle snelheid blijven doordraven en bracht mij tot een afstand van 66,44km. Er stond veel wind, een gedeelte van het parcours was onverhard maar itt de voorspellingen was het droog gebleven. Ben echt blij met dit resultaat. Ik geloof dat ik zelf de enige was die er nog in geloofde.
Nu op naar de trail van 80,5km over 10 dagen. Maar die ga ik slecht voor finishen binnen de limiet tijd.

Wauw, wat een afstand zeg! :wow:

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:28

Gefeliciteerd Greetje! En geloof in jezelf is waar het om gaat toch? ;) Waar is die trail van 80km?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:23

Supervixen schreef:
Ik heb trouwens de aftershokz aeropex gewonnen!! Met een winactie op insta. Doe ik vrijwel nooit aan mee, maar had nu twee keer geprobeerd.
Supertof om uit te gaan proberen.
Ik ben heel tevreden met mijn jaybirds, dus ben benieuwd of dit nog beter is.

Wauw, proficiat!!! Super leuk! *\o/*
Ik was aan het kijken naar die Aftershokz Trainerz (denk ik... de waterbestendige), omdat ik 2 à 3 x per week ga zwemmen en een muziekje toch zou appreciëren. Iemand toevallig ervaring mee? Lopen doe ik momenteel gewoon met mijn AirPods... heerlijke dingen!

Mandarijn schreef:
Ik ben vanavond binnen gaan lopen op de loopband, eens kijken welk tempo nou het makkelijkste vol te houden is. Ik had het idee buiten vaak te snel te willen en mezelf dan voorbij loop, dus jullie tips opgevolgd en een lager tempo gepakt. Ging perfect! Kon veel langer doorlopen en maar 3x1 minuut gewandeld, die eigenlijk niet eens noodzakelijk waren. :D
Begin echt steeds meer motivatie te krijgen. :):)

Super! Voor zoiets toch handig hé, zo'n loopband. Ik kocht er een aantal jaar geleden eentje (toen het eens een winter heel erg vaak sneeuwde, en ik dus bang was om op m'n neus te gaan :+ ) maar momenteel staat ie stof te vergaren. :o

Piekosjj schreef:
Doen jullie ze dan onder de tights of gewoon een capri aan?

Beide, maar met korte broek / capri is het wel handiger!

Iemand eigenlijk ervaring met tubes?

Djilna schreef:
Hier vanavond ook weer ruim een uur in de sportschool geweest. 10min loopband. 9min op 8km/h met gemiddelde hartslag 162. Laatste minuut 9km/h hsl 170. Was niet ontevreden!

Goed bezig! Wat doe je verder nog allemaal in de sportschool?

Greetje63 schreef:

Alvast super veel succes!! Wat een afstanden, dat is mij toch wel iets te ver. Ik wil "ooit" wel eens een marathon lopen maar NOG verder, poeh... Al werkte het boek dat ik laatst las ("Het hoofd weegt zwaarder dan de benen" van Olivier Verhaege) wel motiverend. Welke trail ga je precies lopen?

ontherun schreef:
Ik heb zondag een lekker rondje gelopen en sindsdien weer of harde regen of ik ben aan het werk -O- ik heb het echt gehad met slecht weer, wil korte broek en topjes weer!

Gisteren heb ik eindelijk weer eens in de zon kunnen lopen, geweldig! Voorheen was het idd ook steevast in de regen, de wind, het donker of een combinatie daar van. Het mag wel eens mooier weer gaan worden ja...

Ik ben overigens nog op zoek naar leuke hardloopshirts, maar ik wil er graag met GROTE zakken. Hb er eentje van Decathlon met een grote zak vooraan, dat is handig maar ik vind 'm dus nergens meer. Iemand suggesties? Ik loop niet graag met m'n gsm aan m'n arm... Op één of andere manier stoort me dat...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:35

Ik heb tubes van herzog. Erg fijn, want in mijn trailschoenen heb ik wat dikkere sokken aan dan in mijn gewone hardloopschoenen.

Koop een tight van fusion, zitten hele grote zakken aan de zijkant. Kan je mobiel ook in.
In een shirt stuitert dat toch heel erg?
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 04-03-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:35

Ik gebruik daar een flipbelt of 1 euro riem van de Action voor. Of ik heb mijn (softshell) bodywarmer aan waar zakken in zitten :))

Ik doe cardio en krachttraining op core als hoofdzaak en daarbij afgewisseld armen en benen.
Nu met het slechte weer probeer ik zo'n 3x pw te gaan. Zondagochtend was ik bijv alleen even 25min op de band hardlopen. Maar vaker draai ik een programma van ruim een uur en combineer ik. Straks ga ik terug naar 1x pw naast buiten hardlopen en paardrijden.

Tubes heb ik sinds een tijdje ook, pas 1x gebruikt. Idd erg fijn als je zelf andere sokken wil en toch de onderbenen wat steun wil geven.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:52

Ik baal. Zit ik klaar, wil mijn schoenen aandoen, dacht lekker in het zonnetje te kunnen gaan.... Hoor ik ineens regen op het dak -O- grmbl. Dan toch maar eerst even klussen in de hoop dat het straks gewoon droog is. Als ik al onderweg was maakt het me niet uit, maar heb het gehad met regen, wil gewoon lekker in de zon lopen.

Ik wil mijn telefoon alleen in mijn broek kunnen doen. Armband schuurt en zit niet fijn, en in trui lijkt me ook niet fijn, stuiteren inderdaad?