Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:50

Jildau schreef:
Mars schreef:
Mwah van wat ik online van ze zie vind ik erg veel vegans nou ook niet echt leuk over komen := Zitten vast ook wel aardige bij maar ik vind er veel trekjes van de mama-brigade in terug :')

Exactly! Dat is de enige groep mensen die nog vervelender zijn dan moeders. :D

Zullen we het er anders even op houden dat schreeuwlelijkerds overal zitten? Ja, ook in het alleseterskamp. Dan kunnen we weer ontopic. :)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:48

sanso schreef:
mairead schreef:
Waar zitten al die mannen dan verstopt die geen kinderwens hebben? >;)

Ik heb er een *\o/*

Ik ook :') Ook idd vrijwel meteen op tafel gelegd na de eerste dates. Was vanuit beide kanten ook gelijk duidelijk, gaan we niet doen. Vroeger riep ik altijd 'ik ga er over 5 jaar wel over nadenken'. Tja, als je dat al die jaren blijft roepen, en nog steeds als je alle randvoorwaarden in principe in orde hebt (stabiele relatie, huis, geld, etc.) en het dé tijd zou zijn... Dat moedergevoel dat komt niet meer hoor. Hoe ouder we worden hoe meer we gesterkt worden in de overtuiging dat het gewoon echt niet bij ons past. Ik twijfel ook nooit. Het enige waar ik bang voor ben (al zie ik het zo'n vaart niet lopen) is dat hij ooit gaat twijfelen. Onbegrijpelijk hoe krachtig een kinderwens kan zijn. 'Dan ga ik wel ergens anders een zaadje halen' riep de ex-vrouw van mijn vader toen hij toch echt zijn poot stijf hield en geen kinderen bij haar wilde verwekken. Daar geef je dan je huidige, ik mag aannemen gelukkige, leven voor op, en dan moet je nog maar zien of je het (al dan neit met iemand anders) wel voor elkaar krijgt. En dat je alleen gelukkig kunt worden met kinderen, dat gaat er bij mij dus echt niet in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:10

Qimm schreef:
Sanet schreef:
Ik wil ook wel thuismamma zijn, maar dan graag zonder kinderen. En gewoon lekker met de paarden bezig zijn, hond en katten. En misschien nog eens toekomen aan het huishouden :D

That's the dream!

een maand of twee en daarna ben je dat ook zat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:40

Ayasha schreef:

Dan ga ik vrijwilligen in het asiel in de buurt :)
Of ik moet dan gewoon meer paarden :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:44

Ayasha schreef:
Qimm schreef:

That's the dream!

Mwoah, denk dat ik me prima zal vermaken. Zou inderdaad wel iets 'erbij' doen om een beetje onder de mensen te komen. Maar ik krijg op liefhebberij gebied niet zo veel gedaan als ik graag zou willen omdat er nou eenmaal centjes verdiend moeten worden voor de liefhebberij :')

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:48

Als je thuis zit heb je sowieso minder centjes voor liefhebberij. :) Thuis zitten én fulltime verdienen wordt 'm niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:20

Dat is met een thuismamma toch net zo?
Paardenbijslag bestaat helaas nog niet :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:30

Klopt, maar het is dus niet omdat je geen kinderen hebt waar je bij moet blijven, dat je dat kan vervangen door liefhebberij. ;) Want je blijft met een beperkt budget zitten. En dat gaat na X aantal maanden wegen hoor. Niet in den beginne. Maar na verloop van tijd wel.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:51

Ik ken wel wat vegan mannen, ook wel meer vrouwen dan mannen maar toch. De vervelende vegans daar erger ik mij evengoed aan hoor, het zijn meestal net die die je vooral tegenkomt in discussies dusja. Er zijn er evenveel andere hoor ;)

Haha, ja paarden en hondenbijslag zou nog handig zijn!

Brood moet er nu eenmaal op de plank komen idd. Wij zitten nu goed, we krijgen het nooit benauwd en we hebben nooit het gevoel dat we wel eens kunnen stoppen met sparen, een normale situatie denk ik dus :D maar met de kosten van een kind kan ik mij niet inbeelden dat we het zo comfortabel zouden hebben, financieel niet, maar tijdsgewijs al helemaaaaal niet. Ik krijg het leven nu al amper bijgebeend!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:59

Ik moet er niet aan denken om fulltime thuis te zitten. Mijn paarden ook niet :') Die hoeven niet zo nodig perse elke dag wat te doen. Ik werk nu wel heel veel, wat minder zou ik best prettig vinden. Uurtje of 32 ofzo, dat lijkt me wel wat. Werk nu al jaren 40-60 uur per week. Maar ach, dat zorgt er ook weer voor dat de schatjes hun eten kunnen krijgen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:04

Ik zit noodgedwongen bijna fulltime thuis en dat was juist een reden om niet aan kinderen te beginnen. :') Zou niet eens weten hoe je dat betaalt als er maar 1 salaris binnenkomt, maar misschien werkt mijn man gewoon in de verkeerde branche.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:11

Ik ken iemand wiens vriend altijd klaagde als het huis dan niet net was of dat ze nog niet aan het eten begonnen was als hij terug kwam van werk. "Je bent de hele dag bij huis," zei hij dan.. Hij vond dat ze niks deed. Dan ging hij 's avonds bankhangen en was zij verantwoordelijk voor de kids op bed doen etc, want hij had een lange werkdag gehad en was moe. Ook ging hij 's avonds vaak lekker naar vrienden en als zij dat eens wilde, dan moest ze dat maar overdag doen, want zij was elke dag vrij en hij alleen 's avonds.. Pfft.

Toen raakte hij langdurig werkloos en ging zij bijna fulltime werken en was hij huisvader... Nou, je had hem moeten horen over hoe moeilijk het was en hoe zwaar.. Telkens als ze thuis kwam was het huis dikke chaos, kids druk en aan het janken, vaak geen boodschappen gedaan, de was niet gedraaid, niet gestofzuigd etc. Hij deed niks. Terwijl zij als huismoeder elke dag heel veel huishoudelijke taken deed en daarnaast ook de kids nog vermaakte en overal naartoe meenam. Hij deed dat niet, dus hij zat met adhd kinderen thuis die zich verveelden en zwaar vervelend waren. Ja, goh.. Maar zij mocht dan alsnog 's avonds de kids douchen en op bed donderen want hij was moe van de hele dag en hij had de hele dag met de kinderen gezeten en nu was het haar beurt. Vieze vuile klootzak, brr. Ze heeft het veel te lang gepikt vind ik, maar gelukkig heeft ze hem eindelijk het huis uit getrapt.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:42

Ik vind een huishouden met twee man al een behoorlijk werk, laat staan met kinderen buhhhhh. Nee echt, ik word vreselijk moe van de gedachte alleen al.

MyWishMax schreef:
Zou niet eens weten hoe je dat betaalt als er maar 1 salaris binnenkomt, maar misschien werkt mijn man gewoon in de verkeerde branche.

Denk eerder dat die in een normale branche werkt, het is maar weinigen gegund om van 1 loon te kunnen leven hoor, al zeker met kinderen erbij. Sommige jonge koppels die met twee werken kunnen al met moeite een degelijk koophuis vinden. Vroeger was 1 salaris bij de meerderheid vd koppels meer dan genoeg, maar dat zijn vrees ik al lang vervlogen tijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:15

Ayasha schreef:
Als je thuis zit heb je sowieso minder centjes voor liefhebberij. :) Thuis zitten én fulltime verdienen wordt 'm niet.

Nou ja, als je nou de loterij wint, of een kerel treft die zo lekker verdient dat je helemaal geen extra inkomen nódig hebt. Dán lijkt het me prima om lekker thuis aan te klooien, lekker liefhebberij-dingetjes doen. Ga ik wel taarten bakken voor de verkoop, en eindelijk het boek afmaken en lekker paardrijden/verzorgen, toch maar eens aan een groentetuin beginnen.
Maar ik doe niet mee aan de loterij en helaas ben ik de hoofdverdiener thuis :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:05

Nou echt niet... ik zou echt helemaal gek worden...
Ik zou in principe ook kunnen leven van zijn inkomen, maar no way dat ik dat ga doen :')
Met mijn verbrijzelde voet heb ik een periode 32 uur gewerkt, toen werd ik al gek van verveling :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:06

Gelukkig is iedereen verschillend :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:26

Met de paarden aan huis, groot huis en veel tuin, vermaak ik me echt wel even. Ik zou wel naar 3 dagen werken toe willen. Mijn vrije vrijdag is vaak al zo gevuld dat ik niet eens aan rijden toe kom :/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:10

Ik zou ook niet thuis willen gaan zitten hoor, liever ga ik dan wetenschappelijk onderzoek doen dat ik dan zelf (deels) kan financieren (en dat ik dan niet daarop hoef te wachten :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:27

Mijn vriend is zo een kerel die genoeg verdient om in zijn uppie een gezin te onderhouden, incl. koopwoning. Maar die vertikt het toch echt wel om mijn paardenhobby te sponsoren hoor, dus om die reden werk ik gewoon 30u/week.

Stel dat we toch aan kinderen zouden beginnen dan moeten de paarden weg ivm geen tijd meer (alle zorg zou op mij komen ivm zijn job) maar dat is dan ook het enige moment dat ie me wel zou onderhouden zeg maar.

No thx. Liever gelukkig kindvrij met job én paarden dan hoor!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:40

Mochten wij een grote prijs winnen en werken niet meer nodig zijn dan zou ik vooral vrijwilligerswerk willen doen. In het asiel, dierenambulance oid. Zoiets zou me wel erg veel voldoening geven

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:42

Ja ik heb ook vaak genoeg baantjes gezien waarvan ik denk, dat zou ik graag doen, maar nu niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:46

Ik doe mijn huidige baan wel ontzettend graag, haal er enorm veel voldoening uit. Dat maakt dat het niet echt aanvoelt als werken. Door mijn beperkte uurrooster en werk dicht bij huis hou ik ook aardig wat tijd over.

Helaas kan ik nu vrij weinig met de paarden (deel van de bakverlichting is stuk) maar het voelt toch echt wel als luxe. Zou er niet moeten aan denken om dat in te leveren voor een krijsende, kwijlende en schijtende miniversie van mezelf.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:36

Toen mijn zusje zwanger was van de 1e had ze mij een echofoto gewhatsappt.

Die heb ik toen (zonder uitleg) doorgestuurd naar een hele goede vriendin.

Die viel zowat van d'r stoel want die weet dat wij absoluut geen kinderen willen.

Ik vond het wel grappig en zij ook :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:41

Ik heb dat gedaan met de echo van de moederhond van onze hond :D