Kayleigh_ schreef:Of jullie hebben overgewicht met zo'n BMR, of jullie berekenen hem niet in absolute rust
Ik heb inderdaad overgewicht

marrianne schreef:@K_im, ach in ieder geval binnen je caloriën, hoe bevallen Questbars jou? ik zit elke keer te twijfelen om ze te kopen, lijkt me superhandig als pre-workout ! ben benieuwd of je 7.00 gehaald hebt, dan vind ik je wel een bikkel!
Ik heb even aan de smaak moeten wennen, maar ik vind ze lekker

7.00 uur heb ik gehaald

Hele workout:
- 400 m run
4 rounds:
50 double unders (geschaald naar 25, eerste keer DU's in een WOD)
10 snatches (max was 35 kg, heb er 25 kg van gemaakt)
15 Kettlebellswings op 16 kg
-En als afsluiter weer lekker 400 m rennen
Ik kan je zeggen.. ik was kapot! Maar dat moet ook, dus dat is goed. Maar damn, die schouders

Kelly1992 schreef:Hoi Dames,
mag ik mee praten?
Ik weeg op dit moment 82 kilo en ben 1.65. Wat dus betekent dat ik veel te zwaar ben
ik ben helaas echt een emotie eter. Wellicht haal ik uit dit topic wat tips en vooral motivatie!!
Ik rij nu ong 3x in de week. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik als ik rijd met de auto naar stal mag & als ik ga longeren of iets anders dat ik dan moet fietsen. Gaat tot nu toe nog goed.
Verder wil ik het sporten weer op pakken. Ik zou heel graag groeplessen willen doen, maar durf dat gewoon niet
Welkom Kelly, we schelen maar één jaartje in leeftijd (1991), ik ben 1 cm groter dan dat jij bent, en toch wel ruim 10 kg zwaarder.. Ook een echte emotie-eter inderdaad. Goed dat je er iets mee wil gaan doen

Over het sporten zou ik mij echt geen zorgen maken

Ik ben de eerste keer (bij beide sporten) overigens wel alleen gegaan, en ja! Die drempel was enorm hoog, beide keren, maar ik heb echt zo geen spijt. Een van de betere beslissingen die ik in mijn leven gemaakt heb om dat toen door te zetten

xJitskee schreef:@Kim: Bedankt! Heb inmiddels dé verhouding gevonden. 40 gram havermout + 100 ml melk. Ben het nu aan het proberen met water, kijken of dat lekkerder is. Heb ook een kijkje genomen op je blog, super motiverend! Wat ben jij goed bezig zeg!
Thanks! En eh.. ik geloof niet dat havermoutpap op waterbasis heel veel lekkerder is.. Ik vond het in het begin echt niet lekker! Daarom een banaan erdoor, voor de smaak. Nu lust ik het ook zonder banaan, maar heb er echt aan moeten wennen.
Kayleigh_ schreef:Dat is wel op onderhoud he, dus daarmee val je niet af
Volgens deze berekeningen kom ik op een BMR (in absolute rust) van 1739 kcal, met mijn werkelijke activiteitenniveau kom ik op 2999 kcal op onderhoud. Om mijn dagelijkse kcal behoefte te berekenen heb ik een activiteitenniveau lager aangehouden en daar nog eens 20% vanaf gehaald, zit dan nog op ruim 2100 kcal.
---
Mijn dag is dus al vroeg begonnen en om 7.00 uur stond ik in de box! (ging niet helemaal van harte, maar als ik er eenmaal ben, ben ik mij niet meer bewust van de tijd dus dat scheelt)
Mijn lijstje tot dus ver:
- O1: 6.30: proteïneshake en een paar plakjes kipfilet (haast in de vroege ochtend is weinig tijd voor een uitgebreid en goed afgestemd ontbijt)
- After workout / 2e deel ontbijt: 9.00: proteïneshake, voedingssupplementen, groenten (courgette/mais/kidneybonen/tomaat) met uitgebakken bio spekreepjes en ei
- T: 12.00: Skyr (IJslandse yoghurt)
Beweging: uur crossfit
Vocht: 2 liter water
Zit nu op 1036 kcal en:
E: 109 gram
K: 70 gram
V: 33 gram