Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:20

Kayleigh_ schreef:
Of jullie hebben overgewicht met zo'n BMR, of jullie berekenen hem niet in absolute rust :)

Ik heb inderdaad overgewicht :j Mijn BMR is 1738.5, mijn echte AMR zou 2999 zijn :') Daarom ga ik uit van een activiteitenniveau lager en haal ik daar nog eens 20% vanaf om mijn kcal behoefte te berekenen.

marrianne schreef:
@K_im, ach in ieder geval binnen je caloriën, hoe bevallen Questbars jou? ik zit elke keer te twijfelen om ze te kopen, lijkt me superhandig als pre-workout ! ben benieuwd of je 7.00 gehaald hebt, dan vind ik je wel een bikkel! +:)+

Ik heb even aan de smaak moeten wennen, maar ik vind ze lekker :j

7.00 uur heb ik gehaald *\o/* maar het opstaan ging niet van harte en de workout was torture.. Rennen is absoluut niet mijn ding en dat stond vandaag op de planning -O-
Hele workout:
- 400 m run
4 rounds:
50 double unders (geschaald naar 25, eerste keer DU's in een WOD)
10 snatches (max was 35 kg, heb er 25 kg van gemaakt)
15 Kettlebellswings op 16 kg
-En als afsluiter weer lekker 400 m rennen

Ik kan je zeggen.. ik was kapot! Maar dat moet ook, dus dat is goed. Maar damn, die schouders :o

Kelly1992 schreef:
Hoi Dames,

mag ik mee praten?
Ik weeg op dit moment 82 kilo en ben 1.65. Wat dus betekent dat ik veel te zwaar ben :(
ik ben helaas echt een emotie eter. Wellicht haal ik uit dit topic wat tips en vooral motivatie!!

Ik rij nu ong 3x in de week. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik als ik rijd met de auto naar stal mag & als ik ga longeren of iets anders dat ik dan moet fietsen. Gaat tot nu toe nog goed.

Verder wil ik het sporten weer op pakken. Ik zou heel graag groeplessen willen doen, maar durf dat gewoon niet -O-

Welkom Kelly, we schelen maar één jaartje in leeftijd (1991), ik ben 1 cm groter dan dat jij bent, en toch wel ruim 10 kg zwaarder.. Ook een echte emotie-eter inderdaad. Goed dat je er iets mee wil gaan doen :j

Over het sporten zou ik mij echt geen zorgen maken :n Ik sport inmiddels heel fanatiek en denk maar niet dat dat er heel charmant uitziet of dat er niets flubbert of blubbert.. Maar geloof mij, in ieder geval bij de sporten die ik doe, moedigt iedereen elkaar aan en support iedereen elkaar. Je moet niet denken dat mensen het raar vinden dat je sport, maar ze zien juist dat je hard aan het werk bent om dingen te veranderen waar jij niet tevreden over bent! Alleen maar positief juist!

Ik ben de eerste keer (bij beide sporten) overigens wel alleen gegaan, en ja! Die drempel was enorm hoog, beide keren, maar ik heb echt zo geen spijt. Een van de betere beslissingen die ik in mijn leven gemaakt heb om dat toen door te zetten :j

xJitskee schreef:
@Kim: Bedankt! Heb inmiddels dé verhouding gevonden. 40 gram havermout + 100 ml melk. Ben het nu aan het proberen met water, kijken of dat lekkerder is. Heb ook een kijkje genomen op je blog, super motiverend! Wat ben jij goed bezig zeg!

Thanks! En eh.. ik geloof niet dat havermoutpap op waterbasis heel veel lekkerder is.. Ik vond het in het begin echt niet lekker! Daarom een banaan erdoor, voor de smaak. Nu lust ik het ook zonder banaan, maar heb er echt aan moeten wennen.

Kayleigh_ schreef:
Dat is wel op onderhoud he, dus daarmee val je niet af :)

Volgens deze berekeningen kom ik op een BMR (in absolute rust) van 1739 kcal, met mijn werkelijke activiteitenniveau kom ik op 2999 kcal op onderhoud. Om mijn dagelijkse kcal behoefte te berekenen heb ik een activiteitenniveau lager aangehouden en daar nog eens 20% vanaf gehaald, zit dan nog op ruim 2100 kcal.

---

Mijn dag is dus al vroeg begonnen en om 7.00 uur stond ik in de box! (ging niet helemaal van harte, maar als ik er eenmaal ben, ben ik mij niet meer bewust van de tijd dus dat scheelt)

Mijn lijstje tot dus ver:
- O1: 6.30: proteïneshake en een paar plakjes kipfilet (haast in de vroege ochtend is weinig tijd voor een uitgebreid en goed afgestemd ontbijt)
- After workout / 2e deel ontbijt: 9.00: proteïneshake, voedingssupplementen, groenten (courgette/mais/kidneybonen/tomaat) met uitgebakken bio spekreepjes en ei
- T: 12.00: Skyr (IJslandse yoghurt)

Beweging: uur crossfit
Vocht: 2 liter water

Zit nu op 1036 kcal en:
E: 109 gram
K: 70 gram
V: 33 gram
Laatst bijgewerkt door K_im op 21-08-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:29

@ kim, echt heel goed bezig!! ik heb echt totaal geen verstand van crossfit, maar het klinkt alsof je heel flink getraind hebt vanochtend. _/-\o_

Vandaag helaas niet trainen. in verband met zomerrooster is de gym om 5 uur dicht |o
nu gaan we maar winkelen en zeer waarschijnlijk eten bij happy italy... shoot eigenlijk mag ik dan de rest van de dag niets eten :x

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:30

Dat je in de ochtend al zoveel weg krijgt kim :')
Zou echt over mijn nek gaan met die bonen etc haha...

Sharon als je je calorieën niet meer telt, hoe weet je dan dat je afvalt?
Ik zie in jou lijstjes heel veel koolhydraten en weinig eiwitten heb je daar een rede voor?

Welkom nieuwelingen! *\o/*

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:40

Gribaldi, geloof mij dat dat heel veel moeite heeft gekost.. Voorheen was het enkel een banaan. En dat tweede deel van mijn ontbijt, met die bonen. Toen was ik al minimaal drie uur wakker en had en mega zware workout achter de rug. Die combinatie maakt dat mij dat tegenwoordig wel lukt :j Ik moest echt mijn stofwisseling opkrikken en dat is beetje bij beetje gebeurd, al krijg ik het niet alle dagen weg/op, maar dan neem ik een ander ontbijt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:53

Respect hoor ik doe het je absoluut niet na haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:56

gribaldi schreef:
Sharon als je je calorieën niet meer telt, hoe weet je dan dat je afvalt?
Ik zie in jou lijstjes heel veel koolhydraten en weinig eiwitten heb je daar een rede voor?

*

Ik heb een weegschaal en een meetlint.. :')

Ik eet altijd zo en voel me hier goed bij, tevens werkt dit voor mij. Ik sport ook niet zoveel als de meesten hier dus ik heb de eiwitten ook in mindere mate nodig als degene die veel bewegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:58

Waarom denk je dat? Het is juist heel belangrijk om een goede balans in eiwitten, koolhydraten en vetten te hebben, ook zonder sport :) Eiwitten zijn bouwstoffen voor je lichaam, niet alleen voor je spieren.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:00

https://www.fitness-tips.nl/voeding/rec ... epen-maken
Deze lijken me erg lekker en nog best gezond.

Vanmorgen goed begonnen met een bak yoghurt, daarna de paarden gevoerd, wei uitgemest, paarden naar buiten, 2 stallen uitgemest. Nu even mijn rust pakken met een bakkie koffie en dan alles voorbereiden voor morgen en hopelijk nog even sporten, vanavond pasta en daarna rijles.
Ik heb nog niet echt bedacht wat ik de rest van de dag eet, dus dat wordt denk drama, maar we maken er het beste van.

Ik kwam net gister een artikel tegen over het wel of nief goed zijn van koolhydraten. Je verbrand namelijk altijd koolhydraten, eiwitten en vetten. Het artikel stelde dat het koolhydraatarm eten voor mensen die intensief sporten niet bevorderlijk is, omdat je dan sneller je spiermassa gaat verbranden om tot de glucose te komen die je lichaam nodig heeft om prestaties te kunnen leveren.
Om af te vallen met sporten zul je volgens het artikel over de hele linie moeten minderen (khd, eiwit en vet).

Ik vond het een grappig artikel omdat er niet een specifiek dieet werd aangeprezen maar even een duidelijk verhaal was over de functie van koolhydraten bij sporten en de rol in het afvallen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:01

Kayleigh_ schreef:
Waarom denk je dat? Het is juist heel belangrijk om een goede balans in eiwitten, koolhydraten en vetten te hebben, ook zonder sport :) Eiwitten zijn bouwstoffen voor je lichaam, niet alleen voor je spieren.

Nogmaals, ik eet altijd zo en dit werkt voor mij :)
Bedankt voor de tips, maar ik blijf bij m'n eigen lijstjes

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:44

Mijn lijstje tot dus ver:
- O1: 6.30: proteïneshake en een paar plakjes kipfilet (haast in de vroege ochtend is weinig tijd voor een uitgebreid en goed afgestemd ontbijt)
- After workout / 2e deel ontbijt: 9.00: proteïneshake, voedingssupplementen, groenten (courgette/mais/kidneybonen/tomaat) met uitgebakken bio spekreepjes en ei
- L: 12.00: Skyr (IJslandse yoghurt)
- T: 14.30: paar plakjes kipfilet en een questbar

Beweging: uur crossfit
Vocht: 3 liter water

Zit nu op 1282 kcal en:
E: 144 gram
K: 93 gram
V: 41 gram

Ik moet nu boodschappen doen en ik denk dat ik iets ga kopen wat eigenlijk helemaal helemaal niet in mijn huis thuis hoort op dit moment :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:48

O: twee pruimen
Laat ontbijt/vroege lunch: Griekse yoghurt met havervlokken, goji bessen en beetje agave siroop
A: twee volkoren wraps (klein) met kruidenkaas, kipfilet en rauwkost.
T: handje noten

B: uurtje sportschool, niet zoveel als anders gedaan vanmiddag. Maar met dit mooie weer vond ik het al heel wat dat ik überhaupt was haha.
Vanavond nog 10 km fietsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:53

xNavatu schreef:
Ik mag er in absolute rust al 1530 :)) Met lichte activiteit 2142 :))

Ik 1602 en met lichte activiteit 2083 ^^.

Hmmm ik heb net weer gegeten, stokbroodje met sla, mayo en kip (A). Niet gezond, maar ik vind dat het mag na 48u niks eten lol.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-08-15 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:59

Ik kan serieus niet naar de sportschool want m'n oog is ontstoken waardoor ik m'n lenzen niet kan dragen :')
Sport er hier wel eens iemand met bril? Ik durf dat namelijk echt niet aan (het lijkt me ook niet fijn) haha maar misschien stel ik me aan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:01

Bril valt best mee, heb al sinds mn 3e een bril en er valt prima mee te sporten. Hij moet natuurlijk wel goed afgesteld zijn (meeste opticiens doen t wel even gratis)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:09

Hier ook met bril sporten, ik kan niet zonder en lenzen heb ik geen geduld voor. Ik heb er geen last van want ik draag de hele dag een bril B-)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:17

Er zijn zelfs mensen die roller derby spelen met bril :j Ik weet niet wat jij voor sport doet, maar ik vermoed zomaar dat dat er iets minder ruig aan toe gaat!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:27

Nou ja ik moet dinsdag hockeyen en dat doe ik sowieso echt niet met m'n bril op :o Dat overleeft ie sowieso niet en lijkt me ook echt niet fijn. Met een beetje geluk kan ik morgen m'n nieuwe lenzen ophalen dus het ging echt alleen om vandaag - heb een Ray Ban voor af en toe (voor dit soort gevallen dus) dus hij is ook niet perfect afgesteld en zo. Ging voor vandaag gewoon om de sportschool :) Vind het echt een onding!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:36

Het is weer bijna de rode week hoor. Gewoon goed aan het eten en dan ben je ineens 1,5 kg zwaarder. Dus maar gewoon afwachten tot het weer normaal wordt. :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:33

Vraagje meiden.. Vaak na het avond eten heb ik rond dit tijdstip honger :') avondeten doen we om half 6. Alleen weet ik vaak niet wat ik nog moet eten, eet ik fruit heb ik na een half uur nog meer honger. Kwark vind ik niet echt lekker, tenzij ik er echt een redelijke hand rozijnen door heen doe, dus eet ik liever yoghurt, iemand misschien tips? Heb eventueel ook, protein cookie, perfection bar, PhD meal replacement bar in huis, met redelijk wat eiwitten, en wat koolhydraten.

Heb nu net even 2 crackers gegeten met kiprollade. Ga zo een rondje hardlopen, daarna vast weer trek :P

Ik op ongeveer 1300 cal na het avondeten, dan heb ik nog zo'n 200 voor daarna :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:00

Ik zou ook honger hebben als ik maar zo weinig kcal binnen zou krijgen op een dag :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:05

Same here :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:30

1500, zonder beweging is gewoon netjes boven mijn mbr, als ik extra hardloop eet ik meer :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:51

O: 4 crackers met kiprollade, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: perfection bar (body&fit) appel
T: cereal stroopwafel
A: kipstukjes met sla en appel, 200 ml 0% vet dubbelvla
T1: 2 crackers met kiprollade
T2 protein cookie( na hardlopen)

B: 30 min hardlopen, 15 min wandelen, ander half uur op stal bezig geweest.

Wel netjes binnen mijn macro's gegeten:
139 gram eiwitten
135 gram koolhydraten
31 gram vetten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:18

Linsey1998 schreef:
1500, zonder beweging is gewoon netjes boven mijn mbr, als ik extra hardloop eet ik meer :j

Bmr bij totale rust pak je dan hè?
Denk er toch maar goed om, want het is inderdaad niet gek dat je honger krijgt op deze manier :)

Edit ik kom er net ook achter dat je 16 bent. Je bent dus nog in de groei, houd hier ook rekening mee, want diëten is niet verstandig op jouw leeftijd :n

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:59

Het is niet zo dat ik bewust bezig ben met afvallen, ander half jaar, mede door de pil 10 kilo aangekomen, waarmee ik op een gewicht van 68/69 zat met mijn lengte van 168, mij werd sterk aangeraden gezonder te gaan eten. Dit heb ik ook zeker gedaan, wat bewustere keuzes gemaakt, waarmee mijn gewicht misschien een beetje zakte maar niet veel. Ik at netjes ergens rond de 1800 a 2000.

Een paar maanden geleden had ik een goede blaasontsteking, 2 antibiotica kuren erin, maar uiteindelijk was het over. Na ongeveer een paar weken, leek ik erg last te krijgen van mijn maag, zat opeens heel snel vol, kon amper eten s'morgens. Sommige dagen kon ik met moeite 900 calorieen binnen krijgen. Sommige producten gingen er moeilijk in. Het voelde niet goed, en heb dit laten checken. De dokter vertelde me, dat iedereen daar wel is last van heeft, maar het eten ging slechter en ik viel snel af, niet goed dus.

Week erna weer terug gegaan naar de huisarts, daar onderzocht. Wat bleek, door die eerdere antibiotica dat de goede bacterien uit mijn maag en darmen zijn weggegaan, bij de meeste personen hersteld dit normaal, maar bij mij niet het geval, dus vervolg darmen helemaal opgezet. Slik nu 2 weken lang, medicijnen voor prikkelbaar darmsyndroom. Eten gaat nog steeds niet goed, sommige dagen amper honger of krijg ik er wat in maar na 10 min heel veel buikpijn. Vandaag overdag, gegeten met moeite, na het avond eten, veel buikpijn dus geslapen, 3 uur daarna weer extreem veel honger.

Ik eet nu 1500 cal op een dag, soms meer Soms minder, net wat nu lukt. Mijn bmr in rust is 1429, dus eet wel netjes, ben minder gaan sporten, zodat het wat beter gaat. Volgende week opnieuw onderzoeken dus hoop ik meer te weten.

Ik ben dus niet bewust bezig met mijn gewicht, ik eet gezond omdat ik me daar fijner bij voel, en jullie recepten gewoon leuk vindt. Zit op het moment met mijn gewicht ergens rond de 63.5 en de 64. Dus er hoeft niks meer vanaf. Probeer gezond en genoeg te eten, wat lukt :)