[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:58

Ik heb ook dun, fijn en krullend haar. Voor mij werkt elke dag wassen het beste. :) en als ik echt geen tijd heb doe ik er droog shampoo in en doe ik het in een knot of staart, misschien dat dat werkt voor jou? En niet teveel aan je haar zitten met je handen, dat maakt heel erg vet!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:46

Hallo iedereen, val even binnen. Hebben jullie ook ervaring met orofluido?
Volgens de kapper helpt dat ook wel tegen pluizig haar.
Zal zo shampoo, conditioner en indola curl cream bestellen want het begint op te raken maar nu twijfel ik of ik ook orofluido elixer mee moet bestellen. Alvast bedankt

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:00

saga schreef:
Het klinkt stom maar misschien kan je dit probleem oplossen door je haar minder vaak te wassen. Het klinkt vies, maar dat valt echt mee. Vaak word je haar heel erg vet omdat het te vaak gewassen wordt. Tijdens het wassen wordt het vetlaagje van de hoofdhuid gewassen, maar dit vetlaagje hoort daar wel te zijn dus gaat je lichaam extra vet produceren, wat er uiteindelijk voor zorgt dat er een overproductie komt. Hierdoor wordt je haar dus ontzettend vet.
Mocht je je haar wel echt iedere dag willen wassen dan zou ik maar twee keer in de week shampoo gebruiken en de rest van de week alleen water.

Ik probeer het ook om mijn haar minder vaak te wassen. Zoals in de vakanties (dan vooral de zomer vakantie) was ik het om de 2 dagen (dat bouw ik wel op). Maar ik ben altijd bang dat ik dan opsta en opeens heel erg vet haar heb en daarom was ik het dagelijks met schooldagen...

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:01

Frummels schreef:
Ik heb ook dun, fijn en krullend haar. Voor mij werkt elke dag wassen het beste. :) en als ik echt geen tijd heb doe ik er droog shampoo in en doe ik het in een knot of staart, misschien dat dat werkt voor jou? En niet teveel aan je haar zitten met je handen, dat maakt heel erg vet!

Ik heb ooit eens droog shampoo gebruikt. Maar toen zat mijn haar en de hele badkamer onder de witte korrels dat door die shampoo kwam (was van andrelon) dus dat liever niet hahah.

I

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:22

Droogshampoo hoeft geen wit poeder te zijn. Ik heb gewoon een spray van Syoss die doorzichtig is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:33

:wave:

Ik ben nu heel erg tevreden met mijn kapsel :j het valt lekker, glanst en is makkelijk te verzorgen en te stylen.
Een dingetje. Ik kring in mijn highlights uitgroei :=
Dus ik ben van plan om zelf mijn haar te verven, ivm dikte van mijn haar wel twee verpakkingen nodig ben ik bang :')

Maar ik snap niet zo goed welke kleurcodering ik moet gebruiken. Ik ben van mezelf bruin tot donkerbruin, en heb caramel/toffee highlights erin. Nu wil ik dus naar een egale, wel warme bruine kleur terug. Ik zat dus te denken aan Garnier Olia 4.15 chocoladebruin. Of 5.3 goudbruin? . Maar heeft iemand nog suggesties?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:29

Ik wil heel graag zo'n soort kleurtje, misschien nog iets meer richting paars
http://lindahallberg.se/files/2014/11/7nov.jpg

Heeft iemand een aanrader voor de verf? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en de kleur die zij gebruikt heeft word in NL niet verkocht en kan ik ook niet zo snel online vinden..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:28

Ik wil mijn lichtblonde haar (tijdelijk, dus niet permanent) met henna bruin verven.
Is dit mogelijk of krijg ik het bruine er nooit meer uit?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:43

Naar mijn weten is Henna redelijk sterk. :=
Ik zou gewoon eens in de winkel kijken voor kleurspoeling bv. :)

xNavutu; ik heb mijn haar ook een tijd in een paarse dip-dye gehad, ik geloof dat deze van Schwarzkopf was, wel een stukje donkerder dan op jouw afbeelding helaas. Zal zo eens de verpakking zoeken als ik die nog heb.
[Edit] Is van Franck Provost Paris. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:50

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:58

Het probleem met kleurspoeling is dat het heel slecht is voor je haar en henna niet :/
En als het goed is is er ook henna die er na een tijdje uit gaat.. maar weet niet of het dat ook echt doet x)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:38

DezeNaam schreef:

xNavutu; ik heb mijn haar ook een tijd in een paarse dip-dye gehad, ik geloof dat deze van Schwarzkopf was, wel een stukje donkerder dan op jouw afbeelding helaas. Zal zo eens de verpakking zoeken als ik die nog heb.

Heb je een foto? Stukje donkerder zou ik ook niet heel erg vinden opzich (:

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:33

Yasmijntje, ik denk dat het sowieso heel moeilijk is om je haar terug naar licht blond te krijgen, vanzelf dan. Als je heel lichtblond haar donkerder maakt met een spoeling of henna, dan gaat het er echt nooit helemaal uit. Misschien als je een spoeling voor echt maar 3 of 4 wasbeurten neemt dat het wel lukt, of als je de spoeling met conditioner mengt. Maar ik zou er niet vanuit gaan...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:38

xNavatu schreef:
DezeNaam schreef:

Heb je een foto? Stukje donkerder zou ik ook niet heel erg vinden opzich (:

Nee sorry helaas geen foto's van... Heb je de link gezien die ik daarna geplaatst heb? :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:53

Ik vind dat rode ook zo mooi, maar ik doe het echt nooit meer. Heb dat eens gehad toen ik 14 was, en het heeft uiteindelijk helemaal moeten uitgroeien. Er bleef een enorm rode waas achter in mijn haar. Toen heeft de kapper het geblondeerd en toen werd het sinaasappel oranje en dat heb ik 3 jaar lang moeten laten uitgroeien. :') Ik leek wel een wandelende wortel, maar kon het echt niet opnieuw verven want het merendeel was al afgebroken..
Dus elke keer als ik die kleur weer zie en ik wil het, dan denk ik even twee keer na. :+ Had het overigens ook gewoon donker kunnen verven toen ik er van af wilde maar de kapper wist me te overtuigen dat blonderen beter stond bij mijn huid.. Daar ga ik natuurlijk nooit meer heen, naar die kapper :o

Mijn donkerblonde verf is alweer enorm vervaagd (eronder is het geblondeerd) en ik twijfel nu of ik het gewoon moet laten uitgroeien, of dat ik er weer donkerblond over heen doe (met het risico dat het te donker wordt..) Ik ben namelijk bang dat het een gelige/oranje gloed gaat krijgen als ik dit zo laat. Misschien wat low lights er in anders? :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:38

Ik ben gisteren trouwens langs de kapper geweest. Heb in het kleurenboek even een kleur moeten kiezen die leek op de foto omdat hij het effect van de foto nooit helemaal kan namaken. Dus even een kleurtje kiezen die erop leek en die ik zelf ook mooi vond.
Nu kreeg ik nog de opmerking dat ie mijn haar écht niet ging verven ( hij is mijn oom dus hij kan het zich wel veroorloven om dat te zeggen ). Maar uiteindelijk met semi-permanent mocht ik wel :D dus ga ik lekker semi-permanent :D
Binnenkort even een afspraakje maken

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:38

Jaaa je moet het wel gewoon doen die kleur, is supertof!

Ik heb net twee producten gekocht van het Britse merk Toni and Guy. De salt spray texturizer en volum powder, ben erg benieuwd :j kostte wat, maar hopelijk heb ik dan ook wat :')

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:21

ik heb mijn haar al heel vaak rood geverfd, met een donker bruine verf erover zie je nergens meer een rode gloed :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:27

Ik vind die texturizer salt spray va Toni & Guy echt niets.. gaat mn haar echt vies van plakken en het voelt alles behalve fijn aan..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:30

Nadat er over henna werd gesproken in dit topic ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen ermee. Ik vind ook nergens een goede site waar gewoon opgesomd staat wat het voor je haar doet, hoe je het gebruikt, of je het over geverfd haar kan gooien etc etc. Iemand hier misschien een goede site voor of zelf de kennis erover? :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:32

Beautygloss heeft er over geschreven..
Heb t nooit gebruikt maar weet wel dat t niet over geverfd haar kan en andersom ook niet

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:42

Hé ik kom even binnenvallen,
In een opwelling heb ik syoss haarverf gekocht, in de kleur mahonie. Nu ik er weer over denk lijkt het me wel erg rood, ik heb wel donkerbruin haar. Zal het echt rood worden of meer roodbruin?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:46

wendyP schreef:
Hé ik kom even binnenvallen,
In een opwelling heb ik syoss haarverf gekocht, in de kleur mahonie. Nu ik er weer over denk lijkt het me wel erg rood, ik heb wel donkerbruin haar. Zal het echt rood worden of meer roodbruin?

Roodbruin

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:48

Ik heb ook mijn haar een hele tijd lang met Henna geverfd :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:50

xNavatu schreef:
Ik vind die texturizer salt spray va Toni & Guy echt niets.. gaat mn haar echt vies van plakken en het voelt alles behalve fijn aan..

Hier precies dezelfde ervaring. Vind het naar spul :n