Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jildau schreef:Okee dat is wel duidelijk.. Ik dacht dat het enigszins overdreven werd maar dat is dus niet zo. Vind het heel lastig want dit is ook niks. Ga wel nogmaals naar de huisarts voor overleg!
renskep schreef:Laux, ik denk dat die klachten die je beschrijft zeker van het zetten van de spiraal zijn. Zeker bij een koperspiraal kan het bloeden wat erger zijn.
Net wat Aria_zz zegt, na een week moet je al wel flink opgeknapt zijn. En anders even de huisarts bellen.
En als ie met 5,5 week nog goed zit en je hebt er geen last meer van, kun je m ook gewoon lekker laten zitten hoorHeb je niet voor niets dit ongemak gehad. Ik vind het ideaal zo'n spiraaltje. Geen gedoe met vergeten pillen en overbodige hormonen!
khirshanta schreef:Jildau schreef:Vergeten snap ik heel goed maar hoe kun je geen tijd hebben voor de pil? Dan heb je het zo druk dat je ook geen tanden meer poetst ofzo? Zie het niet voor me.
En daarom neem ik de strip mee in mijn tas. Niet dat zo'n pilletje nou tijd kost, maar ik vergeet 'm 's ochtends
khirshanta schreef:Jildau schreef:Vergeten snap ik heel goed maar hoe kun je geen tijd hebben voor de pil? Dan heb je het zo druk dat je ook geen tanden meer poetst ofzo? Zie het niet voor me.
En daarom neem ik de strip mee in mijn tas. Niet dat zo'n pilletje nou tijd kost, maar ik vergeet 'm 's ochtends
_Dominique schreef:Ik kom even binnenvallen! Vandaag 2 nieuwe doosjes met 3 strips binnengekregen van de apotheek. Is het ineens een compleet andere pil: ethinylestradiol/levonorgestrel Mylan 0,03/0,15 mg.
Ik had eerst een ander; weet de naam niet. Blauwe strip, gelige pilletjes. (Iemand enig idee welke ik bedoel?
Zit er een mooi standaard briefje bij over van merkmiddel naar merkloos geneesmiddel.
Heeft iemand ervaringen met de pil die ik dus nu heb gekregen? (Groen doosje, zilveren strip, witte pilletjes).
Ben daar altijd zo spastisch in.. Niet dat ik door deze nieuwe pil ineens weer wel ontzettend acne krijg of aankom oid..
Edit; las net ook iets over dat de Mylan wordt afgeraden ivm groot risico op trombose..
Miiej schreef:Ik slik sinds kort te diane, maar mijn huisarts zei dat yasmin en yaz ongeveer even hoge risico's hebben?
En dat er in de afgelopen 25 jaar 10 mensen overleden zijn maar dat er waarschijnlijk meer mensen iets hebben opgelopen aan iboprofen en paracetemol als de diane. Dat het gevaar iets te erg wordt aangescherpt en het ten opzichte van andere pillen wel mee valt. Hij zei ook dat als je zwanger bent het risico op trombose 2 keer zo hoog is als diane.
Zijn hier nog mensen die de diane pil slikken? Twijfel toch een beetje maar slik het voor acne en overbeharing dus wil aan de andere kant ook niet stoppen.
_Dominique schreef:Ohja nog een puntje; ik heb ze vandaag binnen gekregen en zou op de maandag moeten beginnen. Nu had ik nog 1 losse pil van mn vorige soort over en die genomen. Kan het kwaad om nu dan dus deze nieuwe te nemen ookal zitten er dezelfde stoffen in?
renskep schreef:Dames. Het veranderen van pil zoals hierboven beschreven wordt, wordt bepaald door je zorgverzekering. Als de pil onder hun vergoeding valt, is het in veel gevallen zo geregeld dat de zorgverzekering dan mag bepalen wel merk je krijgt. De samenstelling van de pil (dus de hoeveelheid hormonen) is precies hetzelfde, want daar mogen ze niets over zeggen. Maar het doosje, de strip en de tabletjes kunnen een andere kleur of vorm hebben.
Het is belangrijk om de sterkte van je pik te controleren. Dus 0,03/0,15 of 0,02/0,1.. en verder hoef je je geen zorgen te maken.
Als je dit echter wel erg vervelend vind, kun je dat aangeven bij je apotheek. Waarschijnlijk moet je dan je pil zelf betalen, maar dat is nog geen €20 voor een half jaar. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan aanvullend verzekerd zijn voor de pil.
Lifaya, ik zou een zwangerschapstest doen. En naar de huisarts voor anticonceptie. Daar kun je vaak ook mee beginnen als je niet ongesteld bent. De MAP is rommel voor je lichaam.