GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasuus

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 19:14

Ik hoop dat de prijzen van mounjaro (en tzt de nieuwe Reta) lager worden want dan wil ik ook overstappen …
Suzanne heb jij ergens iets gelezen over wanneer Reta op de markt komt in nl?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 19:27

Ipsilonka schreef:
Ik vind het bijzonder dat ik eerder altijd voor zout ging, als ik nu "foute" dingen eet is het zoet, zo raar.

Verder hier ook al een tijd op een bepaald gewicht. Ook hier moet er nog 6 kg denk ik af voor een gezond gewicht, maar lukt niet heel erg. Stoppen denk ik dus ook nog helemaal niet aan, heb nog steeds het gevoel dat ik het er dan zo weer bij eet.

Dat ervaar ik precies zo! Ik had altijd zin in zout/hartig en sinds Ozempic heb ik ineens zin in koekjes en zoet op brood -O- Heel apart.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:26

Ik heb hetzelfde
Van hartig en met name warme hap zit ik snel vol
Maar zoetigheid wel heel veel trek in

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 20:27

Ipsilonka schreef:
Ik vind het bijzonder dat ik eerder altijd voor zout ging, als ik nu "foute" dingen eet is het zoet, zo raar.

Verder hier ook al een tijd op een bepaald gewicht. Ook hier moet er nog 6 kg denk ik af voor een gezond gewicht, maar lukt niet heel erg. Stoppen denk ik dus ook nog helemaal niet aan, heb nog steeds het gevoel dat ik het er dan zo weer bij eet.

Deze herken ik!!
Ik zet zelf b12 en merk nu mijn benen dunner worden dat het prikken gevoeliger word.

Ik kreeg van het weekend eindelijk de opmerking ben je npu zoveel afgevallen? :D iemand die mij 4 maanden niet gezien had dus ik ben blij.
Helaas lijkt de klier maar nirt te slinken. Ik was vorige week bij de huisarts en die gaf aan ja hij moet wel weer slinken maar geen duur. Was er voor iets anders dus dan is het eigenlijk niet de bedoeling. Bij elkaar zit hij er nu ruim een maand. Ging kijken en zag online wel wat mensen die reageerde dat klieren gingen zwellen. Als lukt nog even de bijsluiter lezen of het daarin staat.
Tanden heb ik laten nakijken, geen verdere last van verkoudheid of iets dus hoop dat hij snel weg trekt. Dusdanig groot dat het ook zichtbaar is en dat vind ik vervelend :+

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 21:12

Eergisteren was weeg- en prikdag. 3,1 kg afgevallen op 2 weken tijd, dat motiveert om goed op m’n calorie-inname te blijven letten. Uiteraard houd ik er rekening mee dat het de komende tijd minder hard zal gaan. Volgende week is het tijd voor de 4e prik, daarna zou ik naar 0,5 O mogen gaan, maar zoals het nu voelt kan ik nog wel een tijdje doorgaan met 0,25 O. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de stap heb genomen!

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 22:55

Suzanne F. schreef:
manic schreef:

Hoeveel ben je afgevallen en hoeveel wil je nog?
Heb je een gezond gewicht nu?
Je kan kritisch kijken naar je calorieinname, je kan ook overstappen naar Mounjaro om te proberen. Binnenkort komt Reta er ook aan waar ik hele goede dingen over lees.

Ik ben ook benieuwd wanneer reta op de markt komt. Lees er goede dingen over.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 00:39

Retatrutide wordt momenteel nog onderzocht in fase 3 trials. FDA approval (Amerikaanse markttoelating) wordt op zijn vroegst eind dit jaar verwacht, EMA (Europese autoriteit) loopt daar meestal een aantal maanden achteraan. En dan moet Nederlandse handelsvergunning nog worden afgegeven.
Ik verwacht dat het op zijn vroegst medio 2027 legaal verkrijgbaar gaat zijn. Vergoeding vanuit zorgverzekering zal dan nog wel een tijd duren tenzij het in lopende fase 3 trials op harde eindpunten heel veel beter gaat zijn dan de huidige middelen.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 11:41

Mag ik vragen wat jullie betalen voor mounjaro via de huisarts/gewone apotheek?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 12:27

Ik ga hem vanmiddag ophalen, dus zal t je dan laten weten Ennasuus! Dat is wel in Ierland, geen idee hoe dat qua kosten van de prik zelf precies zit; het hele medicijnen/verzekeringgebeuren werkt hier anders.

Vanmorgen bij de huisarts geweest, zij wilden eerst bloedonderzoek om te kijken of er geen andere onderliggende problemen waren en een nul-waarde. Schildklier en suiker etc allemaal prima, dus vanmiddag mn eerste Mounjaro ophalen.

Is er hier ook iemand die veel reist en hoe gaat dat met de prikken? Qua prikmoment ben ik over het algemeen in het weekend wel thuis. Het is vooral de rest... Ik reis zeker een week per maand voor mijn werk, en dat betekent over het algemeen hotel ontbijt (gelukkig hebben ze overal wel kwark en fruit), en dan zowel met de lunch als avondeten uit eten. Ik kies vaak mager vlees of vis, groente als bijgerecht etc maar ik vraag me af of ik even iets extra's mee moet nemen; bijv zo'n eiwit limonadepoeder oid?
Ik heb ook niet echt keuze, het is onderdeel van mijn werk..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 12:35

Het enige waar ik mee op moet passen is dat ik genoeg kan drinken als het heel erg warm is.
Ik moet dan echt minderen, want anders ga ik neer heb ik vorig jaar in Griekenland gemerkt.
Maar in de startfase zal dat nog niet zo'n ding zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 13:39

Sodera schreef:
Ik ga hem vanmiddag ophalen, dus zal t je dan laten weten Ennasuus! Dat is wel in Ierland, geen idee hoe dat qua kosten van de prik zelf precies zit; het hele medicijnen/verzekeringgebeuren werkt hier anders.

Vanmorgen bij de huisarts geweest, zij wilden eerst bloedonderzoek om te kijken of er geen andere onderliggende problemen waren en een nul-waarde. Schildklier en suiker etc allemaal prima, dus vanmiddag mn eerste Mounjaro ophalen.

Is er hier ook iemand die veel reist en hoe gaat dat met de prikken? Qua prikmoment ben ik over het algemeen in het weekend wel thuis. Het is vooral de rest... Ik reis zeker een week per maand voor mijn werk, en dat betekent over het algemeen hotel ontbijt (gelukkig hebben ze overal wel kwark en fruit), en dan zowel met de lunch als avondeten uit eten. Ik kies vaak mager vlees of vis, groente als bijgerecht etc maar ik vraag me af of ik even iets extra's mee moet nemen; bijv zo'n eiwit limonadepoeder oid?
Ik heb ook niet echt keuze, het is onderdeel van mijn werk..

Gewoon doen wat je anders doet. Dat is juist het mooie van de spuit. Er is niks verboden. En eiwit limo doet niks tenzij je heel veel krachtsport zou doen. Ik zou het gewoon laten gebeuren en kijken wat er gebeurd. Later kan je gaan schaven. Maar je doet al geen gekke dingen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 19:23

Mijn 10mg Mounjaro via de apotheek kost 306 euro

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 19:28

Via thuisapotheek kost mounjaro 12.5 458..

De 10 was 338

Als ik dat nu zo onder elkaar zet

Ik spuit 10 mg, dus met de 12.5 zou ik 5 mee kunnen doen (zonder golden dose) a 92 pw.

De 10 doe je dus 4 mee a 84 per week, dus goedkoper om gewoon de 10 te nemen? Ik dacht chill eindelijk goedkoper uit maar mooi niet dus

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 19:37

Wat is mounjaro duur zeg!

Hier nu op dag 3 na de eerste ozempic prik..en wauw het is maar start dosis, maar mn honger is gewoon weg. Wat fijn zeg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:35

De laatste keer dat ik het haalde kostte de 15 mg 440 euro.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:06

Dank voor jullie reacties! Dat is echt wel fors geprijsd inderdaad
Ik dacht het is veel goedkoper als het via de huisarts / reguliere apotheek gaat t.o.v. via getwellis maar dat valt me dan nog wel tegen. Ik dacht misschien anders toch het proberen waard om het via de huisarts te vragen

MaarDat bedrag kan ik helaas niet missen in de maand dus ik blijf dan toch voorlopig bij ozempic (daarvoor betaal ik €249 en doe daar circa 6-7 weken mee)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 10:43

Jester_ schreef:
Via thuisapotheek kost mounjaro 12.5 458..

De 10 was 338

Als ik dat nu zo onder elkaar zet

Ik spuit 10 mg, dus met de 12.5 zou ik 5 mee kunnen doen (zonder golden dose) a 92 pw.

De 10 doe je dus 4 mee a 84 per week, dus goedkoper om gewoon de 10 te nemen? Ik dacht chill eindelijk goedkoper uit maar mooi niet dus

De 10mg is opvallend voordelig geprijsd tov de 12,5 en de 7,5 pen. Zit eigenlijk weinig logica in de prijsopbouw.

Citaat:
Mounjaro prijzen

15mg pen E 433
12,5 mg pen E 433
10mg pen E 295
7,5mg pen E 295
5mg pen E 217
2,5mg pen E 176

Prijzen van Medicijnkosten.nl. Bij de lokale apotheek betaal je dan een paar euro meer voor "receptkosten".

Meest prijsgunstig per dosis is de 15mg pen. Die zou ik kopen als ik jou was, Jester.
Ik doe te lang met een 15mg pen, daarom koop ik de 10mg pen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 10:46

Oh joh wat onlogisch ja. Ja de voorschrijver geeft je elke stap (wat logisch is) dus de volgende x zou k dan de 15 mogen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 11:47

Of de prijzen zijn aan het zakken maar voor 7.5 mg en 10.mg heb ik nog 350 euro moeten betalen. En 2.5 mg was 250 euro zo uit mijn hoofd.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:02

En dit zijn de Mounjaro prijzen bij Wellis, zo'n verschil. Ik ga toch binnenkort nog eens het gesprek aan met de huisarts :')

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:15

Ja je betaald hun natuurlijk ook. Bij leefstijldirect betaal je enkel 35 per recept en 130 inschrijfkosten eenmalig. Dus wel een stukkie goedkoper

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:30

ik haal ze in België bij de apotheek en betaal nu dit:

1 x 4 dos. 2,5 mg / 1 dos. € 179,78
1 x 4 dos. 5 mg / 1 dos. € 241,16
1 x 4 dos. 7,5 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 10 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 12,5 mg / 1 dos. € 410,88
1 x 4 dos. 15 mg / 1 dos. € 410,88

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:11

Wat goedkoop Geertje!

In DL betaalde ik laatst ongeveer 480 voor de 15 mg
Dat is al heel wat goedkoper dan de 585 voor de 15mg hier in Oostenrijk :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 14:32

Wat een geld dat Mounjaro. Ben blij dat ik het zo goed doe op Ozempic.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:05

Ik tikte vanochtend de -10 kg aan en ik ben er zo blij mee! Vanaf volgende week ga ik ook weer onder begeleiding de fitness in. Ik merk wel dat alles wat slapper wordt, dus het is nu tijd om mijn krachttraining na jaren weer op te pakken. Ik heb er zin in :D