Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:29

Ik heb net een heerlijk herstelwandelingetje gemaakt. Niet hardgelopen, want was met iemand. Maar even een lekker avondje gewandeld. Geen foto's gemaakt.

En ik heb m'n eerste hardloopschoenen in de container gedaan. Kon er eigenlijk geen afscheid van nemen, maar nu kon ik er zelfs niet meer fijn op wandelen. Dus ze waren na 880 km hardlopen (en een onbekend aantal kilometers wandelen) echt op. Profiel was ook deels weg en zelfs het foam was op sommige plekken weggesleten. Ik moet ze nog even archiveren in Garmin.

Ik heb geen tattoos, zou dat niet aandurven denk ik. Heb niets tegen naalden, maar een tattoo? Dat lijkt me juist heel pijnlijk.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-04-25 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:29

Vwb gevoelige kuiten -> een massagegun! Ik vond dat echt een goede aankoop, heb hem veel gebruikt. Nu minder, want ik heb nooit meer last eigenlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:31

Goof schreef:
Vwb gevoelige kuiten -> een massagegun! Ik vond dat echt een goede aankoop, heb hem veel gebruikt. Nu minder, want ik heb nooit meer last eigenlijk.

Heb ik ook en werkt wel fijn. Maakt niet uit welke je koopt, die van 15 euro doen het ook prima. Je kunt met een hardere kop ook een soort shockwave nabootsen, dat kan ook fijn zijn. Maar meestal gebruik ik de ronde zachte foamkop.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:37

Ik was van plan de Austerlitz trail te lopen, die start inderdaad vanaf het KNVB! Maar eigenlijk komt hij niet goed uit, zit dan in Laag-Soeren weer bij een vriendin op de dieren te passen. Dus heb een tickt ter overname voor startblok 13:00-14:00, mocht iemand interesse hebben! Mag weg voor minder dan de vraagprijs (25,- ipv 31,50). :)
Volgens mij mag jezelf bepalen welke afstand je loopt met het ticket, 10, 21 of 30 kilometer.

Horsii, beterschap voor je moeder en je hond! Wat ziet hij er zielig uit met zijn pootje zo, al kijkt hij wel nog vrolijk gelukkig. Wat een hoop tegelijkertijd gaande!

Sherivey, een hoop dat moet gebeuren dus, maar wel heel leuk om het zo zelf vorm te gaan geven!

Muppetmayo, hoe ik dat doe? Ik denk het langzaam normaler maken om zoveel/ver te lopen, waardoor het niet meer zoveel vraagt! Vervelend dat het even niet gaat, maar zulke periodes horen er ook echt bij! Hoeft gelukkig niet te betekenen dat het helemaal niet gaat lukken, alleen soms moet je even de juiste manier van trainen/opbouw vinden die bij jou past.

Leonie, ai, geen ervaring met belts. Maar, ik heb een broekje van brooks en T8 die beide meerdere zakjes van een soort gaas om de heup hebben waar je echt een hoop zooi in kwijt kan. Die zijn ontworpen op dat je daar al je gelletjes en dergelijke in doet, is dat niet iets om naar te kijken?

Lies, poeh, netjes streven hoor voor dat tempo! Welke afstand loop je dan bij een cross triathlon? En was alweer vergeten dat het om een cross ging, superleuk!

Goof, ah superfijn dat het kwartje is gevallen!! Ja, het werkt echt als een tierelier, wie had dat gedacht. Komen we nog ergens met onze beenlengteverschillen en slappe billetjes. :+

Samantha, he bah, ook al zoveel gaande. Heel erg veel sterkte voor jou en je gezin voor de komende periode. :(:)

Supervixen, hoe is het inmiddels met jouw vader?

Fenn, inderdaad foam roller of een tennisballetje eronder leggen en je kuit eroverheen rollen. Wat ook helpt zijn regelmatig calf raises maken vanaf een trap tree. Als het zwaar is met beide voeten tegelijk, als het makkelijker gaat op één been, vooral goed naar beneden zakken en in je hak zakken is belangrijker dan je hak erna heel hoog krijgen. Als dat ook makkelijker gaat (maar doe eerst maar 3x 10 op één been, is echt zwaarder dan je denkt richting het einde), kan je 5 kg erbij pakken. Even vasthouden voor 30 sec met de hak naar beneden met een gewicht vast is ook heel goed. Met calf raises maak je je kuiten zowel mobieler als sterker.

Namiro, heerlijk de efteling! Ik ga daar volgend werkweekend heen met mijn zorggroep, kijk er nu al naar uit haha!

En Samantha, ik wil je hoofd natuurlijk niet voller maken, dus kijk er maar naar als je er wel ruimte voor hebt. Maar heb geprobeerd de tip van de 'rondere voet' visueel te maken aan de hand van mijn loopanalyse, misschien hebben meer mensen er iets aan. Oranje is dus hoe ik mijn voetbeweging maakte en groen is waar ik/je naartoe wil, waarbij je je knie meer gebogen houdt en je been minder snel naar voren strekt. Het voordeel hiervan is dat je meer voorwaartse kracht creëert, beter je hamstrings en billen gebruikt en je voet automatisch niet te ver voor je zwaartepunt plaatst. Maakt niet uit of je voorvoet/middenvoet/hiellander bent, ik ben hiel/middenvoetlander en land hierdoor niet opeens op mijn tenen.
Deze rondere beweging maak je automatisch als je een steilere heuvel op rent. Want met de meer diagonale beweging zou je simpelweg niet een steile heuvel op komen, omdat je voet dan te laag uitkomt terwijl je omhoog wil. Dus waarschijnlijk als je een keer een steilere heuvel op rent, snap je automatisch wat de beweging is, en dan wil je hem ook gaan toepassen op de vlakke weg (mocht je het nog niet doen). :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben niet naar de bootcamp geweest. Ik dacht, ik word uit mezelf voor 7 uur wel wakker, dus ik zet geen wekker en besluit dan wel. Werd om 7 uur wakker en voelde dat ik beter nog even kon slapen, dus heb heerlijk lang geslapen, ook belangrijk!

Vandaag bij all4running geweest en nieuwe wegschoenen gescoord. :D Mijn brooks ghost 14 zijn echt op, zit een gat bij de hiel en de zolen beginnen los te laten. Ben echt super geholpen, ze hebben wel nog een loopanalyse gedaan om mee te kijken, maar namen ook het advies van running solutions mee. Begonnen op de ghost 16, waren eigenlijk gelijk top. Toen de saucony ride geprobeerd, heel comfortabel en zacht, maar merkte gelijk dat ik minder energieteruggave had en er wat instabiel in wegzakte. Toen de Karhu Ikoni 3.0 geprobeerd, kende dat merk helemaal niet. Medewerker omschreef ze als heel direct en dus wat stugger, maar ook responsief. Liep echt super, heel voorwaarts en licht! Dus die zijn het geworden. Ze zei alleen dat het kan zijn dat ze wat te direct/stug zijn voor de echt langere afstanden, dat iets meer demping zoals bij de ghosts dan fijn is, dat moest ik gaan ondervinden. Op basis daarvan besloten ook de ghost 16 te halen, met de hoeveelheid die ik nu loop ga ik ze toch wel opmaken. :+ En ik zag dat brooks nog een hele toffe limited edition in mijn maat had in knal okergeel met blauw. <3 Als het goed is komen beide morgen of overmorgen binnen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:43

Suliko schreef:
Goof, ah superfijn dat het kwartje is gevallen!! Ja, het werkt echt als een tierelier, wie had dat gedacht. Komen we nog ergens met onze beenlengteverschillen en slappe billetjes. :+

_O- _O- _O- _O-
Maar echt!!!

He en tof, nieuwe schoenen. Lekker bezig zo.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:48

Och jeetje.. ik maak weer wat los met mijn vragen zie ik, excuses :=

Germie ik hoop echt dat je plezier voor jezelf uit rennen gaat halen, niet omdat men zegt dat je het niet kan, dat je jezelf dan moet bewijzen. Je loopt voor jezelf, niet voor een ander.

Over de medailles gesproken, ik vind dat altijd zo zonde want ze eindigen bij mij ergens in een laatje en kijk er nooit meer naar om. De gezelligheid, de mensen aan de kant die je aan staan te moedigen, dat soort dingen vond ik altijd fantastisch met een loop <3

Leonie87 wandelen doe ik wel regelmatig, dat gaat gelukkig goed. Wellicht wat eigenwijs om toch weer te starten met hardlopen met die knieën van mij. Jaren terug met opbouwen ook wel gehad, ik hoop gewoon heel erg dat het ook weer weg trekt. Dank voor de tips met de ondergrond etc! Ik twijfelde al om toch te kijken naar schoen met veel demping. Mijn huidige schoenen zijn jaren geleden geadviseerd in de hardloopwinkel, maar van stilstaan zijn ze natuurlijk niet heel erg veel beter geworden.
En ik vind dat je knap bezig bent met je "rust"! Nog even volhouden, je mag bijna een "paasei eind" rennen :') Hier geen ervaringen met flipbelts/heuptasjes etc, sorry. Gelukkig wel heel veel anderen in het topic denk ik!

Suliko mag ik je een compliment geven? Ik vind echt dat jij altijd zo fijn schrijft in het topic, je weet dingen echt mooi en goed te brengen. Meer mensen overigens hoor maar het valt me echt steeds op dat je zo fijn schrijft!
Wat een mooie uitleg over de rondere voet!
En ook nog eens mooie nieuwe schoenen <3 Dan ga je helemaal als de brandweer, en je ging al zo snel! Met die afstanden die jij loopt verslijt je beide paren wel denk ik hihi, ben benieuwd naar foto's!

Sherivey spannend naar Middelburg, is toch een stukje weg! Ook mooie loop omgeving denk ik. En mag ik ook in je stijve hark clubje? :') Echt, verschrikkelijk haha.

Lies_sparkle jij ook bedankt voor je lieve woorden! Het is meer dat ik denk, potverdorie het zal toch niet zo zijn dat eindelijk mijn hoofd een keer mee wil in hardlopen dat mijn lijf dan gewoon roept, doe maar niet.. Maar komt vast goed.
En een cross triathlon ook nog waar je voor aan het trainen bent :oo En wat een tempo wil je maken met 5 min/km zeg! Wat een uitdaging! Ging het goed met je training?

Samantha_ heel erg veel sterkte :(:) Ik kan me voorstellen dat je van dat nieuws ondersteboven bent.

Ik vind het zo leuk om te zien dat er zoveel meer mensen iets aan de tips van Suliko hebben :)

De Austerlitz trailrun laat ik nog maar even zitten denk ik :')

Fenn ik weet niet of je er 1 hebt maar anders evt iets van een massage gun oid? Of idd zoals Samantha zegt lekker masseren, evt met magnesium olie.

Namiro heerlijk een dagje Efteling, je had er mooi weer voor!

/edit jullie gaan zo hard dat ik er niet eens tussen kom met mijn post :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 21:00

Suliko fijne uitleg van de loopstijl, ik zal er bij mezelf ook eens op letten.
Ik sluit me aan bij het gegeven compliment, jouw reacties zijn top.
Fijn dat je nieuwe schoenen hebt, die hopelijk weer goed bij je stijl passen.
Zit je alleen die dag op te passen of ook nog dagen er omheen? Ga je ook nog het bos in voor een loopje?
Ik kan 1 of 2 mei namelijk wel voor een loopje daar, dan heb ik vakantie.

Met mijn vader gaat het gelukkig elke dag een stukje beter.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 07-04-25 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:08

Thanks voor de uitgebreide uitleg Suliko, ik denk dat ik het wel snap nú inderdaad. Ik ga dit na de marathon eens proberen, dankjewel!
En inderdaad je schrijft heel fijn, altijd fijn om te lezen.

Lekker Namiro dagje Efteling, heerlijk!
Zaten mijn pubers toevallig ook over te zeuren laatst, is inderdaad alweer tijdje geleden dat we geweest zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:08

Ok dames, 3 dagen niet in het topic betekent ruim 3 pagina's bij lezen >;) .... Ik ga het echt niet redden om op iedereen te reageren :n

Even mbt mijn werk en op een bureaustoel oefeningen doen... Helaas gaat dat niet. Ben een verpleegkundige en veel in de weer. Probeer wel met zitten zoveel mogelijk de zadelkruk te pakken, dat zit het lekkerste :j

De laatste week voor Rotterdam, spannende week. Zijn jullie er allemaal helemaal klaar voor?

SV, ondanks dat ik zelf totaal niet van de tattoo's ben, ben ik weer erg benieuwd naar het eindresultaat!

Muppetmayo, zouden jouw knieën een rustiger tempo misschien fijn vinden? Je lichaam moet behoorlijk wennen aan de belasting en met een rustiger tempo is de belasting iets minder hoog. Hoop voor je dat je een modus kan vinden, want je was juist zo goed begonnen!

Suliko, ik vind jouw analyses altijd super interessant. Ga er nog even goed voor zitten.
Daarnaast, compliment hoe jij bepaalde zaken brengt!

Verder zag ik mooie foto's voorbij komen, een geblesseerde hond, sterke daarmee, en mooie plannen!

Fenn, ik ken meerdere wandelaars die actief hardlopen en die super makkelijk lopen. Ik denk zeker dat het elkaar positief kan beïnvloeden. En ook mijn eigen ervaringen van de afgelopen weken bevestigen dat. Maar echt met theorie onderbouwd etc....nope :')
En de kuiten, massage gun, stretchen en misschien een sportmasseur bezoeken?

Wat mij bij het volgende brengt:
Ik had de laatste tijd steeds meer 'problemen' met mijn voeten. Tegen 30km het gevoel blaren etc te hebben... Die ik juist al tijden niet meer had gehad. Het maakte me onzeker ook qua schoeisel etc, terwijl ik juist zo blij ben met mijn schoenen.
Vorige week vanwege mijn rug niet hard gelopen en ik voelde dat mijn schoenen steeds weer beter gingen zitten. Ondanks dat ik niet echt sprong heb in mijn hardlopen, reageerden mijn voeten toch door op te zetten (vocht? Maar het voelde niet vol vocht aan...) En na vrijdag en rustiger 16km en zondag een goede 30km zonder het gekke gevoel van de afgelopen weken...... Denk ik dat het voor nu wijs is het hardlopen even op een laag pitje te zetten :=

Want volgende week zaterdag is mijn eerste Kennedymars van dit jaar en die wil ik graag uitlopen en het liefst zonder dat gevoel van blaren of evt echt blaren.

Ergens baal ik wel echt ontzettend, maar voor nu is het denk ik wel echt de goede keus. Wel blijf ik graag mee lezen, supporteren en indien akkoord, wat van mijn lange of vlotte wandelingen plaatsen. Dit topic is zo'n schat van kennis en support naar elkaar <3
En dan ergens oktober/november weer opnieuw opbouwen en kijken of ik dan wel mijn schema kan afmaken _O-

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:10

ik heb m'n foamroller erbij gepakt. Die massageguns vind ik wel een uitgave. Overigens hier wel een dry needling fan, vind de foamroller pijnlijker. Hopelijk trekt het morgen weg :)

Trouwens MuppetMayo! Rustig opbouwen is echt de tip hoor. Die geef ik mezelf bij deze ook nog even. Ik moet weer langzamer lopen. En jezelf af en toe nieuwe schoenen geven is natuurlijk ook geen slecht idee ;) (lekker ook die nieuwe Suliko)

Edit: balen Danseresje! En loop je op dezelfde schoenen hard als dat je wandelt? Want kan me wel echt voorstellen dat je voeten wat anders vragen van hardlopen dan wandelen of dat ze wat veranderen. Kan me wel voorstellen dat je de kennedymars nu voorrang geeft. Succes met trainen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:12

Danseresje, heb je die blaren alleen met hardlopen of ook met wandelen? Ik ben gevoeliger voor blaren met wandelen, onder de bal van m'n voet. Met hardlopen eigenlijk geen last van.

Action heeft een massagegun voor 15 euro zag ik vorige week. Misschien die proberen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:18

Goof, kunnen we straks van die push-up leggings dragen en paraderen met een buiten proportie grote kont. Oke, nu hou ik op. :')

Ah wat lief, dankjewel mm en de rest die erbij aansluit, leuk om te horen <3 Ik ben vaak bang dat jullie denken 'oh jee, daar komt ze weer hoor, met zo'n epistel' (wat ik ook begrijp, kort en krachtig is niet mijn talent). _O-

SV, ik zit er van 29 april tot 5 mei. Dus zeker dat ik ook het bos in ga voor loopjes! Had er toevallig met ieris ook al contact over om een van die dagen samen te lopen, we zouden ook met zijn 3en kunnen gaan mocht het uitkomen! Lijkt me leuk om eens samen te lopen. Ik kan zelf 1, 3, 4 (als ik mijn trailticket kwijtraak, maar dat komt wel goed) en/of 5 mei.

Danseresje, lastig dat je toch last van je lijf lijkt te krijgen van het lopen! Zou het niet kunnen zijn dat je juist te weinig sprong/responsiviteit hebt, het kan zijn dat de impact van het lopen groot is op je lichaam door een lange grondcontacttijd waardoor al je energie als het ware de grond in boort ipv naar voren en dan komt er best een klap op je voeten die doorwerkt naar de rest van je lichaam. Maar groot gelijk dat je je focus legt op de wandeldoelen voor nu! En wat mij betreft, ben je welkom om af en toe je grote wandelprestaties te delen hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:22

Leuk Suliko, ik ben dan ook op de Veluwe. Maar aangezien ik de 4e 20km loop ga ik dit keer niet vragen om aan te sluiten :o
Ik sla de push up legging even over trouwens _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 21:24

Ja leuk Suliko, lijkt me gezellig! Ik kan 1 en 2 mei, dat komt me het beste uit. Ik loop alleen niet zo snel als jij en ieris hoor.

Jammer Goof!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:25

Fenn, de action heeft soms ook een massage hun van zo'n €15 of 20.
Foam roller is ook een goede! Merk zelf wel bij knopen dat de gun fijn is.

Ik loop op een andere modelletje hard dan dat ik wandel, maar wel ook de teenschoenen. Voor nu is het inderdaad het wandelen:
19-4 KM Sittard
10-5 KM Cuijk
24-25 mei om t eiland
27-31 mei Elfstedentocht
11-14 juni vierdaagse Alkmaar
21-28 juni vakantie Frankrijk
5 op 6 juli KM Someren
15-18 juli Nijmegen 4x50
1 op 2 augustus 100 van Leeghwater
7-10 augustus heuvellandvierdaagse

En daarna is het nog niet klaar :')

Germie, ik heb geen blaren, maar het gevoel van. En bij het hardlopen niets, maar zodra mijn wandelafstand groot wordt, voelt het niet goed meer en het komt dus echt wel door het hardlopen. Want sinds de overstap naar mijn teenschoenen eigenlijk totaal geen blaar problemen meer gehad

O, overigens heb ik zaterdag voor het eerst weer normaal een koers kunnen navigeren met mijn horloge zonder opnieuw opstarten *\o/*
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 07-04-25 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:33

Danseresje schreef:
Fenn, de action heeft soms ook een massage hun van zo'n €15 of 20.
Foam roller is ook een goede! Merk zelf wel bij knopen dat de gun fijn is.

Ik loop op een andere modelletje hard dan dat ik wandel, maar wel ook de teenschoenen. Voor nu is het inderdaad het wandelen:
19-4 KM Sittard
10-5 KM Cuijk
24-25 mei om t eiland
27-31 mei Elfstedentocht
11-14 juni vierdaagse Alkmaar
21-28 juni vakantie Frankrijk
5 op 6 juli KM Someren
15-18 juli Nijmegen 4x50
1 op 2 augustus 100 van Leeghwater
7-10 augustus heuvellandvierdaagse

En daarna is het nog niet klaar :')

Germie, ik heb geen blaren, maar het gevoel van. En bij het hardlopen niets, maar zodra mijn wandelafstand groot wordt, voelt het niet goed meer en het komt dus echt wel door het hardlopen. Want sinds de overstap naar mijn teenschoenen eigenlijk totaal geen blaar problemen meer gehad

Ligt het aan de demping? Of heb je andere zolen er in liggen?

Ik heb namelijk dus onder de bal van de voet dat het met wandelen bij de lage wandelschoenen gaat schuren. En dat komt dus door de schoen zelf, niet door de zool. Want ik loop hard met dezelfde inlegzolen. Ik denk bij mij dat het door de demping komt in de wandelschoenen, die is minder.
Maar als ik ga wandelen op m'n hardloopschoenen, dan krijg ik pijn in de hak, bij de hielspoor/peesplaat. Dus dat kan ook niet.

Zijn er ook hardloopschoenen in 'teenschoen' model?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:33

Danseresje, wat balen zeg! Maar wel verstandig om dan even het hardlopen te laten en te focussen op het hardlopen.
Wat mij betreft zijn je wandelfoto's en ervaringen ook gewoon welkom in de tussentijd hoor. En meelezen/posten natuurlijk altijd prima. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:35

Goof schreef:
Leuk Suliko, ik ben dan ook op de Veluwe. Maar aangezien ik de 4e 20km loop ga ik dit keer niet vragen om aan te sluiten :o
Ik sla de push up legging even over trouwens _O-

Aah, maar dat is echt een gemiste kans om influencer te worden over hoe je billen krijgt met een beenlengteverschil! En er komen vast nog andere keren om eens samen op de veluwe te lopen!

Danseresje, kan ook zijn dat de impact met hardlopen toch te groot is barefoot, vooral omdat je niet de lichtste loper bent (sorry, ik weet niet hoe ik dat het best kan zeggen, bedoel het in ieder geval echt niet beledigend), maar misschien dat een schoen met demping dan wel fijner kan zijn voor het rennen.

SV, laten we dan in ieder geval 1 mei vastleggen, dan kan ik ook! En geen probleem hoor, ik kan me prima aanpassen in tempo en kan ook genieten van rustigere duurlopen. :D Is ook na Trail du Grand Ballon en 2 weken voor Utrecht Marathon, dus dan ga ik mezelf sowieso niet pushen, maar lekker ontspannen lopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:37

Misschien wil ik het ticket wel voor 4 mei!
Ligt even hoe ik me na Rotterdam voel dat wel.

Zeker welkom danseresje, vind je foto’s en posts altijd heel leuk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:41

Suliko, misschien dat daar wel een stukje van het probleem ligt. Ondanks dat mijn gct relatief hoog ligt. Zat volgens de grafiekjes vaak in de tweede categorie.
Daarnaast zal mijn gewicht natuurlijk niet helpen, ondanks dat ik nu 6kg kwijt ben *\o/*. En zie nu dat jij dit ook benoemt en nee.... Ik vat je opmerking niet op als een belediging :knuffel:

Dank ook aan de rest voor de fijne berichten!

Er zijn verschillende modellen Germie en ik wandel eigenlijk al mijn afstanden op het hardloop model. De verschillende modellen hebben allemaal verschillende diktes zolen en verschillende soorten grip. Demping haal je uit je eigen lichaam --> enkels en knieën

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:44

Danseresje schreef:
Suliko, misschien dat daar wel een stukje van het probleem ligt. Ondanks dat mijn gct relatief hoog ligt. Zat volgens de grafiekjes vaak in de tweede categorie.
Daarnaast zal mijn gewicht natuurlijk niet helpen, ondanks dat ik nu 6kg kwijt ben *\o/*. En zie nu dat jij dit ook benoemt en nee.... Ik vat je opmerking niet op als een belediging :knuffel:

Dank ook aan de rest voor de fijne berichten!

Er zijn verschillende modellen Germie en ik wandel eigenlijk al mijn afstanden op het hardloop model. De verschillende modellen hebben allemaal verschillende diktes zolen en verschillende soorten grip. Demping haal je uit je eigen lichaam --> enkels en knieën

Ik ken dat type schoen voor hardlopen eigenlijk niet, dus vandaar. En je hebt nog niet schoenen met meer demping geprobeerd? Dat is natuurlijk ook wel weer een uitgave om te proberen en als het niets blijkt, dan is 150 euro zo weg. Dat snap ik ook wel weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 21:54

Suliko leuk! Ik heb het in mijn agenda gezet, even afwachten idd hoe het na de Vogezen gaat. Zowel bij jou als bij mij.
We pben dan wel even.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:00

Ik stem voor een demofilmpje van je looptechniek, Suliko. :))

Wat fijn dat je je zo goed voelt, Leonie. Komt helemaal goed zondag!!

Mooie tempoloop, Lies_sparkle! Fijn dat het zo lekker gaat. Wat gaaf dat je een triathlon gaat doen!

Gaaf resultaat tot dusver, SV!
Fijn dat je vader al wat opknapt.

Wat een mooi idee voor een tatoeage, Namiro.

Lekker rondje, Goof!

Een beetje regen zou hier ook niet verkeerd zijn, Fenn. Was gisteren onderweg en zag op verschillende plekken dat boeren het land alweer aan het beregenen waren.
Mooie training weer!

Welkom terug, Steffii.

Lekker, twee dagen achter elkaar, Sherivey. Veel plezier met jullie nieuwe woning.

Poeh, da’s niet niks allemaal, horsii. Sterkte met je hond, arm ding.

Balen dat je lijf niet mee wil werken, muppetmayo.

Jeetje, wat heftig Samantha, sterkte.

De foamroller is mijn beste vriend. Die heeft er tot nu toe voor gezorgd dat ik nog niet naar de fysio heb gehoeven, waar ik erg blij mee ben.
Massagegun heb ik ook, eentje van de Lidl, om te proberen. Die voldoet me tot nu toe prima.

Wat jammer dat het hardlopen niet wil, Danseresje. Gewoon hier blijven posten, je hebt altijd leuke verslagen! Wauw, wat een lijst met lopen! :wow:

Afgelopen zaterdag na het lopen naar de hardloopwinkel geweest. Mijn partner was toe aan een paar nieuwe schoenen. Hij kwam voor de Saucony Tempus maar is naar huis gegaan met een paar New Balance 860.
Ik heb ook nog een paar Saucony Tempus geprobeerd maar die zijn me net iets te stevig. Ik ben naar huis gegaan met het nieuwste model van de Mizuno Inspire.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:09

Wat gaan jullie hard, ik probeer bij te lezen op mijn telefoon maar dat gaat haast niet.
Ik sluit me ook aan bij de complimenten voor de fijne uitleg van Suliko. Zeer leerzaam steeds.
Lekker, 2 paar nieuwe schoenen. Ik loop ook altijd op de Ghost heb sinds een maand of 2 ook de 16, maar loop nu steeds een klein blaartje op de knokkel van mijn grote teen op overgang van mijn inlegzool . Bij mijn oude Brooks nergens last van. Daar baal ik dan wel een beetje van, heb al andere sokken en teensokken geprobeerd maar het probleem blijft (aan maar 1 voet overigens).

Toffe tattoo sv! Jij laat ze niet inkleuren toch? Want vind het voorbeeld plaatje wel echt gaaf met die kleuren.

Danseresje, snap dat je nu de focus op het wandelen legt. Wat een lijst staat er op je programma :wow:
Heel veel plezier bij de eerste mars.

Muppetmayo, ik ben ook op gaan bouwen na een heel langdurige knieblessure. Kortere afstanden en maar 2x per week lopen hielp bij mij het beste in het begin. Heb een half jaar gedaan over een pijnloze opbouw naar 3 km lopen. Nu mijn benen wat meer gewend zijn kan ik iets vlotter opbouwen, maar heb nu ook ondersteuning nodig van vooral rekoefeningen en wat eenvoudige krachttraining voor mijn knieën en core.
Verder kreeg ik als advies om op een hogere cadans te lopen (dus met kleinere passen) want dan is de impact met de grond wat kleiner en om iets "breder" te lopen. Ik heb een beetje x-benen en dat belast anders natuurlijk ook weer extra.

Wie gaan er buiten Leonie en Samantha nog meer de marathon in Rotterdam lopen? Ben het overzicht een beetje kwijt geraakt.
Gaat snel dichtbij komen nu.
(Waren die startkaarten voor Rotterdam echt zo duur? Ik schrok ervan!)

Germie ik hoop dat je vooral weer plezier gaat vinden in het hardlopen. Ik denk dat ik mij zelf op een andere hobby zou gaan richten als ik er vaker moeite mee had dan plezier ervan.

Verder kon ik niet meer terugbladeren, dus tot zover mijn bijlees actie.

Ik heb weer stom gedaan vandaag. Ladder gleed weg van de pakken voordroog. Ik wilde erop klimmen om bovenaan een pak open te snijden. Toen gleed ik samen met de ladder (heel rustig) onderuit. Ging bijna goed totdat ik met mijn onderrug (net boven mijn stuitje) op de bouten van de blöter terecht kwam. Ik was bang dat ik wat gebroken had, maar het leek in eerste instantie mee te vallen. Na mijn rondje lopen vanavond (wat echt ruk ging) heb ik nu wel veel last. Begint verdacht hetzelfde te voelen als toen ik jaren geleden mijn stuitje gebroken had.
Groeit vanzelf weer vast in dat gebied, maar geeft wel lang last. Ik hoop dat het meevalt.

En op de valreep Puera ook nog nieuwe schoenen. Dat merk ken ik overigens niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:21

Oef, da’s niet zo fijn, BusyMissy. := Hopelijk valt het mee inderdaad.

Mizuno is een Japans merk, als ik me niet vergis. Ik ben begonnen met New Balance, heb kort een paar On gehad maar die boden te weinig ondersteuning op de langere afstanden. Toen overgestapt naar Mizuno en die voldoen heel goed. Ik heb ook een paar Asics, en mijn trailschoenen zijn ook van Asics. Voldoen ook meer dan prima.