Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:49

Afbeelding
Doei paps en mams, ik weet de weg wel vanaf hier! :wave:

Haha, hebben die ukkies van jullie ook steeds meer ontdekt drang? :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:03

Hahaha goed bezig Hidde!

Ja sinds ze kan lopen meteen al in der eentje de hort op :+ en niet omkijken nee hoor hup gewoon lopen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:41

Abby is vooral erg ondernemend met klimmen, hou regelmatig mijn hart vast. Ze weet hoe ze netjes van de bank af moet komen maar het is ook al een paar keer fout gegaan. Kleine brokkenpiloot is het.
Lopen heeft ze nu goed door en gaat steeds sneller, merk echt dat ze nu automatisch gaat lopen i.p.v. kruipen, alleen als ze haast heeft laat ze zich vallen en kruipt ze verder. Gaat toch nog sneller dan :+.
Ze is echt 2 handen op 1 buik met haar grote zus.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:26

Die van mij gaat ook als de bliksem. Als we niet op pad zijn, gaat hij alsnog als een speer (met of zonder loopwagen) door de woonkamer of de tuin. Klauteren is helemaal fantastisch. Vanochtend ging hij weer de trap af. Netjes achteruit, tree voor tree en super gefocust, maar ik sta er met hartkloppingen achter. :') Bank en bed op en af is al een tijdje standaard hier.

Het is super leuk om te zien hoe ondernemend hij is, maar het baby is er wel echt heel erg vanaf zo. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:03

Wat leuk dat Abby twee handen op een buik met haar zus is.

En allemaal erg ondernemende kleintjes zo te lezen.

Nou hier een goede afsluiting van de vakantie. Vliegen morgen terug dus wordt weer een lange dag dan.

Vannacht moest ik ineens rennen naar het toilet, spugen en diarree. En vanmorgen ook nog meerdere keren.

Vrijwel niks gegeten en buik blijft wat meeh aanvoelen.

Vanmorgen Soof wat mondjes melk terug gegeven en een diaree luier maar verder nog niks. Vanmiddag opeens hele zwembad onder gekotst echt in stralen kwam het eruit. Kamer gegaan en daar al de hele dag gebleven, sinds 1,5 uur niet meer overgegeven maar wel nog spuit luiers.

Ik hoop zo dat het morgen over is. Worden 12,45 Turkse tijd opgehaald en moeten dan bijna 2 uur in de bus naar het vliegveld. Vliegen hier 15.05 Turkse tijd en komen 20,30 Nederlandse tijd aan op Rotterdam en dan nog bijna twee uur auto.

Heerlijke afsluiting zo. Net zelfs heel nieuw matrasje voor babybed moeten vragen en blijven uitspoelen van kleding enzo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 19:46

Ohh wat een ellende ja! Zit je niet op te wachten in de bus of het vliegtuig. Hoe is de vakantie verder bevallen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:43

Gnome schreef:
Ohh wat een ellende ja! Zit je niet op te wachten in de bus of het vliegtuig. Hoe is de vakantie verder bevallen?

De vakantie zelf is goed bevallen. De heen reis lief geweest. Ondanks mega lange dag. 10,15 thuis vertrokken en 00:15 in het hotel. En niks willen slapen. Hier verder ook makkelijk mee in het ritme en vooral de zwerfpoesjes hier was ze helemaal gek op

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:52

Fijn! Goede reis terug +:)+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:30

Het werd een terugreis onder de diaree.. gelukkig bijna thuis nu. Soof weer ziek geworden halverwege de vlucht terwijl het net weer beter ging

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:48

Och Marlis wat ellendig. Ook sneu voor Soof zeg. Hoe gaat het nu thuis?
Gelukkig dat de vakantie verder goed is bevallen.

Freeekieee haha dapper dodo's zijn het ook hé!

Marjon oh ik zie het zo voor me. Soms krijg je echt een hartverzakking hé!
Lief dat de zussen zo goed met elkaar kunnen. ♡

[***] wat knap al de trap af! Wat worden ze snel groot hé... phoej!

Gister hadden we controle in het ziekenhuis voor Hidde zijn pols. Gelukkig is hij helemaal genezen verklaard! :D Dus dat hoofdstuk kunnen we nu écht afsluiten.
Wel doorverwijzing gekregen naar het schisis team van Groningen i.v.m. zijn litteken op zijn lip. Gewoon om het even te checken. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:57

Wat fijn dat het met Hidde zijn pols goed gaat. En beter een checkup, zekere voor het onzekere.

Soof paar x wakker geworden vannacht en vroeg wakker, zat onder de poep. Vanmorgen heel vrolijk en druk maar wel weer flink veel poep. Ligt nu al 2,5 uur te slapen dus is nog niet helemaal in orde. Benieuwd zometeen als ze wakker wordt.

Ik geen last meer maar zus en vriendin waar ik mee op vakantie was nu ook braken en diaree.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:39

Hee allemaal!

Hoe gaat het met jullie?
Nog (leuke) avonturen beleefd met de ukkies?

Knuffels van Hidde en mij! <3

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:12

Wat staat dat blousje leuk bij hem <3

Hier een paar enerverende weken gehad. Twee weken geleden zijn er eindelijk buisjes geplaatst en daar is Jack enorm van opgeknapt. Hij is veel energieker en een soort van wild :+ Vorige week kreeg hij weer een vaccinatie en de dag daarna heeft hij twee koortsstuipen gehad. Zijn bijoortje is met het plaatsen van de buisjes weggehaald, vandaag controle gehad en alles was netjes. Ik vind het wel een soort van vreemd dat dat flupje er niet meer zit :P Verder is het een heerlijk mannetje, knuffelt ineens 'terug', begint steeds meer een eigen wil te krijgen. En hij is een grote jongen, met 13,5 maand was hij 83cm en woog 11,5kg.

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:25

Wat fijn dat de buisjes helpen bij Jack! Dat zal wel echt een verademing zijn voor hem!

Esra is ook lang voor haar leeftijd. Ze is 14 maanden en 83,5cm en 11 kg. Ze staat af en toe, maar loopt nog niet. Ik hoop wel dat dit snel gaat komen, want haar elke keer moeten tillen is wel zwaar :') Wel loopt ze ver voor met haar motoriek en kan ze al hoge blokkentorens bouwen en lekker tekenen. Boekjes lezen op de bank onder een dekentje is haar favoriet :)

Afbeelding
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 18:50

Wat leuk om te lezen weer allemaal zeg!

Hier gaat het ook goed. Zoë is zo’n lekker leuk kind. Gek op iedereen. Als we buiten lopen moet ze iedereen gedag zeggen. Ze wordt vaak wat ouder geschat dan 16 maand. Vaak denken mensen dat ze 2 is. Gewoon vanwege haar doen en laten

Verder vind ze het geweldig om mee te koken en te bakken. gister pepernoten gebakken en vandaag appeltaart. Als ik ook maar even in de keuken sta dan pakt ze haar sta stoel er al bij.

Ze is gek op de paarden. Als we er zijn moet ze er altijd even op. En de hond uitlaten. Die moet zij nu vasthouden. Gelukkig hebben we een teckel. _O-

Ze is wel een kleintje met haar 16 m vergeleken met die van jullie. 78 cm en 9.8 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:16

Wat een mooie bos krullen ook <3 klinkt als een heel lief meisje!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:48

Leuk om die verschillen allemaal te zien. Abby is ook niet mega groot met haar bijna 16 maanden. 78 cm en 10kg.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:06

Leuk inderdaad! Hier was ze vorige maand op 14 maand 10.5 kg en 76 cm. Kleintje :(:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 23:40

Ik denk dat ik “win” := Dante is met 16 maanden zo’n 7,5kg en 73cm _O- Onze mini haha, werd vandaag nog 9 maanden geschat..

We lopen ondertussen bij het ziekenhuis, diëtist, logopedist én met een beetje pech binnenkort ook nog de fysio want aanstalten tot lopen maakt hij echt helemaal nog niet. Snap ik ook wel want kruipend is het nog net geen Max Verstappen die langskomt _O- Verder doet ie het helemaal prima vinden wij, krijgt sinds een paar dagen Nutrinidrinks 1x per dag en verder moeten we alles zo vet mogelijk maken voor hem, dus we hopen dat ie even een beetje aan gaat komen :)

Spoiler:
Helemaal happy aan de sushi *D
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 06:30

Wat een leuke updates!

Knappe kleintjes <3

Hidde zie ik natuurlijk wel eens langskomen in de app, leuke foto's Marieke! *D

Fijn dat het bij Jack beter gaat met buisjes. En zijn prikjes ook weer gehad, check! +:)+

Ezra is mooi aan het kleuren. Maak je je er zorgen om dat ze nog niet loopt? Zij loopt blijkbaar flink voor met andere dingen -:) .

Zoë is natuurlijk gewoon een klein schatje :+:.

Wat is Dante inderdaad nog smal Flowery. Wel jammer dat het nog niet zo goed lukt om hem 'vet te mesten'. Wat een superleuk bord heeft hij <3.

Met Sanne gaat het goed! Slaapt goed, bemoeid zich overal mee als het even kan en vind het altijd gezellig wat te ondernemen. Ik ben zelf, nog steeds, zoekende qua evenwicht in werk/gezondheid/plezier, maar dat komt ook wel weer goed. Nog helemaal geen zin in de winter trouwens, met allemaal nattigheid :roll:...
Spoiler:
Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:29

Wat een vrolijke Sanne <3 heel schattig!

Ik maak me trouwens geen zorgen dat Esra nog niet loopt hoor, alles op zijn tijd :) en ze doet het verder prima en is lekker vrolijk. Van de week heb ik een doos duplo opgehaald en dat was een top idee! Nu speelt ze hele dagen lekker met de duplo :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:14

Qian is met 15 maanden 7,5 kilo en 73 cm, dus ook klein
Diëtist enzo is nog niet nodig omdat het ook zijn bouw is, net als mijn bouw volgens consultatiebureau :)

Hij loopt nog niet los maar is wel druk aan het oefenen!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:24

Hoe gaat het met iedereen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 12:57

UK_eef schreef:
Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat alles z'n gangetje! Boris weegt nu 13,5 kilo en zit in maat 92. Slapen gaat over het algemeen heel goed en hij probeert nu steeds vaker stukjes te rennen.
Ook is ie lekker stout en weet ie heel goed wanneer ie stout is. Dan wil ie namelijk dat ik tot 3 ga tellen en dan luistert ie snel :Y) tot zover mijn opvoedskills.

Sinds vrijdag zijn we wel lekker in de lappenmand dankzij het norovirus. Boris was de eerste.. Hij was echt vreselijk zielig. Dag erna begon ik en daarna m'n man. Echt heel heftig om zelf doodziek te zijn en dan nog voor een kleintje te moeten zorgen. Maargoed we lijken nu allemaal het ergste weer gehad te hebben.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 17:40

Klinkt als een lekkere boef die Boris :D
Heel veel beterschap, hopelijk zijn jullie er snel vanaf. Zelf ziek zijn en voor een zieke kleine zorgen is 3x niks :(:)

Hier een paar turbulente weken gehad. De dag voor de vakantie onze hond (6 jaar) in laten slapen vanwege botkanker. Jack tijdens de vakantie naar het ziekenhuis geweest vanwege een oorontsteking. Ik ging met bronchitis op vakantie en ben nog een dag opgenomen in het ziekenhuis omdat het een longontsteking was geworden.

Verder groeit Jack heel goed (15 maanden, 12kg, 86cm en maat 86/92). Vorige week BMR vaccinatie gehad en voor het eerst geen koortsstuip *\o/* Paracetamol doet voor hem niks, we moeten aan de Nurofen (ibuprofen) als hij ziek is of een vaccinatie krijgt. Hij loopt nog niet, hij durft het net niet ook al is zijn balans behoorlijk goed. Zegt ook nog niet zoveel, enkel mama, die en ja.

Hoe gaat het met jouw kleine Eef?