Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:25

IMANDRA schreef:
Ah, dus ik mag ook poedelnaakt op jouw terras komen zitten, benen wijd in volle glorie? Of ervoor kiezen recht voor je nooduitgang mijn stoel te willen parkeren? Ooof.. lekker keihard mijn muziek opzetten want geen zin om oortjes in te doen? Of lekker drugs gaan spuiten op je (denkbeeldige) terras en de naalden om me heen strooien? Want al die dingen hebben immers consequenties als ik er wel of niet voor kies, en dus is het onnodige dwang om het wel of niet te doen?

Van mij mag jij doen waar jij je goed bij voelt. Met jouw gedrag breng je iig geen stof in mijn lichaam die ik niet nodig heb.

Mijn lichaam is van mij. Niet van de rest van de mensheid. Ik bepaal of ik dat vergiftig of niet, er goed voor zorg of niet.

En met een vaccin dat vrijwillig is maar wel consequenties heeft als je het weigert voelt dat voor mij alsof een ander (overheid) voor mij wil bepalen. En los van het feit dat ik dit vaccin voor mij niet relevant vind ben ik het daar gewoon niet mee eens. En wat een ander doet met zijn lichaam is niet mijn pakkie aan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:25

Janinevv schreef:
Ik ben geen gevaar hoor, misschien als ik naast een zwakker persoon sta en in zijn gezicht zou kuchen maar dat is niet zo beleeft.. maar als ik niet in de buurt ben? Ik zit niet naast ze.

Dan als ik in de supermarkt ben, wat we nu allemaal doen is het geen gevaar maar nu in een winkel wel opeens? Of eventueel in een restaurant.

Dat met testen en alles slaat nergens op, als ik geen klachten heb hoef ik mij niet te testen -> dat zei Rutte zelf.

Maar ik reageer vanavond niet meer.

Jij VINDT jezelf geen gevaar.
Ongeveer 99,99% van de wereld ziet dat anders.

En zoals ik uitlegde, je hebt dus wel een keus. Beetje jammer dat je nu afhaakt zonder daar serieus op in te gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:27

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:
Ah, dus ik mag ook poedelnaakt op jouw terras komen zitten, benen wijd in volle glorie? Of ervoor kiezen recht voor je nooduitgang mijn stoel te willen parkeren? Ooof.. lekker keihard mijn muziek opzetten want geen zin om oortjes in te doen? Of lekker drugs gaan spuiten op je (denkbeeldige) terras en de naalden om me heen strooien? Want al die dingen hebben immers consequenties als ik er wel of niet voor kies, en dus is het onnodige dwang om het wel of niet te doen?

Van mij mag jij doen waar jij je goed bij voelt. Met jouw gedrag breng je iig geen stof in mijn lichaam die ik niet nodig heb.

Mijn lichaam is van mij. Niet van de rest van de mensheid. Ik bepaal of ik dat vergiftig of niet, er goed voor zorg of niet.

En met een vaccin dat vrijwillig is maar wel consequenties heeft als je het weigert voelt dat voor mij alsof een ander (overheid) voor mij wil bepalen. En los van het feit dat ik dit vaccin voor mij niet relevant vind ben ik het daar gewoon niet mee eens. En wat een ander doet met zijn lichaam is niet mijn pakkie aan.

Duuuus... ik mag naast je gaan staan en volop in je gezicht ademen met sigarettenrook? Of een ander gevaarlijk rokend middel wat impact heeft op jouw lichaam? Maar wat wél mijn keuze is om te doen? Ga jij op mijn (lichamelijke autonomie) inbreken puur omdat het effect heeft op jouw lichaam?

En de overheid verplicht niks. Hooguit bedrijven. En die mogen op hun eigen terrein doen wat ze willen.

Het probleem is dat doordat jij niet vaccineert je een gevaar bent voor het lichaam van anderen. Daarom zitten er mogelijke restricties/consequenties aan. Niet vanwege jouw mening.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:28

Nee natuurlijk niet deze mensen moeten niet levenslang opgesloten worden. Maar onze gezonde jongere samenleving moet door kunnen gaan en ik denk dat het kan zonder vaccineren of nouja de zwakkeren en ouderen die willen kunnen dat doen.

Femke, als ik geen Corona heb ben ik geen gevaar hoor en die 99,9 procent klopt echt niet.

Maar deze discussie stopt nu niet binnen 2 minuten en ik wil gewoon een lange nacht rust hebben.

Imandara als jij een mondkap op hebt komen die deeltjes niet bij jou of deze mensen moeten hard richting je gezicht gaan schreeuwen, daarnaast als je niet besmet bent ben je ook niet gevaarlijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:30

Electra: jammer dat je geen antwoorden geeft m.b.t het ordenen van mijn leven.

Ja, ik ben naar school geweest. En ja, ik heb toevallig mijn zaak gesloten, niet kunnen werken wegens zware lockdown en geen uitkering gekregen, terwijl ik echt al vanaf mijn 17e zat premies en belastingen betaald heb.

Karma, ja daar geloof ik ook in. Wellicht dat er daarom een virus rondwaait op deze wereld. ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:32

Maar als jij en de mensen die net als jou denken zich niet laten vaccineren blijft het virus rondgaan. En hoe meer mensen zich niet laten vaccineren hoe meer dat virus rond blijft gaan. En als je nu een goede reden hebt om je niet te laten vaccineren, dan is dat prima. maar al die mensen die zich gek laten maken door aantoonbare leugens, die zijn gewoon dom bezig en een gevaar voor de anderen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:37

@Palmera: heb je het nu over Nederland of Spanje? Lijkt me toch een wezenlijk verschil in zitten wbt uitkeringen en vanaf je 17e werken.

Janinevv schreef:
Nee natuurlijk niet deze mensen moeten niet levenslang opgesloten worden. Maar onze gezonde jongere samenleving moet door kunnen gaan en ik denk dat het kan zonder vaccineren of nouja de zwakkeren en ouderen die willen kunnen dat doen.

Femke, als ik geen Corona heb ben ik geen gevaar hoor en die 99,9 procent klopt echt niet.

Maar deze discussie stopt nu niet binnen 2 minuten en ik wil gewoon een lange nacht rust hebben.

Imandara als jij een mondkap op hebt komen die deeltjes niet bij jou of deze mensen moeten hard richting je gezicht gaan schreeuwen, daarnaast als je niet besmet bent ben je ook niet gevaarlijk.

aha, dus mondkapjes werken nu ineens wél?
Janinevv schreef:
Ik kies voor nu geen mondkapje omdat deze bewezen weinig nut heeft.

Probleem is dat je lang niet altijd weet of je besmet bent.... vandaar de maatregelen + tests.
En gezien een kwart niet aan quarantaine houdt zelfs al weten ze dat ze besmet zijn...

Maar vertel: hoe zou jij het oplossen? Vaccin weg, economie open... en dan?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-03-21 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:38

Imandra: nogmaals: jij mag doen wat jij wilt. Als dat mij niet aanstaat wandel ik van jou weg. Als je mij aanraakt krijg je een mep. Snap je hem?

En dan even wat anders: ik ben een gevaar voor anderen zonder vaccin. Prima.
Waarom is iedereen belangrijk behalve ik? Waarom moet ik aan iedereem denken behalve aan mijn eigen lichaam waar IK voor zorg en ik mee moet leven?

Dit is hetgene wat mij spuugziek maakt van dit hele corona gebeuren: blijkbaar ben ik niet belangrijk.
Gelukkig denk ik daar zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat het heel bijzonder is.

Nynke geeft zojuist het voirbeeld: er moet blijkbaar een goede reden zijn om een vaccin te weigeren.
Is het geen goede reden als ik zeg dat ik het niet relevant vind? Want dat is namelijk mijn reden! Waarom is het niet goed genoeg als ik voor mjjn eigen lijf bepaal wat ik erin wil hebben? En zoals ik eerder al aangaf: het zal me worst zijn wat er in dat vaccin zit, ik vind het geen relevant vaccin voor mijn lijf.

Femke_Tweety

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:39

Hoeft ook niet. Je kunt ook testen. En je daarnaast 100% aan de maatregelen houden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:40

Palmera schreef:
Imandra: nogmaals: jij mag doen wat jij wilt. Als dat mij niet aanstaat wandel ik van jou weg. Als je mij aanraakt krijg je een mep. Snap je hem?

En dan even wat anders: ik ben een gevaar voor anderen zonder vaccin. Prima.
Waarom is iedereen belangrijk behalve ik? Waarom moet ik aan iedereem denken behalve aan mijn eigen lichaam waar IK voor zorg en ik mee moet leven?

Dit is hetgene wat mij spuugziek maakt van dit hele corona gebeuren: blijkbaar ben ik niet belangrijk.
Gelukkig denk ik daar zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat het heel bijzonder is.

Nynke geeft zojuist het voirbeeld: er moet blijkbaar een goede reden zijn om een vaccin te weigeren.
Is het geen goede reden als ik zeg dat ik het niet relevant vind? Want dat is namelijk mijn reden! Waarom is het niet goed genoeg als ik voor mjjn eigen lijf bepaal wat ik erin wil hebben? En zoals ik eerder al aangaf: het zal me worst zijn wat er in dat vaccin zit, ik vind het geen relevant vaccin voor mijn lijf.

Duuus.. Mijn gedrag heeft consequenties? Niet alles wat ik wil kan ik immers zonder consequenties uitvoeren. Anders zou je mij niet meppen ;).

Jij kan ook 'weglopen' van dat event waar die vaccinatie voor nodig is. Geen enkele dwang, sta je volkomen vrij in. Je hoeft je immers niet te vaccineren als je dat niet wil.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:42

Nee, ik mep jou omdat jij aan mijn lijf zit. Niet omdat je naast me staat te blowen.

Mijn lijf = ik bepaal. En dat geldt ook voor een vaccin. Of een abortus. Of seks. Of alcohol. Of....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:43

Juist ja, als je ebola hebt bepaal je ook zelf dat je dicht bij andere mensen komt...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:45

Palmera schreef:
Nee, ik mep jou omdat jij aan mijn lijf zit. Niet omdat je naast me staat te blowen.

Mijn lijf = ik bepaal. En dat geldt ook voor een vaccin. Of een abortus. Of seks. Of alcohol. Of....

Yep. En jouw keuzes (niet getest en niet gevaccineerd een event bijwonen) hebben consequenties voor de gezondheid van anderen. Je 'zit' dus aan het lichaam van anderen.

Valt het kwartje al?

Nogmaals: je mag prima bepalen om dat vaccin niet te pakken. Sta je vol-ko-men vrij in. Maar het heeft consequenties. Tja.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:47

Palmera schreef:

Ja, ik ben naar school geweest. En ja, ik heb toevallig mijn zaak gesloten, niet kunnen werken wegens zware lockdown en geen uitkering gekregen, terwijl ik echt al vanaf mijn 17e zat premies en belastingen betaald heb.

Karma, ja daar geloof ik ook in. Wellicht dat er daarom een virus rondwaait op deze wereld. ;)

Jij had je bericht later aangepast.

Maar misschien je koppigheid stoppen in een baan zoeken/geld verdienen ?

Je hebt een risico genomen door in een ander land een zaak te starten / te werken. Dus je betaalt dan geen belasting en premies in Nederland?
Ook bouw je geen AOW op.
Dat zijn de gevolgen van de keuzes die je maakt.

Ik ga naar bed, ik moet morgen werken.

Van mij hoef je niet te vaccineren, maar accepteer dan de gevolgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:52

IMANDRA schreef:
Palmera schreef:

Yep. En jouw keuzes (niet getest en niet gevaccineerd een event bijwonen) hebben consequenties voor de gezondheid van anderen. Je 'zit' dus aan het lichaam van anderen.

Valt het kwartje al?

Nogmaals: je mag prima bepalen om dat vaccin niet te pakken. Sta je vol-ko-men vrij in. Maar het heeft consequenties. Tja.

Dut kunnen we natuurlijk ook omdraaien hè: waarom moet ik testen of een vaccin nemen zodat jij een evenement kunt bijwonen. ;)

Het is en blijft onvrijwillig zolang er consequenties aan vast zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:52

@Palmera

Corrigeer mij als ik het fout heb , maar komt je gevoel niet meer weg omdat je geen ondersteuning hebt gekregen van de overheid en je daardoor zoiets hebt dat er iets niet klopt?

Ik heb ook wel mensen in de familie ( zoals mijn moeder) die fel tegen vaccinaties waren. Met als reden ik ben gezond dus ik wordt niet zo erg ziek. Mijn moeder is vorige week ontzettend op de feiten gedrukt en beide ouders bijna verloren aan Corona. Vorige week zei ze uit het niets ik laat mij vaccineren zodra het kan , zo ziek worden als dat mijn ouders en zus nu zijn wil ik absoluut niet. Haar gedachten over het vaccin en corona zijn nu wel echt een stuk veranderd. Nu gaat iedereen heen omdat ze hebben gezien wat het doet. Mensen moeten het zien voordat soms je gedachten veranderd.

Ik heb geen seconde spijt meer van een vaccinatie. Natuurlijk is het risico , maar alles wat je doet in het leven is nu eenmaal een risico.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:56

Electra63 schreef:
Palmera schreef:

Jij had je bericht later aangepast.

Maar misschien je koppigheid stoppen in een baan zoeken/geld verdienen ?

Je hebt een risico genomen door in een ander land een zaak te starten / te werken. Dus je betaalt dan geen belasting en premies in Nederland?
Ook bouw je geen AOW op.
Dat zijn de gevolgen van de keuzes die je maakt.

Ik ga naar bed, ik moet morgen werken.

Van mij hoef je niet te vaccineren, maar accepteer dan de gevolgen.

Wow, wat een aannames!!! :r Om te beginnen werk ik wel inmiddels, verdien gewoon mijn geld.
Nee, ik betaal geen premies meer, en dat probeer ik ook zo te houden. Ik spaar liever zelf dan dat ik dat uit handen geef, is mijn ervaring inmiddels.

Leer ajb je mond te houden m.b.t privélevens, of vraag eerst hoe het zit i.p.v iemand zo neer te zetten als jij doet. Echt zum kotzen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 02:01

Zebrastreep schreef:
@Palmera

Corrigeer mij als ik het fout heb , maar komt je gevoel niet meer weg omdat je geen ondersteuning hebt gekregen van de overheid en je daardoor zoiets hebt dat er iets niet klopt?

Ik heb ook wel mensen in de familie ( zoals mijn moeder) die fel tegen vaccinaties waren. Met als reden ik ben gezond dus ik wordt niet zo erg ziek. Mijn moeder is vorige week ontzettend op de feiten gedrukt en beide ouders bijna verloren aan Corona. Vorige week zei ze uit het niets ik laat mij vaccineren zodra het kan , zo ziek worden als dat mijn ouders en zus nu zijn wil ik absoluut niet. Haar gedachten over het vaccin en corona zijn nu wel echt een stuk veranderd. Nu gaat iedereen heen omdat ze hebben gezien wat het doet. Mensen moeten het zien voordat soms je gedachten veranderd.

Ik heb geen seconde spijt meer van een vaccinatie. Natuurlijk is het risico , maar alles wat je doet in het leven is nu eenmaal een risico.

Nee. Die vaccins schijnen te werken. Iig op de korte termijn. De lange termijn is onbekend, dat vind ik wel een dingetje.

Maar ik vind dit vaccin niet relevant op mijn situatie. En daarom wil ik het niet. Ik ga ook geen aidsremmers preventief zitten slikken. Vind ik net zo zinloos.

Heel simpel: een vaccin tegen borstkanker zou ik zeker heel serieus overwegen en wellicht accepteren. Om een voorbeeld te noemen. Maar dit niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:25

Wat een bizarre vergelijkingen met de joden zeg, wauw...

We komen straks gewoon in een overgangsperiode. En in die tijd mogen ondernemers er voor kiezen dat ze alleen mensen die het virus niet bij zich dragen willen ontvangen. Dus gevaccineerd, negatief getest of eventueel natuurlijke immuniteit.

Vrijheid is niet onbeperkt. Jou vrijheid beperkt anderen: als jij op het terras mag zitten zonder test of vaccinatie betekend dat dat anderen nog binnen moeten blijven omdat ze het risico niet kunnen lopen.

Het zal straks moeten blijken, maar het lijkt er op dat de ondernemers liever de grote groep risicomensen ontvangt dan het kleine groepje dat niet wil vaccineren én niet wil testen. En dat recht hebben ze.
Dat is dus ook een antwoordapparaat de vraag waarom jij je moet testen of vaccineren zodat een ander naar het festival kan. Omdat het voor de ondernemer het meest gunstig is om de groep te willen die de ziekte niet wil dragen.
Als jij een feestje wil bouwen zonder vaccinatiebewijs of testbewijs bij de ingang mag dat ook gewoon. Maar voor een ondernemer minder interessant.

De vergelijking met de joden is gewoob misselijk. Het feit dat jij nog corona positief kan zijn betekend dat je een risico bent voor anderen. Dat je joods was in WO2 niet.
Als je het ergens mee wilt vergelijken is het met roken. Dat mag ook niet meer overal, om de gezondheid van anderen te beschermen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:57

nynke55 schreef:
Als jij corona krijgt ben jij een gevaar voor anderen. Jij maakt de keuze om wel of niet te vaccineren. En als je dat niet wil, moet je de consequenties aanvaarden. Dus voor grote evenementen bijvoorbeeld je laten testen.

Op dit moment wel, maar als rond juli/augustus iedereen die dat wil gevaccineerd is, is dat niet meer van toepassing. Dan is iemand die niet gevaccineerd is hooguit een gevaar voor anderen die ervoor gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren, en de hele kleine groep die zich niet kan laten vaccineren. Daar komt bij dat men verwacht dat als zo'n 70% van de bevolking gevaccineerd is, dat voldoende is voor groepsimmuniteit. In Nederland ligt de bereidheid daar sinds begin dit jaar al boven, zonder de twijfelaars meegerekend.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:03

Palmera schreef:
Ik ga ook geen aidsremmers preventief zitten slikken. Vind ik net zo zinloos.

Heel simpel: een vaccin tegen borstkanker zou ik zeker heel serieus overwegen en wellicht accepteren. Om een voorbeeld te noemen. Maar dit niet.

Om dit voorbeeld door te trekken: Je slikt geen aidsremmers met dit vaccin, maar krijgt een hiv-vaccin. Aidsremmers slik je permanent, een hiv-vaccin krijg je eenmalig (in 1 of 2 prikken).

Overigens is aids wel een 'mooi' voorbeeld. Want van een hiv-besmetting krijg je meestal enkel wat griepachtige klachten en ga je daarna (vaak) een rustperiode in van 8-10 jaar zonder klachten, pas na die tijd krijg je aids.
Wat de effecten van covid19 zijn op de zeer lange termijn is nog niet bekend. Het virus (deze specifieke coronavariant) bestaat immers pas 16-17 maanden. Wat we weten op de middenlange termijn, 11-12 maanden, is dat er een gedeelte, zo'n 1%, nog altijd ernstige restklachten heeft (na dus die 11-12 maanden) en daar vaak weinig tot geen verbetering in ziet. Of je na meer dan 12 maanden nog ernstige restklachten zal ontwikkelen terwijl je eerst niet ziek was (na die eerste maximale 3 weken ziek), is simpelweg nog niet bekend.

Ja, het vaccin is nog jong en zit daarmee nog in een onderzoeksfase (zoals ieder jong medicijn, in de fase tot 3 jaar op de markt), maar het virus zelf gewoon ook. 3 maanden na de massale uitbraak van het virus (half januari, dus tot half april) was al duidelijk dat het een virus was die alle leeftijdsgroepen aantast en veel meer was dan een ernstige griep, zelfs al vielen de doden grotendeels in de leeftijdsgroep 70+. Met de verschillende vaccinaties zijn ondertussen ook meer dan 300 miljoen mensen gevaccineerd in hetzelfde tijdsbestek (half december tot half maart) en er zijn tot nu toe geen aanwijzingen dat het op enige schaal (meer dan 0.01%) ernstige bijwerkingen heeft (meer dan een week niet lekker of klachten als spierpijn). Daarnaast zijn er op zeer kleine schaal (+-100) al gegevens van 10 maanden, en kleine schaal (+-45.000) al gegevens van 5-7 maanden terug en ook daar zijn geen tekenen van later verschijnende bijwerkingen.

Ps. Het hiv-vaccin is nog niet beschikbaar, maar het gaat om het verschil medicatie versus vaccin.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:21

Exitium schreef:
nynke55 schreef:
Als jij corona krijgt ben jij een gevaar voor anderen. Jij maakt de keuze om wel of niet te vaccineren. En als je dat niet wil, moet je de consequenties aanvaarden. Dus voor grote evenementen bijvoorbeeld je laten testen.

Op dit moment wel, maar als rond juli/augustus iedereen die dat wil gevaccineerd is, is dat niet meer van toepassing. Dan is iemand die niet gevaccineerd is hooguit een gevaar voor anderen die ervoor gekozen hebben om zich niet te laten vaccineren, en de hele kleine groep die zich niet kan laten vaccineren. Daar komt bij dat men verwacht dat als zo'n 70% van de bevolking gevaccineerd is, dat voldoende is voor groepsimmuniteit. In Nederland ligt de bereidheid daar sinds begin dit jaar al boven, zonder de twijfelaars meegerekend.

Je mag er vanuit gaan dat het vaccinatiepaspoort voor Nederland daarna ook verleden tijd is inderdaad. Want dan is het echt compleet zinloos.
Andere landen zoals Spanje of bijvoorbeeld reizen tussen landen zal mogelijk langer duren. De zuidelijkere landen hebben forse problemen met de vaccinatiebereidheid.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 10:16

Er is meerdere malen toegezegd dat er geen (indirecte) vaccinatieplicht zou komen, dat er géén nadelen zouden zijn voor mensen die zich niet lieten vaccineren, maar inmiddels is er wel in alle stilte een wet opgezet die er voor zorgt dat je dus zonder vaccinatie/test overal geweigerd kunt worden op last van de overheid!
En een app, waarin je ook je vaccinatie of test resultaat kunt ingeven, zodat je sneller geweigerd kunt worden..

(Inmiddels wel al 2000+ tegenreacties)
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen

Ik snap niet hoe jullie dit goed praten??

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:17

Er is een alternatief op vaccineren, namelijk testen. Niet comfortabel, maar daarmee ook geen vaccinatieverplichting binnen Nederland.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:20

Dimphyl schreef:
Er is meerdere malen toegezegd dat er geen (indirecte) vaccinatieplicht zou komen, dat er géén nadelen zouden zijn voor mensen die zich niet lieten vaccineren, maar inmiddels is er wel in alle stilte een wet opgezet die er voor zorgt dat je dus zonder vaccinatie/test overal geweigerd kunt worden op last van de overheid!
En een app, waarin je ook je vaccinatie of test resultaat kunt ingeven, zodat je sneller geweigerd kunt worden..

(Inmiddels wel al 2000+ tegenreacties)
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen

Ik snap niet hoe jullie dit goed praten??

Er is gezegd dat de regering geen indirecte vaccinatieplicht invoert. Particulieren mogen hun eigen keuze maken. Je mag gewoon alle noodzakelijke dingen doen zonder vaccin. Een festival kan lastiger zijn.
Daarnaast is er een alternatief voor vaccineren, namelijk een negatieve test dus je hoeft je niet te laten vaccineren om ergens heen te gaan.