Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:51

Zebrastreep schreef:
Nou die 2 weken vindt ik nog wel logisch.

Veel mensen krijgen na corona een verkoudheid of infectie erachter aan omdat de weerstand enorm naar beneden is gegaan. Helemaal nu omdat we nauwelijks met andere virussen in aanraking zijn geweest de afgelopen 2 jaar. Mensen zijn dus weer opgeknapt van corona , en worden na 2 weken weer ziek en testen positief wat ook logisch is dat kan wel nog 8 weken duren.

In ieder geval verwacht ik het nu nog niet direct weer te krijgen. Ben op veel plekken geweest met veel hoestende en verkouden mensen.

Ik heb het van de groep van vorige week niet weer gekregen in ieder geval. ga ook niet elke keer meer testen echt pas bij klachten. Het is wel zo dat het op mijn huidige werk wordt besloten of een cliënt weer naar buiten mag door iemand die niet eens op de groep staat. Wel onhandig aangezien de vaste begeleiding de cliënt beter kent en weet wat normaal gedrag is en wanneer iemand mogelijk nog ziek kan zijn. Alleen de communicatie erover is echt ruk hoor , soms weet je het pas als je al een woning bent binnen gestapt wat dan al te laat kan zijn.

Een zelftest blijft geen 8 weken positief
Alleen een pcr

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 00:22

Ik heb het ook over een pcr test...

Zelftesten zijn waardeloos. Ik heb al meerdere keren een foute uitslag gehad.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 06:21

Zebrastreep schreef:
Nou volgens mij heb ik het zo weer te pakken , het is drama momenteel op mijn werk. Ik werk nu sinds een maand voor een grote organisatie met meerdere woningen en volgens mij is het nu bijna op elke woning raak. Heel veel uitval door personeel , want als je positief bent getest en klachten hebt mag je niet aan het werk. Wel met een positieve test en geen klachten al acht ik die kans aardig klein , want je gaat testen als je klachten hebt in veel gevallen.

Maar ik moet zeggen cliënten knappen allemaal binnen 5 dagen weer op. Merk wel verschil , ze hebben geen idee wat ze nu hebben dus ze staan er niet bij stil en voelen zich daardoor lijkt het ook minder ziek.

Ik zit nog in de 8 weken , maar het is wel irritant als je het steeds weer krijgt.... Helemaal omdat het al zo druk is en de roosters moeilijk rond te krijgen zijn. Ene kant denk ik als een hele groep corona heeft en het personeel voelt zich goed genoeg lekker laten werken als mensen dat willen is het te kort ook veel gemakkelijker op te lossen.

Ik heb sinds vandaag wel weer enorme kriebelneus en niezen dus ik ben er bang voor dat het weer raak is.

Je zou de eerste niet zijn in korte tijd die na een zeer korte periode weer positief test...
Meisje bij mijn oudste dochter in de klas in een half jaar tijd 3x positief getest...
En die is tussendoor écht negatief geweest...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:30

Zebrastreep schreef:
Ik heb het ook over een pcr test...

Zelftesten zijn waardeloos. Ik heb al meerdere keren een foute uitslag gehad.

De floflex is een gevoelige test
Uitslagen kloppen meestal

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:55

Ik heb de testen die in dat blauwe doosje zitten. Maar toen ik corona had gaf de zelftest aan negatief :+ pas na een week kwam er een streepje te staan.

Pcr was toen al positief inmiddels

Ook aantal keer gehad positief en ggd negatief. Als ik echt passende klachten heb ga ik ook wel voor een ggd test. Moet ik dan ook hebben ivm doorbetaling van loon

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:07

Ik ken toch echt meerdere mensen die pos op zelftest testte maar neg op de pcr testte.. maar niet lekker bleven.. pcr herhaald.. toch pos. Bij mijn dochter in de klas 3 kinderen!!

Deze variant moet je echt in de keel testen. Juist met de thuistesten. Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog geen vals-neg thuistesten heb gehoord bij omikron, als je de keel maar meepakt (en soms 2-3 dagen achter elkaar test, zoals geadviseerd wordt bij aanhoudende klachten)!

F_Orumster

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:52

Sinds vandaag doe ik dan eindelijk ook mee aan de trend. Ontwaakte met een kenmerkende nasale stem dus een swabje gepakt. De positieve streep kwam fanatieker in beeld dan de controle streep. Alleen verkouden tot nu toe. Precies 5dageb geleden naar een concert geweest.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:04

F_Orumster schreef:
Sinds vandaag doe ik dan eindelijk ook mee aan de trend. Ontwaakte met een kenmerkende nasale stem dus een swabje gepakt. De positieve streep kwam fanatieker in beeld dan de controle streep. Alleen verkouden tot nu toe. Precies 5dageb geleden naar een concert geweest.

One Republic toevallig?

Ik ben ook eindelijk team Corona. Werd koortsig en verkouden wakker.
Voel me inmiddels behoorlijk grieperig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:28

Hier voor de derde keer de sjaak :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:36

Dreamy schreef:

En alle keren ziek?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:44

tokedri schreef:
Dreamy schreef:

En alle keren ziek?

Ja, daarom ook laten testen (doe ik alleen als ik klachten heb nl) en positief gebleken. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:42

Sani schreef:
F_Orumster schreef:

One Republic toevallig?

Ik ben ook eindelijk team Corona. Werd koortsig en verkouden wakker.
Voel me inmiddels behoorlijk grieperig.

Orange skyline. Maar concerten bijwonen is dus nog niet zo'n goed idee :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:11

Toch even mijn vraag hier.

Ik kreeg maandagavond keelpijn (dag 0), dinsdag getest voor het werken positieve zelftest in overleg met werk (zorg) pcr test die ook positief was. Woensdag was de keelpijn zo goed als weg en werd ik verkouden en nu nog (dag 7). Verkoudheid bestaat uit niezen, vol hoofd maar komt relatief weinig euhm snot uit. Ik ben nog niet aan het werk geweest omdat de 10 dagen nog niet voorbij zijn en ik dus nog milde klachten heb.

Maar als ik dag 10 nog deze klachten heb mag ik dus wel uit quarantaine? Meer mensen de ervaring verkouden te blijven? (Wou anders sowieso na 10 dagen en blijvend verkouden contact opnemen met ggd)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:21

Ik werk ook in de zorg én had na 10 dagen nog verkoudheidsklachten. Maar bij mij gaven ze aan dat je dan niet meer besmettelijk bent en daarom moest ik gewoon komen werken.

Op het moment ben ik nog steeds niet veel waard. Het is nu ruim 3 weken geleden, maar een hele dag naar school red ik nog niet eens. En dat is enorm frustrerend.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:48

Ik heb het geluk dat ik vanaf morgen 2 weken vrij ben dus hoef niet op de groep. Wel zou ik donderdag medicatie cursus hebben waar ik nu dus over twijfel of het ‘veilig’ is met mondkapje en afstand van de rest zal bijwonen. Maar zelf naar de winkel mogen is ook wel weer fijn

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:43

Ik kan mij inmiddels ook aansluiten. Festival gepakt en in de nek gehoest. Inmiddels hier heel moe, flinke keelpijn, hoesten, 38,1 graden koorts. Denk dat ik zo maar weer lekker verder ga slapen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:50

Wij hebben het in maart gehad. Ik pas na 2 jaar heel veel contact met mensen (groot bedrijf)constant besmette personen naast me gehad maar er gebeurde niks waar ik heel erg van baalde. Daarvoor een oorontsteking en griep gehad waardoor ik eindelijk vatbaar werd voor corona. 3 weken later ineens onrustig met slapen. Ik dacht het zal wel, gewoon verder gaan slapen. S'morgens temperatuur gemeten, en koorts. Na zoveel negatieve thuistesten eindelijk een positieve in nog geen 2 min tijd. Probeerde namelijk aan een herstelbewijs te komen, alleen het lukte niet om besmet te raken.

Er was op dat moment net iemand terug uit quarantaine, vermoed dat ik van die persoon de corona gekregen heb. Het begon met lichte keelpijn. Ik dacht vanwege mijn citrus allergie, en nam een tablet in. S'morgens kwam ik er pas achter dat in koorts had, na 1 1/2 dag was dit over. Niet afgeremd met medicatie. Juist omdat koorts goed is zolang het niet boven de 40 graden uit komt. Heb lekker geslapen de eerste dagen, tijdje best wel stress gehad omdat ik niet gevaccineerd ben. Voor de rest slechte eetlust, vermoeidheid, en enkele dagen later niesbuien.

Mijn vriend teste pas op dag 7 positief. Hij is gevaccineerd, en ik schrok er van hoe ziek hij was. Paar keer overgegeven, en langer koorts. Omdat hij maar 1 nier heeft maakte ik mij hier wel zorgen om. Bij mezelf wist ik dit het goed zou komen. Altijd vertrouwen gehad in mijn lichaam.

Vermoeidheid, en neusverkoudheid blijven wat langer hangen. Ik ben wel blij dat we het eindelijk gehad hebben, en vond het mee vallen. Zou als nog geen andere keuze maken.

Mijn vriend deelt nu dezelfde mening juist omdat we het gehad hebben. Voor hem geen booster meer.

Mijn zusje heeft zelfs de kinderkamers behangen toen ze corona had :'), en een zoon van iemand had een voetbaltraining, pas later kwam hij erachter dat hij corona had.

O ja ik droeg trouwens een mondkapje toen ik besmet raakte. Ik droeg hem omdat ik vermoedde dat mijn immuunsysteem verzwakt was door de oorontsteking, en griep. Zelfs afstand gehouden. Heeft niet geholpen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:52

Winged schreef:
Ik kan mij inmiddels ook aansluiten. Festival gepakt en in de nek gehoest. Inmiddels hier heel moe, flinke keelpijn, hoesten, 38,1 graden koorts. Denk dat ik zo maar weer lekker verder ga slapen.

Beterschap. Goed slapen is belangrijk. Gewoon aan toe geven. Wij sliepen bijna 18 uur :'). Blijkbaar heeft je lichaam dat nodig.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:53

CupCakes_ schreef:
Ik werk ook in de zorg én had na 10 dagen nog verkoudheidsklachten. Maar bij mij gaven ze aan dat je dan niet meer besmettelijk bent en daarom moest ik gewoon komen werken.

Op het moment ben ik nog steeds niet veel waard. Het is nu ruim 3 weken geleden, maar een hele dag naar school red ik nog niet eens. En dat is enorm frustrerend.

Zeiden ze hier ook. Na dat mensen terug kwamen werd de volgende persoon ziek. Zo is het juist verder verspreid.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:56

wouterpaard schreef:
Toch even mijn vraag hier.

Ik kreeg maandagavond keelpijn (dag 0), dinsdag getest voor het werken positieve zelftest in overleg met werk (zorg) pcr test die ook positief was. Woensdag was de keelpijn zo goed als weg en werd ik verkouden en nu nog (dag 7). Verkoudheid bestaat uit niezen, vol hoofd maar komt relatief weinig euhm snot uit. Ik ben nog niet aan het werk geweest omdat de 10 dagen nog niet voorbij zijn en ik dus nog milde klachten heb.

Maar als ik dag 10 nog deze klachten heb mag ik dus wel uit quarantaine? Meer mensen de ervaring verkouden te blijven? (Wou anders sowieso na 10 dagen en blijvend verkouden contact opnemen met ggd)

Voor deze vraag hebben wij gebeld. Zelf 2 weken thuis gebleven door aanhoudende klachten. Je mag met verkoudheidsklachten bij dag 10 inderdaad uit quarantaine.
Wel werd er geadviseerd om afstand te houden van collega's, en e.v.t een mondkapje te dragen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:59

IMJ schreef:
Ik ken toch echt meerdere mensen die pos op zelftest testte maar neg op de pcr testte.. maar niet lekker bleven.. pcr herhaald.. toch pos. Bij mijn dochter in de klas 3 kinderen!!

Deze variant moet je echt in de keel testen. Juist met de thuistesten. Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog geen vals-neg thuistesten heb gehoord bij omikron, als je de keel maar meepakt (en soms 2-3 dagen achter elkaar test, zoals geadviseerd wordt bij aanhoudende klachten)!

Hier ben ik het niet mee eens. Wij hebben de speeksel testen toen aangeschaft omdat we dachten dat die betrouwbaarder zijn. Hierbij teste ik juist negatief. De neustest binnen 2 min positief. Pcr ook positief.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:17

Het gaat om de neus test welke je dan eerst door je keel haalt en dan door je neus.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:17

elmiran schreef:
IMJ schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Wij hebben de speeksel testen toen aangeschaft omdat we dachten dat die betrouwbaarder zijn. Hierbij teste ik juist negatief. De neustest binnen 2 min positief. Pcr ook positief.

Ik heb het niet over de speekseltest.. je kan het niet niet eens zijn met mij.. dit is mijn ervaring :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:32

Wij zijn op onze huwelijksreis besmet geraakt. Zijn jullie na besmetting blijven testen met de zelftest? Zo ja, hoe lang bleef je daar positief op? Bij mij is de test nog zo duidelijk positief. Ben je dan nog besmettelijk? We hebben boodschappen laten halen en ik werk nog thuis, maar wil wel graag weten wanneer ik weer normaal de deur uit kan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:36

Geloof dat na 10 dagen er geen actief virus meer aanwezig is bij de meesten.
(ja uitzonderingen zijn er)