karuna schreef:Scholen sluiten niet. Jemig pfff hoe dan? Als er meer dan 100 leerlingen zijn?
Dat legt hij toch duidelijk uit?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Cookies schreef:Wow overal moeten de scholen dicht, hier doen we weer niks.
Ze leggen ook uit waarom niet. Het heeft grote maatschappelijke gevolgen en het zou weinig effect hebben op het indammen van het virus.
Klinkt als een best logische beargumentatie.
Astorga schreef:Mensen met hoesten/niezen/keelpijn en/of koorts moeten thuisblijven.
Zorgpersoneel en mensen die bijdragen aan vitale processen mogen alleen thuis blijven wanneer ze klachten èn koorts hebben.
Edit: en zij mogen niet meer naar het buitenland.
Scholen blijven open. Vind ik voor nu terecht.
Hanafubuki schreef:Basisscholen snap ik wel dat die open blijven, kinderen lijken toch nog steeds minder vatbaar voor het virus.
karuna schreef:Ook meer dan 100 leerlingen? Evenementen met meer dan 100 mensen samen mag niet. Hoe dan te combineren?
Joman schreef:Haha, wat denk jij; Rutte benoemt dit en het wordt een facultatief iets voor Brabant en de burgemeesters/ Lijkt me niet.
Destination schreef:PSvanLot schreef:Volgens mij is de uitleg waarom de scholen niet sluiten helder is?
Ouders moeten dan ook thuis blijven en dit zal grote gevolgen hebben voor de maatschappij. Mijn interpretatie is dat ze hiermee doelen op de economische gevolgen, maar het kan zijn dat ik fout zit.
Destination schreef:PSvanLot schreef:Volgens mij is de uitleg waarom de scholen niet sluiten helder is?
Ouders moeten dan ook thuis blijven en dit zal grote gevolgen hebben voor de maatschappij. Mijn interpretatie is dat ze hiermee doelen op de economische gevolgen, maar het kan zijn dat ik fout zit.
Marcella schreef:Ga ze niet sluiten de scholen.![]()
Nou ben benieuwd wat werkgever gaat doen (vermoed niks).
Mag dus niet meer de deur met mijn chronische verkoudheid.
Magrathea schreef:Niet alleen, veel zorgmedewerkers, politieagenten, medewerkers in de supermarkten en voorziening hebben ook kinderen hè