Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:17

Ik had hier toch gezegd dat ik een nagelvijl probleem had? De goedkope kartonnen vijltjes van action doen het in mijn geval top :) zijn zo fijn dat ze wat snel kaal gaan, maar fijn genoeg voor mijn nagels. Super blij mee

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:55

Mariettjj schreef:
Zojuist PG benaderd met de vraag over het wattage. Het is dus echt zo dat de 7watt het totale wattage is. En bij de ronde lamp is het totale wattage 15. Valt mij tegen hoe laag.
Als ik dus met andere merken wil combineren moet ik een betere lamp hebben.

Nu twijfel ik tussen deze twee, nav de reacties in dit topic:
https://www.bol.com/nl/nl/p/travel-pro- ... oductImage

https://www.bol.com/nl/nl/p/vanilon-86w ... oductImage

Ik weet niet goed waar op te letten, behalve dan op het wattage. Deze hebben beide wel een vriendelijke prijs :o

Die lampen zijn zo zwak. Ik ken meerdere mensen waarvan de rubberbase niet eens goed uit hard onder de Pink lampen. Vanaf 48 watt uv/led lamp zit je goed. Mooie collectie gellak heb je <3

xxmh, Pink is vrij duur als je naar de prijs kwaliteit kijkt. Als je op Facebook in de Pink groep kijkt komen er dagelijks berichten met klachten voorbij. Ik ken meerdere Ambasadrices die alleen Pink gebruiken en promoten omdat ze gratis kleuren opgestuurd krijgen := Je kunt beter kijken voor een ander merk. Zelf werk ik graag met gellak van Slowianka, Victoria Vynn of Indigo.

Ik loop weer behoorlijk achter. Afgelopen week was weer zwaar met mijn gezondheid. Zal later verder bijleren. Mijn dagen bestaan nu even uit op bed liggen en Netflixen.

Ben trouwens mega benieuwd naar het merk Bio Sculpture. Volgende week komt de verdeler van Nederland langs producten te demonstreren :):)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:16

Ik heb pg geprobeerd maar ik vind het rommel. Te dik, snel los, snel dof.
Ik heb semilac en halo. Lamp van wish

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:21

Frummels schreef:
Heeft iemand een tip voor mooie thermo gel lakjes die fijn lakken en een week of 2 mooi van kleur/pigment blijven? :)

Halo is heel goed

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:10

GLossi: wat vervelend voor je dat het qua gezondheid niet zo goed gaat. Sterkte en idd maar aan je rust toegeven :(:)

Ik heb mijn nieuwe lamp uit geprobeerd gister op mijn nagels, met ook mijn nieuwe topcoat en basecoat van Xtatic. Wel een kleurtje van Pink gebruikt. De combinatie lijkt het prima te doen. Ben benieuwd hoe lang het houdt en of het nu niet gaat barsten. Ik wist alleen niet of ik de toplaag moest afnemen met de cleaner, dus bij eentje gedaan en die werd meteen dof. Dus opnieuw de topcoat gedaan en de rest niet afgenomen. Het zit er mooi op. :)

De merken die voorbij komen ga ik even opslaan :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:11

pluisje88 schreef:
Ik had hier toch gezegd dat ik een nagelvijl probleem had? De goedkope kartonnen vijltjes van action doen het in mijn geval top :) zijn zo fijn dat ze wat snel kaal gaan, maar fijn genoeg voor mijn nagels. Super blij mee

Fijn dat je wat gevonden hebt! Zo zie je maar, iets wat goed is hoeft niet altijd duur te zijn :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:16

Even een vraagje van een leek;
Donderdag voor het eerst met mijn set gel lac opgedaan. Helemaal leuk en blij ermee en lukte aardig goed maar nu heb ik na een ochtendje stal een mini chipje eraf. Denk gebeurt tijdens het uitmesten ofzo, hoe moet ik dit weer mooi krijgen? Alles eraf?
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:40

Gebeurt meestal doordat de rand niet goed geseald is of omdat de lak te dik is opgebracht. Vooral met nude kleuren is het al snel te dik.
Herstellen wordt lelijk, beter die nagel eraf en opnieuw

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:24

Rivendell schreef:
Gebeurt meestal doordat de rand niet goed geseald is of omdat de lak te dik is opgebracht. Vooral met nude kleuren is het al snel te dik.
Herstellen wordt lelijk, beter die nagel eraf en opnieuw

Okee bedankt voor de tips! Heb ik wat te doen voor vanavond haha.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:28

Wat is met al jullie ervaring de best hechtende basecoat? Ik heb zowel met Kiki als met PG last dat het loslaat van mijn nagels. Ondanks het doen van de juiste prep, dunne laagjes en sealen. Ik heb blijkbaar nagels die graag alles afstoten na een paar dagen tot een dikke week.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:59

Ik gebruik nu die van Neonail, van de Douglas. Als ik ‘m goed opbreng blijft de lak 2 weken of langer zitten, maar dan ben ik het kleurtje wel zat of groeit het uit.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:30

Sorry dat ik het topic verstoor maar ik heb een vraag en hopelijk weten jullie iets. Ik ga binnenkort op vakantie en wil graag mijn nagels laten doen. De nagels moete erna weer verwijderd worden op een zondag. Ik moet de maandag erna namelijk weer werken. Kent een van jullie iemand / een salon die dit ook op zondag doet, omgeveing rotterdam? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:44

Je zou ook alleen gellak kunnen kiezen, dus zonder acryl of gel, dan kun je de lak met remover makkelijk zelf verwijderen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 05:23

Dankje Mariettjj ❤️

Dwyne schreef:
Wat is met al jullie ervaring de best hechtende basecoat? Ik heb zowel met Kiki als met PG last dat het loslaat van mijn nagels. Ondanks het doen van de juiste prep, dunne laagjes en sealen. Ik heb blijkbaar nagels die graag alles afstoten na een paar dagen tot een dikke week.

Ontvet je je nagels goed? Ik weet niet wat voor cleaner jij gebruikt om je nagels te ontvetten. Zien jou nagels er ook echt ontvet uit als je dat product hebt gebruikt? Zo niet, probeer eens met pure aceton (wel echt pure en geen nagellakremover)

Gebruik je ook een bond/primer? Onder een normale basecoat zou ik dat wel aanraden.

Welke soort basecoat heb je nu gebruikt? Alleen een normale basecoat? Of ook een rubberbase? Er zijn verschillende basecoats die allemaal een andere soort hechting hebben.

Daarnaast kunnen medicijnen en hormonen mee spelen.

Als je echt een hardcore base wil zou je een fiberbase kunnen uitproberen. Die van Victoria Vynn zit als een huis, ook bij moeilijke nagels. Door de fibers hecht hij beter.

MeggiieTommy, je kunt ze ook op vrijdag al laten verwijderen. Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat maar je moet vaak ruim op tijd een afspraak maken gezien nagelstylisten vaak snel vol zitten.

In Spijkenisse ken ik wel een goeie nagelstylist. Dit is haar insta: https://instagram.com/beautifuller.nail ... =copy_link

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:01

Glossi schreef:
Ontvet je je nagels goed? Ik weet niet wat voor cleaner jij gebruikt om je nagels te ontvetten. Zien jou nagels er ook echt ontvet uit als je dat product hebt gebruikt? Zo niet, probeer eens met pure aceton (wel echt pure en geen nagellakremover)

Gebruik je ook een bond/primer? Onder een normale basecoat zou ik dat wel aanraden.

Welke soort basecoat heb je nu gebruikt? Alleen een normale basecoat? Of ook een rubberbase? Er zijn verschillende basecoats die allemaal een andere soort hechting hebben.

Daarnaast kunnen medicijnen en hormonen mee spelen.

Als je echt een hardcore base wil zou je een fiberbase kunnen uitproberen. Die van Victoria Vynn zit als een huis, ook bij moeilijke nagels. Door de fibers hecht hij beter.

Ik heb zowel normale base (met primer) als rubberbase (met en zonder primer) geprobeerd van beide merken.
Pure Aceton heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen. Het lijkt wel of mijn nagels goed ontvet zijn na het gebruik van 70% alcohol of de doekjes van Kiki.
Ik slik helaas wel medicatie waaronder schildklierhormonen; nu je het zo zegt zijn mijn nagels sindsdien wel anders geworden qua bovenlaag.
Ik ga Victoria Vynn eens bekijken thnx voor de tips! :)

p.s. ben stille meelezer verder maar geniet van al jullie mooie nagel creaties die steeds voorbij komen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:38

Alcohol werkt niet voldoende helaas. Je hebt echt een dehydrator nodig. Je moet dan ook niet te lang wachten met een base coat aan brengen. Het is mogelijk dat je medicijnen invloed hebben op jou nagels. Ik hoop dat het dehydrateren helpt. En anders de boost base proberen van Victoria Vynn. Ik heb een klant waar alles binnen twee weken vanaf lag. De boost base hecht het beste bij haar.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:10

Ik vandaag voor kleurtjes blauw gegaan. Ga nog paar dagen naar ibiza dus dacht dat kan wel :D

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:42

Leuk gedaan zo Jester

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:46

Wat een gezellige kleurtjes zo, veel plezier op Ibiza. :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:25

Ik ben toch wel erg tevreden voer mijn nieuwe base- en topcoat van Xtatic (wel in combinatie met een PG kleurtje) en mijn nieuwe ledlamp. Nu na een week zit er nog geen enkel chipje, barstje of krasje in de lak en ook de glans zit er nog op zoals toen ik het aanbracht. Dit had ik toen ik alles van PG gebruikte wel standaard binnen of na 1 week en dan moest het er voor het mooie eigenlijk wel weer vanaf (soms liet ik het wel zitten, maar dan stoorde het mij wel). Blij met de tips uit dit topic dus! :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:52

Voor mij is het gellak avontuur even afgelopen ;( ik vermoed toch een allergie te hebben ontwikkeld.
Voor nu laat ik het een periode leeg en alles even uit groeien, dan kijk ik nog een keer opnieuw hoe het gaat. Misschien is alles gewoon heel erg geirriteerd.
Wel balen, was echt een rustmomentje in mijn week.

Foto na een week niets met nog wat dikkige nagelriemen
Afbeelding

Een paar uur na het opdoen van een lakje om te kijken hoe het zou gaan
Afbeelding

De dag erna (net terug van de paarden dus een beetje viezig)
Afbeelding

Toen er maar weer afgehaald, helaas.
Het gekke is wel dat mijn andere hand er veel beter uit ziet.
Ook zijn mijn vingertoppen steeds aan het vervellen. Laatst met de frees al die velletjes weg gehaald, dit hielp goed maar het begint nu langzaam weer.
Ben vooral uierzalf aan het smeren voor het leven :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:56

Zijn ze gewoon niet enorm geïrriteerd van het afweken en netjes maken van je nagel riemen?

Dat je net iets te ‘agressief’ bent geweest ergens mee :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:59

Mariettjj schreef:
Ik ben toch wel erg tevreden voer mijn nieuwe base- en topcoat van Xtatic (wel in combinatie met een PG kleurtje) en mijn nieuwe ledlamp. Nu na een week zit er nog geen enkel chipje, barstje of krasje in de lak en ook de glans zit er nog op zoals toen ik het aanbracht. Dit had ik toen ik alles van PG gebruikte wel standaard binnen of na 1 week en dan moest het er voor het mooie eigenlijk wel weer vanaf (soms liet ik het wel zitten, maar dan stoorde het mij wel). Blij met de tips uit dit topic dus! :D

Fijn dat het zo bevalt!

Oef britt, dat ziet er heel onprettig uit.
Vervelend dat het toch een allergie is. Heb geen idee of zoiets overgaat eigenlijk.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:01

Wat balen zeg! Als je gewend bent altijd wat op je nagels te hebben zal het wel afkicken worden

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:05

Hi allemaal, ik kom even binnenvallen. Ik heb echt jarenlang enorm nagels gebeten. Ik zal jullie de horror van de foto van hoe het was besparen (stel je stompjes voor waar nog amper nagels op zaten :\ ) maar inmiddels, dik een jaar later ben ik nog steeds gestopt en ziet het er zo uit (pink was laatst gescheurd, paarden he...)
Afbeelding

Ik hou helaas wel een beetje aparte nagels vind ik. Heb korte vingers en zal nooit die prachtige lange nagelbedden krijgen die ik hier zo vaak voorbij zie komen, máár natuurlijk alles beter dan hoe het was! :D
Nu ga ik trouwen (jahaa!) en ben aan het denken wat nou mooi zou zijn met mijn nagels. Ik hou erg van een natuurlijke look, french, maar twijfel hoe dan.
Kortom: hebben jullie goed tips? Of misschien meer mensen met niet enorme nagelbedden maar wat kleinere nagels die dan ook misschien goede ideeën hebben? Lees het graag!