Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Resistance schreef:Haha, het lijkt zoals ik het nu schrijf weinig, maar het is eigenlijk best veel omdat ik hele grote porties salade en avondeten eet.In die salade zaten twee blikjes tonijn, echt véél rucola, een heel bolletje mozzarella en anderhalve avocado, dus daar ga je wel even op. En in die loempiataart gingen ook twee blikjes tonijn, 600 gram groenten, 3 eieren en nog een heel pak filodeeg, en daar heb ik de helft van op.
Het is absolúút niet zo dat ik weinig eet, ik heb ook geen honger. Het is meer dat ik echt véél groenten naar binnenwerk (vind ik ook lekker).
Koolhydraten laat ik bewust zoveel mogelijk weg omdat we in onze familie enorm aanleg hebben voor diabetes. Mijn moeder hoeft niet te spuiten omdat ze ook koolhydraatarm eet, terwijl ze er anders écht last van heeft. Er zijn ook recente studies waaruit blijkt dat zo'n dieet echt veel kan uitmaken. En liever voorkomen dan genezen.
Yonker schreef:4 blikjes tonijn = 500 kcal
Anderhalve avocado = 537 kcal
2 eieren = 150 kcal
1 bol mozzarella = 300 kcal
Dat is al bijna 1500 kcal.... hoe kan jij in godsnaam op 1500 kcal komen??
Resistance schreef:Yonker schreef:4 blikjes tonijn = 500 kcal
Anderhalve avocado = 537 kcal
2 eieren = 150 kcal
1 bol mozzarella = 300 kcal
Dat is al bijna 1500 kcal.... hoe kan jij in godsnaam op 1500 kcal komen??
Het waren niet zulke grote avocado's ik heb ze net voor mijn lunch afgewogen zonder pit en kwam op 125 gram uit. Dat heb ik ook in het lijstje ingevoerd.
Het was een bol mozzarella van 50 gram. Het waren 3 blikjes tonijn in totaal.
Wat proberen jullie precies te bewijzen? Eerst dat ik te weinig eet, en nu dat ik teveel eet?
Yonker schreef:Mwah ik vind het niet zo netjes dat je erop aangesproken wordt, beweerd dat je anderhalve avocado en weet ik veel wat weg eet wat dus niet zo is.![]()
Ik wil niet dat je hier jonge meiden gaat motiveren met een slecht voorbeeld, daarvoor is dit topic niet. En ik ben net als gribaldi en Blackie geen fan van zeggen dat je een victoria secret dieet eet, die meiden zijn veeeeeeeeeeeel te dun naar mijn mening en dat is echt niet gezond. Ik vind het sowieso niet verstandig dat jij een dieet volgt gezien je figuur.
Resistance schreef:Dus je zegt eigenlijk op subtiele wijze dat ik moet oprotten uit het topic?
Resistance schreef:Yonker schreef:Mwah ik vind het niet zo netjes dat je erop aangesproken wordt, beweerd dat je anderhalve avocado en weet ik veel wat weg eet wat dus niet zo is.![]()
Ik wil niet dat je hier jonge meiden gaat motiveren met een slecht voorbeeld, daarvoor is dit topic niet. En ik ben net als gribaldi en Blackie geen fan van zeggen dat je een victoria secret dieet eet, die meiden zijn veeeeeeeeeeeel te dun naar mijn mening en dat is echt niet gezond. Ik vind het sowieso niet verstandig dat jij een dieet volgt gezien je figuur.
Maar je ziet toch mijn lijstje, waarin de hoeveelheden staan en de hoeveelheden kcal die ik eet die erbij staan?Hoe kan ik daarover liegen?
Maanlicht schreef:Ho rustig mensen, iedereen is hier welkom, welk (gezond) dieet ook gevolgd wordt. Te roepen dat er leugens worden verkondigd gaat wel wat ver.
Het is dus een miscommunicatie. Resistance, als je zegt dat je veel eet, en het uiteindelijk weinig is, komt het wel wat vreemd over. Zeggen dat je 1,5 avocado eet, maar het is uiteindelijk een mini avocado is heel onduidelijk. We proberen elkaar allemaal te helpen in dit topic, en daarbij een voorbeeld te geven aan (jongere) meelezers. Dan is het van belang dat duidelijk is wat wel en niet goed is om te doen.
Ik hoop dat je in ziet dat we je niet weg proberen te pesten. Ik zou het jammer vinden als je het topic zou verlaten.