3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:16

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:17

Resistance schreef:
Haha, het lijkt zoals ik het nu schrijf weinig, maar het is eigenlijk best veel omdat ik hele grote porties salade en avondeten eet. :+ In die salade zaten twee blikjes tonijn, echt véél rucola, een heel bolletje mozzarella en anderhalve avocado, dus daar ga je wel even op. En in die loempiataart gingen ook twee blikjes tonijn, 600 gram groenten, 3 eieren en nog een heel pak filodeeg, en daar heb ik de helft van op.

Het is absolúút niet zo dat ik weinig eet, ik heb ook geen honger. Het is meer dat ik echt véél groenten naar binnenwerk (vind ik ook lekker).

Koolhydraten laat ik bewust zoveel mogelijk weg omdat we in onze familie enorm aanleg hebben voor diabetes. Mijn moeder hoeft niet te spuiten omdat ze ook koolhydraatarm eet, terwijl ze er anders écht last van heeft. Er zijn ook recente studies waaruit blijkt dat zo'n dieet echt veel kan uitmaken. En liever voorkomen dan genezen. :j

Hier geef je veel meer aan dan je invult in je app.... dus je zit wel degelijk te liegen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:18

En je eieren als ontbijt en loempia-taart dan?

Anoniem

Yonker schreef:
4 blikjes tonijn = 500 kcal
Anderhalve avocado = 537 kcal
2 eieren = 150 kcal
1 bol mozzarella = 300 kcal
Dat is al bijna 1500 kcal.... hoe kan jij in godsnaam op 1500 kcal komen??

Het waren niet zulke grote avocado's ik heb ze net voor mijn lunch afgewogen zonder pit en kwam op 125 gram uit. Dat heb ik ook in het lijstje ingevoerd.

Het was een bol mozzarella van 50 gram. Het waren 3 blikjes tonijn in totaal.

Wat proberen jullie precies te bewijzen? Eerst dat ik te weinig eet, en nu dat ik teveel eet? :+

Travellust

En je bladerdeeg??

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:19

Nee dat je, jezelf voor de gek aan het houden bent. Wij willen niet dat je jonge meiden gaat motiveren om ook zo weinig te eten ;)
Laatst bijgewerkt door Yonker op 18-10-18 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Resistance schreef:
Yonker schreef:
4 blikjes tonijn = 500 kcal
Anderhalve avocado = 537 kcal
2 eieren = 150 kcal
1 bol mozzarella = 300 kcal
Dat is al bijna 1500 kcal.... hoe kan jij in godsnaam op 1500 kcal komen??

Het waren niet zulke grote avocado's ik heb ze net voor mijn lunch afgewogen zonder pit en kwam op 125 gram uit. Dat heb ik ook in het lijstje ingevoerd.

Het was een bol mozzarella van 50 gram. Het waren 3 blikjes tonijn in totaal.

Wat proberen jullie precies te bewijzen? Eerst dat ik te weinig eet, en nu dat ik teveel eet? :+

Dat je liegt over het eten en dat je geen goed voorbeeld bent voor jongere meiden.

Anoniem

Bhriseis schreef:
En je eieren als ontbijt en loempia-taart dan?

Eieren vielen net buiten het lijstje.

Afbeelding

En vind het niet zo netjes om te zeggen dat iemand liegt. Komt ietwat kinderachtig over. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:20

Ontbijt: 200 kcal

Lunch
1,5 avocado is al 500 kcal.
Mozzarella: 300 kcal

Avondeten
3,5 ei: 262
Tonijn zo'n 500 kcal.
Filodeeg: 300 kcal

chocolaatjes gok ik zo'n 200 kcal?

Ik kom dus op 2200 uit als je echt zoveel eet. En dan moeten er nog groente en rucola bij opgeteld worden. :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:20

Dan nog klopt hij niet...

Zou beter zijn gewoon niet van zulke lijstjes te plaatsen of om te zeggen dat je een Victoria Secret dieet volgt...

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:21

Dus je zegt eigenlijk op subtiele wijze dat ik moet oprotten uit het topic? :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:21

Mwah ik vind het niet zo netjes dat je erop aangesproken wordt, beweerd dat je anderhalve avocado en weet ik veel wat weg eet wat dus niet zo is. :)
Ik wil niet dat je hier jonge meiden gaat motiveren met een slecht voorbeeld, daarvoor is dit topic niet. En ik ben net als gribaldi en Blackie geen fan van zeggen dat je een victoria secret dieet eet, die meiden zijn veeeeeeeeeeeel te dun naar mijn mening en dat is echt niet gezond. Ik vind het sowieso niet verstandig dat jij een dieet volgt gezien je figuur.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:22

Resistance schreef:

Ja zou voor de sfeer beter zijn. Wij staan niet achter zo'n dieet. Moet op een normale manier en niet over de top..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:22

Je kwam ook al eens posten over een soort van detox/cleanse die je wou doen, en nu kom je aanzetten met een VS-modellen-dieet. Dit is gewoon niet dat soort (pro-ana) topic. Aan weinig eten is werkelijk geen enkele kunst: wij monitoren en motiveren elkaar om voldoende (en gezond) te eten en sportief te zijn. Dat is net het moeilijke en bewonderenswaardige, om met respect voor je gezondheid en orgaanfuncties gestaag maar definitief af te vallen.

Hadden pakweg Laura, Maanlicht of ik gepost dat we eerst erg weinig, dan bizar veel, en dan toch weer weinig aten op een dag, zouden de reacties hetzelfde zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:23

Yonker schreef:
Mwah ik vind het niet zo netjes dat je erop aangesproken wordt, beweerd dat je anderhalve avocado en weet ik veel wat weg eet wat dus niet zo is. :)
Ik wil niet dat je hier jonge meiden gaat motiveren met een slecht voorbeeld, daarvoor is dit topic niet. En ik ben net als gribaldi en Blackie geen fan van zeggen dat je een victoria secret dieet eet, die meiden zijn veeeeeeeeeeeel te dun naar mijn mening en dat is echt niet gezond. Ik vind het sowieso niet verstandig dat jij een dieet volgt gezien je figuur.

Maar je ziet toch mijn lijstje, waarin de hoeveelheden staan en de hoeveelheden kcal die ik eet die erbij staan? :+ Hoe kan ik daarover liegen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:23

Resistance schreef:

Dat maak je er zelf van. We vinden het hier echter wel belangrijk dat afvallen op een gezonde manier wordt gestimuleerd. In de eerste instantie plaats je lijstjes zonder enige vorm van context waardoor het lijkt alsof je veel te weinig eet (wat zou passen in een Victoria's Secret dieet maar totaal niet in wat we hier in het topic willen waarborgen - ook met oog op jongere meelezers die daar geen nuance in aan kunnen brengen). Als je daarop aangesproken wordt geef je aan dat je veel meer hebt gegeten dan zo lijkt op je lijstje. Dat is prima maar je verhaal klopt vervolgens van geen kanten. Als je echt hebt gegeten wat je zegt zit je namelijk op behoorlijk wat meer kcal dan 1500.

Je moet het vooral allemaal zelf weten maar als je lijstjes wil plaatsen in dit topic is het misschien wijs om voortaan hoeveelheden en kcal erbij te zetten. Dan kunnen wij er beter inhoudelijk op reageren en dan krijgen eventuele meelezers ook niet het verkeerde idee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:24

gribaldi schreef:
Resistance schreef:

Ja zou voor de sfeer beter zijn. Wij staan niet achter zo'n dieet. Moet op een normale manier en niet over de top..

Ik ben niet degene die begint te schoppen. De sfeer verpest je zelf.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:25

Resistance schreef:
Yonker schreef:

Maar je ziet toch mijn lijstje, waarin de hoeveelheden staan en de hoeveelheden kcal die ik eet die erbij staan? :+ Hoe kan ik daarover liegen? :')

Je zegt dat je anderhalve avocado wegeet, maar dat lijstje wat je plaats komt niet overeen met de kcal van anderhalve avocado. Ook niet als ze klein zijn, in 1 avocado zit al meer kcal dan die kcal die jij in je lijstje hebt :)
Het is prima als je, jezelf v oor gek wil houden maar dat gaat er hier zeg maar niet in.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:26

Resistance schreef:

Denk aan je onderschrift meid ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:28

Ik weet iig vrij zeker dat die modellen niet zulke bizarre hoeveelheden eten als jij hier noemt. Dat maakt dat je verhaal al behoorlijk onwaarschijnlijk is. Zou natuurlijk waar kunnen zijn, maar dan zou ik je lijstjes toch een behoorlijk stuk specifieker neeerzetten, want deze hoeveelheden verwacht niemand als ze je lijstje zien.

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:31

Nou mijn lijstje _O-
O: 2 speltcrackers 300 kcal
L: groenteloempia en broodje mozzarella, tomaat, rucola en poesto op min stageschool (600 kcal gok ik)
T: 3 mandarijnen (45 kcal)
A: onbekend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:39

gribaldi schreef:
Resistance schreef:

Wauw, en dit voegt wat toe.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:42

Ho rustig mensen, iedereen is hier welkom, welk (gezond) dieet ook gevolgd wordt. Te roepen dat er leugens worden verkondigd gaat wel wat ver.

Het is dus een miscommunicatie. Resistance, als je zegt dat je veel eet, en het uiteindelijk weinig is, komt het wel wat vreemd over. Zeggen dat je 1,5 avocado eet, maar het is uiteindelijk een mini avocado is heel onduidelijk. We proberen elkaar allemaal te helpen in dit topic, en daarbij een voorbeeld te geven aan (jongere) meelezers. Dan is het van belang dat duidelijk is wat wel en niet goed is om te doen.

Ik hoop dat je in ziet dat we je niet weg proberen te pesten. Ik zou het jammer vinden als je het topic zou verlaten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 12:44

Resistance schreef:
gribaldi schreef:

Wauw, en dit voegt wat toe.

Nou eigenlijk wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:46

Maanlicht schreef:
Ho rustig mensen, iedereen is hier welkom, welk (gezond) dieet ook gevolgd wordt. Te roepen dat er leugens worden verkondigd gaat wel wat ver.

Het is dus een miscommunicatie. Resistance, als je zegt dat je veel eet, en het uiteindelijk weinig is, komt het wel wat vreemd over. Zeggen dat je 1,5 avocado eet, maar het is uiteindelijk een mini avocado is heel onduidelijk. We proberen elkaar allemaal te helpen in dit topic, en daarbij een voorbeeld te geven aan (jongere) meelezers. Dan is het van belang dat duidelijk is wat wel en niet goed is om te doen.

Ik hoop dat je in ziet dat we je niet weg proberen te pesten. Ik zou het jammer vinden als je het topic zou verlaten.

Spreek voor jezelf aub. Er zijn grenzen wat betreft diëten en hier posten hoor. Kom laten we vooral dat soort dingen gaan aanmoedigen! Je hebt gezond en gezond maar zo'n dieet gaat wat ver.

Ten tweede is ze al slank (net zoals jij) dus snap niet waarom ze zo strikt zou moeten doen?