Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:31

Ik heb echt een gi-gan-tisch fijn shirt van Craft. Super breathable en blijft ook heel mooi in vorm. Ik heb 'm gekregen dus weet helaas niet wat voor type het is, maar hoor sowieso veel goede verhalen over Craft!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:33

Supervixen schreef:
Ik had ook een shirt van fusion gepast, maar heb een lang bovenlijf en vond dat hij kort viel.

Ah ik ben maar 1m60 en hij past perfect. Nooit last van te korte t-shirts.

Bij decathlon hebben ze inderdaad ook wel vaak leuke shirts!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:39

Vraagt is echt heel goed en wordt vaak verkocht aan -50% en meer op zalando lounge.

Zelf heb ik veel topjes van decathlon (idd met mooie sportbh eronder ;) ). Vorige zomer helaas last van zonneallergie. Heb toen ook in decathlon wat shirtjes gekocht uit de trail en running. Sommige aansluitend en andere los. Vind ze ook prima!

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:03

Katharinaa, jep gewoon met de telefoon gemaakt :D . Ik vind ze zelf ook erg mooi gelukt, al zeg ik het zelf! Het is ook zo mooi hier :)) .
Wat voor blessure het precies is weten we niet. Ik heb pijn achter in mijn knie, maar ik denk niet dat het vanuit de knie zelf komt. Kracht zetten gaat bijvoorbeeld helemaal pijnvrij! Maar dat maakt het wel lastig zoeken... Niemand kan er eigenlijk echt iets zinnigs over zeggen.
Ik hoop ook dat die loop analyse me meer inzicht kan geven in mijn manier van rennen en hij me tips kan geven om de techniek te verbeteren.

Hoeveel paar schoenen hebben jullie trouwens? En zit er echt een groot verschil tussen trail- en gewone hardloopschoenen? Ik heb nu (nog) maar 1 paar, Ascis Cumulus. Binnenkort (als het lopen goed blijft gaan) komen er zéker weten een paar trail schoenen bij. Ben reuze benieuwd hoe dat verschil is tussen gewone vs trail schoenen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:08

Ik heb enkel gewone: Brooks ghosts en saucony ride. Vind beide fijn en pak degene waar ik die dag zin in heb. Gek genoeg heb ik altijd een duidelijke voorkeur over welke schoen ik die dag wil, maar dat valt niet te koppelen aan soort training of zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:36

Aagje_Nimbly schreef:
Katharinaa, jep gewoon met de telefoon gemaakt :D . Ik vind ze zelf ook erg mooi gelukt, al zeg ik het zelf! Het is ook zo mooi hier :)) .
Wat voor blessure het precies is weten we niet. Ik heb pijn achter in mijn knie, maar ik denk niet dat het vanuit de knie zelf komt. Kracht zetten gaat bijvoorbeeld helemaal pijnvrij! Maar dat maakt het wel lastig zoeken... Niemand kan er eigenlijk echt iets zinnigs over zeggen.
Ik hoop ook dat die loop analyse me meer inzicht kan geven in mijn manier van rennen en hij me tips kan geven om de techniek te verbeteren.

Hoeveel paar schoenen hebben jullie trouwens? En zit er echt een groot verschil tussen trail- en gewone hardloopschoenen? Ik heb nu (nog) maar 1 paar, Ascis Cumulus. Binnenkort (als het lopen goed blijft gaan) komen er zéker weten een paar trail schoenen bij. Ben reuze benieuwd hoe dat verschil is tussen gewone vs trail schoenen.

Mijn trailschoenen zit geen demping in, er zit sowieso geen correctie in trailschoenen. Zijn volgens mij altijd neutraal. De zool is veel harder en met veel profiel waardoor ze wat minder goed buigen. Op het asfalt lopen ze echt niet zo fijn.

Mijn wegschoenen zit correctie in, lopen veel soepeler. Zijn ook iets lichter.

Momenteel heb ik drie paar trailschoenen, waarvan een paar bijna versleten is. Alle drie saucony peregrine, waarvan een paar met goretex. Maar die vind ik minder fijn.

Wegschoenen nu twee paar saucony omni, een paar is bijna versleten dus die gaan binnenkort weg. Loop ik denk ik nog wat korte stukjes mee.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 28-02-20 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:40

Mijn trailschoenen hebben vooral veel meer profiel dan mijn wegschoenen.

Met mijn wegschoenen de berg op is vragen om valpartijen. De trailschoenen op de weg gaat wel, maar dan slijt het profiel sneller en het is hey nèt niet, ook al ben ik er niet achter waarom.

Nu 3 paar hier. Oude maar wel nog met mooi profiel trailschoenen, nieuwe trailschoenen en de wegschoenen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 01:22

Ik heb volgens mij dezelfde kleur piekosjj! Blauw met een soort nude achtig logo zeg maar. Lastig te omschrijven kleur :') en ik heb ze dus ook staan schoonmaken, had een verkeerde afslag genomen en moest ineens door en langs plassen >;)

Mijn trailschoenen hebben ook vooral meer profiel en zij stijver. Plus ze hebben een stevigere neus enzo om wat meer bescherming te bieden.

Ben benieuwd naar je analyse Aagje! Ik zou dat ook wel eens willen doen, maar vooral omdat ik het dan zelf ook leuk vind om te analyseren, ben zelf podo therapeut _O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:47

Dan moet dan haast wel dezelfde kleur zijn! Ik vond de grijs/mint zooooo mooi, maar niet zo passend bij de kleuren van m’n kleding enzo :’) Bij de mannen hadden ze donkerrood en wit, maar de meneer vd winkel raadde me af om mannenschoenen te kopen. :+ Helaas!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:52

3 paar trailschoenen. Komt nog wel een 4e paar bij als ik echt meer km ga maken.
Heb nu Nike Terra Kiger 3, Salomon Speedcross 3 en deze winter een paar unisex (of mannen) Speedcross 4 GTX erbij gekocht. Waterdicht is toch wel fijn :+

Voor op de weg had ik de ASICS GT-2000 4 (van 2016 dus nu te oud) en daarom afgelopen najaar een paar Adidas Pureboost DPR aangeschaft, maar die gebruik ik nu in de sportschool. Wat een fijn schoentje!

Trail is idd stugger, meer profiel en neutraal. Mijn Nike TK heeft minder profiel dan mijn Speedcross. Dus die eerste gebruik ik op stevige en harde routes en de Speedcross met modder en veel zand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:01

In de schoenen met goretex krijg ik zo snel zweetvoeten. En juist met veel water wil ik dat het makkelijk uit mijn schoen loopt, dus dan doe ik ze niet aan.
Ik vind die zonder goretex nog het fijnst.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:13

Met riviertjes ed met je eens. Als je de Ourthe door moet wil je daarna niet de halve rivier meesoppen :')
Maar nu in het bos met zoveel modder ben ik heel blij met de goretex. En minder snel koude voeten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:20

Ik zag mooie foto's voorbijkomen!

Oh en nieuwe schoenen wil ik ook graag, zodra ik een nieuwe baan heb mag ik van mezelf weer nieuwe :D Is ook wel nodig want ik loop er al bijna een jaar mee en ze zitten ruim over hun kilometers. Overigens heb ik nu 3 paar, één paar waarvan de demping helemaal weg is die ik in het bos gebruik, één paar waar een gat zit bij de teen (die staan bij mijn ouders voor als ik daar een keer een rondje wil lopen, want ik loop daar heel graag als ik tijd heb) en mijn huidige paar. Ik heb altijd de Asics Nimbus, die zitten gewoon supergoed bij mij en ik ben verder niet zo kieskeurig met loopschoenen, wil voornamelijk comfort :)

Deze week even hardloopvrij, ben dinsdag hard van mijn paard gevallen en wandelen gaat al moeilijk genoeg -O- Ik hoop in de loop van volgende week weer te kunnen lopen (en paardrijden O:) )

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:30

Oooh balen S1993, hopelijk snel weer beter! Gewoon heel stijf en gekneusd of echt iets verrokken ofzo?

Ik heb 2 paar wegschoenen (asics GT2000 en Munizo Wave inspire) en 1 paar trailschoenen (Saucony Xodus iso), allemaal gekocht na lopen over zo'n drukplaat.

Mijn wegschoenen zijn allebei met extra ondersteuning voor mijn lichte overpronatie. Ik heb toen ik de Munizo's kocht bewust een keer een ander merk genomen, ze zijn wel allebei anti-pronatie, maar toch is de steun en beweging van m'n voet uiteraard lichtjes verschillend, wat de kans op blessures zou verminderen. Ik heb ook bewust 2 paar wegschoenen omdat ik deze afwissel (zo ongeveer toch). Blijkbaar draag je beter niet 2 dagen na mekaar dezelfde schoenen, ze zouden wat moeten 'rusten' na je loopjes. Ik weet niet of dit echt zoveel uitmaakt, maar het zal toch zeker geen kwaad kunnen.
https://www.runnersworld.com/nl/gear/sc ... nen-nodig/

Trailschoenen bestaan inderdaad niet met extra ondersteunen voor overpronatie. Heb de mijne toch wel getest op zo'n drukplaat en dan zag je toch dat sommige schoenen beter bij m'n voeten pasten dan anderen. De trailschoenen die ik heb, zijn er met echt veel grip, perfect voor in de modder enzo, maar ze zijn redelijk log, dus zou graag nog een ander paar hebben, ietjes fijnere, voor als het meer rotsige ondergrond is. Maar zo vaak doe ik m'n trailschoenen nu ook niet aan, dus ik vind het ook wel wat zonde van m'n geld.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:41

Mizuno toch? :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:57

Supervixen schreef:
Mizuno toch? :+

Haha ja, dat dus :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:48

Toch de halve marathon gelopen vandaag en ik heb er heel erg van genoten.
Been was wel wat gevoelig, maar een groot verschil met twee weken geleden.
Enorm tevreden met mijn tijd (2.00.30), want voor mijn gevoel heb ik echt rustig gelopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:50

Een PR ook gewoon :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:25

Lekker SV! Genieten blijft het belangrijkste.

Ik heb een lekker tempoloopje gedaan van 4 km, het waaide hier nog altijd flink. Vind tegen de wind in beuken wel eens lekker, maar heb het er nu wel mee gehad eigenlijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:38

Wauw goed gelopen SV! Had je rondje op runkeeper al gezien.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:40

Lekker bezig SV! *\o/* *\o/*
Ik ben volgende week aan de beurt. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:03

Djilna schreef:
Een PR ook gewoon :')

Was geen pr hoor, maar wel mijn 2e snelste halve.

Dit was mijn 9e halve op de weg.

Vriend van mij waar ik mee was liep de 30km, gewoon tempo 4.26 per km, 2u en 13min, hoe dan??!! Zo knap.

Ik doe deze week rustig aan en dan hopelijk een lange duurloop volgend weekend als voorbereiding op Enschede.

Dank je poes en nozidia!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:12

Die vriend van je is een alien. Duidelijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:29

poes schreef:
Die vriend van je is een alien. Duidelijk.

Ik dacht zelf aan een robot.

Andere vriend van mij is nog erger.. die was pacer, maar loopt gewoon op zijn 48e de 30km op iets van 4.10 per km. Tijdens een training.
Nu ik er zo over nadenk, misschien is dat wel een alien ja.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:43

Goed gedaan SV! Ik duim dat je kuit in orde is!

Ik heb gisteren ook goed gelopen en ik stond voor het eerst op het podium, 3de plaats! Ik had op voorhand gedacht van 5min/km te lopen. In t begin liepen we voor op schema, maar na wat stukken met tegenwind en een gladde singletrack liepen we wat achter. Soms zag ik ook dat m'n snelheid ineens heel erg versprong/zakte, dus niet overal in t bos goede gps-ontvangst. Maar op t einde nog extra gas gegeven en gefinisht in 1u05'01. Volgens de organisatie was het 13.6km, maar mijn horloge had er maar 13 gemeten, dus dan zou ik 4:47min/km gelopen hebben ipv 5min/km. Ben alleszins heel trots en het was super fijn!!