Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:55

Sizzle schreef:
Een hoop mannen willen enkel kinderen als hun partner er voor zorgt.
Dus, een opmerking als: bij kinderen ga ik voltijd werken en mag jij thuisblijven om de kots op te ruimen is de wens al vrij snel over voor een bepaalde groep :+

Klopt. Vader zijn lijkt mij ook een stuk leuker en makkelijker dan moeder: je gaat lekker vier dagen naar je werk, hebt 1 dag per week een papadag hooguit, en dat vindt iedereen geweldig. Je figuur gaat niet naar de kl*te, niets scheurt in en je huppelt zonder schuldgevoelens door het ouderschap.
Moederschap is je altijd schuldig voelen, en voel je je een nanoseconde niet schuldig, dan zorgt de rest van de wereld wel dat je je toch rot voelt, je bent verantwoordelijk voor je kind's geluk, gezondheid en opleiding en o ja, nachtrust bestaat niet meer in jouw leven.

Maar je krijgt er zoveel voor terug.

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:08

Ik moet altijd zó lachen om de zin "je krijgt er zoveel voor terug"
Alsof alle nadelen van het ouderschap daarmee onmiddellijk gladgestreken zijn.
Echt sorry hoor, maar een kind kost ontzettend veel tijd, energie, liefde, aandacht en geld.
Doe mij die vrije tijd, die energie en dat geld maar 8-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:08

Precies. Nu denk ik ook wel weer dat dat niet per se de schuld van de mannen is, zeker als het niet iets is waar je het heel expliciet over hebt ga je toch meestal mee in de gedachte die hebt meegekregen als kind. Als je moeder altijd thuis was om voor je te zorgen zal je helemaal niet uit jezelf aannemen dat het ook anders kan. Misschien voel je je zelfs wel verantwoordelijk voor het financiële welzijn van je (aanstaande) gezin en vind je het daarom belangrijk een goede baan te hebben.
Nu geldt voor mij niets van dat alles aangezien mijn vader huisman is geworden toen mijn moeder de kans kreeg om fulltime te gaan werken (vanuit oproepbasis) en hij al slecht betaald kreeg en hij zijn baan niet zeker was. Toen was de keus snel gemaakt :j
Vonden mijn moeders collega's wel heel raar. Zij werkte in de operatiekamer en het is haar meer dan eens gebeurd dat een collega assistent gewoon ineens weg moest want Pietje of Marietje was ziek en moest van school gehaald worden. Kon die vader dat niet doen? Nee die zat in een belangrijke vergadering. Ja en zij stond aan een tafel waar een kind werd geopereerd, dat is niet belangrijk zeker 8)7 Enorm gedoe ook, dan moet of de omloop (niet-steriel) van een andere kamer 2 kamers gaan doen (super onhandig) of als degene die weggaat steriel was moet de omloop gaan wassen/aankleden (ben je ook weer lang mee bezig). En dat alles terwijl de operatie al bezig is. Handig joh! :wow: Mijn moeder heeft die 2x dat ik ziek opgehaald moest worden van school doodleuk gezegd 'nee hoor bel mijn man maar'. Dan kon je de helft van haar collega's in shock afvoeren :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:13

Als mijn vriend en ik ooit wél voor kinderen gaan dan zullen ze een huisvader hebben.
Vriend is namelijk afgekeurd en ik werk nu fulltime.
Maar of het ooit gaat gebeuren is de vraag. Hoewel ik nog jong ben is mijn vriend al over de 40

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:18

Als iemand dat zegt over dat veel terug krijgen weet je gelijkdat het niet helemaal lekker gaat thuis :')

Hier gelukkig nooit slaaptekort gehad, geen schuldgevoel en ook geen verlies van figuur.
Maar de kans op zulke bijwerkingen is uiteraard wel heel groot. Soort russische roulette.

Ik heb ook van die conservatieve collega‘s die in shock reageren als ik op het werk kom en zeg dat mijn kind ziek is.
Eerst zijn ze even stil, dan wat gestotter: wie zorgt er dan voor?????
Ik zeg dan meestal dat ze zelf wel een kopje thee kan zetten (3 jaar) O:)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:32

Mijn vriend wil wel thuis-papa worden :+

(maar ik geen mama, en dat weet hij :') )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:36

Ik kom in het voortgezet onderwijs te werken en hij werkt in het bedrijfsleven in de autowereld. Mag je drie keer raden wie er dan thuis op een blaag mag zitten broeden. :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:36

Ik wil ook wel thuismamma zijn, maar dan graag zonder kinderen. En gewoon lekker met de paarden bezig zijn, hond en katten. En misschien nog eens toekomen aan het huishouden :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:41

Sanet schreef:
Ik wil ook wel thuismamma zijn, maar dan graag zonder kinderen. En gewoon lekker met de paarden bezig zijn, hond en katten. En misschien nog eens toekomen aan het huishouden :D

That's the dream!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:21

Ik en mijn partner hadden allebei wel nog een kinderwens toen we elkaar leerden kennen. Ofja, we hadden er nog niet echt over nagedacht en gingen er van uit dat we kinderen gingen hebben zoals iedereen. Tot we er over begonnen na te denken :')

mairead schreef:
Waar zitten al die mannen dan verstopt die geen kinderwens hebben? >;)
Ik kom er alleen maar tegen die ze wèl willen. := Precies het tegenovergestelde als in jullie verhalen.

Huh, ja ik herinner mij nochtans wel berichten van mannen die klagen dat het enige nadeel aan bewust kindvrij zijn het moeilijk vinden van een partner is. Dat was in een vegan fb groep, en dat gaat vaak wel hand in hand (ivm milieu). Dus mss moeten de vrouwen die geen kindjes willen en nog op zoek zijn naar een man vegan worden en een vegan partner opscharrelen :+ :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:33

Vegan mannen? Bestaan die? Zijn dat niet een soort eenhoorns?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:36

Magrathea schreef:
Vegan mannen? Bestaan die? Zijn dat niet een soort eenhoorns?

:') :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:51

Ja ik ken er namelijk precies 0 in mijn omgeving. O nee wacht, sinds kort 1.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:01

Bijna al mijn mannelijke vrienden zijn vegan :') Amsterdam based.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:14

Mwah van wat ik online van ze zie vind ik erg veel vegans nou ook niet echt leuk over komen := Zitten vast ook wel aardige bij maar ik vind er veel trekjes van de mama-brigade in terug :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:53

Mars schreef:
Mwah van wat ik online van ze zie vind ik erg veel vegans nou ook niet echt leuk over komen := Zitten vast ook wel aardige bij maar ik vind er veel trekjes van de mama-brigade in terug :')

Exactly! Dat is de enige groep mensen die nog vervelender zijn dan moeders. :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 02:16

Mijn neef is vegan, 23 jaar, is nog single, voor wie wil :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:29

Die groep is ook niet zonder nadelen :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:20

En een man jatten?
Beetje stoken in kinderloze relaties?
O:)

Ik heb het meteen gezegd dat ik het niet zie zitten en dat vond hij geen probleem.
Toen het 10 jaar later een beetje veranderde ook gewoon weer goed aan de tafel gaan zitten en ook echt de risico‘s, voordelen en nadelen besproken.
Duidelijk communiceren is waarschijnlijk gewoon de belangrijkste schakel.
Zo kan een drukke zaken vent die 3x per week de wereld over vliegt wel een wens uitspreken voor kinderen, maar realistisch is dat niet als diegene daar een eerlijk aandeel in wil leveren.
Daar kun je dan gewoon open over praten dat je niet alleen wil opdraaien voor zijn „hobby“. Grote kans dat die (maatschappelijk opgelegde) wens dan wel weg te argumenteren is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:22

Jildau schreef:
Mars schreef:

Exactly! Dat is de enige groep mensen die nog vervelender zijn dan moeders. :D

sowieso vind ik elke groep die zijn overtuigingen door de strot van andere probeert te douwen vreselijk...
Of het nou moeke's, natural horsemanshipjes, vegans, johova's of i-phone gebruikers zijn :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:25

mairead schreef:
Waar zitten al die mannen dan verstopt die geen kinderwens hebben? >;)
Ik kom er alleen maar tegen die ze wèl willen. := Precies het tegenovergestelde als in jullie verhalen.

Ik heb er een *\o/*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:29

Ik heb er ook 1 :')
En bij de eerste date binnen 5 min gemeld ook nog... :D :j
"Oh ja, ik wil geen kinderen.. als jij dat wel wil zijn we zo klaar"... huppekee -:)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:19

Hahaha, Vegans?
Nee dankjewel, ik houd wel van een stukje vlees! :Y)
En andere dierlijke producten: zo wil ik mijn mooie lederen zadel niet weg doen. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:32

Ik eet geen vlees, vis en bij voorkeur zo min mogelijk ei. Mijn vriend houdt niet van aardappelen en groente. Nou geen probleem hoor. Hij houdt er echt niet minder om van mij. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:38

Ik ken geen vegan manen in het echie.
Maar wat ik op tv of internet voorbij zie komen is een veganman een een krijskind in een druk restaurant zeer vergelijkbaar.
Met een hoop volume irritante onzin uit krijsen. Alleen dat kind doet dat dat nog zonder volgroeide hersens, dus die krijgt dan van mij nog het voordeel van de twijfel :P :+