Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:32

Ik heb voor het eerst havermout met amandelmelk en een snufje kaneel in de koelkast staan :D
Ben alleen weer te snel geweest met kopen, had beter even andere amandelmelk kunnen halen. Helaas zit er alleen een AH hier in het dorp. Heb nu die van Alpro Soya gehaald maar hier zit veel suiker in en weinig amandelen zag ik later pas.
Volgende keer maar even in de natuurwinkel neuzen als ik in de buurt ben. Moet volgende keer maar wat beter naar de etiketten kijken en wat meer tijd nemen :D

Simoonzel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:52

Mijn BMR zou rond de 1500 moeten liggen, er vanuit gaande dat ik de hele dag niks uitvoer. Daarom probeer ik ook ongeveer zo veel te eten en alle beweging is extra. :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:18

Toch de mist nog ingegaan in de middag (met havermoutpap op waterbasis en questbars), Waardoor ik mijn avondeten over heb geslagen.. moest 18.30 de deur uit voor mijn skatetraining en lig nu net in bed. Geen eten meer dus. Oke, ik zit nog binnen mijn kcal, alleen te hoog in koolhydraten.. nouja, morgen weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen. nu maar proberen te slapen, want ik wil eigenlijk de crossfittraining van 7.00 uur pakken. In de middag ga ik met een vriendin buiten wat kilometers maken op skates, dus een sportief dagje!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 02:32

Kayleigh_ schreef:
Of jullie hebben overgewicht met zo'n BMR, of jullie berekenen hem niet in absolute rust :)

Dan zal het t laatste wel zijn. Heb namelijk geen overgewicht :Y)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:29

@ Angela, zo meteen een overnight oats aan het proberen, ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
@Lis-Ol, jij bent absoluut niet te dik.. ps, wat ben jij laat wakker B-)
@K_im, ach in ieder geval binnen je caloriën, hoe bevallen Questbars jou? ik zit elke keer te twijfelen om ze te kopen, lijkt me superhandig als pre-workout ! ben benieuwd of je 7.00 gehaald hebt, dan vind ik je wel een bikkel! +:)+

gister een beetje uit de hand gelopen haha, ik heb een soort van besloten dat ik mag bulken, dus naast de overheerlijke brocollisoep( echt een aanrader trouwen) lekker een meergranentriangel met houmous en tartaar gegeten. en een NEO ijsje als toetje :')
vandaag wordt ook geen succes. ik denk dat ik het echt even nodig heb om gewoon te eten.... ( zit max aan de 1.800 calorieën dus het is nog niet extreem hoor!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:39

Ja laat wakker en vroeg op :')
Moest gister werken tot half 12 en toen nog een wijntje gaan drinken en film gaan kijken bij een vriendin. Heb nu toch vakantie :))

Mijn voorlopige lijstje voor vandaag:
O: 1 kiwi (los) magere yoghurt met 1 banaan, walnoten en een beetje kaneel.
T: yoghurt biscuits.
L: 2 delicate wasa crackers met geitenkaas.
T: ?
A: ?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:33

Ik heb gisteren overheerlijk gegeten maar niet lijstjes-verantwoord. Vanavond terug een etentje dus zal een beetje van 't zelfde zijn. Foert, ga er mij niet slecht bij voelen en gewoon opletten dat het een beetje binnen de perken blijft.
Het hormonale-chocolademonster in mij kon het echter echt niet laten een halve brownie en halve chocolademousse van de verwenkoffie van mijn vriend op te eten :o
Voelde me daarna trouwens super opgeblazen, zet je wel aan 't denken, zei hem gisteren nog dat ik als ik zo mooi gezond eet geen last heb van maag etc., dus toch een stimulans om verder vol te houden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:44

Wilde degene die alleen mag drinken voor het ziekenhuisbezoek even sterkte wensen.

Ik probeer we. Wat meer op te letten op mijn eten maar vind het nog erg moeilijk.
Ik ben wel meer aan het bewegen. Vorige week heb ik een keer 20, 30 en een dag 40 km gefietst en een uur zumba gedaan. Deze week gaan we vandaag weer een eind op de fiets en maandag weer zumba.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:55

Hoi Dames,

mag ik mee praten?
Ik weeg op dit moment 82 kilo en ben 1.65. Wat dus betekent dat ik veel te zwaar ben :(
ik ben helaas echt een emotie eter. Wellicht haal ik uit dit topic wat tips en vooral motivatie!!

Ik rij nu ong 3x in de week. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik als ik rijd met de auto naar stal mag & als ik ga longeren of iets anders dat ik dan moet fietsen. Gaat tot nu toe nog goed.

Verder wil ik het sporten weer op pakken. Ik zou heel graag groeplessen willen doen, maar durf dat gewoon niet -O-

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:59

Hoi Kelly!

Heb je geen vriendin ofzo die een keertje mee wil? Ik heb deze week voor het eerst BBB gedaan bij ons in de fitness, mijn zus was mee. Dat maakte het iets minder belachelijk dat we 5min te laat waren en de matjes en gewichtjes etc. niet wisten liggen, en nu heb ik gezien wie er komt (alle soorten en maten, mensen die goed meekunnen, mensen die puffen, mensen die met vrienden komen, mensen die alleen komen), en nu weet ik waar ik mij kan aan verwachten en zal ik alleen evengoed gaan :)

Emo-eten daar ben ik ook heel goed in...

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:03

Stral schreef:
Hoi Kelly!

Heb je geen vriendin ofzo die een keertje mee wil? Ik heb deze week voor het eerst BBB gedaan bij ons in de fitness, mijn zus was mee. Dat maakte het iets minder belachelijk dat we 5min te laat waren en de matjes en gewichtjes etc. niet wisten liggen, en nu heb ik gezien wie er komt (alle soorten en maten, mensen die goed meekunnen, mensen die puffen, mensen die met vrienden komen, mensen die alleen komen), en nu weet ik waar ik mij kan aan verwachten en zal ik alleen evengoed gaan :)

Emo-eten daar ben ik ook heel goed in...

Nee heel erg :( ik woon nu sinds 2,5 jaar bij mijn vriend in, dit ligt een stuk van mijn geboorte plaats en heb hier dus feitlijk geen vriendinnen, behalve mijn schoonzusje, maar die wil echt niet sporten :Y)

Ik denk dat ik het gewoon volgende week ga proberen :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:06

Dan gewoon doen! Wie weet maak je nog vrienden zo, en anders: iedereen is aan 't zweten en puffen, dat valt echt niet op dat je 'alleen' bent, gewoon zorgen dat je op tijd bent ;) Ik vind alleen zo'n dingen aanvatten ook altijd wat eng, maar heb het in mijn leven al genoeg moeten doen uiteindelijk, en juist omdat je ergens alleen bent, ga je sneller mensen aanspreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:20

@Kim: Bedankt! Heb inmiddels dé verhouding gevonden. 40 gram havermout + 100 ml melk. Ben het nu aan het proberen met water, kijken of dat lekkerder is. Heb ook een kijkje genomen op je blog, super motiverend! Wat ben jij goed bezig zeg!

@IMANDRA: jeetje wat balen van die fout zeg. 48 uur niks eten :wow:

De boterdiscussie, ik eet op brood alleen een dun laagje boter. Maar niet onder 'smeerproducten', zoals pindakaas, jam, smeerkaas, etc. Daar gruwel ik echt van :=

@Eulogy: Vervelend, maar soms ben je je rust echt nodig. Gelukkig vandaag weer een nieuwe dag :(:)

@Ruby1995: In principe is kaas niet ongezond. Wat ik heb geleerd tijdens mijn kaascursus is dat hoe hoger het getal voor de + is, hoe meer vet er in de kaas zit. Dus 20+ kaas bevat veel minder vet dan 48+. Ik ben gek op oude kaas en at er ook best veel van, maar probeer dat nu echt te minderen.

@xNavatu: wow 987 kcal :wow: Heeft vast goed gesmaakt. En op vakantie mag zoiets af en toe :)

Over BMR, mijn bmr is 1452, maar ik ben dan ook maar 1,60 m :')

Welkom Kelly, ik zou zeggen sleep een vriendin (of misschien bokker) mee naar de sportschool en probeer het uit. Het zal vast meevallen, en wie niet waagt... :(:)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:21

K_im schreef:
Misschien dat vast maar je onderschrift aanpassen Jennifer :') Welkom

_/-\o_ _/-\o_ :') :') Misschien is dat wel een leuk begin ja.

Ik heb een bestelling geplaatst bij Body en Fit, vanaf maandag ga ik echt van start!
Heb me net gewogen, en dit is echt het zwaarst wat ik heb gewogen, dus het mag echt wel weer.

Mijn BMR zegt dat ik 1988 calorieen mag eten om op gewicht te blijven. Vind dat wel erg veel, maar het gaat natuurlijk ook niet om op gewicht blijven.

Heeft iemand ervaring met 2 (of 3) keer per week zwemmen, deed dat wat voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:37

Mijn geplande lijstje voor vandaag ook nog even:
O: havermout met water (130 kcal)
L: roerei met paprika, ui, tomaat en een scheutje melk, gebakken in olijfolie (335 kcal)
A: 200 gram wokgroenten+ 125 gram rundvlees gebakken in olijfolie met 1 el woksaus (392 kcal)

Zit op 830 kcal dus misschien nog tussen lunch en avondeten nog wat fruit als tussendoortje toevoegen. Avondeten is nog niet helemaal zeker, maar denk dat het dit wordt. Moet nog wel aan mijn macro's sleutelen in mfp, want hij geeft nu ineens aan dat ik maar 7 gram vet op een dag mag :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:58

Kayleigh heb jij een goede formule of een goede site om bmr in absolute rust te berekenen? Ik vraag het me nu ook wel af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:03

http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Als je het zelf wil doen:

Citaat:
BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)

Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen?
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. --- x 1.9

Ik kom op 1490 in absolute rust :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:15

Het valt me altijd echt mee hoeveel ik eigenlijk nog mag eten := Ik ben op het moment zo'n 55 kilo en 1.64m en mag met lichte training/sport 1-3 dagen (het is vaak meer maar om even voorzichtig te blijven) per week 1903 calorieen. In absolute rust is het dus 1384.
Vanaf september ga ik hiernaast 2 keer per week 2 uur hockeyen dus dan zou ik op 2145 zitten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:16

Ik mag er in absolute rust al 1530 :)) Met lichte activiteit 2142 :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:19

Ik vraag me ook wel een beetje af hoe betrouwbaar zo'n berekening is. Want in de berekening wordt er geen rekening gehouden met het aantal percentages van je gewicht. Als je veel spiermassa hebt, weegt dat ook door, en zal je toch meer energie mogen innemen, zelfs in rust, dan wanneer je een flink gewicht hebt door een te hoog vetpercentage.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:19

Klopt. Het blijft inderdaad 'maar' een internetberekeningetje :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:25

Ja, en als ik kantoorwerk doe maar constant 'beweeg' omdat ik gewoon nogal een druk persoon ben (heb het natuurlijk totaaaaaal niet over mezelf! :)) ), heel vaak op sta om dingen te pakken en naar de wc te gaan en de trap neem, dan is dat ook anders dan iemand die de hele dag gewoon echt niet beweegt, de lift neemt en voor de deur heeft geparkeerd. Maar ja, het is in elk geval een indicatie :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:27

Kayleigh_ schreef:
http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Als je het zelf wil doen:

Citaat:
BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)

Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen?
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. --- x 1.9

Ik kom op 1490 in absolute rust :)

volgens die site, met jouw berekening x 1,375 mag ik 1.960 :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:30

Dat is wel op onderhoud he, dus daarmee val je niet af :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:44

Mijn bmr wordt minder naarmate ik afval (logisch), ik mag 1435 volgens de site en 1488 volgens de berekening. Inclusief beweging 2009 volgens de site en 2046 volgens de berekening.

Ik tel geen calorieeën meer, dus eigenlijk maakt deze info voor mij niet zoveel uit :)

Mijn lijstje, wederom niet fantastisch, ben niet fit en eet niet veel
O: honey loops met melk
T: -
L: 2 wraps met zuivelspread light, sla, ham, ei en komkommer
T: mineola en mueslireep
A: iets op het werk
B: 3 uur werken in de horeca

Dit is m'n planning.. Gisteren was m'n planning ook netjes, maar niet aan kunnen houden omdat het teveel was

Lijstje gisteren:
O: wrap met zuivelspread light, sla en ham
T: wrap met zuivelspread light, sla en Gelderse worst
L: 2 wasa lichtgewicht crackers met bieslook light en komkommer, gekookt ei en perzikstukjes
T: -
A: makreel (90 gram) 2 wasa lichtgewicht crackers met boter
T: volkoren rijstwafel met pindakaas en een glas roosvicee