Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:39

Kiwipitje schreef:
Gisteren de 10 in 59:40 gelopen en onlangs de 5 in 28:00. Heb net even berekend en mijn verwachte eindtijd voor de 15k zou dan liggen tussen 1:24 en 1:29 voor de 15 km. Zaterdag begint de inschrijving voor de Zevenheuvelenloop. Ik verwacht nog wel wat sneller te worden in de tussentijd. Nu twijfel ik nogal over wat voor eindtijd ik op moet geven. Ik heb geen zin om net als afgelopen zondag opgehouden te worden door tragere lopers die in de weg lopen (misschien is dat sowieso minder bij de Zevenheuvelen? Geen idee). Maar vind het ook banketstaaf om anderen in de weg te lopen dus heeft iemand een ingeving?

Ik zou gewoon gaan voor 1:25 als eindtijd. Zevenheuvelenloop is zwaarder dan de meeste hardloop wedstrijden en vaak hoe groter je afstand, hoe zwaarder dat de loop word, dus je tempo word dan vaak ietsjes minder ;)

timokyana schreef:
Ik wil het weer gaan oppakken, maar ik heb recent nieuwe laarzen aan laten meten en ben enorm bang dat kuiten zo veranderen dat ze niet meer passen?
kan dit?

Je hebt eerder hardgelopen begrijp ik? Veranderde je kuiten toen heel erg?

Normaal gesproken veranderen spieren qua omvang niet super veel bij duursporten. Zou je echt gaan sprinten is het weer anders, maar bij duursporten blijft de omvang van je spieren nagenoeg gelijk. Ik zou je er in ieder geval niet door laten tegen houden om te gaan hardlopen ;)

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:46

iirrssjjee ja dat klopt, maar afgelopen zondag ben ik dus 10 km lang bezig geweest met mensen inhalen en dat is ook ontzettend vermoeiend. Heb nog geen km in m'n eigen tempo lekker door kunnen rennen. Dat wil ik juist voorkomen, vandaar. Misschien inderdaad maar voor 1:25 gaan maar denk dat ik dan weer tussen het restant terecht kom (net als gisteren.. tussen mensen die er anderhalf uur over doen). Moeilijk, moeilijk. Moet behalve mezelf ook een vriendin inschrijven maar die gaat sowieso voor dezelfde eindtijd.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:50

Kiwipitje schreef:
iirrssjjee ja dat klopt, maar afgelopen zondag ben ik dus 10 km lang bezig geweest met mensen inhalen en dat is ook ontzettend vermoeiend. Heb nog geen km in m'n eigen tempo lekker door kunnen rennen. Dat wil ik juist voorkomen, vandaar. Misschien inderdaad maar voor 1:25 gaan maar denk dat ik dan weer tussen het restant terecht kom (net als gisteren.. tussen mensen die er anderhalf uur over doen). Moeilijk, moeilijk. Moet behalve mezelf ook een vriendin inschrijven maar die gaat sowieso voor dezelfde eindtijd.

Anders eerst een keertje proberen hoe hard je loopt?
Wat is je eigen tempo (hoeveel km per uur)?
Dat even omrekenen naar de 15 km misschien..?
Dus stel dat jouw gemiddelde tempo 12km per uur is, dan is de eindtijd van de 15 km dus 1:15 en dan zou je er voor jezelf nog even 5/10 min bij op kunnen tellen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:08

ik zou een ambitieuze tijd opgeven voor het startvlak; dat je persoonlijke doel daar iets boven ligt is niet erg en als je het niet red is het ook geen ramp. 7 heuvelen is ook slalommen tussen de mensen door.

Mijn kuiten izjn ook niet echt verandert door het lopen; maar verschilt heel erg per persoon.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:08

iirrssjjee schreef:
Kiwipitje schreef:
Gisteren de 10 in 59:40 gelopen en onlangs de 5 in 28:00. Heb net even berekend en mijn verwachte eindtijd voor de 15k zou dan liggen tussen 1:24 en 1:29 voor de 15 km. Zaterdag begint de inschrijving voor de Zevenheuvelenloop. Ik verwacht nog wel wat sneller te worden in de tussentijd. Nu twijfel ik nogal over wat voor eindtijd ik op moet geven. Ik heb geen zin om net als afgelopen zondag opgehouden te worden door tragere lopers die in de weg lopen (misschien is dat sowieso minder bij de Zevenheuvelen? Geen idee). Maar vind het ook banketstaaf om anderen in de weg te lopen dus heeft iemand een ingeving?

Ik zou gewoon gaan voor 1:25 als eindtijd. Zevenheuvelenloop is zwaarder dan de meeste hardloop wedstrijden en vaak hoe groter je afstand, hoe zwaarder dat de loop word, dus je tempo word dan vaak ietsjes minder ;)

Mee eens. Ondanks dat het een 'snel' parcours schijnt te zijn, is ie toch nog best zwaar. Ben je in de gelegenheid om heuvels te trainen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:11

Ik weet wel hoe hard ik nu ongeveer ga maar het gaat me om:
1. hoe hard ik dan ongeveer ga.. kan natuurlijk nog aanzienlijke tijd trainen en verwacht ook echt nog wel een stuk sneller te worden (ben vanaf december van 8,5 naar 10 km/u gegaan)
2. dat andere mensen me niet in de weg lopen. Als dit een wedstrijd is dat langzame mensen gewoon rechts houden maakt het niet zo veel uit, maar het is de eerste keer dat ik 'm loop dus kan daar geen inschatting van maken. Dan vul ik liever een iets te snelle tijd in. Ik weet van mezelf dat ik netjes rechts houdt dus dan kunnen snellere me gewoon voorbij.

Romyv schreef:
ik zou een ambitieuze tijd opgeven voor het startvlak; dat je persoonlijke doel daar iets boven ligt is niet erg en als je het niet red is het ook geen ramp. 7 heuvelen is ook slalommen tussen de mensen door.

Mijn kuiten izjn ook niet echt verandert door het lopen; maar verschilt heel erg per persoon.
Kijk dit wou ik even weten. Wat zou jij dan aanhouden? Ook gezien de tijd die ik nog kan trainen (loop nu dus 5 in 28 en 10 in 59).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:28

onder de 1.15 sta je in een ander startvak dan boven de 1.15. Dus ik zou dat doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:36

Het is geen drama als je dat niet haalt!!! ookal sta je in dat startvlak. Gewoon niet vooraan gaan staan; iedereen loopt toch voor je weg en alleen loop je nergens :')

eerste keer 7 heuvelen bij was nul verval ten opzichte van 15km die ik thuis liep zonder heuvels.. Misschien geld dat ook voor jou :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:41

Ik liep afgelopen zondag bij de Marikenloop in ieder geval heeeeeerlijk heuvel af.. en de laatste 5 kilometer is zo ongeveer alleen heuvel af bij de Zevenheuvelenloop :))

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:47

bergje af lopen is een hele speciale looptechniek; super veel winst uit te behalen! Bergje op trouwens ook, daar gaan de meeste conditioneel stuk op, af fysiek :+ Loopt om dat te oefenen en super veel trappen te lopen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:54

Is dat zo uit te leggen die looptechniek? Wellicht heb ik het per ongeluk goed gedaan :')

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:14

Waar bestellen/kopen jullie shirtjes? Ik wil een hemdje erbij, maar kan niks leuks vinden. |( Heb al gekeken bij zalando, wehkamp, pluto, hardloopaanbiedingen, perrysport en aktiesport (Wel allen online). Misschien toch maar zien wanneer ik even de stad in kan misschien. Daar hebben ze vast meer?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:32

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:54

Zalando heeft wel echt super veel, dus vraag me af wat je dan zoekt.......

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:46

Ik ben fan van h&m sport kleren, zijn zo leuk! Zitten bij mij ook goed en blijft lang mooi... Beter dan dure merken wat altijd net niet past

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:52

Ik heb nu 2 korte broekjes en sportsokken van de primark en dat bevalt me prima :) voor de rest heb ik nog lidl en kruidvat die ik minder vind. Decathlon heb ik dat merk kalenji en dat is ook heel fijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:07

Ben benieuwd of ik voor de komende weken een beetje een goed schema heb om op te bouwen voor de Zevenheuvelenloop:

Di: Stride Intervals
Do: Steady State Treshold Run
Za: Green Run
Zo: Long Run

Stride Intervals:
Afbeelding

Steady State Treshold Run:
Afbeelding

Green Run:
Afbeelding

Long Run:
Afbeelding

Zones:
Afbeelding

Het blauwe stuk aan het begin laat ik vaak weg.. zoals je kan zien aan de zones is dat eigenlijk wandelen (zo langzaam joggen kan ik echt niet :=). De 'Green Run' bouwt ééns in de zoveel weken op met 5 minuten erbij. De 'Long Run' bijna wekelijks. Op het moment kan ik al 75 minuten aan een stuk rennen dus beginnen met dit schema is eigenlijk een stapje terug, maar heb de tijd dus dat is niet zo erg. Zou dit schema op deze manier wel geschikt zijn om op te bouwen en wat sneller te worden? Het schema wijzigt na een paar weken wel wat (de steady state treshold wordt langer en er komen af en toe andere intervallen bij). Ik ben benieuwd wat de kenners er hier van vinden :j.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:03

manzano schreef:
Zalando heeft wel echt super veel, dus vraag me af wat je dan zoekt.......

Kieskeurig zal ik maar zeggen :') :o

Kiwipitje, ik kan er helaas niet op reageren. Ben geen kenner, snap er namelijk niets van :')

Ik ga zo weer een stukje hardlopen in het bos. Weer een stukje verder wederopbouwen. :))

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:13

Ik vind het ook lastig hoor Liedje. Wat voor iets zoek je? Ik heb wel een prachtige top gezien met mouwen maar vond die echt te duur (€ 60) maar ben stiekem echt verliefd. Zat zoooo mooi en fijne stof en en en <3

Afbeelding

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:15

Hahaha, ben je niet binnenkort jarig? Een jubileum? Slaag je ergens voor? :)) Vakantiegeld?

We hebben wel andere smaak. :D Ik zoek echt een hemdje, liefst zo vrouwelijk mogelijk. O:) Maar ik ga vanmiddag gewoon even in de stad kijken. :)

Maarre, we gaan nu wel offtopic. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:06

Onthouden voor de sale kiwi!!!

Ik heb nu deze. Zit ook echt fantastisch fijn en heerlijk zacht materiaal <3

Afbeelding

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:28

Hallo, mag ik me ook melden dames? Zo veel sportieve, vrolijke bokkers bij elkaar, word er helemaal blij van :D

Ik ben ook begonnen met intervaltraining, 2 weken geleden, en hoop over een paar weken een half uur te kunnen rennen zonder te wandelen tussendoor. Door een flinke rugblessure een paar jaar geleden heb ik in de afgelopen jaren qua conditietraining alleen zwemmen (meestal 1 à 2 km), fietsen en hiken gedaan. Maar ik merk wel dat hoe zwaar bv. zwemmen ook is, hardlopen een hele andere soort conditie is. Pfoe :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:35

Mooi shirt Manzano! Hoe heet dat type? Ik ga bij de Zevenheuvelenloop ook zeker het shirt bestellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:45

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:23

Iemand die mee wil doen aan de Loop van Leidsche Rijn op de 3,5km??
Heb 2 startbewijzen in de aanbieding.

Op 29 mei, hemelvaartsdag.