Kiwipitje schreef:Gisteren de 10 in 59:40 gelopen en onlangs de 5 in 28:00. Heb net even berekend en mijn verwachte eindtijd voor de 15k zou dan liggen tussen 1:24 en 1:29 voor de 15 km. Zaterdag begint de inschrijving voor de Zevenheuvelenloop. Ik verwacht nog wel wat sneller te worden in de tussentijd. Nu twijfel ik nogal over wat voor eindtijd ik op moet geven. Ik heb geen zin om net als afgelopen zondag opgehouden te worden door tragere lopers die in de weg lopen (misschien is dat sowieso minder bij de Zevenheuvelen? Geen idee). Maar vind het ook banketstaaf om anderen in de weg te lopen dus heeft iemand een ingeving?
Ik zou gewoon gaan voor 1:25 als eindtijd. Zevenheuvelenloop is zwaarder dan de meeste hardloop wedstrijden en vaak hoe groter je afstand, hoe zwaarder dat de loop word, dus je tempo word dan vaak ietsjes minder

timokyana schreef:Ik wil het weer gaan oppakken, maar ik heb recent nieuwe laarzen aan laten meten en ben enorm bang dat kuiten zo veranderen dat ze niet meer passen?
kan dit?
Je hebt eerder hardgelopen begrijp ik? Veranderde je kuiten toen heel erg?
Normaal gesproken veranderen spieren qua omvang niet super veel bij duursporten. Zou je echt gaan sprinten is het weer anders, maar bij duursporten blijft de omvang van je spieren nagenoeg gelijk. Ik zou je er in ieder geval niet door laten tegen houden om te gaan hardlopen