[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:52

Oooh wat stoer Bonjoy! :D

LiiNd_y; jij hebt mooie krullen zeg. ^^

Is inderdaad moeilijk om te beslissen Frummels. := Hoe lang is het nu ongeveer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:31

Thanks! :D

En het resultaat!

Afbeelding

The making of:
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:31

Het is nu van voren net tot mijn sleutelbeen en van achteren wat korter. Deze foto is van een paar weken terug maar geeft wel een beetje een beeld
http://www.mijnalbum.nl/Album=V74TCLRJ#DXZQUISM
Zoals je ziet is het ook super dun, fijn en pluizig..

Gaaf bonjoy! !

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:35

Aah ziet er goed uit joh! :D

Frummels, een bob zou je niet terug willen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:40

Misschien wel weer een keer, maar wil t nu weer graag laten groeien. :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:21

Oké ik ben weer aan het twijfelen, wil een keer iets anders met mijn haar!
Ik ga naar de kapper en vragen of mijn haar het aan kan om volledig te verven en welke verzorging ik het dan moet geven maar dan welke kleur?
http://i60.tinypic.com/o7sro3.jpg

Zo is het nu, lang en geen model en gewoon bruin.
Ik was aan het denken aan een roodtint? Donkerbruin met rode gloed ofzo?
( iemand een goede site waar je veel kapsels kan kijken?)
Misschien weer eens een recht froe laten knippen? Of meer model?

Of de kapper carte blanche geven en zich laten uitleven?

Zo een kleur?
http://www.flair.be/nl/kapsels/237673/k ... /#photoset

Deze vind ik heel leuk, maar zou dat wel staan?
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 08-11-14 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:24

Kastanje of roodbruin lijkt me erg mooi bij jou :j

Ik kijk zelf altijd op Pinterest en dan zoeken op Haircolor of Haircut etc. :)
Denk dat lange lagen en wat meer lagen rond je gezicht mooi zullen staan! Misschien heeft de kapper nog een leuk idee?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:29

Meisje die ik op FB heb heeft haar haren zo: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... abf6c60e63

En elke keer als ik het zie dan wil ik het stiekem ook. :')
Maar 1: ik denk dat ik dan vrijgezel ben
2: ik ga dat nooit zomaar durven
en 3: ik weet niet eens of het staat :=

Maar toch, stiekem in mijn hoofd, ooit. :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:30

Ik denk dat het je heel mooi zo staan Frummels!
Laat je niet tegenhouden door jezelf zou ik zeggen!

Wel even overleggen met je vriend :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:33

Frummels, ik heb net hetzelfde kapsel als jij, maar wat een rotlengte is het als het uitgegroeid is := Mijn haar is nu even lang als op jouw eerst foto, maar als het tot aan m'n schouders komt draaien de puntjes onderaan altijd naar buiten na het wassen en dat vind ik zoooo lelijk bij mezelf :+ Heb jij er een oplossing voor behalve iedere keer met de stijltang?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:48

-valt binnen-

Mijn haar is nu anderhalf jaar niet meer geknipt en staat stil kwa groei , wou het doneren maar twijfel wat. Is nu tot bh bandje kwa lengte en er zit oorspronkelijk een bob in , verfen doe ik mijn haar niet aan maar weet niet goed wat ik met haar wil..

http://i57.tinypic.com/154dcg8.jpg

Dit is het kwa lengte nu

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:51

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:51

Takkiemuis heb je misschien ook een foto van je gezicht om te kijken wat bij je zou passen?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:52

takkie_muis schreef:
-valt binnen-

Mijn haar is nu anderhalf jaar niet meer geknipt en staat stil kwa groei , wou het doneren maar twijfel wat. Is nu tot bh bandje kwa lengte en er zit oorspronkelijk een bob in , verfen doe ik mijn haar niet aan maar weet niet goed wat ik met haar wil..

http://i57.tinypic.com/154dcg8.jpg

Dit is het kwa lengte nu

ik heb echt respect _/-\o_ voor iedereen die zijn haar doneert, ik zou het zelf niet durfen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:54

Takkie_muis, houd rekening met dat je zo rond de 25 cm haar moet doneren wil je dat het voor de organisatie bruikbaar is. Dan wordt je haar goed kort, en daar moet je van houden :D

Bekijk anders hier even de regels: http://www.haarwensen.nl/haar-doneren/spelregels

Ik help zelf wel mijn haar gedoneerd, want ik wilde het toch kort en om dan mijn haar maar gewoon weg te gooien vond ik zonde. Heb van de organisatie later nog een kaartje met een bedankje gekregen. Voelde me er wel lekker over dat ik anderen blij kon maken met mijn haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:00

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:06

Yasmine schreef:
Frummels, ik heb net hetzelfde kapsel als jij, maar wat een rotlengte is het als het uitgegroeid is := Mijn haar is nu even lang als op jouw eerst foto, maar als het tot aan m'n schouders komt draaien de puntjes onderaan altijd naar buiten na het wassen en dat vind ik zoooo lelijk bij mezelf :+ Heb jij er een oplossing voor behalve iedere keer met de stijltang?

Haha ik draag het bijna alleen nog maar vast _O- Ik word er helemaal gestoord van, die piekjes en plukjes en GRRRRR -:(- Nog even twee maanden volhouden, dan is het hopelijk weer te doen. Zo niet, dan gaat het weer korter, haha. Stijlen helpt bij mij overigens niet. Plus dat ik dan drie plukjes haar heb hangen.

Yasmijntje: ik denk dat ik echt vrijgezel ben hahah. :') Hij vindt dit al verschrikkelijk onvrouwelijk en veel te kort. (Terwijl het alweer zeker 7 cm is gegroeid, haha). Ik denk dat hij dan een chinese muur van kussens in het bed bouwt tussen ons in :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:07

TM: je kunt ook bij andere organisaties doneren he, dan hoef je geen 25 cm, maar is bv 15 al voldoende. Moet je even opzoeken. Er is trouwens ook een topic hier op bokt over haar doneren, als je de zoekfunctie gebruikt komt die er wel uitgerold denk ik (zit op de tel dus even onhandig srry).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:08

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:40

Ja precies, ik wil mijn haar niet doodmaken met de stijltang. Met een rond borstel föhnen doe ik soms wel, maar heb ik helaas 's ochtends voor het werk niet altijd uitgebreid tijd voor. Dus meestal de dag dat het gewassen is draag ik het vast want anders zie ik er net als Bree van Desperate Housewives uit :') http://www.mamanfreelance.com/wp-conten ... r_Kamp.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:00

Frummels schreef:
TM: je kunt ook bij andere organisaties doneren he, dan hoef je geen 25 cm, maar is bv 15 al voldoende. Moet je even opzoeken. Er is trouwens ook een topic hier op bokt over haar doneren, als je de zoekfunctie gebruikt komt die er wel uitgerold denk ik (zit op de tel dus even onhandig srry).

:j daar wandel ik ook rond , ben van alle markten thuis .. Ben wel benieuwd wat ik met dit plukje kan zonder doneren , eens wat anders het is zo dik

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:48

Van mij zelf heb ik dun haar, golvend/krullent.

Maar nu zit ik met een verschrikkelijk probleem...
Als ik mijn haar een tijdje niet door borstel gaat het enorm futloos zitten en ziet het er heel vet uit (terwijl ik 5 keer per week me haar was). Maar als ik bijv. Een schooldag heb dan zit het vaak na 3 lessen van een uurtje al helemaal plat. (Ik heb van me zelf blond haar, met dat soort momenten is het bruin )

Maar weet iemand wat ik hier tegen kan doen (als ik mijn haar door borstel lijkt het wel herboren maar ik hem niet altijd de mogelijkheid om het te kammen)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:52

5 keer per week je haar wassen is ook wat veel. Je haar gaat daar dan aan wennen en als je dan een dagje je haar niet wast, ziet het er heel vet uit. Ik was het 2-3 keer per week met shampoo en dan is het eigenlijk nog niet eens vet. Als ik een week lang iedere dag mijn haar zou wassen en dan de week daarna pas na 3 dagen weer, dan is het na 1,5 dag eigenlijk al vet. Kan ook zijn dat dit gewoon persoonlijk voor mijn haar is hoor, maar ik kan me herinneren dat ik dit ook een keer ergens gelezen heb, dat je beter niet zo vaak je haar kan wassen (douchen is natuurlijk prima, maar echt wassen met shampoo heb ik het dan over).

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:57

Het klinkt stom maar misschien kan je dit probleem oplossen door je haar minder vaak te wassen. Het klinkt vies, maar dat valt echt mee. Vaak word je haar heel erg vet omdat het te vaak gewassen wordt. Tijdens het wassen wordt het vetlaagje van de hoofdhuid gewassen, maar dit vetlaagje hoort daar wel te zijn dus gaat je lichaam extra vet produceren, wat er uiteindelijk voor zorgt dat er een overproductie komt. Hierdoor wordt je haar dus ontzettend vet.
Mocht je je haar wel echt iedere dag willen wassen dan zou ik maar twee keer in de week shampoo gebruiken en de rest van de week alleen water.