Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:27

Haha Freekiee, hier ook zo’n meisje die naar elk dier wijst. Zo lief <3 Ik probeer wel echt het aaien te leren, want soms pakt ze een kuikentje bij een veertje vast en houd ze die omhoog :')

Heftig Sting, zo’n dag op de camping. Was het vooral wennen aan de nieuwe omgeving? Wel fijn dat ze door sliep, dan kan je er zelf ook weer tegenaan :)

Ik moet zeggen dat ik nog niks hoef weg te leggen met het kruipen van Esra. Ze luistert best goed als ze iets niet mag en blijft ook wel bij haar speeltjes. Dat scheelt :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:22

Dat klinkt als een voorbeeldig meisje Ballard! Hier is nee of niet doen echt een rotwoord volgens Jack :+
Leuk dat ze ook zo gek is op dieren, Jack heeft dat ook. Aaien is nog lastig, de kattenstaarten worden hier soms hardhandig vastgepakt als je niet oplet. Dat zelf geen vakantie meer hebben heb ik ook al ervaren :')

Dat zijn pittige dagen Sting, hopelijk vandaag weer 2 slaapjes.

Leuk dat jullie zoveel samen doen Freekie, lijkt me heerlijk <3 Soms ook wel vermoeiend maar gezellig.

Wat jammer van de hond Azmay. Wij hebben hier een grote grondbox voor om de hond en Jack gescheiden te houden als ik even iets moet doen. Is dat een optie? Wij hebben deze https://www.amazon.nl/dp/B0BD57JMST?ref ... tails&th=1

Mooi dat het goed gaat met jullie Kiwipitje. Altijd fijn als nieuw werk goed uitpakt :)

Dat was schrikken Marlis! Bloed op een gezichtje ziet er altijd naar uit. Fijne vakantie alvast en het vliegen kan helemaal goed komen! Iets te drinken mee voor het opstijgen en landen en verder een beetje aanvoelen wat ze willen. Wij zijn in Juni naar Spanje gevlogen, Jack heeft zich gelukkig voorbeeldig gedragen. Op de terugvlucht veel huilende baby's, ook een aantal hysterische waar de ouders werkelijk niks aan deden. Wat ik merkte is dat je medepassagiers er niet zoveel van vinden als je een beetje je best doet om de baby te troosten.

Aankomende vrijdag wordt Jack alweer 1 *\o/* De voorbereidingen zijn in volle gang, ik heb er zin in :D Hij is sinds eind April aan het tobben met oorontstekingen. Vorige week vrijdag was de laatste dag van een 10-daagse antibiotica kuur en sinds gisteren is het weer aan het rommelen. Huisarts zag gisteren weer iets, de vraag is of het het begin van een ontsteking of het laatste beetje. De koortsstuipen zorgen ervoor dat als we zetpillen geven dat gelijk volop moeten doen om een spiegel te houden. Eind Augustus gaan we naar de kno-arts, kijken voor buisjes. Vannacht was hij al wakker voor zijn zetpil, hij lag met zijn knuffels te spelen. Daarna wilde hij niet meer slapen, lag aan zijn oren te trekken en huilen. Uiteindelijk tussen ons op bed gelegd en toen begon de circusshow :+ Lig je dan midden in de nacht met een grapjas naast je, het was soms zo grappig dat wij moesten lachen en dat maakte het nog mooier voor Jack. Hopelijk komende nacht weer lekker in zijn eigen bed, dan kan hij een show opvoeren voor zijn knuffels :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:56

@ballard; combi van sprongetje, onrustig slapen (eerste nacht in de tent), tandjes en veel te warm weer. Tenminste, geen idee welke er precies aan de hand waren, maar dit zijn allemaal opties.

Alvast gefeliciteerd met Jack! Wat vervelend dat hij zoveel last heeft van zijn oren.. Zo zielig! Hopelijk slaapt hij vannacht beter (ook voor jullie, want een circus is best leuk, maar niet elke nacht)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:00

Hoe gaat het nu met Jack?

Vakantie is weer voorbij, word weer even wennen hier. Het gedonder met de hond lijkt eindelijk over, hadden nog gedoe met de tweede nieuwe eigenaren ook dus voel me er flink naar over.
Nimue heeft haar eerste kies door en zo te zien wil er nog meer. Maar behalve veel kwijl en wat bijten vakt het mee.

De fotoshoot die ik wilde is niet gelukt, maar toch een paar leuke plaatjes weten te maken een paar dagen later :+
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:25

Hoeveel gaan jullie eigenlijk naar buiten met ze?

Nimue verveelt zich ondanks regelmatige activiteiten en speelgoedwissels echt wel als ze lang binnen zit dus die gaat zeker 2x per dag mee en dan het liefst ook elke keer een half uur rond kruipen op een veld of in het bos.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 12:18

Prachtige foto's!! Heerlijk meisje. Op die steen lijkt ze ook gelijk veel ouder.

Afhankelijk van het weer maar meestal 1x in de middag weg. In de ochtend scharrelt ie met mooi weer lekker binnen of buiten in de tuin rond. Dan vermaakt ie zich wel. Met slecht weer gaan we altijd weg want dan wil ie helemaal niks binnen. Ik ga zijn speelgoed weer uitzoeken want er wordt echt dramatisch gespeeld. Weer op zoek naar wat anders.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:23

Hier zijn we eigenlijk de hele dag buiten. Op een kleed spelen, fietsen, wandelen of naar de kippen kijken. Als het regent ga ik naar de dierentuin (abonnement) of toch een rondje wandelen (het is altijd wel ergens op de dag droog). Verder kleuren, veel boekjes lezen, torens bouwen, etc :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:10

Hier is Soof de grootste dierenvriend zo leuk. Wij zijn altijd veel buiten en speelgoed heeft ze niks mee dat is niet interessant.

En als alles goed blijft gaan krijgt Soof in maart een broertje of zusje. Maar wederom weer flink bloedverlies net als bij Soof. Dus blijft spannend.

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:21

Ah wat leuk Marlis! Spannend ook als je weer zulk bloedverlies hebt!

Hele lieve foto ook <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:30

Ballard_L schreef:
Ah wat leuk Marlis! Spannend ook als je weer zulk bloedverlies hebt!

Hele lieve foto ook <3

Thnx. Ja zal weer is niet volgens het boekje gaan haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 21:37

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Krijg je nu automatisch een keizersnede of mag je kiezen?

Kom je ook een beetje aan rust toe met Soof in de nachten of is ze nog net zo'n spookje als in het begin?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:46

Gnome schreef:
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Krijg je nu automatisch een keizersnede of mag je kiezen?

Kom je ook een beetje aan rust toe met Soof in de nachten of is ze nog net zo'n spookje als in het begin?

Mag je kiezen als het goed is. Maar kies dan denk ik 99% zeker voor keizersnede.

Soof doet een dutje en slaapt nu dan wel 9 vd tien x door in de nacht. Dus gaat goed vergeleken waar we vandaan komen. Maar kan geen seconde iets doen met der want het is een draak eerste klas haha

Met jullie ook alles goed ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 21:53

Ahh wat super fijn joh. Zolang je inderdaad maar gewoon je nachten goed kunt slapen. Scheelt zoveel.

Hier gaat het hartstikke goed. Nachten zijn wisselend op het moment omdat ie echt in een paar weken veel heeft ontwikkelt weer. Maar wel heel leuk om te zien.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:36

Gnome schreef:
Ahh wat super fijn joh. Zolang je inderdaad maar gewoon je nachten goed kunt slapen. Scheelt zoveel.

Hier gaat het hartstikke goed. Nachten zijn wisselend op het moment omdat ie echt in een paar weken veel heeft ontwikkelt weer. Maar wel heel leuk om te zien.

Ja deze fase is toch wel veel leuker vind ik hoor, dat je echt die ontwikkeling zie en het mini mensjes worden. Hopelijk snel weer goede nachten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:30

Fijn dat het nu geregeld is met de honden Azmay, dat zal een hoop zorgen schelen.
Mooie foto's op de heide, dat paars geeft zoveel sfeer aan een foto.
Naar buiten gaan is nu nog in de kinderwagen of buggy, vaak accepteert Jack het wel en kijkt hij lekker rond maar soms... Wil hij er niet lang of helemaal niet in. Hij slaapt er ook echt niet meer in.

Wat bedoel je met dramatisch spelen met speelgoed Gnome? Wordt het genegeerd of wild mee gespeeld? Ik merk ook dat zijn interesse soms per dag wisselt.

Wat een leuk nieuws Marlis! Gefeliciteerd. Hier ook een dierenvriend, dat is zo hartverwarmend <3
Wij vinden dit ook zo'n leuke fase, lekker onderzoeken en leren.

Jack krijgt binnen 8 weken buisjes, hopelijk stoppen de oorontstekingen dan. Hij staat op de lijst met voorrang dus het kan zijn dat hij eerder aan de beurt is. Ergens schrok ik wel van de 8 weken want het is nu zo'n beetje om de week weer een oorontsteking. We hadden er van het weekend ook nog een heftige reactie op muggenbulten bij dus ik ben zondag nog naar de spoedapotheek geweest voor anti-histamine :+ Gelukkig doet hij het verder super, hij begint vast eten ook steeds leuker te vinden. Het is echt een frambozen liefhebber, eet regelmatig een bakje per dag leeg := Zijn jullie kids ook zo gek op machines? Afgelopen weekend was het een groot feest met alle machines thuis en bij opa en oma.

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:49

Wij hebben er een angstige 24 uur opzitten met Dante := Hij was gisterochtend al niet fit, in overleg met de gastouder toch even gebracht maar kon hem om 13:00 ophalen omdat hij 39,5 graden koorts had. Eenmaal thuis vond ik hem erg kortademig, reageerde niet goed op mij en had een naar hoestje ontwikkeld. Dus snel de huisarts gebeld, daar 15:30 heen en arts zag niks zorgwekkends (Dante was alweer wat alerter). Rond 22:00 net toen we naar bed wilde gaan, kreeg hij een onwijze hoestbui waarbij zijn buik helemaal naar binnentrok en hij helemaal in paniek raakte. Partner riep dat ik meteen HAP moest bellen en moesten direct komen. Kregen daar te horen dat hij waarschijnlijk pseudokroep had maar na lang wachten sloeg de medicatie totaal niet aan en bleef hij benauwd met heftige hoestaanvallen. Dat werd naar de spoedeisende hulp… Ondertussen was het al middernacht geweest en na veeeel wachten, nog meer medicatie proberen en onderzoeken kregen we om 2:30 te horen dat Dante opgenomen moest worden |( Om 3:00 lagen we eindelijk op de kamer en konden we eindelijk rusten. Heb uiteindelijk praktisch niet geslapen en mochten om 10:30 naar huis omdat het iets beter ging.

Mijn hemel wat een nacht -O-

Hij ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen, hopelijk doet dat hem goed na zo’n nacht. Hebben het nummer gekregen van de afdeling zelf zodat we vanavond de HAP en spoedeisende hulp kunnen skippen als hij het weer benauwd krijgt. Kans is aanwezig dat het weer terug komt ;(

Gelukkig was hij nog wel zijn eigenwijze zelf en weigerde onder een deken te slapen :')
Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:52

Oh jee, wat heftig! Wat zullen jullie geschrokken zijn! Weten ze uiteindelijk wel wat het is geweest?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:30

Ballard_L schreef:
Oh jee, wat heftig! Wat zullen jullie geschrokken zijn! Weten ze uiteindelijk wel wat het is geweest?

Ze bleven het bij pseudokroep houden omdat hij uiteindelijk op een grotere dosis wel reageerde maar minimaal. Zijn echt onwijs geschrokken (en mooeeee), maar houden rekening met t feit dat we eventueel vanavond/vannacht weer de auto in moeten dus blijven alert. De verwerking zal daarna wel komen haha

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:53

Prachtige foto's Azmay. Knap meisje is ze hoor. ♡ Gelukkig is het gedoe met de honden over, toch een zorg minder. Wij zijn veel met Hidde buiten. Zodra het weer het toe laat, is hij lekker aan het struinen in de tuin. Heerlijk!

Gnome, het speelgoed uitruimen/uitzoeken staat hier binnenkort ook op de planning.

Ballard lekker zoveel buiten! Welke dierentuin gaan jullie heen? :)

Marlis, lieve foto van Soof op het paard.
En gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk blijft het gewoon goedgaan net als bij Soof.

Charlotte, hopelijk gaan de buisjes hem helpen! Zielig hele tijd die oorontstekingen, zeker bij zo'n ukkie.
Wat een geweldige foto's ook! ♡ Mooi plezier maken bij het grote mensen speelgoed haha. Hidde negeert grote apparaten nog, hoewel gister een grote trekker wel heel boeiend was.

Flowery, verdikke zeg! Wat een schrik. En die foto, arm ding... Wat breekt je moederhart op zo'n moment hé..
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het vannacht niet terug komt en het bij deze ene keer blijft.
Dikke knuffel voor jullie! ♡

Wij zijn een weekje op Ameland, echt heerlijk.
Hidde is ook al een echte dierenvriend, vindt letterlijk élk dier lief en leuk haha.
Afbeelding
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:04

Schrikken van Dante zeg!
Mijn neefje heeft het ook. Klein tip. Als hij weer krijgt. De douche zo heet mogelijk zetten zodat je goed stoom krijgt. En er naast gaan staan :) kregen hun mee van de arts

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:16

Hoe is het gisteravond / vannacht gegaan Flowery?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:05

mriek1990 schreef:
Hoe is het gisteravond / vannacht gegaan Flowery?

Goed gelukkig! Gisteravond nog wel even met het ziekenhuis gebeld omdat hij weer intrekkingen had bij het hoesten, maar zolang het niet erger werd mochten we thuis blijven :D Dus uiteindelijk hebben we alle 3 een goede nacht kunnen maken! Vandaag begint hij weer een beetje de oude te worden, nog wel veel hoesten en klinkt ook nog pijnlijk, maar hij voelt zich 10x beter dan gisteren en heeft weer kleur op zn koppie zitten <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:49

Dat zal schrikken geweest zijn Flowery! Het doet me terugdenken aan Jack zijn koortsstuipen, vreselijk om je kleine zo te zien... Gelukkig hebben jullie vannacht weer een goede nacht gehad. Hopelijk is Dante snel van het hoesten af.

Ooooo ik ben zo'n fan van Hidde, hij heeft zo'n gelukkige uitstraling <3
Fijne vakantie, lekker weg met het gezinnetje. Jack zit flink in zijn na-aap fase, dus als papa op een machine zit moet hij er ook op :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:48

Sorry late reactie, maar fijn dat het beter lijkt me gaan!
Inmiddels nog steeds goed hoop ik?

Charlotte, haha lief dank je! Het is inderdaad een heel vrolijk ventje en niets is hem te gek!
Ooh alles wat papa doet moet Jack ook doen? Boeffie!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:28

mriek1990 schreef:
Sorry late reactie, maar fijn dat het beter lijkt me gaan!
Inmiddels nog steeds goed hoop ik?

Charlotte, haha lief dank je! Het is inderdaad een heel vrolijk ventje en niets is hem te gek!
Ooh alles wat papa doet moet Jack ook doen? Boeffie!

Hij voelt zich inderdaad weer wat beter ondertussen, bijna de oude :D