Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:55

Sheran schreef:
Sorry maar wat ga je precies daadwerkelijk tegenhouden met een avondklok? Ik snap wel wat ze tegen wíllen houden, maar dat gaat in de praktijk helaas niet gebeuren denk ik.

Ja dat, als je de handhaving en politie geen extra patrouilles door de woonwijken geeft, dan los je er eigenlijk niets mee op. Want de feestgangers maken wel dat ze dan al binnen zijn, of zoals ik hier vaker hoor: ''Kom maar even lopend, want anders valt het op.''

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:55

Bij ons rijdt veel politie rond en wel nacht zijn er vele mensen aangehouden en hebben boetes gekregen. Velen vast ook niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:00

Kairos schreef:
Ja dat, als je de handhaving en politie geen extra patrouilles door de woonwijken geeft, dan los je er eigenlijk niets mee op. Want de feestgangers maken wel dat ze dan al binnen zijn, of zoals ik hier vaker hoor: ''Kom maar even lopend, want anders valt het op.''

Ik zie er vooral een mogelijkheid in om nog eens flink te 'profileren' in wijken die men lastig vindt. Niet om iets op te lossen maar vooral om macht uit te oefenen. En wellicht een verdienmodel in het handhaven op mensen die het avondrondje met de hond lopen.

Maar ik zou dus heeeeel graag willen weten of er ergens ook een soort van cijfermatige onderbouwing gemaakt is: hoeveel besmettingen zou het ongeveer voorkomen en waarom, en hoeveel mensen raakt dit en op welke manier? Zonder daar op z'n minst een soort inschatting van te hebben kun je toch geen beleid maken?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:04

Shadow0 schreef:
Kairos schreef:

Ik zie er vooral een mogelijkheid in om nog eens flink te 'profileren' in wijken die men lastig vindt. Niet om iets op te lossen maar vooral om macht uit te oefenen. En wellicht een verdienmodel in het handhaven op mensen die het avondrondje met de hond lopen.

Maar ik zou dus heeeeel graag willen weten of er ergens ook een soort van cijfermatige onderbouwing gemaakt is: hoeveel besmettingen zou het ongeveer voorkomen en waarom, en hoeveel mensen raakt dit en op welke manier? Zonder daar op z'n minst een soort inschatting van te hebben kun je toch geen beleid maken?

Waarschijnlijk niet, want ze roeptoeteren gewoon na wat het buitenland doet. Het komt op mij niet meer over of ze nog zelf kunnen nadenken eigenlijk, want voor alsnog volgen ze met alles Duitsland.

Maar ja ik word gefrustreerd om dingen waar ik geen invloed op heb, misschien moet ik maar eens uitvinden hoe ik in de politiek kom :+ En niet alleen om het Coronabeleid, maar om alles.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:04

Zo moeilijk is dat niet Kairos haha
Geen maatschappijleer gehad? Wij bespreken dit altijd in geuren en kleuren in samenwerking met lokale of landelijke partijen :+
Heb 1 oud leerling nu actief voor een jongeren partij toch enigszins missie geslaagd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:08

besita schreef:
SusanH schreef:
besita schreef:
Voor de overheid is paardrijden echt geen noodzaak :n

Hier in NL gelukkig grote lobby namens KNHS en FNRS. Die zorgen dat het rijden en trainen van paarden redelijk normaal doorgang kan vinden.

Maar niet om aan een avondklok te ontkomen
Hier is er ook heel veel door onze bonden gedaan voor de paarden ,zelfs wedstrijden die voor profs nog steeds mogen doorgaan ( zonder publiek ) ,dus wel blij mee

Hier het geluk dat we bijna altijd overdag kunnen gaan. Ik heb echt een hekel aan in het donker naar stal gaan :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:14

Sheran schreef:
Sorry maar wat ga je precies daadwerkelijk tegenhouden met een avondklok? Ik snap wel wat ze tegen wíllen houden, maar dat gaat in de praktijk helaas niet gebeuren denk ik.

Weinig denk ik. De groepen jeugd e.d. die bij elkaar komen zijn immers al in overtreding (meer dan 2 gasten >12 en vaak ook nog eens geen 1,5 m afstand) en trekken zich daar ook niks van aan, dus waarom van een avondklok wel? Die stappen gewoon op de fiets en doen hun licht niet aan. Of lopend bijv.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:14

Zebrastreep schreef:
Inderdaad iets regelen en gelijk maar doen want dat het er door komt is groot. Ik denk dat we al blij moeten zijn dat ze het zo aankondigen. Ze hadden ook kunnen zeggen het gaat vanaf vanavond in. En dat gebeurd in veel landen.

We mogen niet uit het oog verliezen dat het allemaal noodmaatregels betreft.
Ik kan niet begrijpen dat wanneer de cijfers zó uit de hand lopen dat een serieuze beperking noodzaak is, dat het dan over een paar dagen ingaat: Dat zijn dan een paar dagen van nóg snellere escalatie, meer IC druk en dus zomaar minimaal een week éxtra aan de beperkingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:15

Hoe willen ze een avondklok handhaven als er nu al bijna geen blauw op straat is wegens bezuinigingen

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:15

lenaa_tje schreef:
Geen maatschappijleer gehad? Wij bespreken dit altijd in geuren en kleuren in samenwerking met lokale of landelijke partijen :+
Heb 1 oud leerling nu actief voor een jongeren partij toch enigszins missie geslaagd

2 jaar terug :') Was wel mijn beste vak, maar heb er niks van opgeslagen eigenlijk, omdat ik 2 jaar terug nog geen politieke ambities had. Ook hadden ze op mijn school niks in samenwerking met partijen, dus wellicht dat het daarom niet zo sprekend was en dus ook niet zo is blijven hangen.

Oh ja, het enige wat ik had geleerd was dat je ontzettend veel handtekeningen nodig had.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:18

Hoe staat het trouwens met het gebruik van betere bescherming in de zorg? Dat is iets minder ingrijpend dan een avondklok en omdat er ook nog steeds mensen in de zorg ziek worden is dat misschien ook nog een idee dat wat meer aandacht mag krijgen. In 1 staat in Duitsland is het gebruik van FFP2 nu ook in het OV verplicht... hier nog altijd niet voor mensen in de zorg, zelfs niet als ze (kort) in de buurt komen van coronapatienten.
Wat zou maken dat die kleinere dingen zo weinig aandacht krijgen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:18

Als wij een avondklok krijgen, zal het vast een mooie polderuitkomst worden. Tussen 24:00 en 05:00 ofzo.
Ik hoop er niet op, want ik vind het nare associaties oproepen, maar als het moet, dan houd ik me er gewoon aan. Dan ga ik in de middag naar mijn paard en werk dan na het eten nog een paar uur. Maar niet iedereen kan zo makkelijk schuiven met de werktijden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:19

Shadow0 schreef:
Hoe staat het trouwens met het gebruik van betere bescherming in de zorg? Dat is iets minder ingrijpend dan een avondklok en omdat er ook nog steeds mensen in de zorg ziek worden is dat misschien ook nog een idee dat wat meer aandacht mag krijgen. In 1 staat in Duitsland is het gebruik van FFP2 nu ook in het OV verplicht... hier nog altijd niet voor mensen in de zorg, zelfs niet als ze (kort) in de buurt komen van coronapatienten.
Wat zou maken dat die kleinere dingen zo weinig aandacht krijgen?

Ik hoop toch echt dat ze dat verbeteren, maar met wat ik hier soms lees... Dan focussen ze echt op de verkeerde punten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:20

Zolang de politiek regelmatig vind dat ze boven de wetenschap staan zou ik me daar alleen maar opwinden. Laat staan dat eindeloze gepraat en debatten...pfff Daar zou ik gillend gek van worden van dat oeverloze herhalen en geen besluit nemen.
Ik ben denk ik geen politicus :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:22

Kairos schreef:
lenaa_tje schreef:

2 jaar terug :') Was wel mijn beste vak, maar heb er niks van opgeslagen eigenlijk, omdat ik 2 jaar terug nog geen politieke ambities had. Ook hadden ze op mijn school niks in samenwerking met partijen, dus wellicht dat het daarom niet zo sprekend was en dus ook niet zo is blijven hangen.

Oh ja, het enige wat ik had geleerd was dat je ontzettend veel handtekeningen nodig had.

Haha je hoeft natuurlijk niet direct je eigen partij op te richten. Je bent ook nog jong, ik vind het niet zo raar dat dat niet zo aanspreekt als je 16 bent.

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:31

Sowieso zijn er wel meer dan genoeg partijen in NL :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:33

Avondklok roept dus nare associaties op, iemand van 76 is in 1945 geboren. Dus wij hier op bokt hebben geen nare associaties met een avondklok , alleen van horen zeggen want diegenen die zich een avondklok kunnen herinneren zijn minimaal 86. Natuurlijk is het niet fijn wanneer ze dit middel in zouden moeten zetten maar vind wel dat we realistisch moeten blijven. Wanneer de Engelse variant de overhand krijgt hebben we pas echt een gigantisch probleem. En ik heb van grootouders wel verhalen over de avondklok gehoord, ook van ouders . Het was een tijd waarin je heel goed op moest letten, net als nu.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:42

Ik hoop ook echt niet op een avondklok. Werk met een late dienst van 8.30 tot 18.00 dus naar stal om te rijden voor of na werk wordt wel lastig als het bijvoorbeeld vanaf 20.00 uur is. 22.00 heb ik geen problemen mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:43

Ik zou bijna denken dat versoepelen pas kan als er heel veel mens geënt zijn, met die verschillende snel verspreidende varianten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:44

Voor mij maakt een avondklok niks uit. Ben nooit na 19.00 uur op straat.
Maar ik denk niet dat die avondklok er komt hoor. Al zou het voor de hangjeugd wel goed zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:48

moonsparkle schreef:
Ik zou bijna denken dat versoepelen pas kan als er heel veel mens geënt zijn, met die verschillende snel verspreidende varianten

Ik ga met je mee in die gedachte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:51

moonsparkle schreef:

Die nieuwe varianten maken het wel weer een stuk ingewikkelder inderdaad. Het was allemaal al geen rozengeur en maneschijn maar nu helemaal niet. En we zitten midden in de winter. Ik denk pas in het voorjaar weer versoepelingen, als we weer meer buiten kunnen. Ook de terrassen buiten en sporten buiten. En dan zijn er al weer meer mensen gevaccineerd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:51

xxxmh schreef:
Ik hoop ook echt niet op een avondklok. Werk met een late dienst van 8.30 tot 18.00 dus naar stal om te rijden voor of na werk wordt wel lastig als het bijvoorbeeld vanaf 20.00 uur is. 22.00 heb ik geen problemen mee.

Same here! Niet alleen omdat je het niet haalt maar ook omdat het dan bijvoorbeeld tussen 18.00 en 20.00 extra druk gaat zijn op de meeste pensionstallen. Maar ook in de supermarkten, wandelroutes met hond etc. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Ik snap het idee van een avond klok wel, maar vraag me af of het veel verschil gaat maken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:59

bigone schreef:
Avondklok roept dus nare associaties op, iemand van 76 is in 1945 geboren. Dus wij hier op bokt hebben geen nare associaties met een avondklok , alleen van horen zeggen want diegenen die zich een avondklok kunnen herinneren zijn minimaal 86. Natuurlijk is het niet fijn wanneer ze dit middel in zouden moeten zetten maar vind wel dat we realistisch moeten blijven. Wanneer de Engelse variant de overhand krijgt hebben we pas echt een gigantisch probleem. En ik heb van grootouders wel verhalen over de avondklok gehoord, ook van ouders . Het was een tijd waarin je heel goed op moest letten, net als nu.

Als ik die redenatie volg, kunnen we ook wel de mensen die niet gevaccineerd zijn verplichten dit duidelijk zichtbaar te maken op hun kleding....
Voelt ook wat unheimisch toch.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:00

Jaaaaa, het werd tijd dat Godwin zich weer eens ging bewijzen onderhand.