Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Janine, corona met oorlog en wat er met de joden gebeurt is vergelijken is echt ongelooflijk ziek en walgelijk. Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Mijn schoonmoeder heeft de oorlog meegemaakt, haar man heeft 3 jaar ondergedoken gezeten, over afpakken van vrijheden gesproken...
Janinevv schreef:Klopt maar ik denk dat je dus wel een groep mensen gaat buiten sluiten omdat ze een keuze hebben gemaakt.
Blue_Eyes schreef:Janinevv schreef:Klopt maar ik denk dat je dus wel een groep mensen gaat buiten sluiten omdat ze een keuze hebben gemaakt.
Tja, en weet je? Als er te veel mensen niet vaccineren, sluit je ook een groep mensen uit, namelijk die groep die niet meer in een restaurant KAN gaan zitten, want als ze corona krijgen, is de kans groot dat ze daar heel erg ziek van worden. Je weet wel, de zogenaamde kwetsbaren. Er zijn ook mensen in die groep die niet gevaccineerd KUNNEN worden. Die mensen beschermen we door verder zo veel mogelijk mensen wél te vaccineren.
Janinevv schreef:Blue_eyes maar we komen door het vaccineren niet van Corona af.
Tenminste dat denk ik, vandaag was op het nieuws toch ook dat gevaccineerden ook nog waarschijnlijk bemesting over brengen
nynke55 schreef:Oke, voor de 5e keer vanavond, je kunt je ook laten testen, die vrijheid heb je.
Janinevv schreef:Blue_Eyes schreef:
Tja, en weet je? Als er te veel mensen niet vaccineren, sluit je ook een groep mensen uit, namelijk die groep die niet meer in een restaurant KAN gaan zitten, want als ze corona krijgen, is de kans groot dat ze daar heel erg ziek van worden. Je weet wel, de zogenaamde kwetsbaren. Er zijn ook mensen in die groep die niet gevaccineerd KUNNEN worden. Die mensen beschermen we door verder zo veel mogelijk mensen wél te vaccineren.
Maar mensen die wel of niet gevaccineerd zijn moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.
Blue_Eyes schreef:Janinevv schreef:Blue_eyes maar we komen door het vaccineren niet van Corona af.
Tenminste dat denk ik, vandaag was op het nieuws toch ook dat gevaccineerden ook nog waarschijnlijk bemesting over brengen
Zeker wel. Als er voldoende mensen gevaccineerd zijn, sterft het virus vanzelf (bijna) uit. Net zoals gebeurd is met de pokken, polio, difterie... en al die andere.
Blue_Eyes schreef:Janinevv schreef:
Maar mensen die wel of niet gevaccineerd zijn moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.
Palmera schreef:IMANDRA schreef:Nemen van een vaccin is een keuze. Je hoeft niks in je te laten spuiten. Maar dat heeft consequenties, net als het niet nemen van een rijbewijs. Je lichamelijke integriteit is nog steeds intact. Overgewicht en homoseksualiteit is overigens vrijwel nooit een keuze.
Wat een belachelijke vergelijkingen.
Nee! Het heeft consequenties. En dus is het geen vrijwillige keuze.
Het zou vrijwillig zijn als het geen consequenties heeft.
En die consequenties maken dat er dus onderscheid tussen burgers gemaakt gaat worden. En dat is niet oké.
En voor de goede orde: ik wil geen vaccin omdat ik het niet relevant vind. Dit vaccin is niet van toepassing op mij en mijn lichaam. En daarom weiger ik.
Wat er wel of niet inzit doet voor mij niet eens ter zake. Voor mijn part is het een 100% vegan vaccin, dan weiger ik n9g steeds want het is nog steeds niet relevant voor mij en mijn lichaam.
Janinevv schreef:Maar mensen die wel of niet gevaccineerd zijn moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.
Janinevv schreef:Maar dan zouden ze met griep toch ook kunnen verplichten daar gaan jaarlijks ook zoveel aan dood.
Janinevv schreef:Natuurlijk wel! Ik moet me ook laten vaccineren
Palmera schreef:nynke55 schreef:Oke, voor de 5e keer vanavond, je kunt je ook laten testen, die vrijheid heb je.
Dat is nog steeds geen vrijheid natuurlijk.
@Electra: overheidssteun? Ik?Ik heb tot nu toe de overheid meer gesteunt dan zij mij. Juist daarom krijg ik ook steeds meer lak aan dit theater en alle maatregelen.
Janinevv schreef:Ik ben geen gevaar hoor, misschien als ik naast een zwakker persoon sta en in zijn gezicht zou kuchen maar dat is niet zo beleeft.. maar als ik niet in de buurt ben? Ik zit niet naast ze.
Dan als ik in de supermarkt ben, wat we nu allemaal doen is het geen gevaar maar nu in een winkel wel opeens? Of eventueel in een restaurant.
Dat met testen en alles slaat nergens op, als ik geen klachten heb hoef ik mij niet te testen -> dat zei Rutte zelf.