Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:04

Ik neem het vaccin om mijzelf en iedereen om mij heen te beschermen. Ik ga normaal veel met oudere mensen om, vrijwilligerswerk, en ik zou het mezelf niet vergeven als ik iemand bewust zou besmetten, omdat ik geen vaccin wilde nemen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:04

+1 Electra

Nogmaals Janine, je wordt niet onderdrukt? Je gaat ook niet onderdrukt worden?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:05

Oke, voor de 5e keer vanavond, je kunt je ook laten testen, die vrijheid heb je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:05

nynke55 schreef:
Janine, corona met oorlog en wat er met de joden gebeurt is vergelijken is echt ongelooflijk ziek en walgelijk. Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Mijn schoonmoeder heeft de oorlog meegemaakt, haar man heeft 3 jaar ondergedoken gezeten, over afpakken van vrijheden gesproken...

Misschien heeft Janine een leesproblemen of snapt ze het gewoon niet?

Ik vraag me af, wat voor bedrijf ze heeft? Het kan best schadelijk zijn, als je dit soort uitspraken doet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:06

Janinevv schreef:
Klopt maar ik denk dat je dus wel een groep mensen gaat buiten sluiten omdat ze een keuze hebben gemaakt.

Tja, en weet je? Als er te veel mensen niet vaccineren, sluit je ook een groep mensen uit, namelijk die groep die niet meer in een restaurant KAN gaan zitten, want als ze corona krijgen, is de kans groot dat ze daar heel erg ziek van worden. Je weet wel, de zogenaamde kwetsbaren. Er zijn ook mensen in die groep die niet gevaccineerd KUNNEN worden. Die mensen beschermen we door verder zo veel mogelijk mensen wél te vaccineren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:06

Blue_eyes maar we komen door het vaccineren niet van Corona af.

Tenminste dat denk ik, vandaag was op het nieuws toch ook dat gevaccineerden ook nog waarschijnlijk bemesting over brengen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:07

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
Klopt maar ik denk dat je dus wel een groep mensen gaat buiten sluiten omdat ze een keuze hebben gemaakt.

Tja, en weet je? Als er te veel mensen niet vaccineren, sluit je ook een groep mensen uit, namelijk die groep die niet meer in een restaurant KAN gaan zitten, want als ze corona krijgen, is de kans groot dat ze daar heel erg ziek van worden. Je weet wel, de zogenaamde kwetsbaren. Er zijn ook mensen in die groep die niet gevaccineerd KUNNEN worden. Die mensen beschermen we door verder zo veel mogelijk mensen wél te vaccineren.

Maar mensen die wel of niet gevaccineerd zijn moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:08

Je denkt, misschien, wellicht, je hoorde, je zag.

Als je met geverifieerde bronnen komt, dan wil ik wel weer met je verder praten. Maar je komt eigenlijk al heel de tijd met niks. Geen enkel legit bewijs.

nynke55

We komen niet meer van corona af, maar we kunnen het zo ver beperken dat we weer een normaal leven kunnen leiden, daar gaat het om.

Blue_Eyes

Janinevv schreef:

Tenminste dat denk ik, vandaag was op het nieuws toch ook dat gevaccineerden ook nog waarschijnlijk bemesting over brengen

Zeker wel. Als er voldoende mensen gevaccineerd zijn, sterft het virus vanzelf (bijna) uit. Net zoals gebeurd is met de pokken, polio, difterie... en al die andere.

Palmera

nynke55 schreef:
Oke, voor de 5e keer vanavond, je kunt je ook laten testen, die vrijheid heb je.

Dat is nog steeds geen vrijheid natuurlijk.

@Electra: overheidssteun? Ik? :') Ik heb tot nu toe de overheid meer gesteunt dan zij mij. Juist daarom krijg ik ook steeds meer lak aan dit theater en alle maatregelen.

Ik denk trouwens niet dat jij de aangewezen persoon bent om te bepalen dat ik mijn leven moet ordenen. Of wel? Vertel eens, met welk deel moet ik beginnen volgens jou? Wat is er precies niet op orde volgens jou?
Laatst bijgewerkt door Palmera op 11-03-21 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:09

Janinevv schreef:
Blue_Eyes schreef:

Maar mensen die wel of niet gevaccineerd zijn moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.

Je snapt het niet hè?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:10

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:

Zeker wel. Als er voldoende mensen gevaccineerd zijn, sterft het virus vanzelf (bijna) uit. Net zoals gebeurd is met de pokken, polio, difterie... en al die andere.

Maar dan zouden ze met griep toch ook kunnen verplichten daar gaan jaarlijks ook zoveel aan dood.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:10

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:

Je snapt het niet hè?[/quote]

Natuurlijk wel! Ik moet me ook laten vaccineren :)

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:11

Je snapt het dus echt niet. Je mag je laten vaccineren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:12

Maar ik ga slapen. Al paar korte nachten 6:00 werken, ik heb dingen gezegd die ik beter niet had kunnen zeggen maar daar heb ik nu al twee keer excuses voor aangeboden.

Ik hoop oprecht dat die vrijheid op geen enkele manier word ontnomen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:13

nynke55 schreef:

Ja mag ja.
Dat blijft hopelijk ook gewoon zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:14

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:
Nemen van een vaccin is een keuze. Je hoeft niks in je te laten spuiten. Maar dat heeft consequenties, net als het niet nemen van een rijbewijs. Je lichamelijke integriteit is nog steeds intact. Overgewicht en homoseksualiteit is overigens vrijwel nooit een keuze.

Wat een belachelijke vergelijkingen.

Nee! Het heeft consequenties. En dus is het geen vrijwillige keuze.
Het zou vrijwillig zijn als het geen consequenties heeft.

En die consequenties maken dat er dus onderscheid tussen burgers gemaakt gaat worden. En dat is niet oké.

En voor de goede orde: ik wil geen vaccin omdat ik het niet relevant vind. Dit vaccin is niet van toepassing op mij en mijn lichaam. En daarom weiger ik.
Wat er wel of niet inzit doet voor mij niet eens ter zake. Voor mijn part is het een 100% vegan vaccin, dan weiger ik n9g steeds want het is nog steeds niet relevant voor mij en mijn lichaam.

Ah, dus ik mag ook poedelnaakt op jouw terras komen zitten, benen wijd in volle glorie? Of ervoor kiezen recht voor je nooduitgang mijn stoel te willen parkeren? Ooof.. lekker keihard mijn muziek opzetten want geen zin om oortjes in te doen? Of lekker drugs gaan spuiten op je (denkbeeldige) terras en de naalden om me heen strooien? Want al die dingen hebben immers consequenties als ik er wel of niet voor kies, en dus is het onnodige dwang om het wel of niet te doen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:15

nynke55 schreef:

Met in achtneming van consequenties "mag" je je laten vaccineren, ja.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:15

Janinevv schreef:

Nope, mensen die geen gevaar voor anderen opleveren moeten allemaal naar een restaurant of wat dan ook kunnen.

En er zijn op dit moment een aantal manieren om dat met redelijke zekerheid te kunnen zeggen.
-vaccineren
-getest en vrij bevonden
-recent doorgemaakte infectie en nu immuun.

men is aan het nadenken over hoe je dat kunt bewijzen, zonder dat je letterlijk zegt welk van de opties op jouw van toepassing is. Daar wordt op dit moment een app voor ontwikkeld.

Kortom: Je wordt in geen enkel geval verplicht om te vaccineren.

Het KAN zo zijn dat grote evenementen in eerste instantie alleen beschikbaar worden voor 'veilige' mensen, het KAN zo zijn dat ook particuliere instanties (zoals restaurants) daar om kunnen gaan vragen.
Dat is dus ZONDER exacte details, maar alleen om zeker te weten dat jij geen gevaar oplevert voor een ander op het moment dat je daar aanwezig bent.
Als je werkelijk GEEN van die opties wilt (recente test, enting, recnet doorgemaakte infectie) tsja, dan is DAT echt je eigen keus.

Het wordt overigens zeer waarschijnlijk slechts een tijdelijk overgangssituatie, ik denk dat er over een jaar werkelijk niemand meer naar vraag. Deze hele constructie gaat alleen interessant zijn in de periode dat Corona nog actief rondwaart. En dat is over een jaar echt veel en vel minder aan de orde. Sterker nog, ik denk dat dat eind dit jaar al enorm veel minder is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:16

Janinevv schreef:
Maar dan zouden ze met griep toch ook kunnen verplichten daar gaan jaarlijks ook zoveel aan dood.

Griep is een virus dat zich ieder jaar muteert. Ze kunnen de vaccins daar redelijk op aanpassen, maar nooit 100%. Daarom zal griep nooit uitsterven.
Jaarlijks gaan er gemiddeld zo'n 6.000 mensen in Nederland dood aan griep, zonder maatregelen, alleen een griepspuit die door een aanzienlijk aantal geweigerd wordt. Aan Corona zijn dit jaar bijna 16.000 mensen overleden, ondanks de maatregelen. Alleen al daarom is het toch wel een ander verhaal.

Janinevv schreef:
Natuurlijk wel! Ik moet me ook laten vaccineren :)

Point made, je snapt het niet. Overigens is het wel handig als je je ook laat vaccineren ja, maar dat was niet wat ik je probeerde uit te leggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:17

Palmera schreef:
nynke55 schreef:

Dat is nog steeds geen vrijheid natuurlijk.

@Electra: overheidssteun? Ik? :') Ik heb tot nu toe de overheid meer gesteunt dan zij mij. Juist daarom krijg ik ook steeds meer lak aan dit theater en alle maatregelen.

Je bent ooit naar school geweest, wordt betaald door de overheid en als je geen werk hebt of te ziek bent om te werken, zal je toch je hand op moeten houden.
Je weet nooit hoe het loopt in het leven.

Maar mensen zoals jij, die overal schijt aan hebben, die houden de problemen in stand.
Het is vooral egoïstisch, maar karma is een bitch, denk ik dan maar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:19

Ik ben geen gevaar hoor, misschien als ik naast een zwakker persoon sta en in zijn gezicht zou kuchen maar dat is niet zo beleeft.. maar als ik niet in de buurt ben? Ik zit niet naast ze.

Dan als ik in de supermarkt ben, wat we nu allemaal doen is het geen gevaar maar nu in een winkel wel opeens? Of eventueel in een restaurant.

Dat met testen en alles slaat nergens op, als ik geen klachten heb hoef ik mij niet te testen -> dat zei Rutte zelf.

Maar ik reageer vanavond niet meer.

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:22

Jij bent een gevaar omdat jij iemand aan kunt steken die op zijn beurt weer iemand aan kan steken. Dat is hoe besmettelijke ziekten werken. De supermarkt is ook een risico, maar niet kunnen eten omdat je geen boodschappen kunt doen is een groter risico op doodgaan. Inmiddels is het testbeleid verandert, dat heb je ook vast wel meegekregen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:24

Janinevv schreef:
Ik ben geen gevaar hoor, misschien als ik naast een zwakker persoon sta en in zijn gezicht zou kuchen maar dat is niet zo beleeft.. maar als ik niet in de buurt ben? Ik zit niet naast ze.

Dan als ik in de supermarkt ben, wat we nu allemaal doen is het geen gevaar maar nu in een winkel wel opeens? Of eventueel in een restaurant.

Dat met testen en alles slaat nergens op, als ik geen klachten heb hoef ik mij niet te testen -> dat zei Rutte zelf.

Je weet niet of je langs een zwakker persoon staat. Kan zo in de supermarkt zijn.
Maar moeten deze zwakkere personen dan levenslang worden opgesloten? Je zegt immers dat Corona niet weggaat. Dat vind ik eigenlijk nog veel erger dan het niet kunnen bijwonen van een particulier evenement omdat je niet gevaccineerd bent.

In supermarkten is natuurlijk ook een gevaar maar je kan moeilijk mensen essentiële levensmiddelen ontzeggen, dus is het risico meer aanvaardbaar.

En waarom wordt die quote van Rutte altijd zo uit zijn verband getrokken? Als je geen klachten hebt en niet bij een besmet persoon in de buurt bent geweest. Het testen is simpelweg om te kijken of je nog in de asymptomatische fase zit, om te voorkomen dat jij als besmet persoon corona toch verder gaat verspreiden in hetgeen waar ze voor testen (of dat nu een evenement of de dagelijkse bezigheden zijn). Hoe moeilijk is het om dat te snappen? Het is je echt al 100000x uitgelegd.